indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

eveline
User
spacer line

Een vraagje;
Als je in Jakarta aankomt om overstap te maken maar Jogya, waar moet je dan door immigratie, in JKT of Jogya? Als het in Jakarta is, hoeveel tijd ongeveer nodig?

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

koming
User
User icon of koming
spacer line

In Jakarta mag je door immigratie, tenminste wanneer je uit het buitenland komt. Hoe lang dat duurt hangt af van hoe snel je uit het vliegtuig bent en hoeveel vliegtuigen er tegelijk landen.
Ergo, het kan voorkomen dat je lang in de rij moet staan, ik zou daar rekening mee houden.
In Indonesie moet je nooit krap plannen.

koming

eveline
User
spacer line

Thanks Koming.
Ik heb bijna 2 uur tijd genomen voor m'n vlucht naar Jogya, is dat voldoende denk je?
Mijn bagage is door Garuda door gelabeld naar Jogya.
Immigratie is dus in JKT, betekent dit na de immigratie eruit en naar domestic terminal gaan om weer in te checken? Of is er na de immigratie een transit lijn te volgen?

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

songo
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Eveline,
Zodra je een stempel hebt van de imigrasi moet je via de 'douane' je paspoort laten stempelen en dan naar buiten, met de lift omhoog naar de domestic terminal om opnieuw in te checken voor je vlucht naar Jogya.
Succes

tujuan sama jalan yang lain aja

totto
User
spacer line

Volgens mij hoef je als je doorvliegt met Garuda en je bagage is door gelabeld niet van terminal te veranderen. Je gaat in de aankomsthal bij de bagagebanden helemaal naar links (staat ook op de gele borden aan het plafond) daar ga je door de check en gelijk weer naar links. In de hoek is de incheck bali van Garuda.
Al regelmatig gedaan. Je hoeft dan dus niet met de yellow (propvolle) bus. Maar blijft op dezelfde terminal. Mits je Garuda vliegt. Momenteel vinden er wel wat wijzigingen plaats maar volgens mij zijn die nog niet doorgevoerd.

Toto Travel.com

eveline
User
spacer line

Dank je Songo en Totto,
Ik heb die stopover in Jakarta nooit eerder gemaakt, weet daarom niet hoe dat zit sinds visumvrij regeling. Ik dacht immigratie in Jogya mogelijk was.
Ik vlieg idd zowel international als domestik met Garuda, bagage door gelabeld tot Jogya

bulekurus
User
spacer line

Beste mensen, u weet toch wel als je direct door vliegt (alleen garuda mogelijk) dat je in jogjakarta moet betalen voor u visum! Visum gratis alleen jakarta, bali en ik dacht surabaya al de rest betalen 35$

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-03-2016 18:47 bulekurus wrote:
Beste mensen, u weet toch wel als je direct dorvliegt (alleen garuda mogelijk) dat je in jogjakarta moet betalen voor u visum! Visum gratis alleen jakarta, bali en ik dacht surabaya al de rest betalen 35$
Dat lijkt me sterk. Je komt nl. met een internationale vlucht aan in Jakarta en je vliegt door met een domestic vlucht naar Yogyakarta. Dat betekent dat je in Jakarta het land binnenkomt en dus daar de VOA krijgt.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

bulekurus
User
spacer line

Ik zeg dit omdat ik al een paar klanten gehad hebben en dit vermeld hebben. Dus AM heb het opgezocht voor jou

bulekurus
User
spacer line

bulekurus
User
spacer line

AM IK ZEI, aankomen in jakarta en direct doorvliegen, dit wil dus zeggen een visum nemen in jogjakarta. Als je aankomt in jakarta en je gaat naar andere terminal moet je door de immigratie om naar de andere terminal te gaan. Met garuda heb je dat niet als je binnen de luchthaven blijft. U ziet u kan nog iets leren van die domme Belg Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat laatste laat ik maar voor wat het is, ik probeer alleen de logica te volgen.
Als je gebruikt maakt van Garuda dan komt deze aan om 11.40 uur en de aansluitende vlucht vertrekt om 14:20 uur, zowel op de site van Garuda zelf als bv Skyscanner heb je een overstap van 2.40 uur. Er is echter eerder een vlucht om 13.05 uur maar die wordt niet gebruikt. Ik denk dus dat de latere vlucht genomen wordt zodat voldoende rekening wordt gehouden met de VOA procedure in Jakarta.

De visumvrije luchthavens (beter gezegd visum zonder kosten) ken ik.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Afgelopen december had ik een kennis op bezoek, die ook met Garuda aankwam op Jakarta, en aansluitend doorvloog naar Yogjakarta.
De bagage wordt dan inderdaad doorgelabeld naar eindbestemming Yogjakarta,
Maar die kennis was wel in Jakarta door de immigratie gegaan, dus heeft het VOA daar (gratis) ontvangen.
Blijkbaar kun je dus in Jakarta kiezen, of je dat VOA in daar haalt, of pas in Yogjakarta, waar je er voor betalen moet.
Als je volgens schema aankomt, en 2 uur overstaptijd hebt, is dat blijkbaar voldoende om door de douane in Jakarta te gaan.
Mocht je aanzienlijke vertraging hebben bij aankomst in Jakarta, kun je er waarschijnlijk beter voor kiezen het VOA te kopen in Yogjakarta.

Overigens moest die kennis eigenlijk in Solo zijn, maar om een of andere rede verkoopt Garuda geen tickets Amsterdam-Solo, hoewel ze wel degelijk vanaf Jakarta enkel keren per dag ook naar Solo vliegen.
Vndaar de keuze voor Amsterdam-Yogjakarta.
Je kunt natuurlijk wel 2 losse tickets nemen, en misschien is dat ook wel voordeliger.
Maar dan wordt de bagage niet doorgelabeld, en in geval van vertraging is de overstaptijd dan ook te krap.

SOLO MAN FOREVER

eveline
User
spacer line

Ik kom niet uit NL in Jakarta aan maar uit Shanghai, om 15.30 u
En vertrek Cgk-jog om 17.20

totto
User
spacer line

Probeer het nog een keer. Indien je aan komt in Jakarta met Garuda, en bagage is door gelabeld. Je gaat ALTIJD door de molen c.q. visa. Daarna ga je zoals gewoonlijk via de bagageband naar de uitgang. Bij de bagage band houd je links aan en ga je na de controle naar links. Maar ALLEEN als je met Garuda vliegt!
Een visa, stempel of wat dan ook krijg je ALTIJD in Jakarta. Kom je aan met een andere maatschappij, dan moet je dus je koffers oppikken . Als je daarna doorvliegt naar b.v. Yogya met Garuda kun je na ontvangst van je koffers en na douane controle ook in de linkerhoek inchecken bij Garuda.
Bij doorvliegen met alle andere maatschappijen ga je eerst naar buiten en meestal naar een andere terminal. MAAR dit zolang het nog duurt. Terminal 3 (binnenlands) is op dit moment de meest moderne terminal. De bedoeling is daarom dat 2 en 3 binnenkort gewisseld gaan worden.

Toto Travel.com

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-03-2016 19:39 totto wrote:
Bij doorvliegen met alle andere maatschappijen ga je eerst naar buiten en meestal naar een andere terminal. MAAR dit zolang het nog duurt. Terminal 3 (binnenlands) is op dit moment de meest moderne terminal. De bedoeling is daarom dat 2 en 3 binnenkort gewisseld gaan worden.
Van iemand die aan de nieuwe terminal 4 werkt had ik begrepen dat terminal 4 juist de internationale gaat worden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-03-2016 19:36 eveline wrote:
Ik kom niet uit NL in Jakarta aan maar uit Shanghai, om 15.30 u
En vertrek Cgk-jog om 17.20
Met Garuda wordt bagage doorgelabeld naar Yogyakarta, je vlucht komt aan/vertrekt op/van dezelfde terminal. Ik denk, en dat wordt ook bevestigt hier dat je eerst door de immigratie moet, VOA stempel (gratis) en daarna meteen door op dezelfde terminal voor de vlucht naar Yogya.
Volgens zijn transits in Indonesie alleen maar van internationaal naar internationaal en van domestic naar domestic.

eveline
User
spacer line

Thanks Jupje en Totto.
Het is duidelijk. Ik ga in Jakarta naar de immigratie voor VOA.

Jupje, ook als je 2 losse ticket hebt van Garuda, kun je je bagage door laten labbelen naar Jogya...beide ticket moet wel van Garuda(of skyteam)zijn, en dit bij het land waar je je incheck laten zien.
Mocht Garuda in of uit Shanghai een vertraging hebben, los ze lekker het probleem op dat ik alsnog in Jogya komt. Dit heb ik met Garuda Amsterdam besproken, naar aanleiding daarvan ook het ticket van 17.20 in Amsterdam geboekt. Althans.. Mijn 1ste ticket via ticket info geboekt maar doordat Jeroen niet bereikbaar was heb ik het via Amsterdam laten wijzigen naar 17.20

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,937,916 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com