indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 10-05-2013 15:22 Malam wrote:
Dat is is tussen Ciawi en Sukabumie (45 km) al het spel wat al meer dan 20 jaar aan de gang is Emoticon: Laugh out loud
Elk jaar een nieuw strijdplan en elk jaar miljoenen er in met veel handjes schudden Emoticon: Wink
Nog geen spade in de grond hihihi

Je zou toch wel verwachten dat wanneer ze al zo lang "ondergronds" bezig zijn
dat die tunnel(visie) nu toch bijna af moet zijn Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oooooh Sabar zal dat het zijn, ik moet effe gaan mollen, ze zijn misschien wel onder de grond bezig Emoticon: Wink
T.a.v. het bovengrondse project, wat ik al enige tijd volg, werkelijk belachelijk.
Sukabumi - Ciawi nog geen 50 km nu minimaal 3 uur, maar 4 uur is geen uitzondering.
Ach en wee, diverse rapporten over de economische schade,elke keer weer nieuwe maatschappijen die het voortvarend ter hand nemen.
Alle bobo's bij elkaar en handjes schudden, nu gaat het gebeuren, niet dus Emoticon: Laugh out loud
Landverwerving is het grootste probleem, ja logisch.
Als je al 25 jaar bezig bent over zo'n pleuris stukje weg dan zijn er zat speculanten die de grond in handen hebben, en het laatste wat Jakarta zal doen is de rijken tegen zich in het harnas jagen.
Volg het maar, wat een circus, een schoolvoorbeeld hoe een zwakke corrupte overheid zich zelf economisch de das om doet Emoticon: Angry

spacer line  

On 10-05-2013 15:33 sabar2 wrote:

[quote removed]

Je zou toch wel verwachten dat wanneer ze al zo lang "ondergronds" bezig zijn
dat die tunnel(visie) nu toch bijna af moet zijn Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

De eerste keer dat ik tunnelvisie hoor is bij een onderzoek van OM/politie mbt bepaalde onderzoek.
Voordien heb ik nog nooit gehoord. Emoticon: Wink

Op Bali kon men "voortvarend"te werk gegaan ( dacht ook al jaren aan de gang ) omdat :
1.de noodzaak heel erg hoog is
2.een belangrijke gebied i (toeristisch)
3.het geld aanwezig is (investors verwachten kassa )
4.een kleine project
5.niet al te veel plaatselijke spelers.

Voor Sukabumi zijn er andere aspecten :
1. de noodzaak is ook hoog ( hotperdom wat een ellendige rit van Bandung-Cianjur -Sukabumi -Jakarta in maart 2013) 9 miljoen weggebruikers in de regio.
2.Is niet toeristisch / aantrekkelijk genoeg .
Het is een doorgangsweg van Ciawi(bij Bogor) naar Sukabumi , splising naar Bandung -Pelabuhan Ratu .
3.Geld is wel aanwezig , maar kennelijk niet zo erg interessant, weinig lobby etc.
De grond en huizenprijzen zijn omhoog gegaan.
4.Een relatief grote project . en zeker in combinatie met nr 5
5.Te veel belanghebbenden , de Kota Bogor, Kabupaten Bogor, Kota Sukabumi, Kabupaten Sukabumi .
6.De medewerking van de plaatselijke bevolking.

Als ik de route Jakarta -Sukabumi volg richting Pelabuhan Ratu is het al tig jaren vaak macet ( nu bijnaa macet total) op bepaalde plekken , de centrum van diverse steden waar de pasar gelokaliseerd is , zeker bij juma'aten ( vrijdags).
Doet me denken zoals vroeger de rit van Amsterdam naar Enschede voordat de grote weg opgeleverd werd.
Van Amsterdam tot Amersfoort gaat het snel , daarna ga je via kleine dorpen zoals Barneveld ,Deventer , Wierden, Almelo, Hengelo.
D
Je moet altij via stadscentrum , een lange weg met de winkels .
Dat gevoel heb ik ook toen ik maart 2013 een rit van bijna 7 uren heb moeten afgelegen
tot de grens van Jakarta ( plus iets meer dan 1 uren tot voor de deur ).

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-05-2013 17:39 Surya Atmadja wrote: Als ik de route Jakarta -Sukabumi volg richting Pelabuhan Ratu is het al tig jaren vaak macet ( nu bijnaa macet total) op bepaalde plekken , de centrum van diverse steden waar de pasar gelokaliseerd is , zeker bij juma'aten ( vrijdags).
Doet me denken zoals vroeger de rit van Amsterdam naar Enschede voordat de grote weg opgeleverd werd.
Waarin een groot land klein kan zijn. RI is de laatste jaren al een paar maal gewezen op de slechte infrastructuur die uiteindelijk funest zal zijn voor de snel groeiende economie. Vervelend genoeg heeft het meeste met corruptie te maken en schaadt de inhaligheid van een "happy few" 's lands economie (en dus feitelijk zichzelf ook maar dat is teveel nadenken gevraagd voor deze personen).

spacer line  

De afgelopen paar dagen al een paar keer de Kuta "Simpang Siur" rotonde ( waar die tunnel onderdoor aangelegd wordt) moeten gebruiken. Hoewel nog een "soft opening" en e.e.a. nog steeds niet 100% af, draait het verkeer op / rond die rotonde momenteel al zonder enig stoplicht. Geen oponthoud of wachttijden meer, maar gewoon lekker kunnen doorrijden waar je naar toe wilt. Erg veelbelovend voor straks dus, als het helemaal af.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bofkont, hoe anders is het op West Java hahahaha.
Daar zitten bovendien de bestuurders Emoticon: Laugh out loud
Schijnbaar wordt alles ingezet op toerisme en is de economie op het eiland Java bijzaak Emoticon: Confused

spacer line  

Algemene opmerking:
De problemen buiten de burocratie ( dat het anders kan is bewezen in Jakarta - dankzij nieuwe bezem zoals Jokowi-Ahok) is wie de medespelers zijn .

De tol verhaal in Sukabumi was al tig jaar bekend , de eerste tender al geplaats in 1997.
Dus werden plaatselijke investors of bewoners die grond hebben zich afgewacht tot dat ze hun grond duur kunnen verkopen.
En dan heb je ook nog de 4 grote spelers , de stad/kabupaten .
En de centrale autoriteit ( Provincie West Java) en de regering kan ook niet meer doen zoals vroeger vaak het geval was .
De beuk er in (vaak onder mom van algemeen belang) , buldozers inzetten etc .
Nu is het negara hukum Emoticon: Wink of te wel een rechtstaat.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oooooh is dat het, tja had ik even niet bij stil gestaan, laat ik nu gedacht hebben dat er een berg corruptie om de hoek kwam kijken, domme ik Emoticon: Blush
Een mens is nooit te oud om te leren zullen we maar denken Emoticon: Wink

Sinds de eerste tender in 1997 heeft het dus alles te maken met democratie, goed man.
Het lijkt Nederland wel, daar houdt men de aanleg van een weg ook tegen voor kikkertjes en zeldzame torretjes, goed zo en zo hoort het.
Laat ik nu altijd gedacht hebben dat dit minder speelde in IndonesiŽ, ik moet zelfs een paar vogeltjes hier op mijn terrein met mijn leven verdedigen, katanya ze zijn lekkerder dan kip.
Mocht overigens niet baten, na 4 maanden afwezigheid zijn ze opgevreten.

Het gaat hier dus om stinkvogeltjes (speculanten) tja ook die moet je eerbiedigen, ook dat is democratie Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-05-2013 10:04 Malam wrote: ....hoe anders is het op West Java hahahaha.
Dat heb ik gisteren gemerkt.....wat een ellende, de weg van Cirebon naar Sumedang. Al een jaar niet meer daarover gereden maar gisteren moest ik "even" van Cirebon via Sumedang naar Bandung. My God, ongelooflijk. Vlak voor Sumedang 2 uur file.....compleet stilstaand. Wat bleek: de weg was zo slecht (meer gat dan asfalt) dat elk voertuig er met een slakkegangetje over moest hobbelen (rijden is een groot woord). En dat is dan 1 van de economische "levensaders" van Java. Hoe helpen we de groei van de economie weer om zeep?
Blijkt toch weer dat deze maatschappij statisch is, men wil gewooon niet vooruit.....liever ateret .

Maar goed, volgende week gaan we het wonder proeven op Bali. Moet dan rijden in Zuid-Bali. Ik hoop dat het is zoals je zegt AEB.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Gisteren route Sukabumi - Pelabuan Ratu - Bogor. My God (en Allah), wat een gatenkaas. En dat op zo'n verschrikkelijk belangrijke verkeersader waar vele fabrieken langs liggen. Uren over gedaan met een snelheid soms van 3 - 7 km p/u. Terrible .
En dan al die motorfiets kampung-hooligans nog eens links, rechts, boven, onder, voor je auto. Een groot circus. Als je het niet zelf meemaakt, geloof je het echt niet.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat nu vele fabrieken YB, volgens Pak Surya een economisch oninteressant gebied Emoticon: Confused
Dus weinig activiteiten Emoticon: Blush
Ik heb er toen maar niet op geantwoord, het is hier namelijk in de regio al een wet van Meden en Perzen dat als die paar fabriekjes in dit economisch onbelangrijke gebied tussen 4 en 5 uitgaan dat je dan beter een hapje kan gaan eten.
5 kilometer per uur schiet niet echt op, dan kan je beter de inwendige mens versterken. Emoticon: Nice

spacer line  

On 15-05-2013 18:22 Malam wrote:
Wat nu vele fabrieken YB, volgens Pak Surya een economisch oninteressant gebied Emoticon: Confused
Dus weinig activiteiten Emoticon: Blush

Ik heb er toen maar niet op geantwoord, het is hier namelijk in de regio al een wet van Meden en Perzen dat als die paar fabriekjes in dit economisch onbelangrijke gebied tussen 4 en 5 uitgaan dat je dan beter een hapje kan gaan eten.
5 kilometer per uur schiet niet echt op, dan kan je beter de inwendige mens versterken. Emoticon: Nice

]Op Bali kon men "voortvarend"te werk gegaan ( dacht ook al jaren aan de gang ) omdat :
1.de noodzaak heel erg hoog is
2.een belangrijke gebied i (toeristisch)

Voor Sukabumi zijn er andere aspecten :
1. de noodzaak is ook hoog ( hotperdom wat een ellendige rit van Bandung-Cianjur -Sukabumi -Jakarta in maart 2013) 9 miljoen weggebruikers in de regio.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
is niet dezelde als
volgens Pak Surya een economisch oninteressant gebied Emoticon: Confused

Toch ?????,

spacer line  

On 15-05-2013 17:41 Yogya-Bali wrote:
Gisteren route Sukabumi - Pelabuan Ratu - Bogor. My God (en Allah), wat een gatenkaas. En dat op zo'n verschrikkelijk belangrijke verkeersader waar vele fabrieken langs liggen. Uren over gedaan met een snelheid soms van 3 - 7 km p/u. Terrible .
En dan al die motorfiets kampung-hooligans nog eens links, rechts, boven, onder, voor je auto. Een groot circus. Als je het niet zelf meemaakt, geloof je het echt niet.

Tya , dat heb ik ook meegemaakt.
Had ik spijt dat ik die route had genomen, omdat ik een nostalgische oprisping heb gekregen.
Wil naar Lido Cigombong gaan.

Terwijl als ik via Cipularang was gegaan het binnen ongeveer 3 uren kan halen met een paar leuke stops .
Of desnoods via Puncak. Lekker een stopje bij die restaurant Puncak Pas .
Sate ayam eten en als toetje bolu Belanda ( poffertjes) met kopi tubruk.

Durf het niet te zeggen (ben te chauvinistisch voor, logisch voor iemand die een Sundanese naam draag ) maar Y-B had toch vele zaken goed gezien en hier gezegd of eigenlijk geschreven Emoticon: Shiny

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-05-2013 11:15 Surya Atmadja wrote:

In tegenstelling tot de achtergebleven gebieden waar het economisch gezien voorlopig niet veel te halen zijn voor buitenlandse en binnenlandse investors.

Zoals de tolroad in de buurt van Sukabumi , jammer dat ze geen geld willen uitgeven , ik weet dat het alle je zus lang duurt om vanaf Bandung via Cianjur-Sukabumi naar Jakarta wil.

Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

spacer line  

On 16-05-2013 10:40 Malam wrote:

[quote removed]

Emoticon: Wink Emoticon: Shut up! ??????? HEH ?
n.a.v mijn stelling:
In tegenstelling tot de achtergebleven gebieden waar het economisch gezien v oorlopig niet veel te halen zijn voor buitenlandse en binnenlandse investors.

Zoals de tolroad in de buurt van Sukabumi , jammer dat ze geen geld willen uitgeven , ik weet dat het alle je zus lang duurt om vanaf Bandung via Cianjur-Sukabumi naar Jakarta wil.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weet ook wel dat begrijpend lezen niet voor iedereen weggelegd is.
Tegenwoordig is het GBL ??
Ook goed en volledig lezen werd vaak verwaarloosd.

Ondanks de "bedrijvigheid" in de regio ( het is altijd druk in kabupaten Sukabumi , althans de weg die langs komt) , met grote en kleine bedrijfjes langs de provinciale weg Ciawi-Sukabumi richting Pelabuhan Ratu enCianjur- Bandung is het voor buitenlandse /binnenlandse investors nog niet zo erg aantrekkelijk.
Dit in vergelijking met BALI.
Vroeger was kabupaten Sukabumi een plantage gebied , met grote ondernemingen , en soms kleine mijnen !.
Verder heb je bijna niks .
Vandaar dat ik het een achtergebleven gebied vind in vergelijking met bijvoorbeeld provincie Banten( Anyer ) .Daar komen grote hotels en zijn de grondprijzen omhoog geschoten , veel werk voor de plaatselijke bevolking .
Men moet de context ook begrijpen en niet te letterlijk lezen .

Slimme kleine investors ( Jakartanen en anderen uit Bandung etc , kopen de gronden vd plaatselijke bewoners voor het geval de tolroad echt komt .
Als je het vergelijkt met BALI situatie van , Bogor (Jago-Rawi-BORR) , en tig jaren geleden in Jakarta ( Jakarta Bypass ), de huidige Jalan Lingkar Jakarta(Outringroad) .
Zelfs in Amsterdam, mijn huiswaarde is 3x omhoog gegaan nadat de Amsterdamse Ring Road werd gerealiseerd .

Voorlopig zal mensen die niet per se in kabupaten Sukabumi moeten zijn de "oude provinciale weg" Ciawi -Sukabumi mijden.

Iemand schreef het is God allemachtig (Allah) , ik zeg Je Zus nog aan toe , een verschrikking om die weg te nemen, voordat de tolweg klaar is.
De plaatselijke cowboys op motor / bebek die voor , boven , onder je auto rijden.
(Dit is figuurlijk Emoticon: Wink )

RPeetoom
User
spacer line

On 16-05-2013 10:40 Malam wrote:

[quote removed]

Idd beter maar zwijgen. Tegen zoveel onwetendheid valt niet op te boksen.Troost u zelf met de gedachte dat u niet de enigste bent die hem door heeft.

RPeetoom
User
spacer line

On 16-05-2013 13:07 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Emoticon: Wink Emoticon: Shut up! ??????? HEH ?
n.a.v mijn stelling:
In tegenstelling tot de achtergebleven gebieden waar het economisch gezien v oorlopig niet veel te halen zijn voor buitenlandse en binnenlandse investors.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weet ook wel dat begrijpend lezen niet voor iedereen weggelegd is.
Tegenwoordig is het GBL ??
Ook goed en volledig lezen werd vaak verwaarloosd.

Ondanks de "bedrijvigheid" in de regio ( het is altijd druk in kabupaten Sukabumi , althans de weg die langs komt) , met grote en kleine bedrijfjes langs de provinciale weg Ciawi-Sukabumi richting Pelabuhan Ratu enCianjur- Bandung is het voor buitenlandse /binnenlandse investors nog niet zo erg aantrekkelijk.
Dit in vergelijking met BALI.
Vroeger was kabupaten Sukabumi een plantage gebied , met grote ondernemingen , en soms kleine mijnen !.
Verder heb je bijna niks .
Vandaar dat ik het een achtergebleven gebied vind in vergelijking met bijvoorbeeld provincie Banten( Anyer ) .Daar komen grote hotels en zijn de grondprijzen omhoog geschoten , veel werk voor de plaatselijke bevolking .
Men moet de context ook begrijpen en niet te letterlijk lezen .

Slimme kleine investors ( Jakartanen en anderen uit Bandung etc , kopen de gronden vd plaatselijke bewoners voor het geval de tolroad echt komt .
Als je het vergelijkt met BALI situatie van , Bogor (Jago-Rawi-BORR) , en tig jaren geleden in Jakarta ( Jakarta Bypass ), de huidige Jalan Lingkar Jakarta(Outringroad) .
Zelfs in Amsterdam, mijn huiswaarde is 3x omhoog gegaan nadat de Amsterdamse Ring Road werd gerealiseerd .

Voorlopig zal mensen die niet per se in kabupaten Sukabumi moeten zijn de "oude provinciale weg" Ciawi -Sukabumi mijden.

Iemand schreef het is God allemachtig (Allah) , ik zeg Je Zus nog aan toe , een verschrikking om die weg te nemen, voordat de tolweg klaar is.
De plaatselijke cowboys op motor / bebek die voor , boven , onder je auto rijden.
(Dit is figuurlijk Emoticon: Wink )

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shut up!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 16-05-2013 17:48 RPeetoom wrote:

[quote removed]

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shut up!

Typisch Indonesisch, alles beter weten, geen ongelijk toe kunnen geven, dus liever zwijgen.
Internet bombarderen met zogenaamde wetenschap terwijl je er al 40 jaar weg bent Emoticon: Confused
Bovendien mensen die er al jarenlang wonen wegzetten als nitwits, bedoel je dat Peetom?
Typisch Indonesisch ja, beter zwijgen klopt.
Maar soms zo moeilijk , altijd weer die zogenaamde wijsheid en nieuwe forum gebruikers die aan de lippen hangen van zo'n eikel omdat het toevallig een IndonesiŽr is die ooit veertig jaar geleden naar Nederland is verkast.
Altijd weer tegengas, altijd weer beter weten, zou je niet beter weten dan zou je denken dat hij het hele jaar door van hotel naar hotel reist door heel IndonesiŽ.
Terwijl hij 3 weken per jaar pulang kampung gaat Emoticon: Confused
Zoek mijn zakken maar na Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud snap er niets van.
Maar ik ken inmiddels de gemiddelde IndonesiŽr, een bord voor hun kop waar niet door heen is te komen ondanks 40 jaar Nederland, het zij zo.

spacer line  

On 16-05-2013 17:48 RPeetoom wrote:

[quote removed]

Bedankt voor de korte maar duidelijke bijdrage.
Om terug te komen op het topic , Tolweg Bali zou het mss interessanter zijn om een relevante bijdrage te leveren.
Mss kan Dhr Peetoom als een succesvolle Nederlandse ondernemer ( Op Bali ?, welke branch ?) hier vertellen over de Tolweg op Bali, welke invloed dat geeft voor hem persoonlijk , zijn zaak (de bereikbaarheid etc) .
Of er vergelijkbare situaties zijn op Java ,aanleg van een Tolweg en welke invloeden dat geeft op de plaatselijke economie .

Vele lezers hebben hun bijdrage geleverd, iemand vertelde over de prijsverhogingen van properties ( logisch) op Bali .

We wachten af . Emoticon: Shiny

senior
User
User icon of senior
spacer line

Wel, als gehele tolweg ooit klaar is, zal de ontvanger van de tolgelden in z'n hokje er wel voor zorgen dat er in ieder geval een deel van het tolgeld weg is.... Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Wat mij opvalt is dat de toerit geen speciale motorfiets rijbaan heeft , maar de afrit daarintegen wel.
Wel zie je waar het tol gate komt te staan, op de toerit wel een speciale motorrijbaan van de weg die van links komt.

Wie oh wie weet waarom op de toerit geen speciale baan is voor motorfietsen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Offtopic opgeruimd. :-)

totto
User
spacer line

Weet iemand ook wanneer de tolweg naar Nusa Dua open gaat?

Toto Travel.com

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Het lijkt erop alsof die al open is. Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

De tol road moet officieel in augustus open gaan. Maar precies welke dag?

http://www.jalanjalanyuk.com/j(...)l-di-atas-laut-bali/

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,112 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 07:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,577 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com