indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Mocht U uw koffer missen, lees dit dan even

http://www.nu.nl/binnenland/34(...)achter-schiphol.html

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

pierre
User
spacer line

Ja, ik had dit ook al gelezen.
Niet fraai zoiets, voor 800 miljoen euries is hierin geinvesteerd ( om arbeidskrachten te kunnen besparen waarschijnlijk) en het werkt niet goed.
Voorlopig weten ze nog niet wat de oorzaak hiervan is.. tja IBM heeft hier het software voor geleverd. en een (voor mij) onbekend bedrijf heeft de scanners geleverd.

Ik hoop dat het voor maandag opgelost is, want dan vertrekken wij richting Medan ( via Singapore) ik hoop wel dat onze koffers wel goed aankomen anders hebben we toch een behoorlijk probleem, aangezien we gaan reizen door het land.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik hoop dat je dat bespaart blijft ik heb het zelf een keer meegemaakt
en da's niet leuk (zacht uitgedrukt)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Lekker feestig allemaal.
Vertrek 4 mei, geboekt bij Etihad, geen Etihad te bekennen, informatie balie gevraagd niks niet Etihad, ze hebben ook geen servicebalie op schiphol.
Er stond wel een vlucht van Garuda naar Abu Dhabi om 9.20 uur (tde vertrektijd van Ethihad ).
KLM neemt de zaken waar voor Garuda, na wat heen en weer geloop vond ik de juiste man en wat bleek ik zou met Garuda vliegen, die schijnt samen te werken met Etihad.
Alleen die twee maatschappijen maken er volgens de KLM medewerker een zootje van.

Niets mis mee, aangezien ik met Etihad over moest stappen 2 uur op Abu Dhabi en ik met Garuda met een tussenstop van 1 uur met hetzelfde vliegtuig door zou vliegen.
Vanzelfsprekend bij het inchecken een probleem, nadat ook was opgelost naar de gate.
Ook daar weer een probleem, foutje met labels van de bagage, in plaats van overstappen dat worden omgezet in rechtstreeks, dus nieuwe bagage labels.
Nadat ik die had gekregen verzekerde de KLM medewerker dat mijn koffers op dat moment het vliegtuig in zouden gaan.

Ik vroeg de brave man nog of ik daar echt op kon rekenen, tuuuuuurlijk kon ik er op reken.
Met Garuda een lekker vluchtje gehad, veel been ruimte, stoel opstelling 2-4-2 dat is ook wel lekker.
In Abu Dhabi er niet uit geweest na een uur door, prima toch.
Voor 817 Eurie rechtstreeks met de veel duurdere Garuda naar Jakarta, snap er nog steeds geen bal van Emoticon: Confused

Sta op Jakarta, koffer?????? Emoticon: Bye bye Emoticon: Angry
Melden en een PIR formulier gemaakt bij Garuda, ze zouden me bellen als ze wat wisten, ja ja an me hoela.
Dag erna in de middag zelf maar gebeld, ik had inmiddels op Indah gelezen dat er storing in de bagage afhandeling van Schiphol was geweest.
En ja hoor, 4e vertrokken, 5e aangekomen en de 6e in de middag waren mijn koffers in Jakarta.

Dan ben je dus overgeleverd aan Garuda, die moet zorgen dat mijn koffers bij mij thuis komen, maandagavond 10 uur zou de auto gaan rijden, lekker dan, rond 3 uur in de nacht zouden ze dan hier zijn.
Of toch niet, de auto zou pas de 7e vandaag gaan rijden hoe laat? Zoek mijn zakken maar na, dus maar weer gebeld, volgens het chauffie ging hij om 11 uur rijden, zou hij rechtstreeks naar Sukabumi rijden kan je nu rekenen op 5 uur.
Maar hij heeft een wagen vol, dus ik verwacht hem vanavond laat.

Dan is het spul dus ongeveer drie en een halve dag onderweg en kan ik mijn gerookte makrelen weg donderen, dat is het ergste van het verhaal Emoticon: Angry

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Be careful Malam . Je trapt tegen het zere "Garuda"-been van Indo-lovers aan; een doodzonde.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja het zij zo Yogya, het feit blijft dat ze vanaf Schiphol, die verantwoordelijk zijn voor dit oponthoud 12000 kilometer binnen 24 uur overbruggen, terwijl Garuda nog geen kans ziet met een auto 180 kilometer binnen 30 uur te overbruggen Emoticon: Wink
Sabar Malam, mungkin besok, jam karet Emoticon: Laugh out loud

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Maar goed dat ik dat berichtje dan gepost had Malam
dan wist je meteen hoe het echt zat.
Heb je in Jakarta een "kleine vergoeding" ontvangen voor het zoekraken
van je bagage ?? Ik kreeg vorig jaar 300.000 rph.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Klopt Sabar, daar was ik blij mee en ook opgelucht.
Schiphol zorgt wel dat die spullen alsnog naar Jakarta komen, als mijn spullen op Abu Dhabi hadden gestaan en Garuda had er voor moeten zorgen dan weet ik het wel.
Heb al een ervaring gehad met die jongens van Garuda, ik in Jakarta en mijn koffers op Bali, geef mijn portie maar aan fikkie pffffff.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 07-05-2013 06:45 Malam wrote:
Lekker feestig allemaal.
Vertrek 4 mei, geboekt bij Etihad, geen Etihad te bekennen, informatie balie gevraagd niks niet Etihad, ze hebben ook geen servicebalie op schiphol.
Er stond wel een vlucht van Garuda naar Abu Dhabi om 9.20 uur (tde vertrektijd van Ethihad ).
KLM neemt de zaken waar voor Garuda, na wat heen en weer geloop vond ik de juiste man en wat bleek ik zou met Garuda vliegen, die schijnt samen te werken met Etihad.

Alleen die twee maatschappijen maken er volgens de KLM medewerker een zootje van.

Niets mis mee, aangezien ik met Etihad over moest stappen 2 uur op Abu Dhabi en ik met Garuda met een tussenstop van 1 uur met hetzelfde vliegtuig door zou vliegen.
Vanzelfsprekend bij het inchecken een probleem, nadat ook was opgelost naar de gate.
Ook daar weer een probleem, foutje met labels van de bagage, in plaats van overstappen dat worden omgezet in rechtstreeks, dus nieuwe bagage labels.
Nadat ik die had gekregen verzekerde de KLM medewerker dat mijn koffers op dat moment het vliegtuig in zouden gaan.

Ik vroeg de brave man nog of ik daar echt op kon rekenen, tuuuuuurlijk kon ik er op reken.
Met Garuda een lekker vluchtje gehad, veel been ruimte, stoel opstelling 2-4-2 dat is ook wel lekker.
In Abu Dhabi er niet uit geweest na een uur door, prima toch.
Voor 817 Eurie rechtstreeks met de veel duurdere Garuda naar Jakarta, snap er nog steeds geen bal van Emoticon: Confused

Over de samenwerking tussen (KLM) Etihad en Garuda heb ik toch al een paar keer gepost Malam . wel alles lezen wat er gepost wordt dan kom je beslagen ten ijs Emoticon: Bye bye
Emoticon: Worship

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik beloof het Sabar Emoticon: Yes!
Afijn lang gewacht, niet stil gezwegen, niet verwacht, toch gekregen.
Half tien mijn koffers in huis.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

de poesjes in de buurt van je huis zullen je dankbaar zijn voor de makrelen Malam
Oleh oleh di Belanda Emoticon: Party! Emoticon: Party!

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 07-05-2013 18:03 sabar2 wrote:

de poesjes in de buurt van je huis zullen je dankbaar zijn voor de makrelen Malam
Oleh oleh di Belanda Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Moeten die katten wel alles opeten, anders zijn de buren van Malam niet zo blij, denk ik, met die stank van rotte vis.... Emoticon: Devil

hati hati, pelan pelan

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

misschien een tip voor je Malam (voor de volgende keer)
Bij AH kun je ook gestoomde vacuumverpakte makreel kopen
die hoeven niet gekoeld te worden en zijn langere tijd te bewaren.

pierre
User
spacer line

Nou wij waren ook huiverig betreffende de koffers en het dure bagage systeem van schiphol.
Ik checkte in bij SQ en vroeg hiernaar, de man zei wij vliegen niet eerder weg dan dat alle koffers binnen zijn. twee dagen geleden tijdens de storing hebben wij hierdoor anderhalf uur vertraging opgelopen. maar we hadden alle koffers binnen, die vertraging is ingelopen tijdens de vlucht. (iets harder vliegen ha ha ha) Die man zei ook nog liever enkele uren vertraging dan de rompslomp en kosten om alle ontbrekende koffers na te sturen. hier heeft hij aan de ene kant wel gelijk in. mocht dit echt zo zijn dan vind ik dit goede service.
Daarbij vond ik de service van SQ zo wie zo uitstekend tijdens de vlucht, de damens en heren waren de gehele reis aan het lopen en bezig met rondbrengen van van alles en nog wat.

Maar wat ik het belangrijkste vond dat onze koffers er waren, de vlucht vanaf Singapore naar Medan werd ook prima uitgevoerd door Silkair. een prima maatschappij die ook nog gratis een lunch + drinken rondbracht en dat maar tijdens een uurtje vliegen. zeer tevreden waren wij hierover. en niet te vergeten ze vlogen op tijd.

De rest van onze binnenlandse vluchten de komende weken zullen we gaan ervaren.
Komende donderdag vliegen wij al naar Bandung met Tigerair. het zal ons benieuwen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mooi Pierre, mijn vlucht met Garuda was ook perfect, niets op aan te merken, de koffers tja dat is aan Schiphol toe te schrijven.
Garuda heeft ze wel keurig bij mij thuis gebracht, samenloop van omstandigheden zullen we maar denken.
Prettige vakantie Pierre, Elly de groeten en maak er wat van.

zieleffe
User
spacer line

Hé Malam weer goed aangekomen las ik.
Wel met wat hindernissen ja die komen voor, alhoewel het is bij mij nog nooit overkomen .
Ergens had ik in het verleden al hier geschreven, over mijn koffer die ik onder mijn ogen zag verdwijnen, op een karretje met een overstap in Londen.
Ik had het toen wel benauwd, want daar zaten de foto's? films van een trouwerij in.
Toen wij op schiphol aan kwamen, was gelukkig de koffer ook toch meegekomen.
Als je iets mee wil nemen, wat je niet wil verliezen,en belangrijk is, dan is het verstandig dit in je handback mee te nemen en zo overzicht heb op je meegenomen belangrijkste spullen.
Malam staat je solex er nog?

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hi Ziel, ja mijn solex was er nog, die stal ik bij de buren dat is veilig die passen er dan op, ik zag wel dat er vet 1500 kilometer mee was gereden, dus er maar gauw een service beurt tegen aan gooien.
Want gebruiken/oppassen ja, maar onderhouden ho maar hahaha.
Toen ik weg ging, was ie zo schoon als de billetjes van een pas geboren baby, nu was mijn solex tweemaal zo zwaar van het vuil, de schoonmaker had een hogedrukspuit en een plamuurmes nodig om hem weer toonbaar te maken.
Ach lands wijs, lands eer zullen we maar denken.
Ik zit in de ochtend om 7 uur weer in een T shirt voor het huis, gezellig temperatuurtje en met een bakkie troost, dat is veel waard, de rest laat ik maar van mij afglijden.

pierre
User
spacer line

Op 08-05-2013 10:35 schreef Malam:
Hi Ziel, ja mijn solex was er nog, die stal ik bij de buren dat is veilig die passen er dan op, ik zag wel dat er vet 1500 kilometer mee was gereden, dus er maar gauw een service beurt tegen aan gooien.
Want gebruiken/oppassen ja, maar onderhouden ho maar hahaha.
Toen ik weg ging, was ie zo schoon als de billetjes van een pas geboren baby, nu was mijn solex tweemaal zo zwaar van het vuil, de schoonmaker had een hogedrukspuit en een plamuurmes nodig om hem weer toonbaar te maken.
Ach lands wijs, lands eer zullen we maar denken.
Ik zit in de ochtend om 7 uur weer in een T shirt voor het huis, gezellig temperatuurtje en met een bakkie troost, dat is veel waard, de rest laat ik maar van mij afglijden.

ach die ongemakken kom je wel weer overheen, het is alleen op dat moment behoorlijk lastig en vervelend voor bv je makrelen. maar aangezien je je stekkie alweer gevonden hebt dan zijn die narigheden snel weer vergeten.

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Zo'n 3 jaar geleden was er een enorme sneeuwstorm in Europa, waardoor vele vluchten vertraagd waren of uitvielen. Mijn vlucht naar Jakarta was 3 uur vertraagd en kwam uit Tokyo. Door heel veel heen en weer geloop in Schiphol wist ik uiteindelijk van welke Gate ik moest vertrekken. Dat werd heel slecht aangegeven. Door gladheid konden ze de koffers niet uitladen. Mijn koffer kon dus niet mee, maar dat werd wel verteld. In Jakarta was het echter weer een rommeltje om je koffer als vermist aan te geven. Gelukkig zag ik bekende passagiers en wist zodoende het juiste loket te vinden. Mijn koffer was felrood en het formulier was snel ingevuld. En dag later werd de koffer op het hotel afgeleverd.

Tip: maak en druk een kleurenfoto van je koffer af en informeer van te voren wat je moet doen bij aankomst en waar je moet zijn als deze niet aankomt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,136,301 topic views - 240,133 posts - 13,729 topics - 33,219 members - last post @ 21-09-2020 15:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

138,834,461 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com