indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ron broens
User
spacer line
 

Wel we zijn al weer enkele dagen verder, heb nog wat verder gezocht naar tickets en prijzen, en zag dat tickets in okt/nov via phuket airlines 799. kost. Heb zelf mijn ticket geboekt met malaysia Airlines en betaal daarvoor 790 en ook nog betere aansluitingen en dagelijks vertrek, dus de keuze is niet zo moeilijk zou ik zeggen



buster
User
spacer line
 

Ik ga op 3 april met Phuket air op huwelijksreis naar Bali, en ik kan evt als ik weer terug ben in het land verslag doen van mijn (vlieg)reis.
Heb een pakketreis geboekt bij Holland international en vlieg dus met Phuker air (busines klas Emoticon: Smile )
We vliegen met een Boeing 747 naar Bangkok, daar stappen we dan over en vliegen dan als het goed is weer verder met een Boeing 757-200 naar Bali. (De Boeing 757-200 is bouwjaar begin jaren 90)
ik ben benieuwd wat betreft mijn vliegreis



buster
User
spacer line
 

Hier mijn ervaringen met Phuket air, ben nu namelijk aan het mailen vanuit een internet cafe in Sanur Bali.
Ik vloog op zondag 3 april bussines class van Schiphol naar Bangkok, dus ik check op Schiphol in bij de bussinnes balie van Phuket air.
Tot zover alles goed zou je zeggen, echter de dame achter de incheckbalie had ons ingecheckt in de economy class en daar kwamen we dus achter in het vliegtuig. Na een beetje stennis in het vliegtuig te hebben geschopt in het vliegtuig belande we uiteindelijk in de Bussines class, de fout bleek namelijk bij de nederlandse afhandelaar te liggen (die heeft de tickets niet goed doorgenomen) en niet bij Phuket air.
We vlogen met een Boeing 747-300 (registratie; HS-VAC) een voormalig vliegtuig van de KLM.
Ik vond de service in het vliegtuig zeer goed, maar ik moet er wel bij zeggen dus dat ik dus Businnes classe vloog.
Ik heb tijdens de vlucht een drie gangen diner gehad waaruit we mochten kiezen uit drie gerechten, s'nachts trond twee uur kregen we ook twee sanwich's die werden uigereikt aan de mensen die wakker waren en ongeveer twee uur voor landing in Bangkok kregen we ons ontbijt geserveerd.
In de businnes classe heb je de beschikking over goede stoelen met veel ruimte en je eigen beeldschermpje waarop je kon kiezen uit ongeveer 6 tot 8 recente speelfilms.
Na de landing in Bangkok werden de passagiers met bestemming Denpasar apart gehouden en moesten we naar de transfer balie om in te checken voor de vlucht naar Denpasar.
Daar aangekomen bleek de Phuket air vlucht Bangkok-Denpasar overboekt te zijn en werden we overgeboekt op een vlucht van Thai airways, hierdoor vertrokken we wel een uurtje eerder dan gepland vanaf Bangkok.
Met Thai airways vlogen we met een Airbus 330 en die zag er nog goed nieuw uit.
Gelukkig kwamen de koffers ook op de band in Bali want die zouden eigenlijk wel met Phuket air meevliegen naar Bali



blink
User
spacer line
 

Buster als eerst gefeliciteerd met je huwelijk.

Ik ga over een maand naar op vakantie naar Sanur op Bali en vlieg ook met Phuket Air ( tot nu toe).
Zoals de ervaring hier bovenstaat is het nog goed, en hoop ik dit zelf ook zo mee te maken.
Maar graag wil ik reacties op het volgende:

1e Waarom vliegende de passagiers vanuit Bangkok op 08-04-2005 met andere maatschapijen terug naar Amsterdam.

2e Waarom vertrekt de vlugt AMS-BKK pas op de zaterdag om 12:00
Teletekst :
Vlucht 9R620 naar Bangkok,
van vandaag 8 april
schematijd 15:00 uur,zal nu
vertrekken zaterdag 9 april
om 15:00 uur.
De passagiers wordt verzocht
zaterdag uiterlijk om 12:00
uur op Schiphol aanwezig te
zijn om in te checken.

3e Phuket Air vliegt van af AMS met een 747-300 ( herkenbaar aan de cijfers 743 op de schiphol site), maar phuket gaat binnenkort ook op woensdag vliegen en stop hier bij op Londen te vliegen.
Mijn mening is dat ze waarschijnlijk met de 747-200 op AMS gaan vliegen, maar lees dan hier onder uit THE TIMES ONLINE van 08-04-2005 http://www.timesonline.co.uk/a(...)0,,2-1559821,00.html

= edit: complete text verwijderd =



Gomera2
User
spacer line
 

1. Vanwege het feit dat Phuket Air over niet zo veel toestellen beschikt. En als er dan een paar niet mogen vliegen, wordt het lastig. Dan wordt het overboeken naar andere maatschappijen...
2./3. Phuket mag alleen met de 300 op Schiphol vliegen. (200 maakt teveel lawaai), die 300 mocht gisteren op Londen niet meer vliegen. Is kennelijk gerepareerd, en komt van Londen vandaag naar Schiphol. Dat was denk ik ook de oorzaak van de vertraging van gisteren.
08:30 9R 0619 Bangkok Expected 15:00 Details
08:30 9R 0619 London Gatw Expected 15:00 Details
08:30 9R 0619 Sharjah Expected 15:00 Details

Zie verder artikel uit The Independent van 8 april, en statement van Phuket Air.

= edit: complete text verwijderd; graag een link plaatsen =



Gomera2
User
spacer line
 

The Independent: link niet mogelijk, artikel staat in beveiligde database. Samengevat: er wordt een beschrijving gegeven van de twee incidenten (tankincident op Sjarjah: HS-VAO, en motorincident na start Londen: HS-VAN)

Statement Phuket Air: http://www.phuketairlines.com/(...)ement_sharja_en.html

Zelf vlieg ik aankomende zomer met Phuket via Bangkok naar Denpasar. Hopelijk behoren dergelijke problemen dan tot het verleden. Ik ga er vanuit dat de Nederlandse reisorganisaties (oa. Kras, Arke, Tui) de berichtgeving kritisch volgen. Er zijn overigens plannen bij Phuket Air om een 747-400 aan te schaffen. Deze zal echter ingezet worden op de route Londen-Bangkok die in Oktober hervat wordt.



gert-jan
User
spacer line
 

wij vliegen ook de aankomende zomer met phuket air.hebben ook
via kras reizen geboekt.hebben na vraag gedaan over de problemen bij phuket air.maar zij weten van niks zeggen ze.mijn vraag is wij gaan in juli.maar als er wat aan de hand dan is wie zorgt er dan voor
dat wij wel op bali komen.



latex40
User
User icon of latex40
spacer line
 


Hoi Gert Jan. ik neem aan dat je een annuleringsverzekering hebt afgesloten bij het boeken voor je reis. In dit geval vergoed de ANVR de geleden schade, of kan bemiddelen om met een andere vliegtuigmaatschappij te vliegen.



gert-jan
User
spacer line
 


On 09-04-2005 17:44 latex40 wrote:

Hoi Gert Jan. ik neem aan dat je een annuleringsverzekering hebt afgesloten bij het boeken voor je reis. In dit geval vergoed de ANVR de geleden schade, of kan bemiddelen om met een andere vliegtuigmaatschappij te vliegen.
ja dat hebben wij wel gedaan.maar nou zien wij op teletekst dat ook de vlucht van morgen weer forse vertraging heeft.nou ik weet het niet of phuket air wel zo
betrouwbaar is zo als ze zeggen.maar als wij het willen omzetten zegt kras dat wij de aan betaling kwijt zijn. weet jij soms nog iets waar wij met onze vragen terecht kunnen.



Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 

Gert Jan,

Jij weet welke reis je geboekt hebt onder welke voorwaarden. Ik denk dat je voor dergelijke vragen het beste direct naar Kras kan gaan.

Verder zal het allemaal wel loslopen. De maatschappij waarmee ik het eerst vloog in 1999 bestaat inmiddels niet meer (Swissair) en een paar maanden voor mijn vertrek viel er eentje uit de lucht bij Nova Scotia. En toch ben ik toen gewoon ingestapt Emoticon: Yes!



Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 


On 09-04-2005 20:57 Jeroen wrote:
... En toch ben ik toen gewoon ingestapt Emoticon: Yes!


... en waarom ook niet... het oversteken van een straat in Jakarta blijft gevaarlijker dan vliegen... Zelfs gerenomeerde maatschappijen hebben klappers gemaakt waar ze het liever maar niet over hebben bijv. KLM (op Tenerife) en SIA (op Taiwan)... en Silkair de betere maatschappij om naar bijv Yogja te vliegen... dat de Captain zelfmoord heeft gepleegd met passagiers en al... verzwijgd men ook liever... maar misschien is dit teveel offtopic... Als Phuket Air goedkoop is dan stap ik zonder schroom in...


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Gomera2
User
spacer line
 

Wie geboekt heeft bij Kras of een andere reisorganisatie hoeft zich mijns inziens geen zorgen te maken: Kras is aangesloten bij de SGR, en deze stichting beschermt de vooruitbetaalde reisgelden van vakantiegangers. Het al dan niet afsluiten van een annuleringsverzekering heeft hier niets mee te maken. Die sluit je omdat je je geld terug wilt als er bijv. onverhoopt een familielid overlijdt, en je niet meer op vakantie wilt. Ik ben het dus niet eens met Latex40: Kras is aangesloten bij de SGR en ANVVR, dus bij alle reisovereenkomsten worden de kosten van oa. wanprestatie van de vervoerder gedekt. Kras moet dan zorgen voor vervangend vervoer. Dat is het voordeel en daarmee de zekerheid die je hebt wanneer je je reis boekt bij een reisorganisatie die is aangesloten bij genoemde organisaties.
Wanneer Latex40 doelt op de situatie dat je als reiziger niet meer met Phuket Air durft te vliegen, geldt bovenstaand verhaal natuurlijk niet. Maar of een annuleringsverzekering deze reden dekt betwijfel ik. Dan moeten er wel hele gevaarlijke dingen gebeurd zijn met Phuket Air, en in zo'n geval zal ook Kras waarschijnlijk niet meer met Phuket vliegen.

Overigens ben ik het met Jeroen en Richy eens: ook bij al langer bestaande maatschappijen gaat het wel eens mis.



Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 

Ik vind dat SGR eigenlijk een beetje vreemd. Okay, je krijgt geld terug onder voorwaarden, maar feitelijk geven ze je een snoepje om je mond te houden, want het is wel je vakantie die naar de knoppen gaat als je te laat aankomt, eerder weg moet, met stukken zit ect.ect.



latex40
User
User icon of latex40
spacer line
 

Hoi Gomara2,Latex40 heeft het helemaal niet gehad: " dat je als reiziger durft te vliegen met Phuket Air."
Ik bedoelde hiermee indien door vertraging .defect vliegtuig waardoor het niet mogelijk is om op de dag van vertrek te vertrekken de reisortganisatie in dit geval Kras daarvoor moet zorgen
Meestal zijn de vertegenwoordigers van een reisorganisatie niet op de luchthaven aanwezig, dat bedoelde ik. groetjes



EricYen
User
spacer line
 

Hmmm.....

Business class vliegen met Phuket air? Opmerkelijke keuze... Uit ervaring en vergelijkende met de belevenissen hierboven beschreven door buster: economy met SQ (singapore air) is aanzienlijk comfortabeler en wellicht ook nog aanzienlijk goedkoper.

Ik begrijp mensen echt niet: Waarom zoveel stennis aan je hoofd door met die 3e-rangs maatschappijen als Puket air te gaan vliegen op dit soort lange trajecten. Die enkele keer dat je zo'n reis onderneemt: spaar ff door en gun jezelf dan een betrouwbare maatschappij en een comfortabele vlucht. Het is waarschijnlijk niet eens duurder bovendien
Emoticon: Confused

Nederlands trekje? Altijd op zoek naar goedkoper en de realiteit uit ogen verliezen: gezeur aan de balies, overboekingen, achterstallig onderhoud, ongemotiveerde crews, materieel problemen etc etc.

Vlieg toch gewoon met een degelijke maatschappij, wat een gezever haal je je allemaal op je hals op deze manier?

Eric



buster
User
spacer line
 


On 10-04-2005 15:58 EricYen wrote:
Hmmm.....

Business class vliegen met Phuket air? Opmerkelijke keuze... Uit ervaring en vergelijkende met de belevenissen hierboven beschreven door buster: economy met SQ (singapore air) is aanzienlijk comfortabeler en wellicht ook nog aanzienlijk goedkoper.

Ik begrijp mensen echt niet: Waarom zoveel stennis aan je hoofd door met die 3e-rangs maatschappijen als Puket air te gaan vliegen op dit soort lange trajecten. Die enkele keer dat je zon reis onderneemt: spaar ff door en gun jezelf dan een betrouwbare maatschappij en een comfortabele vlucht. Het is waarschijnlijk niet eens duurder bovendien
Emoticon: Confused

Nederlands trekje? Altijd op zoek naar goedkoper en de realiteit uit ogen verliezen: gezeur aan de balies, overboekingen, achterstallig onderhoud, ongemotiveerde crews, materieel problemen etc etc.

Vlieg toch gewoon met een degelijke maatschappij, wat een gezever haal je je allemaal op je hals op deze manier?

Eric


Busines class van Singapore air dat kwam dan uit op de Raffles Classe en dat was dan haast een meerprijs van bijna 2000 euro per persoon, En bij Phuket air 495 euro per persoon. En aangezien ik 2 meter ben en ook niet de slankste vond ik het die 495 per persoon wel waard Emoticon: Yes!
En inderdaad doorvlucht Bangkok-Denpasar was inderdaad overboekt maar is uiteindelijk goed opgelost en waren we zelf eerder in Denpasar dan uiteindelijk de bedeoeling was.

Ik heb de krantenstukjes ook gelezen oa ook op de Fox site en mijn mening ik heb geen ene keer een bang gevoel gehad in het vliegtuig van Phuket air, en je hebt vind ik een goede service aan boord want niet is teveel voor de stewardessen Emoticon: Smile



blink
User
spacer line
 

Oke iedereen weet nu dat Phuket Air een "jong" bedrijf is en de onderkant van de markt serveert. Dit lukt hun door ouder toestelen tegebruiken, opzich niks mis mee.
De meeste toutoperators vliegen standaard met Phuket Air of je moet flink bij betalen voor een ander.
Opzich zit je maar 16 uur in het vliegtuig en dan hoeft deze voor mij niet splinter nieuw te zijn.
Wat ik wel erg vindt is de vertragingen die ze momenteel hebben (+/- 1 dag wachten).



Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 

Nog ff wat onrust stoken... hahahahaha

News item

08 APR 2005 Phuket Air under scrutiny in the U.K. - defects found on two planes
UK CAA safety inspectors have grounded a Phuket Air Boeing 747-200 and banned another from carrying passengers after uncovering a series of big defects. The TCAS on one 747 was found to be broken and the evacuation safety lights were not working on another. The Department for Transport had ordered the emergency inspections after three safety scares in four days, involving planes bound for London. (The Times)

bron: http://aviation-safety.net/new(...)newsitem.php?id=1401

Trouwens ik heb het al meerdere keren in dit topic aangehaald... wanneer er dingen niet volgens de wet gaan dan wordt een kist geground... zie hier het resultaat...



"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

EricYen
User
spacer line
 


On 10-04-2005 16:21 buster wrote:
[...]


Busines class van Singapore air dat kwam dan uit op de Raffles Classe en dat was dan haast een meerprijs van bijna 2000 euro per persoon, En bij Phuket air 495 euro per persoon. En aangezien ik 2 meter ben en ook niet de slankste vond ik het die 495 per persoon wel waard Emoticon: Yes!
En inderdaad doorvlucht Bangkok-Denpasar was inderdaad overboekt maar is uiteindelijk goed opgelost en waren we zelf eerder in Denpasar dan uiteindelijk de bedeoeling was.

Ik heb de krantenstukjes ook gelezen oa ook op de Fox site en mijn mening ik heb geen ene keer een bang gevoel gehad in het vliegtuig van Phuket air, en je hebt vind ik een goede service aan boord want niet is teveel voor de stewardessen Emoticon: Smile


Hoi Buster,

Goed lezen: Economy van Singapore air vergelijk ik met business class van Phuket air. En ik durf mijn handen in het vuur te steken dat de service op economy in SQ / Singapore Air beter is dan de business class in Phuket Air en aanzienlijk goedkoper eveneens. Met SQ hoef je niet raffles class te vliegen voor een uitmuntende service, ook economy is perfect verzorgd.

groet,

Eric

PS. Dan nog een berichtje over Phuket air:

Phuket Air suffers further embarrassment
Published on April 11, 2005

= edit: complete text verwijderd; graag een link plaatsen =



Gomera2
User
spacer line
 

Aan de andere kant moeten we de dingen ook niet overdrijven. Wat is er nu eigenlijk gebeurd? Een tank die iets te vol zat, en mensen die meteen "brand" roepen. En als de Engelse autoriteiten dan besluiten het toestel grondig te controleren, vind je altijd wel wat. Ook bij een KLM kist, daar ben ik van overtuigd.



blink
User
spacer line
 

Gomera2 Ik ben het helemaal met jou eens, maar ik hoop dat mijn vakantie niet zo wordt bederft met vertragingen zoals afgelopen week.




spacer line  

Vandaag kreeg ik een mailtje van een gids op Bali, die mensen van Kras moest ophalen bij het vliegveld van Denpasar. Deze mensen vlogen met Phuket Air en hadden 35 (!!!!) uur vertraging



Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 


On 11-04-2005 11:02 Gomera2 wrote:
Aan de andere kant moeten we de dingen ook niet overdrijven. Wat is er nu eigenlijk gebeurd? Een tank die iets te vol zat, en mensen die meteen "brand" roepen.


Helaas zit je niet in je auto waar je ff je tank iets te vol gooit.. slecht ingecalculeerd door de brandstofboer en de captain. Dit soort dingen gebeuren ook bij gerenomeerde maatschappijen maar mogen in principe nooit voorkomen. Ik noem dit een serieus incident. Ongetwijfeld company policy van Phuket Air om de kist nokkie vol te gooien aangezien de peut daar in de Emiraten een stuk goedkoper is. Helaas is dit in de praktijk niet zo rendabel als het lijkt...


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 

Nog ff wat berichtjes:

Verklaring Phuket Air over het incident:
http://www.phuketairlines.com/(...)ement_sharja_en.html

... en wat gaan we hieraan doen:
http://www.phuketairlines.com/(...)ment_songkran_en.htm

Artikel op luchtvaartnieuws.nl over Phuket Air:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=8042


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Gomera2
User
spacer line
 

Voor wie geinteresseerd is in een technische verhaal over het overlopen van tanks van oudere jumbo's zie de bijdrage van MD11 Engineer van 11 apil 2005 op het forum van airliners.net (kun je ook foto's bekijken van Phuket): http://www.airliners.net/discu(...)n/read.main/2048197/




You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



47,969,016 topic views - 221,012 posts - 13,450 topics - 15,800 members - last post @ 27-06-2017 16:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

86,941,228 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com