indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (0 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sjonnies
User
spacer line
 

ik heb net weer een mailje gehad van iemand die al wat heeft gezet op dit forum en dus net terug is met phuket air is haar verslag
van de terug reis Hoi,
He he, ik ben weer in Nederland.
Tussen het vertrek uit het hotel in Bali en de sleutel thuis in het slot steken zit 51 (!) uur.

Het was echt heel slecht, waardeloos, niet goed geregeld. Zie hieronder.

Op vrijdagavond kregen we een fax dat de vlucht een uur vervroegd was (van 17.40 uur naar 16.40 uur) en dat de vlucht niet naar Bangkok zou zijn maar naar Phuket.

Op de luchthaven van Bali kregen we te horen dat de vlucht naar toch (!) Bangkok geannuleerd was en dat we overgeboekt waren naar Thai Airways. Dat ging allemaal prima, het vliegtuig zat maar half vol.
Aangekomen in Bangkok om 20.00 uur werden we opgevangen door een dame van Phuket Air die ons meedeelde dat de vlucht naar Amsterdam geannuleerd was. De ene zei dat de volgende vlucht de volgende dag om 10.00 uur zou zijn, de ander zei om 23.00 uur de volgende dag. We moesten een immigratieformulier invullen, door de douane, onze koffers meenemen en we werden naar een hotel gebracht. Daar was het 1 grote chaos met inchecken want er waren al 3 of 4 Phuket Air vluchten die niet doorgingen. Na lang wachten kregen we een sleutel en moesten we onze tickets inleveren bij de grondstewardess die voor boarding passen zou zorgen, zodat het bij vertrek allemaal wat soepeler zou gaan. De kamer was prima en we kregen ook een diner (geen drinken, dat moesten we zelf betalen). Helaas bleek dat onze kamer 4x uitgegeven was zodat er iedere keer vreemde mensen met een sleutel die paste in onze kamer stonden.
De volgende dag werden we om 7 uur gewekt, ontbijten, 8 uur uitchecken en 10 uur vliegen. Terwijl we zaten te eten werd de tijd omgezet naar 14 uur, toen weer 10 uur, toen 15 uur, toen weer 10 uur en uiteindelijk werd het 21 uur (alle wijzigingen in een half uur). Bij navraag bleek dat het toch echt 21 uur zou zijn en echt niet eerder. We gingen een stadstour Bangkok doen en daarna nog even winkelen en om 13.50 uur waren we terug bij het hotel SCHRIK, de vlucht stond om 14 uur, dat betekende nog 10 minuten om bij het vliegtuig te komen. Haasten, haasten, haasten. Bij het inchecken aangekomen was het weer 1 grote chaos. 4 vluchten die in 1 vlucht gepropt moesten worden. Alleen mensen die al een boarding pass hadden mochten mee. Maar waar is onze pass? Niet in het hotel en niet in ons bezit....Wat nu? Na veel gezeur bleken ze gewoon de de balie op ons liggen wachten en mochten we onze koffers afgeven en door de douane. Om 15.30 uur mochten we het vliegtuig in. Na 2 uur stonden we echter nog op de grond. BLOEDHEET in dat vliegtuig, geen airco, wel 460 mensen in zo'n kleine ruimte. Er bleken nog wat technische mankementen te zijn (dat zeiden ze). Allemaal weer eruit. We moesten bij de gate wachten. Daar begon de zeer slechte informatievoorziening: boarden over 15 minuten (na een uur gebeurde er nog niets), eten over 10 minuten (na een half uur nog niets), informattie van de gezagvoerder over hoe en wat (maar die vult geen magen), weer boarden, weer eten (gebeurde NIETS). Inmiddels waren er mensen die niet meer mee wilden. Hun koffers moesten eruit gehaald worden. Dit duurde inclusief weer inladen 3 uur. Nog steeds geen eten, geen drinken EN niet boarden. Om 23.30 uur mochten we het vliegtuig in om 00.15 uur gingen we de lucht in. Daar kregen we na 2 uur het eten dat al die tijd in het vliegtuig had gezeten. Na 6 uur landden we in de Verenigde Ar. Emiraten voor een tankstop en na een uur vlogen we verder naar Nederland waar we 6,5 uur later aankwamen. Als ontbijt kregen we trouwens hetzelfde als voor het diner die avond ervoor. Het was weer een slecht vliegtuig, weer allerlei mankementen enzo.

Na 51 uur waren we dus thuis.

Voor ons was dit NOOIT MEER NOOIT MEER NOOIT MEER.
We weten niet zeker waarom dit allemaal gebeurd is. De een zegt technische mankementen, de ander zegt dat ze failliet zijn, de volgende zegt weer iets anders.

Goedkoop is duurkoop.




sjonnies
User
spacer line
 

ik heb net eventjes met kras gebeldt en even gevraagdt hoe het nu verder gaat met phuket air eerst zij ze dat ze failliet waren
en eventjes later zij ze dat het om een andere maatschappij gaat
beetje vreemd maar ik heb gevraagdt om de vlucht om te boeken naar china airlines maar dat was helaas niet mogelijk omdat
ik een rondreis ga maken en dus met deze vlucht mee moet anders komt iedereen op verschillende tijden aan nou eventjes afwachten
nog kijken of ze vrijdag als het toestel weer op schiphol komt als hij termisnste niet weer wordt geannuleerdt door het onderzoek van
Inspectie Verkeer en Waterstaat heen gaat komen




sjonnies
User
spacer line
 

zie text hier onder gevonden op de site van fox vakanties



Vloot Phuket Air aan de grond gezet



Het Ministerie van Luchtvaart in Thailand heeft de volledige vloot van Phuket Air aan de grond gezet en geen van de 19 vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappij toegestaan om internationale of binnenlandse routes te vliegen tot zij veilig zijn verklaard voor passagiers. M. Chaisak Angkasuwan van het Thaise Ministerie: 'Wij hebben alle vluchten van Phuket Air binnen Thailand en overzee afgelast en controleren nu vliegtuig voor vliegtuig.'

De maatregel van de Thaise luchtvaartautoriteit is een reactie op hun Britse 'collega's', die verklaarden geen verdere vluchten van Phuket Air in Groot-BrittanniŰ meer toe te laten zonder de garantie te hebben dat de vliegtuigen aan de internationale norm voldoen.

Eerder al maakte het Britse Ministerie van Buitenlandse Zaken bekend dat de Britse instantie van de Burgerluchtvaart drie vliegtuigen had ge´nspecteerd die door Phuket Air op de vluchten naar Gatwick werden gebruikt. Twee daarvan voldeden niet volledig aan de internationale luchtvaartnormen





ploucha
User
spacer line
 

Dit is natuurlijk niks he? Ik heb bij Arke een reis naar Bali geboekt en ook met Phuket Airlines, we gaan in juni. Niet speciaal voor gekozen, maar bij Arke vliegen ze nu eenmaal met Phuket naar Bali.......

Het klinkt niet echt geruststellend wat jullie erover schrijven. Ik hoop dat de problemen in juni zijn opgelost. ook voor de andere mensen die nog met deze maatschappij vliegen! Emoticon: Angry



blink
User
spacer line
 

Ach als Phuket air nooit meer mag vliegen dan verzorgt Arke en Holland international en Kras (tui groep) wel voor een ander maatschapij want je hebt een pakket reis geboekt.

Maar ook ik hoop dat er snel een oplosing zal zijn want ik ga eind mei op vakantie en om bijvoorbeeld 51 uur op heen en terug reis er over te doen heb ik geen zin.

Maar als ze wel mogen vliegen dan weet je nu ook dat alles goed is nageken + ze worden goed in de gaten gehouden.



gert-jan
User
spacer line
 

nou wij zouden ook via kras naar bali gaan met phuket air.maar wij hebben alles geanuleerdt bij kras.kras doet net als of er niets aan de hand is.MAAR DAT IS HET WEL.wij gaan nu via frankfurt met singapore airlines naar bali.want zo als nu phuket air er voor staat wat moet het dan niet worden als het hoog zeizoen is.



Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 

Een goede start voor een airliner. Na iets van 16 dagen na aanvang van de vluchten op AMSterdam en London hebben ze volgens mij nog amper fatsoenlijk gevlogen. Ik kan eigenlijk niet anders dan concluderen dat de beslissing van Gert-Jan een goede is. Zie de link hieronder voor meer details.

Dienstregeling Phuket Air verstoord, zorgen over veiligheid




Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 


On 12-04-2005 18:08 Jeroen wrote:
Dienstregeling Phuket Air verstoord, zorgen over veiligheid


Linkje stond er gisteren ook al.... een paar posts terug Emoticon: Cooool Trouwens vliegen ze al veel langer op Heathrow... Het blijft een 2e rangs maatschappij en dat weet je (hoop ik) wanneer je boekt... technische mankementen zijn een uitvloeisel van een slechte/ zorgelijke financiele situatie...


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 


Linkje stond er gisteren ook al...


Soms kun je niet duidelijk genoeg zijn. Ik had eigenlijk ook een nieuw item verwacht, maar dat was er nog niet.



ploucha
User
spacer line
 

Het blijft een 2e rangs maatschappij en dat weet je (hoop ik) wanneer je boekt...

Niet iedereen wist dit hoor. En niet iedereen reist met Phuket Airlines omdat ze te groen zijn om iets meer te betalen. Soms komt t gewoon zo uit. In dit geval is t gewoon kl*te voor de mensen die ermee vliegen. ik ook dus....... Emoticon: Frustrated



Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 


On 13-04-2005 16:02 ploucha wrote: Niet iedereen wist dit hoor. En niet iedereen reist met Phuket Airlines omdat ze te groen zijn om iets meer te betalen. Soms komt t gewoon zo uit. In dit geval is t gewoon kl*te voor de mensen die ermee vliegen. ik ook dus....... Emoticon: Frustrated


Je kunt toch nog wel annuleren al zou je dat graag willen?



buster
User
spacer line
 


On 12-04-2005 16:25 blink wrote:
Ach als Phuket air nooit meer mag vliegen dan verzorgt Arke en Holland international en Kras (tui groep) wel voor een ander maatschapij want je hebt een pakket reis geboekt.

Maar ook ik hoop dat er snel een oplosing zal zijn want ik ga eind mei op vakantie en om bijvoorbeeld 51 uur op heen en terug reis er over te doen heb ik geen zin.

Maar als ze wel mogen vliegen dan weet je nu ook dat alles goed is nageken + ze worden goed in de gaten gehouden.


Na dit te lezen ben ik benieuwd of ik op 26 april wel terug kan vliegen met Phuket air van Bali naar Amsterdam Emoticon: Confused
We hebben nog niks van de host gehoord van TUI maar hopenlijk kan ik hem ik hem van de week nog over aanspreken.



EricYen
User
spacer line
 

Toerist wil naar prachtig Indonesie of Thailand. Toerist leest de krant en loopt door het winkelcentrum, waar enkele reisbureau's gevestigd zijn, namelijk Kras reizen en wat anderen. Toerist wordt met name enthousiast van de prijsknaller van Kras. Toerist loopt ff binnen bij Kras en wordt aan de balie verwelkomd.

Kras is een prijskoper, dus daar vertelt Kras over: hoe goedkoop het kan. Kras spreekt niet van kwaliteit, dat is geen "unique selling point" van Kras. Kras verkoopt op prijs.

Kras spreekt over de prijs, toerist koopt en denkt enthousiast aan verre mooie oorden, waar hij voor een prikkie heen kan.

Op tv en in de krant ziet toerist vervolgens enkele keren Phuket air genoemd. Na wederom een keer de naam te hebben gehoord kijkt toerist op zijn reisbescheiden en ontdekt in paniek dat hij vliegt met de maatschappij die niet meer kan, mag of zal vliegen. Wat nu?

In het kort het verhaal?

Moraal?

Wees je bewust van de waarde van gerenommeerde maatschappijen, reisbureau's en koop op kwaliteit. Je zult NOOIT blij zijn met een goedkope vakantie, maar ALTIJD de BESTE vakantie herinneren.

Sterkte aan de phuket vliegers...

Eric



Jantje
User
spacer line
 

Zo is't maar net. Goedkoop is meestal duurkoop. Emoticon: Sadley



Gomera2
User
spacer line
 

Het ligt niet alleen aan Kras, zoals eerder door anderen opgemerkt vliegen ook andere reisorganisaties met Phuket.

En Buster: geniet vooral nog van je vakantie!!!



blink
User
spacer line
 

Vandaag nog bij het reisbureau geweest en ook meteen navraag gedaan over "wat gaat er gebeuren als Phuket Air....."

U heeft geboekt bij Holland internationaal (TUI) en als Phuket Air niet vliegt dan zorgt Holland Internationaal voor een andere vlucht, maar het kan wel wezen dat je vakantie in overleg een dag wordt verschoven



Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 


On 13-04-2005 19:55 blink wrote:
Vandaag nog bij het reisbureau geweest en ook meteen navraag gedaan over "wat gaat er gebeuren als Phuket Air....."


Het toestel uit elkaar rammelt op 10.000 foot hoogte?
Dan heb je een probleem denk ik.


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 

tja, na verhalen te hebben geleden ben ik echt erg blij dat ik gewoon voor mijn eigen tickets zorg, dan maar wat meer betalen voor een plekkie met wat aluminium eromheen en wat wieltjes eronder. Emoticon: Nice



hex00000
User
spacer line
 


On 13-04-2005 20:30 Jeroen wrote:
tja, na verhalen te hebben geleden ben ik echt erg blij dat ik gewoon voor mijn eigen tickets zorg, dan maar wat meer betalen voor een plekkie met wat aluminium eromheen en wat wieltjes eronder. Emoticon: Nice


Wat een doffe ellende met Phuket Air !!!
1) Ik begrijp niet dat touroperators de status van een luchtvaartmij.
niet fatsoenlijk checken alvorens ermee de lucht in te gaan.
2) Het moge nu dus ook duidelijk zijn dat de steekproefgewijze
controles op Schiphol behoorlijk te wensen over laten,
voor wat betreft de technische staat waarin toestellen verkeren.
Kennelijk moet er eerst weer een ongeluk gebeuren alvorens
een en ander weer beter wordt gecontroleerd.
Ook ik ben blij dat ik op 18 september as met Malaysia vlieg, voor slechts 619 euro.



Etienne Hex

gert-jan
User
spacer line
 

nou wij zijn ook opgelucht dat wij bij kras er van af zijn.want wij hebben via de telefoon nog contact gehad met phuket air schiphol
en die gaven wel degelijk toe dat er problemen zijn.



Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 


On 13-04-2005 19:57 Albert wrote:
[...]


Het toestel uit elkaar rammelt op 10.000 foot hoogte?
Dan heb je een probleem denk ik.


Ik neem toch aan dat je dit als een grote grap bedoelt... Virgin Atlantic (49% eigendom van Singapore Airlines)... heeft vanwege een technisch probleem vorige week boven Nederland brandstof gedumpt... en een voorzorgslanding uitgevoerd... Roepen we nu allemaal ook in paniek dat we nooit meer met deze maatschappijen gaan vliegen?

Phuket heeft goed ingespeeld op een gat in de markt dat ontstond door het wegvallen van Garuda... helaas is de uitvoering nog niet echt optimaal. Britse luchtvaartauthoriteiten passen nu strenge controles (en terecht) toe... de Nederlandse hobbelen er weer als een mak lammetje achteraan... en de Thaise... ach ze moeten nu wel...
Verder houdt de media ervan om de luchtvaart met groot opgeblazen verhalen altijd de grond in te stampen. Daar kicken wij lezers nl op... maar zo richt je wel een maatschappij ter gronde (en helaas ik kan er uit eigen ervaring over mee praten)...




"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

nikky
User
spacer line
 

Ik begin mij nu heel erg druk te maken. Heb bij Kras geboekt om naar bali te gaan zondag a.s, uiteraard met Phuket. Nu lees ik dit allemaal. Ben benieuwd wat kras morgen te vertellen heeft, maar ik vrees het ergste! Emoticon: Stupid



Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 


On 13-04-2005 22:12 nikky wrote:
Ik begin mij nu heel erg druk te maken. Heb bij Kras geboekt om naar bali te gaan zondag a.s, uiteraard met Phuket. Nu lees ik dit allemaal. Ben benieuwd wat kras morgen te vertellen heeft, maar ik vrees het ergste! Emoticon: Stupid


Mocht je dan toch niet meer durven en je ticket in de prullenbak willen gooien... mail me ff... vis ik hem er wel uit.


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

EricYen
User
spacer line
 


On 13-04-2005 21:30 Richy wrote:
[...]


Ik neem toch aan dat je dit als een grote grap bedoelt... Virgin Atlantic (49% eigendom van Singapore Airlines)... heeft vanwege een technisch probleem vorige week boven Nederland brandstof gedumpt... en een voorzorgslanding uitgevoerd... Roepen we nu allemaal ook in paniek dat we nooit meer met deze maatschappijen gaan vliegen?

Phuket heeft goed ingespeeld op een gat in de markt dat ontstond door het wegvallen van Garuda... helaas is de uitvoering nog niet echt optimaal. Britse luchtvaartauthoriteiten passen nu strenge controles (en terecht) toe... de Nederlandse hobbelen er weer als een mak lammetje achteraan... en de Thaise... ach ze moeten nu wel...
Verder houdt de media ervan om de luchtvaart met groot opgeblazen verhalen altijd de grond in te stampen. Daar kicken wij lezers nl op... maar zo richt je wel een maatschappij ter gronde (en helaas ik kan er uit eigen ervaring over mee praten)...



Hoi Richie,

Jij maakt nu van Phuket air een slachtoffer, terwijl ze de dader zijn in deze.

Als er al een gat in de markt ontstond na het wegvallen van garuda op de lijn A'dam - Jakarta, dan is Phuket air een slecht ondernemer geweest.

Als ondernemer reken je alle mogelijkheden, opportunities en risico's door in een analyse. Onderdeel van zo'n analyse is ook het inzetten van goed materieel (anders is je uiteindelijke produkt niet levensvatbaar), wat niet is gebeurd, aangezien men nu aan de grond wordt gehouden.

Gewoon slecht ondernemerschap, het enige aan te prijzen van Phuket air vind ik dat ze de moed hebben gehad om de concurrentie aan te gaan met bestaande maatschappijen, dat ze in betrekkelijk korte tijd een concept hebben weten om te zetten in een daadwerkelijk produkt (wat niet goed bleek te zijn).

Maar blijkbaar heeft men zich een beetje vergist in de complexiteit van de luchtvaartindustrie.

Moedig, maar uiteindelijk niet goed genoeg.

Eric



Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 


On 13-04-2005 22:28 Richy wrote:
[...]


Mocht je dan toch niet meer durven en je ticket in de prullenbak willen gooien... mail me ff... vis ik hem er wel uit.


ooh, dat zou ik ook wel doen, als het gratis is dus. Dan heb ik wellicht tot zondag om nog naar Schiphol af te reizen ook Emoticon: Wink




You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



45,676,068 topic views - 220,081 posts - 13,389 topics - 15,546 members - last post @ 30-03-2017 10:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

83,792,015 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com