indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

droom2014
User
spacer line

In 2014 wil ik met mijn gezin (man, vrouw en 2 kids van dan 16 en 19) graag naar Java en Bali. Nu hebben we werkelijk geen idee hoe we dit aan moeten pakken. Waar we over nagedacht hebben is het volgende:
We willen evt:
-naar bv 3 plekken op Java en van daaruit dagtochten maken (hoe? en waarheen?), verblijf van 2 weken
-verblijf van 1 week op Bali en van daaruit dagtochten maken en paar dagen strand op het eind

Kan bovenstaande wel? Hoe kun je het beste van plek 1 naar plek 2 en plek 3 op Java reizen.
Hoe kun je het beste van Java naar Bali komen (veilig maar ook betaalbaar)?
Waar moet je opletten bij het kiezen van de vier hotels??
Kun je een retourticket nemen waarbij je heen op Java vliegt en terug vanaf Bali?

Wat we liever niet willen is:
-Dagenlang reizen

Wij gaan voor het eerst naar AziŽ. Waar moeten we rekening mee houden? we zijn geen superavontuurlijke types en vinden het dan ook geen probleem om de 'gewone' highlights te zien. Het liefst zouden we de belangrijkste dingen van Java en Bali meemaken. Dus bv een tempel bezichtigen maar ook wat zien van de jungle, de rijstvelden, de mooie stranden etc etc. Van alles wat meepikken dus.
Alle tips zijn welkom! Nog een vraag: met welke budget (dus incl vliegtickets, eten, hotels, vervoer op de eilanden, excursies/entree etc) moeten we rekening houden voor 3 weken Java en Bali voor 4 volwassenen waarbij we niet lowbudget reizen maar zeker wel op de centen moeten letten. Alvast enorm veel dank voor jullie advies!!!

Mvg
Linda

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Alleerst even het volgende:
28 juni tot 27 juli 2014 Ramadan
28-29 Juli Idul Fitri (suikerfeest)
Probeer eea buiten die periode te plannen.

Heen Jakarta (java) en terug Denpasar (bali) is mogelijk

2 weken op Java met 3 "standplaatsen" is mogelijk
een van de standplaatsen kan dan bv Yogjakarta zijn 4-5 dagen (borobudur e.a, attracties in de omgeving)

1 week Bali is ook te doen Ik zou persoonlijk er voor kiezen om in het Oosten iets te zoeken (grootste gedeelte) en van daaruit dagtochten te doen en dan "afsluiten" aan het strand.

Veilig en betaalbaar (zonder veel reisongemak en rompslomp) naar Bali dan per vliegtuig
Binnenlandse vluchten kunnen (oa) via deze site besproken worden.
Voor het overige vervoer kunt u lokaal een auto(met AC) +chauffeur huren zowel op Java als op Bali Evt. zijn ook binnenlandse vluchten of trein/bus mogelijk. maar trein/bus raad ik persoonlijk niet aan.

Qua budget ... da's een open deur,dat ligt veel aan uzelf... u kunt veel geld "besparen"
door vroegtijdig een ticket te boeken en de prijzen goed in de gaten te houden.
Hotels en/of accommodatie kunt u zelf regelen da's goedkoper als via een reisorganisatie. Ongetwijfeld krijgt u hier de nodige aanbiedingen voor Bali en Java.

Visum kunt u bij aankomst in Jakarta kopen (30 dagen, VOA visa on arrival ca usd 25,00)
Inentingen tijdig vooraf regelen.

Wanneer U momenteel nog niet genoeg voorbereid bent kijk dan even op http://www.vanverre.nl hiermede
kunt U wellicht al wat meer info vinden (evt een informatiebijeenkomst bijwonen) en
met meer gerichtte vragen hier via "search" of verder vragen op het forum meer te weten komen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

On 10-05-2013 18:03 sabar2 wrote:

Hotels en/of accommodatie kun je zelf regelen da's goedkoper als via een reisorganisatie. Ongetwijfeld krijg je hier de nodige aanbiedingen voor Bali en Java.

Als ik niet zo bekend ben met met de plaatselijke hotels ( plaats-promotie prijzen) ga ik altijd kijken bij Agoda.nl .
Mijn ervaring is dat je echt leuke voordeeltjes kan krijgen , je betaald een 2 of 3* prijs terwijl je in een 4 of 5 * hotels kan zitten.
Zelf proberen bij de receptie/hotelbalie komt je vaak duur te staan, je krijgt meestal de publish rate.
Zelfs in hotel Fave, Maxion in Jakarta .Dat geldt ook mss bij andere grote steden.
Indonesia ken ook diverse internetsites waar je ook grote kortingen (diskon) kan krijgen.
Alleen heb ik geen ervaring en kan mss ook niet zo maar met je creditcard betalen.

Kostenplaatje , niet echt budget , voor hotel , eten en drinken moet men ongeveer 100 eurie per dag wel lukken , buiten de vervoerskosten(autohuur).

In grote steden heb je ook relatief goede (soms luxe) apartementen (2 bedroom) te huur voor circa 40-50 eurie per dag . In Jakarta en Bandung en andere grote steden moet ook lukken .

Aanvulling: buiten alcoholdrankjes , die is (relatief) duur .
Gelukkig drink ik niet , soms af en toe mijn Campari nippen ( tax free uit Schiphol).

bisa dicek of makemyday .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Qua hotels / accommodatie kun je het zo luxe maken als je zelf wilt,
maar toch betaalbaar (afhankelijk van je budget)
Een voorbeeldje van luxe in Yogjakarta (waar ik lekker heb verbleven)

http://www.yogyakarta.regency.(...)m/en/hotel/home.html

of een stukje verder in Solo (Surakarta) iets minder luxe maar toch nog bovengemiddeld

http://www.lorinhotel.com/

Maar ook de volgende in yogyakarta zijn leuke mogelijkheden: (37-48usd)

http://www.accorhotels.com/gb/(...)ng/hotels-list.shtml

Alles is redelijk eenvoudig zelf te bespreken-reserveren-boeken

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Zoek eens op dit forum. Er zijn al zoveel tips gegeven.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

Er is inderdaad al heel veel op dit forum geschreven en ook op andere fora staat heel veel informatie. Een leuke site met veel informatie over Yogyakarta is http://www.yogyes.com/. Ook op een site als bijv. Tripadvisor is heel erg veel informatie te vinden. Ook op onze eigen site staat heel veel informatie over (midden) Java.
Het belangrijkste is om eerst te bepalen welke eilanden jullie willen bezoeken (ik zou persoonlijk beginnen met Java en Bali) en hoeveel budget jullie willen uitgeven; gaan jullie backpacken of willen jullie wat luxueuzer reizen. Als je meer informatie wilt ontvangen over Bali en Lombok dan kan je me een mailtje sturen.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Er is al veel informatie gegeven in bovenstaande antwoorden, ik wil er graag nog iets aan toevoegen.
Wij hebben vorig jaar met onze kinderen en kleinkinderen (10 pers.) 10 dagen over java gereisd en de bekende highlights bekeken. We zijn begonnen in Yogya en vandaar hebben we 3 x 3 overnachtingen gedaan, dus lekker relaxt alles bekeken zonder elke dag grote afstanden te reizen. We hebben gebruik gemaakt van Toto Travel waar we zeer tevreden over waren en met ons vele anderen, een beetje reclame maken mag dan wel. Wij hadden zelf de route uitgestippeld en de hotels geboekt via booking.com, achteraf blijkt dat Toto Travel ook beschikt over adressen van goede betaalbare hotels, kortom kijk eens op hun site. Ze beschikken over een Pariwisata vergunning en mogen dus toeristen vervoeren.
Alles kan geregeld worden via een contactpersoon in Nederland, die met je meedenkt en overlegt met de chauffeur wat er mogelijk is. Op Java beschikken ze over een auto of bus met chauffeur en momenteel is er ook op Bali een en ander mogelijk, kortom kijk eens op de site van http://www.tototravel.com en lees de reacties die er geplaatst zijn, betere reclame dan die reacties voor Toto zijn bedrijfje kan ik niet maken.

Voor de binnenlandse vliegtickets maken wij regelmatig gebruik van
http://www.ticketindonesia.info vanuit Nederland geboekt en betaald en dus in Indonesie niet op zoek naar betaalbare vliegtickets, bespaart een hoop tijd om andere leuke dingen te doen en een stuk goedkoper dan boeken bij een Nederlandse reisorganisatie.
Ook nog een beetje reclame voor Yerun dus bij deze.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Indien jullie enigszins flexibel zijn met de vakantie datum, is het beter ruimschoots van te voren, bijvoorbeeld januari 2014 een geschikte vlucht te zoeken en daar jullie vakantie op af te stemmen.
De verschillen zijn enorm, zelfs het verschil tussen twee dagen eerder of later vertrek kan al op lopen tot 200 Euro per ticket.
Ik boek zelf altijd bij Vliegtarieven.nl, tot heden toe de goedkoopste, betalen via Ideal en een goede service.

Om maar een voorbeeld te noemen voor juni 2013 .
Malaysia Airlines, Amsterdam - Jakarta en terug Bali - Amsterdam
Vertrek 20 juni terug 11 juli 924 Euro, vertrek 21 juni terug 12 juli 1009 Euro, vertrek 22 juni terug 13 juli 1059 Euro.

Uiteraard zijn er goedkopere tickets, bijvoorbeeld met Etihad 710 Euro, ligt aan het aantal keren overstappen, maar ook dan hebben verschillende data verschillende prijzen.

spacer line  

On 10-05-2013 17:42 droom2014 wrote:

W we zijn geen superavontuurlijke types en vinden het dan ook geen probleem om de 'gewone' highlights te zien. Het liefst zouden we de belangrijkste dingen van Java en Bali meemaken.
Linda

Dan is de keuze makkelijker
Wat ik altijd gedaan heb is even naar diverse verzorgde reizen kijken.
Vanaf Selamat Jalan t/m De Boer en Wendel etc
Kan je hun aangeboden tour , de hotels , route "overnemen" in je eigen programma.
Kan je ook al na lezen welke hotel goed aangeschreven zijn .

Met het verschil zelf uitstippelen en een eigen vervoer regelen.
De tip van Yoke over huurauto's met vergunning is ook belangrijk , je betaald iets meer maar krijg meer veuligheid en zekerheid.
Op Bali kan je zo maar aan de kant gezet worden bij een politiecontrole.
Ik zie dat jullie 2 schoolgaande/ studerende kinderen hebben(?) , dan worden de ticketprijzen ook duurder.
Soms twijfel ik ook of ik wacht op een speciale aanbieding of ver vooruit gaan boeken.
Zeker als je nog werkzaam ben.
Bij mijn vrouw moet je bijna 6 maanden van te voren melden bij de baas , en vaak kan het niet (te weinig personeel , of collega's met kleine kinderen krijgen vaak "voorrang" Emoticon: Wink .

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Als je met 2 kids van 16 en 19 reist, ben je waarschijnlijk gebonden aan de schoolvakantieperiodes.
Voor een IndonesiŽ-reis wordt dat dan juli-augustus.
Helaas is dat qua vliegprijzen de duurste periode, naast het feit, dat de ramadan in 2014 ook nog in juli valt.
Om een idee te krijgen voor de prijzen kun je inderdaad het beste al eens kijken naar de vliegprijzen van 2013 voor de gewenste periode.
Handig is, als je flexibel bent, wat de data betreft.
Zoeken op www.tix.nl of www.ebookers.nl is dan het handigst, omdat je dan plus of min 3 dagen kunt zoeken.
Bij www.skyscanner.nl kun je zelfs voor de hele maand zoeken.
Er zijn zelfs ticketprijzen voor het hoogseizoen verkrijgbaar ruim onder de Ä 800 p.p., maar ook van soms ver boven de Ä 1000 voor "rechtstreekse" vluchten.
Besef wel, dat de goedkoopste tickets vaak lange tussenstops bevatten, en daar is niet iedereen van gecharmeerd.
En dat het dan vaak om promotietickets handelt, waarvan de datum alleen tegen hoge kosten nog te wijzigen is.
Meestal zijn de gunstigste prijzen te krijgen bij supervroeg boeken, tot ťťn jaar van te voren, maar heel soms kun je ook nog wel eens een gunstige last-minute tegen het lijf lopen.
Verder kŠn vertrekken vanaf het nabije buitenland (Brussel of Dusseldorf) nog wel eens aanzienlijk voordeliger uitpakken, maar als je in de buurt van Schiphol woont, is dat eigenlijk geen optie.
Hotelkosten in IndonesiŽ variŽren van Ä 10 euro voor een supereenvoudige 2-persoonskamer buiten de grotere steden, tot meer dan Ä 100 voor een luxe hotel met zwembad, airco, en noem maar op.
Eten kan ook vanaf Ä 1 voor een simpele snack tot ruim boven de Ä 25 voor een luxueuze maaltijd, met alles daar tussen.
Je kunt het dus goedkoop houden, of zo duur maken, als je zelf wil.

FAR FROM THE MADDING CROWD

spacer line  

Afgelopen maart (vertrekt 29 febr) heb ik een paar maanden van te voren moeten boeken .
En toch scheelt het ( ook met de 3 dagen schuiven met vertrek of terug datum ) bijna 200 euro per persoon.
Het verschil tussen MAS (ong 800 eurie) en SQ en andere airlines die rechtstreeks vliegen .
En bijna 2 weken later kwam SQ of is het Garuda (?)met een aanbieding van ongeveer 550 eurie, telefoontje van een bevriende (Ind)reisbureau .

spacer line  

Wij gaan deze zomer voor een maand naar indonesie en vliegen van op 12 juli heen en op 12 aug terug. Duurste periode snelle verbinding wij betalen iets meer Daan 1200 euro pp. Droom2014 ik weet niet wat je budget is maar er zullen verschillende mogelijkheden zijn met overstap etc. Met jullie kinderen moet dat geen probleem zijn. Maar je moet het willen. Wij wilden het niet vandaar.

Succes met voorbereiden.

Gr. Pleun

spacer line  

Beste Linda,

In Indonesie is veel mogelijk en zeker ook met kinderen geen enkel probleem. zoals enkele al aangeven Yogyakarta is o.a. een goede basis om verschillende activiteiten te ondernemen. Na mijn mening zou je zelf een dikke week in Yogyakarta kunnen vullen als je het echte Indonesische leven wil zien naast de standaard hoogte punten zoals Borobudur, Prambanan etc. Het is een zeer gemoedelijke stad waar voor ieder wat wils te bekijken valt (cultuur, natuur, strand, meer sportievere activeiten zoals fietsen, cavetuben noem het allemaal maar op).

Naast Yogyakarta zijn er nog verschillende mogelijkheden op Java. Veel mensen slaan bijvoorbeeld Kalibaru over, terwijl ik dat echt een super mooie plek vind en nog graag steeds naar terug ga. Hier zit je tussen de plantages en zijn er ook uitstapjes te maken naar Ijen en naar het natural park.

Aangezien ik zelf in Indonesie woon en een eigen homestay heb kom ik veel met mensen in contact die ik vaak help met hun planning. Indien je graag meer wilt weten kun je altijd contact opnemen.

Gr Charlotte

spacer line  

ps: charlypeetersRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com voordat ik het vergeet Emoticon: Smile

Audrey70
User
spacer line

4yoke4. Ik zag jouw tip(website) over de binnenlandse vluchten. Ook wij zijn van plan om met z'n tienen(3 generaties) naar IndonesiŽ te gaan. Nu ben ik er al wel eens eerder geweest en kostte het vooral heel veel tijd om ter plekke tickets te boeken. Een heel goede tip dus die website. Heb ik nog wel een vraag: Je kan daar maar max. 8 personen aangeven, terwijl we met z'n tienen zijn. Hoe heb jij dat toen gedaan?

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-08-2013 15:33 Audrey70 wrote:
4yoke4. Ik zag jouw tip(website) over de binnenlandse vluchten. Ook wij zijn van plan om met z'n tienen(3 generaties) naar IndonesiŽ te gaan. Nu ben ik er al wel eens eerder geweest en kostte het vooral heel veel tijd om ter plekke tickets te boeken. Een heel goede tip dus die website. Heb ik nog wel een vraag: Je kan daar maar max. 8 personen aangeven, terwijl we met z'n tienen zijn. Hoe heb jij dat toen gedaan?

Dag Audrey,

Ik stuur je hierbij een link van het kantoor van ticketindonesia:

http://ticketindonesia.info/nl(...)general_about_us.php

daar staat een emailadres in, stuur daar een mailtje heen en dan helpen ze je wel met boeken.
Dit is het kantoor adres van Jeroen, de eigenaar van Indahnesia.com
Wij hebben al diverse keren daar geboekt en altijd met succes.

Mocht je een 10pers. bus nodig hebben dan kan je dat via http://www.tototravel.com regelen. Wij hebben er veel plezier van gehad. Ook met 3 generaties!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

LauraD
User
spacer line

www.baligids.nl:

Made spreekt perfect Nederlands, weet echt superveel van dit eiland en schikt zich geheel naar de wensen van de reizigers. Hij draagt ideeŽn aan, laat plakjes zien die je normaal niet ziet en is ook nog eens een gezellige man. Zo zijn wij met Made naar een kopi Luwak koffieplantage geweest. Niet zo ťťn waar hele bussen toeristen staan, maar een echte authentieke koffieplantage waar maar weinig toeristen komen. Made is een zeer bescheiden en beleefde gids!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

1x reclame maken laat ik dan maar staan, de overige heb ik weggehaald. Dat kan verder tegen betaling of na 100 berichten op dit forum.

Tristan-05
User
spacer line

Op de eerste maar duurste plaats is een reisbureau in de arm nemen en door hun het visum laten regelen en de reis van A tot Z laten plannen.... Bijv. Door "Van Verre".
De mooiste maniier is om bijv. Via Kilroy vliegtickets een vlucht te boeken v.a. Amsterdam naar Jakarta en terug van Denpasar naar Amsterdam. Als je niet vaardig met de computer bent zijn er ook vestigingen van Kilroy reizen ( kost Ä20,- boekingskosten).
Hotel op Bali, bijv. Kuta vanwege kinderen van 16 en 19 jr is via Asiarooms.nl of agoda.nl of een andere site te boeken. Kijk vooral naar hotel Bakung Sari in Kuta. Ligt centraal en op loopafstand van het strand, van gezellige winkelstraatjes en leuke cafeetjes en winkelcentra.

Verdere tips over Java heb ik nog niet, maar zo gauw ik ze weet stuur ik wat op.

Zelf verblijf ik nu voor 4maanden in Yogyakarta.
Mijnn email is fransburchartzRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Wil je adressen van goedkope villas met zwembad (vaker goedkoper dan een hotel ) Emoticon: Party! mail me maar als het zo ver is.

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

In 2014 wil ik met mijn gezin (man, vrouw en 2 kids van dan 16 en 19) graag naar Indonesie

zei droom2014 een paar maand gelee en nooit bedankte de forum leden voor de reactie die droompie daarop kreeg

Zal wel een drooooom blijven Emoticon: Bye bye

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

spacer line  

Wat zijn dan de mooiste plekken van IndonesiŽ?? Echt plekken waar ik naartoe zou moeten gaan?

= edit: reclame =
MODERATOR BREAK

reclame maken mag vanaf 100 berichten hier of tegen betaling.

Placed by Jeroen @ 22-10-2013 11:01

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,562,034 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com