indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Iedere forumgebruiker heeft zo zijn eigen favoriete muziek. Muziek van vroeger, toen we nog jong waren. Of juist moderne, allemaal muziek waarbij we wel eens kippenvel krijgen.
Het leek me leuk een topic te openen waarin we onze favoriete deuntjes bespreken.

Eigenlijk heb ik niet n bepaalde muzieksoort die ik waardeer. Als het maar origineel is en een goed gevoel achterlaat. Mijn muzikale roots liggen net als met velen van ons het geval is bij de muziek uit de jaren zestig. Beatles, Stones, Kinks, Who en al die mooie oude klanken uit die tijd. Maar om het spits af te bijten wou ik iets kiezen wat nog iets met Indonesi te maken heeft.

Eigenlijk is dit een genre waar ik vroeger niet zon liefhebber van was.
Tijdens mijn reizen in Indonesi was het mij opgevallen dat de muzikale voorkeur van mijn gidsen en de plaatselijke bevolking vaak lag in de country and western sfeer. Zeker als daarbij de zoete klanken van een pedal steel gitaar te horen was. En als ik hen naar hun favoriete artiest vroeg werd vaak de naam van gentleman Jim Reeves genoemd. Ik heb me voortdurend afgevraagd wat hen zo aantrok in deze vertolker van smartlapachtige liedjes.

Onlangs sprak ik iemand ook afkomstig uit het land die beweerde dat de melodien die Reeves voor zijn songs gebruikte, origineel van hele oude songs komen die bekend zijn onder diverse indianen stammen en natuurvolkeren. Gentleman Jim zou ze dus even van hen geleend hebben. Of dit waar is weet ik niet, maar het zou het een en ander kunnen verklaren.

Eigenlijk was die Reeves wel een hele gladde jongen, de favoriete schoonzoon van vele moeders uit de jaren 1950. Voor de ng bravere luisteraars heeft hij ook nog een aantal LPs opgenomen waarin hij zijn gevoelens omtrent de Holy Lord bezong.
Jim Reeves' vliegtuig kwam op weg naar huis in Nashville op 31 juli 1964 in een zware storm terecht. Beide inzittenden, Reeves als piloot en een vriend, Dean Manuell, kwamen om.

Deze song vind ik nu wel de mooiste van hem en dateert uit 1959. Hell have to go.
Hou de zakdoeken maar vast in de aanslag:

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

twee verschillende versies

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Country Home van John Denver was ook een mooie herinnering.
Ik zoek nog steeds naar die zanger die in Afrika zo goede muziek maakte ik heb zijn naam nog niet gevonden...... Emoticon: Shiny

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Bedoel je soms Paul Simon?

elsbeth
User
spacer line

Ja, da's nog eens andere koek. Mooi die John Denver, kwam die ook niet bij een vliegtuigongeluk om het leven?
En dan die prachtige kerels bij Paul Simon. Weer eens wat anders dan tegenwoordig al die grieten die met hun (gebrek aan) outfit proberen te verbloemen dat ze niet kunnen zingen of in ieder geval geen teksten kunnen schrijven.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Elsbeth je slaat de spijker op zijn kop met die The Voice Of Holland
Jan die is het
Jaaaaaa ha ha - die bedoelde ik, prachtig toch mooi muziek.

Ook Nick en Simon vind ik wel goed hun teksten zijn goed en het melodie klinkt goed...
Deze dansen wij in een line dans, geweldig muziek..... Emoticon: Shiny

deze line dans

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ik wou het deze keer niet zozeer over een band of zanger(es) hebben, maar over een melodie. Een deuntje dat misschien iedereen wel eens heeft gehoord. Deze melodie kende ik al toen ik nog in de wieg lag, in de tijd dat er nog geen dreunende beats uit de bakelieten radio klonken. Meestal waren dat zoete Hollywood klanken die me in hogere sferen brachten en die zoals ik het ervoer - al eeuwen leken te bestaan.

Het lied heet Perfidia en is Spaans voor zoiets als ontrouw of bedriegen. Geschreven door Albert Dominguez in 1939 en het werd een hit voor Xavier Cugat in 1940, waarna er nog honderden uitvoeringen van zouden volgen:

Edit: Xavier Cugat was een Spaans-Amerikaanse bandleider. Deze uitvoering werd gebruikt door director Wong Kar-wai in zijn film Days of Being Wild

De uitvoering van Nat King Cole is van enkele jaren later. Oorspronkelijk kwam deze Amerikaanse zanger uit de jazz hoek en was eerst een verdienstelijk pianist. Maar de meeste bekendheid zou hij krijgen door zijn zachte bariton stem. Hij was een roker van Kool menthol sigaretten, in de overtuiging dat het roken van drie pakjes per dag zijn warme stem zou bevorderen. Hij moest dit bekopen met longkanker, waar hij in 1965 aan zou overlijden.

Op deze manier ben ik aangekomen bij een genre waar ik de laatste tijd zeer van gecharmeerd ben.
King Tubby is een meester in het weglaten en als hij achter de mengtafel van de opnamestudio kruipt gaan er opmerkelijke dingen gebeuren. Hier maakt hij wel een minimal uitvoering van een reggae bewerking, maar als je goed luistert hoor je in de verte het mooie melodietje weer:

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Prachtig Jan die instrumentaal van chinezen makelij...... Emoticon: Smile

Maar hier iets anders de line dans versie van Ramona
Doe het maar eens na, dan blijf je goed in beweging.......... Emoticon: Shiny

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Een beetje leven in de brouwerij brengen met mijn all time favorite

Op 6 augustus te zien op de Lokerse Feesten, evenals Deep Purple. Toch wel een beetje spijt dat ik dan op Flores zit. Emoticon: Cry

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Met genoegen kijk en luister ik naar deze performance en muziek.

Helaas heb ik geen mogelijkheid om beeld o.i.d op deze site te kunnen zitten.

So maafkan saya , duibuqi Emoticon: Blush maar ik hoop dat deze link toch geopend kan worden .

http://www.youtube.com/watch?v(...)t=PLB2CFDC94ED219184

De rust en schoonheid die hier van uitgaat is voor mij van grote betekenis.
Met genoegen en een big smile wens ik ieder veel luister maar vooral veel kijkplezier.
Sampai jumpa / Zaijian

Luo NI Emoticon: Worship

Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Welkom back Luo Ni.
Als je adresband op YuoTube blauw maak en met je muis er op gaan staan de rechterknop indruk dan komt er een keuze menu en kies je kopieren.
Daarna ga je naar deze topic en je klik op die linkse pictogram met YuoTube er in en dan komt er een http// balk en daar ga je met je muis instaan en weer de rechtermuisknop indrukken en op plakken klikken en daarna oke dan komt dat adres van YuoTube tussen die [YuoTube ] Staan [/yuoTube] ................. Emoticon: Shiny .

Prachtig muziek en ook de beelden die er bij gegeven wordt Emoticon: Wink

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Muzikale fruitmand, daar past alles in, een totaal ander genre, maar wel n om bij stil te staan en kippenvel van te krijgen

.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Net als Dangdude heb ik voor muziek geen speciale voorkeur, alles is eigenlijk mooi.
Wel jammer dat muziek uit Nederland soms een ondergeschoven kindje is, wat te denken van deze ode aan mijn oude heer.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als Rotterdammer in hart en nieren, mag deze van Japie Valkhoff niet ontbreken Emoticon: Wink
Net als de vorig jaar overleden Kees Korbijn, Rotterdamse zangers.
Kees schreef o.a. "Ben je in Rotterdam geboren"
Hij schudde de teksten uit zijn mouw, hij speelde veertig jaar geleden elk weekend op Katendrecht in de Max bar, naast dancing Wahalla.
Dan gingen we lekker Chinezen bij tante Sjaan, was een begrip op de Kaap toen, daarna naar Kees Korbijn, rond een uur of 1 zakten we dan af naar Kees met de grote klauw.
Een broodje half om halen, lever en pekelvlees, Kees had zijn naam te danken omdat het beleg dikker was dan het broodje zelf hahaha.
Nostalgie, heb ik fijne herinneringen aan.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat te denken van deze drie grootheden in licht klassiek, niet alleen een streling voor het oor, maar ook een lust om naar te kijken Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Malam het is zo herkenbaar die nostalgische tijd een verrukking om terug te kijken, naar die mooie, maar ook hardwerkende tijd.
We worden ouder old boy, als wij al naar die tijd gaan verlangen................
Voor een keer mag dat toch.................. Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny

Het monsterboekje van mij die ook in dit filmpje voor komt de Rotterdammer.
Katendrecht cafe de Punt, och ja daar waren de meisjes niet zo mooi, als in andere landen.
Te veel vet zat er aan, het was de kunst om met meisjes mee te gaan, only for love...... Emoticon: Party!
Sorry we wijken weer af van die mooie muziek, maar als je goed luisterd dan zit er ook mooi muziek bij die mooie beelden, van toen............... Emoticon: Shiny

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Mijn voorkeur is nogal breed.
Door mijn moeder gebrainwashed met klassiek.
Door mijn vader gebrainwashed met country.
Door mijn zussen gebrainwashed met pop.

Om even de meest bekende uit bovenstaande te vergeten, dan is er nog
Muziek waar ik graag naar luister is b.v. Enya en Enigma, The Corrs, etc.

Doch wat ik ook heel mooi vind is dit:

Ik heb jaren geleden een voorstelling van hen in NL kunnen bijwonen, heel mooi.

En dat iets wat er volkomen tegengesteld aan is;

Niet alleen een mooi nummer, ze hebben zich moo laten tekenen/schilderen.

Maar ook hier kan dit van genieten:

Of iets totaal anders uit land van mijn voorouders;

Etc.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Ik ben al een aantal jaren bezig met een muziek blog, met redelijk succes,toch rond de 40.000 bezoekers per maand gemiddeld. Focus voornamelijk op (oude) Indonesische muziek en ik ben een redelijk fanatieke verzamelaar....

http://www.madrotter-treasure-hunt.blogspot.com/

Oude Indonesische muziek is nu echt vreselijk moeilijk te vinden,platen gaan voor krankzinnige prijzen, sommige bands zoals Dara Puspita en AKA gaan zo voor 1000 euro en meer per plaat nu.... Buitenlandse verzamelaars en tegenwoordig de rijkere en hogere middenklasse Indonesische jeugd hebben echt alles wat er te vinden is opgekocht, maar ik verzamel al meer dan 10 jaar en heb gelukkig wat contacten hier (in Bandung) die regelmatig met leuke dingen komen voor me....

Ook oude cassettes met traditionele muziek, bijna niet meer te vinden maar ook daar heb ik gelukkig nog wat contacten voor en Sundanese traditionele muziek (waar ik me vooral mee bezig hou) is PRACHTIG en ongelovelijk gevarieerd, Kacapi Cianjuran, Ketuk Tilu,Jaipongan, Kliningan, Bajidor, Degung, het is allemaal echt prachtig....

In juli komt Andrew Weintraub weer naar Bandung,hij is een professor aan de Universiteit van Pittsburg, heeft een prachtig boek over de geschiedenis van Dangdut geschreven (Dangdut Stories) en ik ben bezig om hem te helpen met zijn volgende boek, over Indonesiche pop muziek in de jaren 60... We gaan dan ook 1 van mijn muzikale helden ontmoeten, Gugum Gumbira, de man die Jaipongan heeft ontwikkeld in de jaren 60, de tijd dat Sukarno zijn oorlog tegen wat hij "nak nik nok" noemde (rock n roll) aan het voeren was. Sukarno daagde toen de Indonesische artiesten uit om met iets te komen wat nieuw en geheel Indonesisch was.... Ik zou nog meer kunnen vertellen over die tijd, krankzinnige verhalen, wat er gebeurde met bijvoorbeeld Koes Bersaudara (later Koes Plus), Orkes Malaysia Kelana Ria, Titim Fatimah en Upit Sarimanah en wat er kon gebeuren als je van The Beatles hield......

jaren 60/70 meiden rock n roll band Dara Puspita:

En dit is AKA, de oude band van Ucok Harahap en ze hebben aardig wat problemen gehad om dit nummertje want aan sex mocht toen ook al niet gerefereerd worden....

En een beetje traditionele muziek, de eind jaren 50 en jaren 60 ongelovelijk populaire Titim Fatimah,in Subang willen ze een straat naar haar gaan noemen en ze willen ook een standbeeld gaan neer zetten... Samen met Upit Sarimanah heeft zij een ware revolutie veroorzaakt wat betreft de positie van de vrouwelijke zangeres (sinden) in Indonesie. Rellen braken uit als hun ergens optraden.... Dit is Kliningan muziek.....

Meer kliningan, de ongelovelijke blinde sinden Emi Nurhayati....

En dit is wel zo ongelovelijk mooi, 1 van de grootste sinden uit de jaipongan wereld, Idjah Hadijah, samen met Gugum Gumbira en zijn Jugala orkest.....

En dit is Jaipong zoals 't tegenwoordig is,meestal bij trouwerijen, besnijdenis feesten ed. (meestal) mannen die voor het podium dansen en de danseressen wat geld in hun handen steken, dan mogen ze de hand van zo'n danseres vast houden.een beetje een overblijfsel van de Ketuk Tilu traditie, meest rond reizende muziek gezelschappen waar de danseresjes ook meestal hoertjes waren....

.....

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ziel....ik vind countrymuziek ook heerlijk voor het Line-dansen....maar tegenwoordig wordt er ook op moderne muziek gedanst en dat heeft helaas niets meer met Country te maken, best wel jammer hoor....De Country-Linedance dans ik al vanaf 1992 tot op heden.....

Ik zoek het nummer/ song Blues For Yesterday gespeeld door The Mainstream Masters....juist deze muziek is mijn favoriet....helaas kan ik deze genre nergens krijgen c.q. vinden in CD.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 18-05-2013 20:04 Kembang wrote:

Ik zoek het nummer/ song Blues For Yesterday gespeeld door The Mainstream Masters....juist deze muziek is mijn favoriet....helaas kan ik deze genre nergens krijgen c.q. vinden in CD.

Deze vond ik op YouTube Kembang, is dit wat je zocht?

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Emoticon: Smile

songo
User
spacer line

Hier iets jongere muziek maar wel heel erg mooi. Desi Ratnasary, Tenda Biru

http://www.google.nl/url?sa=t&(...)vm=bv.46751780,d.d2k

Kirey, Rindang Tak Berbuah

http://www.google.nl/url?sa=t&(...)vm=bv.46751780,d.d2k

tujuan sama jalan yang lain aja

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Geweldig Danqdude en Madrotter.....bedankt.

Maar ...dan graag nr. 3 beluisteren en deze song/ muziek zoek ik al jaren,

heerlijke zwoele blues/ jazz.......

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Madrotter
Si Akang , kumaha damang Kang ?

Ja , je hebt een mooie muziekweblog.
Vooral de Indonesische oudjes .
Heb onofficiele optreden vanDara Puspita in Markas KaPI /KAMI ? nog bijgewoond, jaar 1966 in Jakarta.
Eentje woont in Nederland , getrouwd met een Indische jongen.

Patti Bersaudara, Panbers , Yanti Bersaudara , Pantja Nada , Eka Sapta ,Koes Bersaudara
Het stikt daar van die "bersaudara"en sisters .

En uiteraard folowwer van de Indonesische rockbands van vaak anak Menteng en de toen tijdelijk nog verboden buitenlandse groepen, Beatles, Rollende Stenen etc .
Mss kom ik bij jou langs ( permisi numpang liwat) als ik weer in Bandung ben.

bisa dicek of makemyday .

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Madrotter, ik ga zeker dingen van je site kopieren... maaf ;-)
Mijn muziekkeuze is ook nogal breed, ik ga er zelfs niet aan beginnen(hoewel ik van deze post hou) om dingen te beginnen posten.

Afgaande op de eerdere postings blijven jullie toch wel een beetje hangen in het verleden of bij een bepaalde smaak van muziek... en ik bedoel dit niet slecht.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,112 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 07:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,652 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com