indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Daphne_
User
spacer line

Heeft iemand enig idee waar ik vintage/antieke reclame of filmposters kan vinden uit Indonesie? Ze hangen soms in Nederlands-Indische restaurants. Vooral die met Nederlandse en Indonesische teksten vind ik erg gaaf. Ik woon momenteel in Bandung, dus ergens in deze regio zou fijn zijn. Ik ben bijvoorbeeld al naar de Jalan Surabaya Market geweest in Jakarta, maar kon daar niks vinden. Alle tips zijn welkom!

spacer line  

Gramedia of Gunung Agung bij B.I.P of TSM ?

hier een verkoper van barang tempo doeloe en of jadul (jaman Dahulu)
Telp. 022-6074546
Bandung 40232
West Java - Indonesia

Mobile : 081 722 4360

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 15-05-2013 08:06 Daphne_ wrote:
Ze hangen soms in Nederlands-Indische restaurants.

Restaurant Lachende Javaan /Haarlem soms? Idd erg mooi wat hij heeft qua collectie; mooiste misschien wel van Nederland. Zeker de grootste heb ik me laten vertellen.
En oh ja, eten is helemaal top daar Emoticon: Smile

matur suksama

spacer line  

Aangezien alle tips welkom mijn reactie, Ik hoop dat je er wat aan hebt. Jaren geleden
was ik in Surabaya. Aan het eind van de Mall op de Jalang Pemuda zit McDonalds. Daar
heb ik toen allemaal foto's kunnen bewonderen van het (oude) Soerabaja ( zoals dat toen geschreven werd). Waar komen die vandaan? Navraag zou je op een spoor kunnen
brengen. En foto's kunnen altijd op posterformaat worden afgedrukt.

spacer line  

Als je foto's van oude Nederlands Indische posters (de zgn koloniale posters) wil hebben kan je vaak uit internet plukken.
Of je gaat naar de KITLV(Leiden) , of naar KIT Amsterdam of naar KB en Nat.Archief in Den Haag.

Toevallig heb ik diverse oude boeken , soms kan je het vinden.
Of bij de 52 delen magazines Weerzien met Nederlands Indie ( heb ik ook ) .

Met die afbeeldingen kan je met gemak laten vergroten in Indonesia.
Kost een habbekrats !!
Voor iemand in Bandung kan je bij de hoek Dipati Ukur laten vergroten , is een klein straatscene waar studenten hun dictaten, boeken laten copieeren .

Ik denk dat mijn broer in Jkt nog een paar oude email bordjes (antiek) heeft , naast de echte of copiestukken (te verkrijgen in de boekhandel).

bisa dicek of makemyday .

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

cikapundung (banceuy), vlakbij drank/tabakzaak taurus (om de hoek zit jl. braga)

gebouw aan de rechterkant 3e verdieping hebben ze een hoop barang bekas, ook veel van die oude metalen posters/advertenties veel hollands ook....

je kan ze ook vinden in toko babe op jl. riau.....

Daphne_
User
spacer line

Bedankt voor de reacties, ik ga het snel allemaal bekijken Emoticon: Smile Hopelijk vind ik iets moois

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

61,561,157 topic views - 228,119 posts - 13,630 topics - 19,445 members - last post @ 19-09-2018 19:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

105,615,153 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com