indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Gisteren had ik een droom.
Ik was weer 25 jaar en ging op vakantie naar Indonesie.
Daar kwam ik een fantastische eerlijke bloedmooie dame tegen.
We trouwden en kochten een stuk grond aan het strand met palmbomen
We bouwden er een prachtig huis en leefden lang en gelukkig.

Toen viel het beeld even uit.

Na een tijdje zag ik een man achter een computer
Ik denk zo'n 65 jaar oud vol met rimpels en grijs haar
Hij had veel meegemaakt in zijn leven dat kon je zien aan hem.
Het beeld zoomde in en ik zag dat hij op het forum van Indahnesia zat.

En toen werd ik wakker en dacht .... dromen zijn bedrog Emoticon: Laugh out loud

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mijn droom komt haast op hetzelfde neer Sabar2.
Ik was weer een jongeman van 25 jaar, die met een bevroren snottebel in weer en wind bij nacht en ontij liep te sloeberen.

Toen viel het beeld uit, ik werd wakker.

Toen besefte ik, bofkont van 65 jaar dat ik aankomende zondag, achter zijn computer zit in Indonesië.
Met een prachtige Indonesische dame (enigszins belegen) in mijn nabijheid.
In een leuk hutje met palmbomen voor de deur. Emoticon: Yummie!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik ben geen 25 meer en ook nog geen 65 Malam
In Nederland zit ik iedere keer in een nachtmerrie (in werkelijkheid) en als ik dan weer terug ben in Indonesie zit ik ook in een werkelijke droom. Althans ik ben er tevreden mee. De realiteit die kun je niet ontlopen en je mag blij wezen wanneer je daar tevreden mee bent. Al die fantasie-dromen die relativeer ik zelf altijd. Sommigen noemen mij cynisch maar ik weet wanneer ik iets serieus bedoel en wanneer ik wauwel.
Het kan altijd beter Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ach Sabar, het is in Nederland nu niet echt fijn toeven, pessimisme viert hoogtij.
Het ziet er ook niet echt rooskleurig uit, alhoewel ik ook de indruk heb dat de bestuurders in Den Haag kommer en kwel uitdragen om het voetvolk rijp te maken voor nog meer bezuinigingen.

Jouw cynisme valt overigens wel mee, we moeten cynisme niet verwarren met een gezonde kijk op de werkelijkheid.

Ondanks dat ik in Indonesië dagelijks de kranten lees (internet) en BVN kan ontvangen, krijg ik niet precies mee wat er werkelijk aan de hand is.
Dat komt in volle omvang op je af als je enkele maanden in Nederland bent en daar ben ik niet echt vrolijk van geworden.

Ik ben blij dat ik het weer voor een tijdje achter mij kan laten, mijn ogen sluiten, warm weer, ongecompliceerd leven, omong kosong en op pad met mijn solex.
Ogen sluiten voor de werkelijkheid dus, gelukkig kan ik mij die luxe veroorloven dus ik ben een bofkont.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Weet je Malam wat het voordeel is van Indonesie
althans zo zie ik dat
Als het bv regentijd is dan kan je echt niet naar buiten
als het regent en de straat vol loopt met 30-40-50 cm hoog
kolkend water. Maar als de regen dan op houdt en ik sta op het dakterras
dan kun je weer heerlijk wegdromen wanneer je naar de zonsondergang kijkt
met de bergen op de achtergrond en dat water op straat ... dat loopt wel weer weg
Binnen is het, nu na de grote aanpak, droog en geen emmers meer links en rechts
niks geen bocor meer. Dan voel je je gelukkig.
Dat gevoel ken je niet in Nederland daar is alles somber en grijs en iedere dag maar weer hopen dat er geen slecht nieuws of rekeningen in je brievenbus vallen en de tv in Nederland die moet je echt niet aanzetten want het is een en al treurnis en "plastic people".

spacer line  

On 03-05-2013 19:18 sabar2 wrote:

in Nederland daar is alles somber en grijs en iedere dag maar weer hopen dat er geen slecht nieuws of rekeningen in je brievenbus vallen en de tv in Nederland die moet je echt niet aanzetten want het is een en al treurnis en "plastic people".

Nee toch.
Juist in Nederland heb je veel afwisselingen.
De 4 jaargetijden , met de charme van lente , zomer , herfst .
Zelfs de winter is ook mooi .
De goede gezondheidszorg , er zijn praktisch geen arme mensen ( keluarga miskin) .
Iedereen heeft te eten , te drinken , de schoolgaande kinderen zijn verzekerd voor een plaats in de klas, studenten krijgen stufi .
Te veel om op te noemen.
Je zou zeggen een paradiso aan de rand van Noordzee.

http://www.youtube.com/watch?v=-BbpFg7cLBw

bisa dicek of makemyday .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Een Paradiso aan de rand van de Noordzee ??

Kom op Surya. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat fabeltje verteld in Indonesie

Als een Indonesier aan mij vraagt wat goed is in Nederland zeg ik altijd
het goede uit Nederland heb ik hier als ik naar de ATM ga en voor de rest
moet je niet van mij verwachten dat ik iets positiefs heb te vertellen over Nederland
Nou ja de kaas daar is lekkerder.
ik zit niet voor niks in Indonesie als het in Nederland beter zou zijn.

60% van de inwoners van Nederland zou direct in Indonesie komen wonen als ze alleen maar uit de ATM hoefden te tappen. Meteen !! Dan tel ik de gastarbeiders en PVV niet mee.

spacer line  

On 03-05-2013 19:47 sabar2 wrote:

Een Paradiso aan de rand van de Noordzee ??

Kom op Surya. Je gaat me toch niet vertellen dat je dat fabeltje verteld in Indonesie

Ik heb de kroning van Beatrix in 1980 meegemaakt in Amsterdam .
De rellen zagen ze ook in Indonesia.
Ook van die kraakbeweging.
Dat begrijpen mijn vrienden niet .
Ze staan vreemd te kijken dat jonge gezonde werkelozen thuis blijven en de sociale voorzieningen (misbruik van )als WW , Bijstand.
Tya , ik had wel moeten uitleggen als Menir Brugman hoe het eigenlijk zit.

Maar voor de rest sta ik NIET TE LIEGEN wat ik in mijn eerste posting schreef, toch ?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik denk dat je een heel eenzijdig (positief) beeld geeft.
GeweldigNederland dat onderschrijf IK niet.

60% van de inwoners van Nederland zou direct in Indonesie komen wonen als ze alleen maar uit de ATM hoefden te tappen. Meteen !! Dan tel ik de gastarbeiders en PVV niet mee.

Denk je dat ik ongelijk heb ??

Ik hoop niet dat dat ooit echt gebeurd want dan zit heel Indonesie ineens vol met klagers Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Je weet dat ik "redelijk"chauvinistisch ben , ik heb nooit mijn paspoort willen ruilen met de Nederlandse .Geen toegevoegde waarde.
Zelfs toen ik na bijna 6 jaar verblijf in NLD met studievisum bijna uitgezet werd , ze hadden hun best gedaan ( de eeuwige student) en na dat mijn rechtszaak bij de RvS had gewonnen ( ze vroegen mij de zaak in te trekken) had ik de aanbod om een rode paspoort te vragen afgewezen.

En toch vind dat Nederland best een goed land is , waar de rechtzekerheid (redelijk) gewaarborgd is .
Uiteraard ben ik van plan om t.z.t verder te genieten als ik van Drees kan trekken.
Dat had ik wel verdiend .

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Het beste van Nederland is het vliegtuig richting Indonesië.
Ja, toch?

FAR FROM THE MADDING CROWD

spacer line  

On 03-05-2013 20:02 sabar2 wrote:

Ik denk dat je een heel eenzijdig (positief) beeld geeft.
GeweldigNederland dat onderschrijf IK niet.

Denk je dat ik ongelijk heb ??

Zeker weten .
Ondanks het gemor / gezeik etc zijn er nog veel Nederlanders die positief zijn .
Die van hun Ollanda houden.

Op mijn manier hou ik ook van Ollanda.
Ben altijd blij als ik terug ben na een vermoeiende reis/vakantie naar mijn kampung in Jakarta.
Amsterdam is een verademing voor mij , schone straten , (redelijk) gedisiplineeerde mensen, geen file zoals in Jakarta , geen smog .
Je kan in je achtertuin nog zitten , kopi drinken , kletsen met je Ollandse buren , barbecuen in de zomer .
Vele vogels, zelfs parkieten uit Vondelpark staan te kwetteren in mijn kleine tuin , de appel pikken .

NOU ik ben best tevreden .

spacer line  

On 03-05-2013 20:07 jupje wrote:
Ja, toch?

Je bedoelt hier de bewoners , i.h.b de autochtone ( caucasisch) bewoners ?
Is het serieus of retorisch of sarcastisch bedoelt ?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik weet niet wat ik er van denken moet, van al je postingen Sabar2 .
Ja je bent een dromer, van een alure die kinderen niet zou misstaan.
Laat ik maar het eerste aan halen ik droom nooit.
Zelf heb ik nooit een natte droom gehad.
Ja ik vind van mij zelf, dat ik een buitenbeentje ben, niet geheel in het algemene voorbeeld dat hier in Nederland rond loop.
Waarom ik dat vind, omdat ik veel lees op internet en de reacties van de doorsnee Nederlander, mij niet in kan vinden, dat ik er ook zo er overdenk.
Ik heb dan ook net als Malam een geheel ander mening toe gedaan, hij lijkt wel op mijn Jongere broertje.
Als zijn vader, mijn moeder had ontmoet, dan was het wel iets geworden.
Maar helaas het leven is gegaan, zoals het is gegaan, daar kan geen liever moedertje iets aan veranderen.
Je pogingen om je hier je visite kaartje af te geven, is wel geslaagd dat moet ik herkennen.
Maar ik herken persoonlijk, geen van dat iets, wat je in die ander topic heb proberen te verwoorden, over die huwelijken en die handleiding die je hebt gepoogd dat begrijpelijk te maken.
Ik moet zeggen,(schrijven) ik heb er een van die 220 miljoen Indonesiërs ontmoet, die niet is, als jij probeer de mensen voor te houden.
Ik heb een vrouw die totaal te vertrouwen is en die mij een heel fijne leven heeft bezorgd.
Mijn nagels worden op tijd geknipt, mijn rug word gewassen, ik kan niet opnoemen wat een doorsnee Nederlandse vrouw nooit zouden doen.
Maar ik misbruik ook haar niet, want mijn overgevoeligheid is, dat je moet ieder in haar/zijn waarde laten en niets moet.
Je bent bij mij, omdat je dat wil.
Nu is dat in mijn geval, de overheid die mij de nek om draait en zoals je weet de Nederlandse overheid, begrijpt er totaal er niets van, hoe de mens in elkaar steek.
Ik heb de ambtenaar gesproken, die gewoon hun werk moeten doen, maar zeker niet, met van harte er aan werkt.
De ambtenaren weet hoe verkeerd alles gaat, en die roep zo nu en dan, maar het zijn de politiekers, die gewoon alles negeert, omdat ze zich zelf belangrijker vind.
Voorbeeld ten over, zie de problemen met de zorg (Bulgaren, Weekers) en de PGB.
Ieder weet dat er gesjoemeld word , maar de mensen in de tweede kamer, doen net of hun neus bloed.
Je moet ook gaan sjoemelen omdat je gewoon onrecht aangedaan word, je recht niet krijg die je verdiend heb.
Ze geven het liever aan vreemden, die hier als vliegen op afkomen.
Nu hebben ze soms pech, omdat er te veel pesticiden gestrooid word, waardoor er bijtje er aan dood gaan.
Symbolische uitlating.

Wat ik en ook velen anderen, waaronder ook Malam, al in hun leven heb meegemaakt, heeft veel te maken met omstandigheden, in een tijd vorm, die zijn weerga niet kent en allemaal door de overheid, die zoals ik al schreef, niet weet wat er te koop is onder de mensen.
Hard werken en zien dat je gezin, op een goede manier weet te loodsen naar de toekomst.
En als dat verkeerd gaat, dan weet die zelfde overheid je te vinden en moet je het geheel aan hun over laten, terwijl ze er geen snars van snappen.
Zo zit het leven in elkaar en zo zal het ook in Indonesië, door de mensheid verkeerd begrepen worden.
Wat kan je met mensen, die geenszins weet, wat er in de wereld gebeurd.
Maar die domme Hollanders trappen er wel in, als ze een jong poesje hebben kunnen strikken.
En als het fout gaat, dan weten ze het nog zo voor elkaar te maken, dat het de schuld is, van het verschil van een cultuur.
Dat had je toch van te voren kunnen weten.
Als je met een moslim trouwt, dan weet je dat het in vele gevallen dominanten figuren zijn.
Dan moet je niet vreemd opkijken, dat het soms fout kan gaan, niet overal, er zijn uitzonderingen en die krijgen niet de gelegenheid zich goed te uiten.
Ik heb mij ook verkeken op die mentaliteit, vooral die malas mentaliteit en proberen er van te profiteren.
In de familie; zie ik maar een persoon, die dat doet en dat heeft heel veel consequenties voor de rest van de familie.
De familie kan mij niets opleggen en dat doen ze dan ook niet, ik moet schrijven, ik heb daar heel veel geluk in, of is het zo, dat je, je eigen presenteert, dat er niet met je gesold kan worden en passen ze dat toe en accepteren ze dat, waardoor ze met mij omgaan, en ik mij dan ook kan thuis voelen.
Dit is een lang verhaal doe je, je voordeel er mee…………………… Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam goede reis behouden aankomst............ Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 03-05-2013 20:07 jupje wrote:
Ja, toch?

Zo is het nog zo'n 124 dagen ;-)

Ollanda ... dat kan ik missen als kiespijn Surya
Ik ben geen patriot of chauvinist.
Ik ben een "rollingstone" whereever I lay my head is my home.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

De indonesische taal kent 4 woorden voor "rijst".
Dit geeft wel aan, hoe belangrijk dit gewas is voor de Indonesiërs.
De Nederlandse taal kent minimaal 10 synoniemen voor zeuren.
Wat zegt dat over de Nederlanders?

FAR FROM THE MADDING CROWD

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid

Je weet dat ik "redelijk"chauvinistisch ben , ik heb nooit mijn paspoort willen ruilen met de Nederlandse .Geen toegevoegde waarde.

wat geen toegevoegde waarde waar leef je dan van............ Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik heb zelf ook zo'n vrouw Zieleffe en daar ben ik heel blij mee.
In mijn "trouwhandleiding" heb ik me gebaseerd op wat anderen
(in mijn omgeving/contacten) hebben meegemaakt,helaas allemaal feiten, vermengd met eigen waarnemingen/ervaringen, dus zeker niet mijn persoonlijke ervaringen alleen
Maar ik heb ook "gelukkige" huwelijken in mijn omgeving/contacten.

spacer line  

On 03-05-2013 20:15 jupje wrote:
De indonesische taal kent 4 woorden voor "rijst".
Dit geeft wel aan, hoe belangrijk dit gewas is voor de Indonesiërs.
De Nederlandse taal kent minimaal 10 synoniemen voor zeuren.
Wat zegt dat over de Nederlanders?

Ik woon meer dan 40 jr in Ollanda , ben getrouwd met een Hollandse .
Mijn buren zijn Hollanders .
Tuurlijk zijn er zeikerds , zwartkijkers , jaloerse , onbeschofte mensen etc.

Daar ga ik niet om , ik houd afstand.
Houd ook rekening mee waar ik ga wonen.
Ik woon tussen studenten (10 jr lang) , en zoekt ook wijken waar ik me thuis voel .
Ik voel me ook niet thuis in bepaalde volkswijken , waar men 3 of 4 hoog in een smalle trappenhuis woont.
Waar je boven of onderbuurman afkomstig zijn uit een excotische land/streken die ik niet eens kan uitspreken.

spacer line  

On 03-05-2013 20:16 zieleffe wrote:
Om Sid

[quote removed]

wat geen toegevoegde waarde waar leef je dan van............ Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Click to see original image

Voor sommige ( let op het woord sommige) buitenlanders is het verkrijgen van een Nederlandse paspoort vaak gezien als een kans of deur om beter te kunnen leven.
Werk, studie etc.
Je moet niet denken dat alle migranten die in Nederland komen een economische of politieke vluchteling zijn.

Zonder die Nederlandse paspoort kan ik ook werken, wonen , geld uitgeven in Nederland.
Kan ik vrij reizen, mits de vakantiegeld toereikend is.
Dat bedoelde ik met toegevoegde waarde.
Snapevoe ?

Ik studeerde op eigen kosten( mijn ouders betalen dat), daarna werk ik als koelie tinta .
En binnenkort ga ik van Drees trekken (inshaallah) .
Krijg ik AOW uitkering , en klein bedrijfspensioen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 03-05-2013 20:24 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik woon meer dan 40 jr in Ollanda , ben getrouwd met een Hollandse .
Mijn buren zijn Hollanders .
Tuurlijk zijn er zeikerds , zwartkijkers , jaloerse , onbeschofte mensen etc.

Daar ga ik niet om , ik houd afstand.
Houd ook rekening mee waar ik ga wonen.
Ik woon tussen studenten (10 jr lang) , en zoekt ook wijken waar ik me thuis voel .
Ik voel me ook niet thuis in bepaalde volkswijken , waar men 3 of 4 hoog in een smalle trappenhuis woont.
Waar je boven of onderbuurman afkomstig zijn uit een excotische die ik niet eens kan uitspreken.

Dan ken je maar een "klein stukkie" van het werkelijke Nederland
Ik ben in Nederland in mijn leven al meer als 45 keer verhuisd heb gewoond in oa amsterdam,eindhoven,rotterdam,utrecht,tilburg,den haag en vele andere plaatsen
Met turken.marokanen,spanjaarden,joegoslaven,perziers,columbianen en talloze andere boven/onder en zijburen. Heb diep in de politiek gezeten (te diep) en ben verder een man van 13 ongelukken en 12 ambachten. Van DJ tot Stafmedewerker van een multinational. Heb Ollande leren kennen van haver tot gort en heb nu maar een ding nodig als ik het over politiek of instanties moet hebben ... een kotsbakje.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 03-05-2013 20:12 zieleffe wrote:
Ik weet niet wat ik er van denken moet, van al je postingen Sabar2 .
Ja je bent een dromer, van een alure die kinderen niet zou misstaan.

Je pogingen om je hier je visite kaartje af te geven, is wel geslaagd dat moet ik herkennen.

Ik loop hier nu al zo'n 3 jaar regelmatig langs op dit forum.
Ik lees dus al heel lang mee. Soms ook actief, maar ik had het druk met andere belangrijkere zaken. Mijn visitekaartje afgeven ... zo was het niet bedoeld alleen
ik stoorde me even aan iets en dan ben ik ook zo' iemand die zijn bek niet kan houden
en er even iets van zeg. Niet om vrienden of vijanden te maken maar gewoon omdat ik iets eerlijk vindt. Dromen .. ja dat heb ik lang gedaan maar als je met je gezicht tot bloedens toe over straat wordt gesleept door instanties (figuurlijk) dan word je goed wakker en word je realist. Dus ja ik heb ook een "rugzakje"
Wat je van me denkt da;s ieders eigen zaak. Ik heb geen mot nodig en maak het ook niet (als het niet nodig is) Da's wat ik kan zeggen op dit punt.
Soms kan ik heel hard zijn in mijn uitspraken, niet om mensen te kwetsen.
Mocht dat zo zijn overgekomen mijn excuses daarvoor.

Verder zit ik hier omdat ik ook iets heb met Indonesie en nog af moet tellen tot ik weer vertrek en in Indonesie staat de computer meestal uit.

Ik ben in het verleden ooit eens een paar weken in Candi Dasa geweest en daar vertelde iemand mij over Indahnesia, zo ben ik toevallig hier terecht gekomen.
Ik heb geen idee of dat wellicht iemand van jullie is.
Het was en duits-hollands stelletje wat ik daar ontmoette

spacer line  

In mijn studentenjaren heb ik in Amsterdam, Enschede , Nijmegen , Tilburg, en Eindhoven "gestudeerd" Emoticon: Cry eigenlijk meer gefeest , bijna drop out ) .
Nu woon ik > 30 jr in Adam.

Tuurlijk ken ik alleen maar een klein facet van de de Nederlandse samenleving , zoals mijn medestudenten,studentenvereniging , collega's , buren .
En mijn aanraking met buitenlanders (niet Indonesiers)was toen ik voor een paar maanden had gewerkt als uitzendkracht tijdens zomermaanden .
Heb ook gewerkt via een koppelbaas in Duitsland NRW , bijna een half jaar (?) .

spacer line  

He wat een leuke verhalen over nederland en Indonesie.Nu ik vind het wel fijn om voor 30 dagen naar Indonesie te gaan,maar ik ben ook weer blij om weer terug in Nederland te zijn
De voorzieningen en ziekenzorg vind ik hier beter.Ik zou er niet aan moeten denken wat ik en mij vrouw gehad heeft en de zorg die ik nodig had dat in Indonesie was gebeurt.
Dus jullie klessen maar lekker verder ik vind Indonesie fijn maar ik hou het toch op Holland

spacer line  

On 04-05-2013 00:11 Joop van der Meer wrote:

De voorzieningen en ziekenzorg vind ik hier beter.Ik zou er niet aan moeten denken wat ik en mij vrouw gehad heeft en de zorg die ik nodig had dat in Indonesie was gebeurt.

Je bedoelt de betaalbaarheid !!
Als jij in Indonesia kan verblijven en een ziekenfondspremie moet betalen zoals je nu bij de AGIS, Achmea etc betaald en verzekerd bent , dan zal je zeker in Indonesia willen wonen.

In de grote steden zoals o.a Jakarta ( en op Bali) heb je moderne ziekenhuizen die mss beter zijn dan een gewone Nederlandse ziekenhuizen , met kundige en efficiente medewerkers.

Ik moest afgelopen maart naar een ziekenhuis in Jkt, de grootste in de betreffende tak.
Zonder afspraak heb ik binnen 2 uren al uitslag , specialisten te keus en te keur .
Map met foto's onder mijn arm , dokter specialist zelf gekozen ( met 3 titels prof dr dr etc etc .)
In Nederland kost het maanden ,, verwijskaart , burocratie etc .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,913 posts - 13,715 topics - 29,372 members - last post @ 29-03-2020 18:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,593,623 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com