indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ploucha
User
spacer line
 



Is iemand al eens met Phuket Air gevlogen?

Groetjes Ploucha Emoticon: Smile

================================
webmaster edit 2 mei 2005 :
We houden het hier op het algemene Phuket Air topic, samenvatting van het laatste nieuws vind je op onderstaande link:
Phuket Air problemen: het laatste nieuws

Oplossingen reisburo's
Phuket Air problemen: oplossingen reisburo's
================================



Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 

Zelf nooit mee gevlogen... maar de maatschappij heeft een aantal oude B747-200's van Garuda, een -200SUD van de KLM en nog ergens een -300. De eerste zal een tankstop in Dubai (vertrek op woensdags naar ik meen) maken en de rest zal nonstop naar Thailand vliegen. Lijkt me goed te doen voor de (budget)reiziger met lage eisen. Zal uiteindelijk dan misschien nog weleens meevallen.


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line
 

Als het al afgedankte vliegtuigen zijn van Garuda is het misschien verstandig om zelf een inklapbare tuinstoel mee te nemen om tenminste een zitplaats te hebben.
Jan



Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Eerder een schietstoel met parachute.


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 

Ik zou een stevig bosje touw meenemen om je tuinstoel vast te zetten aan die van je buurman.



spacer line  

Lekker ondankbaar weer. wees blij dat je nog een beetje goedkope vluchten hebt. Je zit maar 15 uur in zo'n vliegtuig wat is dat nou op je hele leven? Als het slechte vliegtuigen zijn mogen ze echt niet vliegen hoor.

Diegene vraagt iets normaals en dan krijgt hij/zij zulke antwoorden.. Hebben we echt wat aan!

Ik heb zelf met Qantas gevlogen zijn ook oude vliegtuigen en als je Malaysia of Singapore gewend bent is dat wel even wennen, maar wat maakt het uit? Zit wel voor 532 euri's aan de andere kant van de wereld!



Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 

Ik vlieg voor iets meer liever met Singapore Airlines, wl kwaliteit, wl service. Ik ken Phuket Air verder niet, maar zoals het klinkt, klinkt het voor mij als te budget om goed mee te kunnen vliegen.



spacer line  

Ja ik vlieg er liever ook mee, maar soms kom ik net ff geld te kort.
Netals vorig jaar september kon ik voor 532 euro met qantas en met Malasyia voor 850 ofzo. En als je dan met z;n 4en bent scheelt dat wel heel veel! Kan je je hotel weer voor betalen..

Heb 2x met Qantas gevlogen nu, maar ook liever niet meer... Alhoewel in dec heen hadden we wel een hele aardige nederlandse steward. Die ons goed van dienst was, maar voor de rest..
Maar ja kan iig naar bali! dus dan maar wat minder kwalitiet..
Ik ga bekant 4x in een jaar dus ik moet wel een beetje op m'n budget letten.. Alhoewel ik ga dit jaar maar 1x waarschijnlijk om mijn vriend terug te brengen.. heen komt hij met m'n vader mee dus dat scheelt me weer.. Zit nl. met school jammer genoeg.. dat had ik voorheen niet



ploucha
User
spacer line
 

Tja..... ik heb gewoon bij Arke geboekt en ze vliegen daar toevallig met Phuket Airlines. En t is al geboekt dus ik kan er verder niks meer aan veranderen. Het zou leuk zijn als er ook mensen waren die zouden zeggen dat t wel meevalt.......

We landen trouwens eerst in Bangkok. Weet iemand hoe lang je daar moet wachten voordat je weer verder gaat?

gr. P



maurits
User
User icon of maurits
spacer line
 

Volgens mij kan dat nog niet dat er iemand mee heeft gevlogen, ze starten immers in maart....


Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jantje
User
spacer line
 


On 13-02-2005 21:39 Richy wrote:
de maatschappij heeft een aantal oude B747-200s van Garuda, een -200SUD van de KLM en nog ergens een -300.

...En ik dacht ook nog een Vickers viscount , Vickers constellation en een Comet, ooit overgenomen van BEA...



ploucha
User
spacer line
 

Ja, ze starten inderdaad in maart met vliegen vanaf Amsterdam. Ik heb t net ook gelezen.

Zal wel goed komen.



indrapura
User
spacer line
 

Phuket air vliegt inderdaad vanaf maart ,het is een Thaise Charter maatschappij,en wat die vliegtuigen betreft die gaan echt de lucht niet in ,als ze niet goed zijn.
Het eten zal iets minder zijn en sommige sterke sprits zullen niet aanwezig zijn,maar de keuze is aan je zelf,laat je niet gek maken een klm,malaysian of singapore airlines die kunnen net zo goed naar de beneden storten,dus................gewoon doen
Laat even weten hoe je ervaringen straks geweest zijn.
Alexander



spacer line  


Het zal allemaal wel goed zijn..en gekeurd zijn op houdbaarheid,die kisten gaan echt niet van de grond af met rommel ! als garuda of de klm ermee doorgevlogen had! dan had er niemand iets van gezegt!

Ik vind het wel raar dat de prijzen bij Phuket air !!! duurder zijn als bij Singapore airways.





Live life to the max.......

santina
User
spacer line
 

Hoi ploucha,
Wanneer vertrekken jullie? Wij, 2 volw + 1 kind , vertrekken op 21augustus en inderdaad met Phuket Air naar Denpasser via Bangkok.
De totale vliegduur is 16 uur en 30 minuten.Het overstappen in Bangkok duurt 3,5 uren. Dus het valt gelukkig nog mee.
Groetjes, Santina




ploucha
User
spacer line
 

Hallo Santina,
Ik vertrek samen met mijn vriend op 12 juni voor 13 dagen.
Dus die 3,5 uur zit al in de 16,5 uur? Dat valt inderdaad wel mee.
Waar in Bali gaan jullie? Wij naar Sanur Beach.

Veel plezier alvast!

Groetjes Ploucha Emoticon: Smile



Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 

Martin heeft gelijk dat er een strenge eisen zijn wat betreft de luchtvaart... Mocht het land van herkomst er hiermee zelfs laks zijn dan wordt de kist echt wel in Nederland aan de grond gehouden door het IVW. Recente voorbeelden van een B747-200 uit Bangladesh die niet meer weg mocht in Maastricht en een ingehuurde L1011 door het nu failliete Antiliaanse DCA die wat rare toeren uithaalde op Amsterdam. Het gebeurd dus nog steeds.

Zelf zal ik zeker met Phuket Air vliegen... en geloof me dat ik (mede door mijn vakgebied) zeker een goede afweging kan maken of dit verantwoord is. Maar mocht ik de keus (en financiele middelen) hebben om met Singapore, Qantas of Malaysian (en ja zelfs KLM) te vliegen dan zal ik dit zeker niet laten. O ja en ik vlieg niet met alles wat de lucht in gaat. Bij een aantal Indonesische binnenlandse maatschappijen doe ik echt geen stap aan boord.


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

santina
User
spacer line
 

Hey Ploucha,
Dan zitten wij in het inna grand bali beach hotel, schijnt een toppie te zijn maar we laten ons verrassen.
Jullie ontzettend veel plezier en lekker eten hoor! kost daar bijna niets!
Groetjes, Santina



hex00000
User
spacer line
 


On 14-02-2005 11:58 Jeroen wrote:
Ik vlieg voor iets meer liever met Singapore Airlines, wl kwaliteit, wl service. Ik ken Phuket Air verder niet, maar zoals het klinkt, klinkt het voor mij als te budget om goed mee te kunnen vliegen.


Ik heb de site van Phuket Air al enkele malen bekeken.
Indien hun (toch al) oude toestellen er net zo uitzien als hun site, en ook dusdanig vliegen, belooft het niet veel soeps.
Overigens staat de nieuwe vlucht op Schiphol er nog steeds niet officieel bij. De zoekmachine levert wel een resultaat op.
Navraag bij een tweetal reisbureaus geeft nog weinig resultaat; gewoon omdat men nog geen ervaring heeft.
Phuket Air heet goedkoop te zijn. Hm. Rond de Kerstperiode zijn hun tarieven hoger dan bij Singapore Airlines Emoticon: Confused
Overigens: gerenommeerde maatschappijen hebben steeds vaker echt goedkope aanbiedingen. Zo loopt er momenteel een actie-tarief van Qantas voor 549 euro naar Denpasar (tot eind juni); kijk bij www.d-reizen.nl.
Qantas staat intussen in de top 10 van luchtvaartmaatschappijen (zie www.skytrax.com).
Enigste nadeel: je moet 2 maal overstappen (in Londen en Singapore).
Zelf heb ik voor september al een retour geboekt naar Dps voor 619 euro met Malaysia. Singapore Airlines komt binnenkort met een tarief van 648 euro.
Indien je tijdig weet wanneer je wilt vliegen, maak je heel veel kans op actietarieven. Gewoon op internet kijken. Reisbureaus weten vaak zo genaamd niets over goedkope tarieven (omdat de provisie bijna nihil is).
Succes en vr gr.





Etienne Hex

hex00000
User
spacer line
 


On 14-02-2005 11:43 Mariannegls wrote:
Lekker ondankbaar weer. wees blij dat je nog een beetje goedkope vluchten hebt. Je zit maar 15 uur in zon vliegtuig wat is dat nou op je hele leven? Als het slechte vliegtuigen zijn mogen ze echt niet vliegen hoor.

Diegene vraagt iets normaals en dan krijgt hij/zij zulke antwoorden.. Hebben we echt wat aan!

Ik heb zelf met Qantas gevlogen zijn ook oude vliegtuigen en als je Malaysia of Singapore gewend bent is dat wel even wennen, maar wat maakt het uit? Zit wel voor 532 euris aan de andere kant van de wereld!


Qantas heeft momenteel een tarief van 549 euro, EN staat intussen in de top tien van luchtvaartmaatschappijen.


Etienne Hex

hex00000
User
spacer line
 


On 14-02-2005 11:40 Jeroen wrote:
Ik zou een stevig bosje touw meenemen om je tuinstoel vast te zetten aan die van je buurman.


Hehehehe. Enige geruststelling ! De oude 747-200's van Phuket Air mogen niet op Schiphol landen; want: te veel herrie. Ze vliegen dus met hun enige ex-KLM 747-300. En... KLM is toch altijd betrouwbaar !?
Ik ben eens naar New York gevlogen met een 18 jaar oude 747-300 van KLM. Alras begaf het audio- en video systeem het in het achterste gedeelte. Een aantal armleuningen en stoelleuningen deden het niet meer. Gelukkig heeft dit niets te maken met de vliegveiligheid. Maar toch...
Wat Phuket Air betreft. Hopelijk kampt hun enige 747-300 niet met pech; in dat geval zitten de touroperators en hun reizigers met een tijdelijk probleem. Want: geen vliegtuig op Schiphol.


Etienne Hex

Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 


On 17-02-2005 12:25 hex00000 wrote:
[...]


Hehehehe. Enige geruststelling ! De oude 747-200s van Phuket Air mogen niet op Schiphol landen; want: te veel herrie.


Enige bron dat dit niet mag? Ik zie nog dagelijks -200's op Schiphol... het landingsgeld is alleen wat hoger vanwege de geluidsproductie/normen.


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 

Ik heb maar even uitgezocht hoeveel B747's Phuket nu werkelijk heeft. Er wordt hier teveel gespeculeerd en dat is niet fijn voor diegene die met deze maatschappij gaan vliegen. Zowiezo lijkt mij het niet terecht om over een maatschappij te oordelen zonder eerst zelf met ze gevlogen te hebben.
Wat als een kist van Phuket met pech op Schiphol staat??? Dan gebeurd er hetzelfde als met een vliegtuig van Garuda/ Singapore of Malaysian (of welke maatschappij dan ook) deze wordt gerepareerd door een op het veld aanwezig technisch bedrijf... en laat KLM nu net een groot aantal vliegtuigen aan Phuket hebben geleverd. Dus dat zou in principe geen probleem moeten zijn. Afhandeling van passagiers in dit soort situaties kan natuurlijk altijd verschillen per maatschappij.

Vloot B747-200:
B747-2U3B HS-VAU (Ex Garuda)
B747-2U3B HS-VAO (Ex Garuda)

Vloot B747-300
B747-206/SUD HS-VAA (Ex KLM)
B747-206/SUD HS-VAV (Ex KLM)
B747-306M HS-VAC (Ex KLM)
B747-312 HS-VAN (o.a. Ex Corsair/ Air Atlantic)

... en nee ik ben geen spotter Emoticon: Stupid Emoticon: Wink


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Richy
User
User icon of Richy
spacer line
 

... en dan nog een kleine aanvulling ze hebben zelfs nog 2 kisten meer.

B747-2U3B HS-VAK (Ex Garuda)

B747-312 HS-VAB (Ex Singapore Airlines e.d.)


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

hex00000
User
spacer line
 


On 17-02-2005 13:38 Richy wrote:
[...]


Enige bron dat dit niet mag? Ik zie nog dagelijks -200s op Schiphol... het landingsgeld is alleen wat hoger vanwege de geluidsproductie/normen.


747-200's mogen op Schiphol landen, mits voorzien van geluidsarme motoren, zoals onder andere de 747-200 van Martinair.


Etienne Hex


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



50,551,837 topic views - 222,904 posts - 13,503 topics - 16,518 members - last post @ 18-10-2017 05:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,975,706 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com