indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo
Mijn naam is Pleun en ik ga deze zomer voor het eerst terug na 33 jaar naar mijn geboorteland.
33 jaar geleden geadopteerd en ben er nu aan toe om terug te gaan. Ik vlieg op Jakarta en ga vanaf bali terug.
Het eerste wat ik wil doen is nadat we een paar dagen (2) in Jakarta zijn geweest om bij te komen naar mijn geboorte plaats Nganjuk. Volgens mij moeten wij daar met de trein kunnen komen. Kan iemand mij vertellen hoe het daar is of we daar hotel etc kunnen boeken,
Vandaar uit willen we onze reis vervolgen, we hebben vier weken en willen java Bali lombok en Gilli eilanden bezoeken.

Heeft iemand hier nog tips, of moeten we nog wat schrappen.....
Ik vind het allemaal best spannend.

Groeten Pleun

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Hallo Pleun,

het gemakkelijkst is het om vanuit Jakarta door te vliegen naar bv Surabaya en van daaruit richting Nganjuk te gaan.
Kijk even op http://www.maplandia.com dan kun je het geografisch even bekijken
en daar vind je ook een lijst van hotels in Nganjuk.

Wat wil je zelf op Java gaan bekijken ?? Behalve Nganjuk en 2 dagen Jakarta,
wellicht is het beter om Nganjuk op te nemen in een "rondreis" anders ga je van het ene naar het andere stuk van Java Voor de oversteek naar Bali Denpasar. Zou ik Yogjakarta aan raden (per vliegtuig ook) dan kun je vooraf de bezienswaardigheden in die omgeving en de stad zelf ook opnemen in je "rondreis"

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

jstar
User
spacer line

Hallo Pleun.

Om het wat logisch te maken (de reis van west naar oost), zou je eerst de trein naar Yogyakarta kunnen nemen. En van hieruit naar Surabaya. Je hebt toch redelijk veel tijd.

Zoek naar Argo, dit zijn de beste treinen. Het vervelende is wel dat je niet online kan reserveren, de kaartjes moeten vooraf worden gekocht in het Gambir station in Jakarta. Sommige hotels kunnen het wel voor je regelen (concierge) als je het risico niet wil nemen. Hier is wel wat over geschreven.

Ga je tijdens Idul Fitri en Lebaran? Even opletten!

spacer line  

Als ik me niet vergis kan je ook on-line de trein ticket regelen.
weet niet of je met een buitenlandse kaart kan doen,
Andere mogelijkheden zijn naast laten doen door de hotel receptie , bij erkende verkooppunten zoals reisbureau ( kost je hoogstens een paar euro extra).
, postkantoor (7500 rup extra) in Bandung/ook in JKT en andere grote steden ? .
Zelfs bij de winkelketen Indomart en Alfa Mart ( In Jakarta e.o ) , soms zijn ze 24 uur open..
Heb ik in maart gezien, je gaat inkopen en dan treinticket halen.
Je kan pulsa (beltegoed / SIM kaart ?) voor je telefoon kopen .

silahkan
http://www.eastjava.com/tourism/nganjuk/

bisa dicek of makemyday .

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Er zijn voor 3 weken IndonesiŽ tal van mogelijkheden, en iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren.
Als je noord Sumatra in je reis op neemt zou ik persoonlijk, om logistieke en prijstechnische redenen, een retour boeken naar Kuala Lumpur.
Van daar is het maar een uurtje vliegen naar Medan, diverse keren per dag, zodat je altijd een passende aansluitende vlucht vindt.
En voor MaleisiŽ heb je geen visumkosten.
Verder zou ik Jakarta overslaan: druk, duur, heet, en relatief oninteressant.
Ik heb ergens gelezen, dat de aanslag per dag op de longen in Jakarta, door de luchtvervuiling, gelijk staat aan het roken van drie pakjes sigaretten.
Zal wel zwaar overdreven zijn, maar als het ťťn pakje is, is het ook al veel.
Dus zou je als alternatief vanaf Medan rechtstreeks, dus snel, en relatief goedkoop, met Air Asia, rechtstreeks naar Bandung kunnen vliegen, ook enkele keren per dag mogelijk.
Van daar eventueel per dagtrein naar Yogjakarta.
Daarna van Yogja naar Bali vliegen.
Tenslotte vanaf Denpassar weer een passende vlucht rechtstreeks terug naar Kuala Lumpur.
Dan heb je nog steeds een stevig programma voor 3 weken, maar al duidelijk minder druk dan vliegen via Jakarta.
Alle aansluitende en binnenlandse vluchten kunnen gemaakt worden met Air Asia.
Deze maatschappij heeft als voordeel, dat de tickets rechtstreeks via hun eigen site geboekt kunnen worden (dit in tegenstelling tot diverse andere binnenlandse vliegmaatschappijen, zoals o.a. Lion Air), en dat ze regelmatig gunstige promotietickets in de aanbieding heeft.

Far from the madding crowd.

spacer line  

Hallo yupje

Bedankt voor je reactie maar vliegtickets zijn geboekt. Dus we moeten naar Jakarta en dan door.
Verder is het idee van Sabra 2 om nagejouwd in de reis op te nemen.
Wat willen we zien, ja er is veel te zien. Maar dacht zelf twee weken Java. Dan lombok en we moeten terug vanaf denpassar. Dus we zouden een paar dagen Bali kunnen doen. Of langer.

Hoe kom ik het snelste van Java op lombok?

Heel erg bedankt voor jullie tips...
Opa we reizen van 12 juli tot 12 aug midden in de ramadan . En eindigen met suikerfeest best bijzonder

spacer line  

Jstar wat bedoel e met opletten.. Extra drukte.. En volle treinen?
Of aanraden toch wel van te voren iets te boeken. Hebben alleen vliegtickets..

Gr. Pleun

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Zou rond het suikerfeest zťker alles ruim van te voren boeken.
En zťťr zeker de terugreis vanaf Bali naar je terugvlucht vanaf Jakarta.
En verder daartussen nog altijd een ruime tijdsmarge inbouwen.
Vanaf Jakarta en Surabaya zijn er rechtstreekse vluchten naar Lombok mogelijk, vanaf de andere plaatsen gaan de vluchten praktisch altijd via een tussenstop in Bali.
Overigens is het suikerfeest meer een mohammedaanse familiereŁnie, en zul je er in Bali zelf veel minder van merken.
Wel dan drukte daar, van Javanen, die de chaos dan in Java zelf willen ontlopen.

spacer line  

Jupje ik vlieg anaf Bali terug..

Oke dank voor je reactie..
Mocht je nog tips hebben dan hoor ik het wel.

Gr. Pleun

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ok Pleun,
Als ik het allemaal goed begrijp heb je een ticket 12 juli - 12 augustus
aankomst in Jakarta vertrek vanaf Denpasar (Bali)

Je begint in Jakarta (2 dagen)
je kunt dan oa in Bogor de botanische tuin bezoeken
Nganjuk is belangrijk voor je dat begrijp ik, hoelang wil je daar verblijven ?

Surabaya kun je ook opnemen in je reis (enkele dagen) wellicht hebben andere wat tips voor die regio

Yogjakarta zou ik je willen aanraden (3-5 dagen) (oa voor bezoek Borobudur)

Lombok wil je opnemen da's goed bereikbaar via Surabaya (vliegen)
en van Lombok kun je weer doorvliegen naar Bali, Denpasar en zo kun je dan op Bali nog eea gaan bekijken.

dus als ik wat punten bij elkaar raap dan zou je als reisroute kunnen nemen
Jakarta(+bogor),Yogjakarta,Surabaya(+Nganjuk),Lombok,Denpasar

Evt andere dingen kun je dan in/toevoegen.
Maar bespreek de binnenlandse vluchten vooraf (kan ook via deze site) anders kun je wel eens vast komen zitten en dan heb je natuurlijk nog de accomodaties die vooraf geregeld dienen te worden.

Zodra je zelf je reisroute + tijdsschema hebt vastgesteld kunnen bepaalde mensen hier je waarschijnlijk ook wel wat tips geven hoe je accommodatie kunt regelen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Voor de terugreis maakt het niet veel uit of je eerst Bali of eerst Lombok bezoekt. Als je voor Bali het eerst kiest dan zou ik vanuit Java alles overland doen en zeker ook Bromo en oost Java (Kalibaru e.o.) bezoeken (en daarna met de boot over)
Idul Fitri valt rond 8,9 augustus en ben je de laatste dagen waarschijnlijk op Bali of Lombok en op beide eilanden zal het druk zijn door de combinatie van Idul Fitri en hoogseizoen voor toeristen. Veel hotels zullen vol zitten en/of hun prijzen opschroeven. Reizen tussen grofweg begin en halfweg augustus kunnen onaangename verrassingen opleveren. Vluchten, bussen, travels etc. volgeboekt en/of schreeuwend duur. Het kan geen kwaad om voor die periode dan wat zaken geregeld te hebben.
Dit nog afgezien van de chaos. Of het suikerfeest bijzonder is weet ik niet. Het is toch vooral een familieaangelegenheid. Die keren dat ik met IF in Indonesie was heb ik niet iets meegemaakt in de zin van festiviteiten of zo.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Heel veel informatie over de Indonesische spoorwegen is te vinden op de website www.seat61.com/indonesia.htm. De officiele site van de Indonesische spoorwegen is www.kereta-api.co.id en treinkaartjes kan je online kopen via de site www.tiketkai.com. Als ik me niet vergis kan je alleen online kaartjes kopen als je een Indonesische bankrekening hebt. Informatie over de boot van Bali naar Gili is te vinden op de site http://www.giliboat.com/main.php.
Informatie over Java (met name rondom Yogyakarta) kan je op onze site vinden (zie onderschrift) en op onze Facebook pagina staan heel erg veel foto's. Als je meer informatie wilt over Bali en/of Lombok, stuur me dan maar even een mail.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

jstar
User
spacer line

Ja, met websites zoals TiketKAI is het zeer lastig (om niet te zeggen; bijna onmogelijk) te boeken voor iemand in het buitenland die de taal niet spreekt en geen BNI/BCA/Mandiri heeft. Tevens weet ik niet hoeveel er 'aan de strijkstok' blijft hangen en hoe betrouwbaar ze zijn? Belachelijk dat dit niet kan via de spoorwegen zelf trouwens. Had hetzelfde probleem in India.

spacer line  

Beste Sabra2 en Anne Mieke,

We eindigen op Bali dat is 100 % zeker. We willen heel graag daar al voor de 8e zijn.
Ik begrijp van jullie dat het heel verstandig is om al wat te gaan boeken. Omdat het dan erg druk kan zijn.
Eigenlijk wilden we niks vast leggen maar ik begrijp dat het wel verstandig is om sommige dingen wel vast te leggen.

Heel erg bedankt voor de informatie jullie horen zo spoedig mogelijk wat de plannen zijn. En dan kunnen we nog meer tips volgen.

Gr. Pleun

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 11-05-2013 10:30 Back To Indonesia wrote:
Beste Sabra2 en Anne Mieke,

We eindigen op Bali dat is 100 % zeker. We willen heel graag daar al voor de 8e zijn.
Ik begrijp van jullie dat het heel verstandig is om al wat te gaan boeken. Omdat het dan erg druk kan zijn.
Eigenlijk wilden we niks vast leggen maar ik begrijp dat het wel verstandig is om sommige dingen wel vast te leggen.

Heel erg bedankt voor de informatie jullie horen zo spoedig mogelijk wat de plannen zijn. En dan kunnen we nog meer tips volgen.

Gr. Pleun

Wanneer je NET voor Idul Fitri de oversteek naar Bali wilt maken dan zou ik ruimschoots op tijd iets boeken (binnenlandse vlucht) anders is alles al volgeboekt
en accommodatie vooraf regelen lijkt me verstandig want voor mensen die rond die tijd nog iets moeten zoeken schieten de prijzen omhoog. Veel Javanen "vluchten" naar Bali
in die periode namelijk.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pleun, ik heb de indruk dat je het verschijnsel "mudik" tijdens Idul Fitri onderschat.
Zeker een aantal dagen voor en na Idul Fitri, zitten de wegen, openbaar vervoer enz enz. potdicht en tjokvol.
Tientallen miljoenen mensen die naar hun geboorte dorp/stad terug keren.
Geen treinkaartje/boot of binnenlandse vliegticket meer te krijgen.
Op de weg een complete chaos, deze foto is van 8 augustus 2012.

Bootje vol

Een beetje dringen bij de trein.

Gezellige drukte op het vliegveld Emoticon: Wink

Natuurlijk nemen we allemaal olŤh-olŤh mee voor thuis, je zal achteraan de rij aan moeten sluiten met je koffertje Emoticon: Wink

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

En als bovenstaande foto's van 8 augustus 2012 zijn, dan is dat maar liefst 9 dagen voor daadwerkelijk idulfitri.. en dat verhuizen duurde tot de 17e (en werd erger) en begon de 19e weer op de weg terug en duurde ook zo lang natuurlijk.

Pas op met plannen maken dus!

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-05-2013 03:58 Yerun wrote:
En als bovenstaande foto's van 8 augustus 2012 zijn, dan is dat maar liefst 9 dagen voor daadwerkelijk idulfitri.. en dat verhuizen duurde tot de 17e (en werd erger) en begon de 19e weer op de weg terug en duurde ook zo lang natuurlijk.

Pas op met plannen maken dus!

Sorry foutje bedankt, het is een foto van 18 augustus 2012 Emoticon: Blush

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 12-05-2013 04:12 Malam wrote:

[quote removed]

Sorry foutje bedankt, het is een foto van 18 augustus 2012 Emoticon: Blush
maakt op zich niet uit, veel minder druk zal het niet zijn ook. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

spacer line  

hallo,

Pfff schrik hier wel een beetje van?

Had gehoopt relax te reizen en we zien wel wanneer we terug gaan.

Oke dus toch maar wat plannen. Surubaya vliegtuuig lombok. Daarna Gilli eilanden en van de Gilli eilanden met de boot naar Bali is dit een goede route?

Gr Pleun

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja jampie Pleun dat je eerst je reisdata hebt vastgelegd en vervolgens hier om informatie gaat vragen Emoticon: Blush

Het is niet anders, een week voor Idul Fitri en een week na Idul Fitri alles ruim van te voren vastleggen is het devies.

Nu zullen allerlei beter wetende hampels die af en toe in IndonesiŽ komen met "ja maar" of wazige verhalen komen.

Niet luisteren, leg NU alle reizen die je een week voor en na Idul Fitri wil doen vast
Emoticon: Yes!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Malam,

die fotoos van de drukte "op de weg" rond Idul Fitri zou je in een apart topic kunnen plaatsen "Idul fitri wat te verwachten" Want we krijgen wel vaker de vraag Hoezo druk ?

A picture tells more as 1000 words Emoticon: Party! Emoticon: Party!

In 2014 wordt het helemaal leuk:
28 juni - 27 juli 2014 ramadan
28 - 29 juli Idul Fitri

Net in het hoogseizoen Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Reisburo's zeggen pas na het boeken "Oh ja, er is dan suikerfeest" Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Aangezien ik vast voornemens ben, alleen nog naar IndonesiŽ te gaan, om daar, van midden oktober tot midden april, te overwinteren, heb ik de komende 10 jaar geen last meer van de Idul Fitri gekte en chaos.
Tegen 2024, als ik er dan eventueel weer mee te maken zou krijgen, ben ik er misschien niet meer, of is de Ramadan, inclusief I.F., wel afgeschaft.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-05-2013 15:02 jupje wrote:
Aangezien ik vast voornemens ben, alleen nog naar IndonesiŽ te gaan, om daar, van midden oktober tot midden april, te overwinteren, heb ik de komende 10 jaar geen last meer van de Idul Fitri gekte en chaos.
Tegen 2024, als ik er dan eventueel weer mee te maken zou krijgen, ben ik er misschien niet meer, of is de Ramadan, inclusief I.F., wel afgeschaft.

Jupje ik kan met zekerheid zeggen dat je er dan niet meer bent, het is een utopie te denken dat Idul Fitri tegen die tijd is verdwenen.
Ik heb het in de afgelopen 18 jaar alleen maar extremer en heftiger zien worden.
De zogenaamde democratie in IndonesiŽ heeft namelijk plaats gemaakt voor het juk van de Islam.
Als een olifant, traag maar vernietigend, stap voor stap en niet te stoppen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 12-05-2013 14:49 sabar2 wrote:
Malam,

die fotoos van de drukte "op de weg" rond Idul Fitri zou je in een apart topic kunnen plaatsen "Idul fitri wat te verwachten" Want we krijgen wel vaker de vraag Hoezo druk ?

A picture tells more as 1000 words Emoticon: Party! Emoticon: Party!

In 2014 wordt het helemaal leuk:
28 juni - 27 juli 2014 ramadan
28 - 29 juli Idul Fitri

Net in het hoogseizoen Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Reisburo's zeggen pas na het boeken "Oh ja, er is dan suikerfeest" Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ach Sabar2, dat zou inderdaad kunnen, maar dan verdwijnt zo'n topic weer in het niets, de zoek functie is nu ťťnmaal niet populair, eerlijkheidshalve heb ik er zelf ook moeite mee.
Tot in lengte van dagen zullen er vragen zijn als, "Hoe is het met het suikerfeest in IndonesiŽ" of "Hoe kan ik mijn liefje naar Nederland halen"
Dan gaan we ook nog de mensen tellen die na twee of drie keer op vakantie te zijn geweest in IndonesiŽ helemaal verliefd zijn en totaal geen kritiek kunnen horen van mensen die er al decennia wonen.

Ik kom hier al lang, woon hier slechts vijf jaar, ik ben moe Sabar2, heel erg moe, ik heb nu meer het idee, volg je droom als je niet wil luisteren.

Als je bovendien hebt opgelet dan is er op alle kritiek die een in IndonesiŽ wonende bleekneus heeft, weer IndonesiŽrs die deccenia in Nederland wonen die het allemaal beter weten en het allemaal weer vergoeilijken.

Niet tegen op te boksen en voor IndonesiŽgangers die dreigen hun hart te verliezen erg verwarrend.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

89,082,056 topic views - 240,881 posts - 13,739 topics - 34,583 members - last post @ 08-03-2021 07:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

145,110,716 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com