indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Feetje
User
spacer line

Hoi,

Aanstaande zomer ga ik samen met een vriendin een drie-weekse reis maken. We vliegen op Jakarta. Nadat we een beetje zijn bijgekomen van de reis willen we voornamelijk op Java zijn om daar rond te reizen.

Nu heb ik gehoord dat het geweldig is om een twee-daagse jungle tour te doen op Sumatra vanuit Bukit-Lawang en dat het de reis meer dan waard is. Dit lijkt me dan ook heel leuk, maar ik heb er een paar vragen bij. Hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

Hoe kunnen we vanaf Java het beste naar Bukit Lawang reizen? Is dit met een binnenlandse vlucht/per boot/per trein of met de auto? We denken erover om dit eerst te doen en vervolgens de reis op Java te vervolgen, maar we kunnen het ook andersom doen en eerst op Java rond te reizen. Wat denken jullie?

Omdat we voor een redelijk korte tijd aan die kant van de wereld zijn, lijkt het ons fijn om niet te veel te reizen en ook te genieten en rusten waar mogelijk. Toch lijkt het ons leuk, om alles eruit te halen wat er in zit. Is er een bepaalde bootreis mogelijk vanaf Banyuwangi of een andere plaats op oost-java, om eilanden te bezoeken?

Groet, Feetje

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Beste Feetje,

neem vooral niet te veel hooi op de vork.
Ik weet niet of je ooit eerder in Indonesie bent geweest maar afstanden zijn in Indonesie
veel groter en daardoor de reistijden ook.
In 3 weken tijd Java + Sumatra of Bali,Lombok,Flores willen doen ??
Dan geniet je niet en heb je eigenlijk nog niks gezien en ben je zo al een week kwijt alleen aan reizen van hier naar daar. Of je moet met de speedboot even alleen langs de eilanden willen varen.
Je zegt 3 weken in de zomer ... van 9 juli - 12 august is het ramadan en idul fitr Dan moet je toch al rekening houden met drukte op de weg en in het vervoer als je niks
vooraf geregeld hebt kan dat lastig worden.
Mijn advies beperk wat je deze keer wilt doen (dan kun je genieten op Java en rustig eea bekijken) en kom nog een keer terug voor het overige.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

elsbeth
User
spacer line

Zoals ik het lees, wil Feetje Java met Sumatera combineren OF met Bali, Lombok, Flores.
Is dat inderdaad de bedoeling?

Feetje
User
spacer line

Beste Sabar,

Bedankt voor de tip! Het is inderdaad belangrijk dat we niet te veel hooi op onze vork nemen en kunnen genieten van de tijd dat we er zijn.

Elsbeth, dat is inderdaad de bedoeling. Welke mogelijkheden kennen jullie om Sumatra en Java te combineren? Welke manier van reizen raden jullie aan?

En inderdaad welke mogelijkheden zijn er voor andere eilanden, zijn jullie bekend met bootreizen die je daar ter plekke kunt doen?

Het wordt inderdaad onze eerste keer Indonesie en het lijkt ons fijn om een beetje informatie te vinden over de reismogelijkheden voor dat we daar aankomen Emoticon: Smile

gosse36
User
spacer line

Als je naar bukit Lawang wil neem je een binnenlandse vlucht van Jakarta naar Medan. Daarna staat er nog wel een busreis te wachten van ongeveer 4 uren.

Vanuit Jakarta naar Bali vliegen is ook mogelijk en in principe niet duur. Kijk maar op de website van Lion Air en Air Asia. Emoticon: Bye bye

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Sumatra is niet mijn specialiteit daar zijn anderen op dit forum meer bekend mee.
Wanneer je Sumatra en Java wilt combineren dan kun je qua aanvliegroute aankomen op Medan (Sumatra) of Jakarta (Java) als belangrijkste invalhavens.
Wat wil je zelf zeker zien op Java ? Dan kunnen we wellicht je per onderdeel beter van advies voorzien ook qua reizen van plaats naar plaats. Je komt aan op Jakarta dus het beginpunt hebben we al. Vlieg je ook retour vanaf Jakarta of is dat (nog) niet ingevuld ?

Binnenlandse vluchten zijn er legio mogelijkheden. Die kun je op deze site ook vooraf regelen. Per eiland kun je ook een auto huren (met gids/chauffeur) of indien je dat wilt (niet voor iedereen aan te raden) via de trein of bus.

Wanneer ga je ?? Ivm ramadan-suikerfeest wel van belang.

Feetje
User
spacer line

Gosse 36, bedankt voor de tip, helemaal super! Is het gemakkelijk om daar een bus te nemen? Klinkt goed wat mij betreft, denk dat ik een binnenlandse vlucht boek naar Medan. Dit zou ik aan het begin kunnen doen, dan zijn we toch in en om Jakarta. Ook zou het in de laatste week kunnen. Daar ben ik nog niet helemaal over uit Emoticon: Very funny

Sabar2, bedankt voor de reactie. Op Java willen we zeker een (paar) national parks bezoeken, De borobudur, de bromo vulkaan. Evt. een tripje per boot naar een eiland? Ik begreep dat er ook een national park op een eilandje is? Weet u iets van Palau Peucang? Het lijkt ons ook fijn om een aantal dagen te rusten ergens op een mooie plek met leuke strandhuisjes. Heeft u een tip waar we dan het best op java terecht kunnen?

We gaan van 10 juli tot en met 30 juli, dit valt inderdaad precies in de Ramadan. Waar kunnen we dan het beste rekening mee houden?

Groet

gosse36
User
spacer line

Beste Feetje,

Hier is nog een makkelijk linkje. http://www.bukitlawang.com/Transport.
Als het Idul Fitri is, is het extra druk op Bali, misschien niet onbelangrijk voor de prijs.
Wat je schema betreft, het is super makkelijk in indonesia. Ik zelf boek binnenlandse vluchten niet van te voren maar ga gewoon naar het vliegveld, loket en binnen 2 uren vlieg ik. Van te voren boeken kan wel goedkoper zijn.
Mocht je de borobudur willen bezoeken: (naar yogjajakarta) kan dat ook met het vliegtuig vanuit jakarta, probeer dat s'ochtends vroeg te doen. Bij het station zitten wel kleine travelagency. Prijs 60.000 rp voor transport vertrek 5.00 s'ochtends. Hetzelfde geld eigenlijk voor de Bromo. S'ochtends is dat ook het mooist.
Reizen met de trein is in principe ook vrij gemakkelijk. Misschien heb je hier wat aan:
http://purisanti.com/Booking_t(...)ets_in_Indonesia.pdf Emoticon: Party!

elsbeth
User
spacer line

Feetje, i.v.m. je planning: je landt in Jakarta, waar vandaan vlieg je terug? Met het oog op
de meest logische route is dat wel handig om te weten.
Je bedoelt trouwens waarschijnlijk Pulau Peucang. Dat is een eilandje behorend bij het Ujung Kulon National Park, helemaal in het westen van Java. Ben ik nooit geweest, maar ik heb mij er 2 jaar geleden wel in verdiept. Het lijkt me prachtig, maar het ligt een beetje uit de route. Daarvoor in de plaats heb ik destijds gekozen voor een trip in Halimun NP.
Als je bij de zoekfunctie van dit forum (linksboven onder home) de term Halimun intypt, zie je vanzelf een hoop informatie. Een prachtig stukje ongerept Indonesie, wij hadden reuze spijt dat we er slechts 2 nachten geslapen hebben. We hebben dat gecombineerd met 3 dagen in de Ocean Queen (google maar even) in Cisolok (bij Pelabuhanratu, zuidwest Java). Ook erg weinig toeristen. Maar jullie zijn met z'n tweetjes, zoals ik het inschat veeeel jonger dan ik en daarom denk ik dat voor jullie een plaats als Pangandaran leuker is (wat meer midden Java, ook zuidkust). Daar is wat makkelijker vertier te vinden dan in Pelabuhanratu. En het ligt wat meer op je route.Voor binnenlandse vluchten kun je het beste kijken (en kopen!!) via ticketindonesia.info. Link aanklikken onder aan deze pagina.
Je kun dan zelf kijken welke vluchten beschikbaar zijn, hoe laat ze vertrekken etc.
Je kunt dan ook zien hoe veel tijd een trip naar Bukit Lawang je kost.

Feetje
User
spacer line

Hoi Gosse36, super die linkjes! Kan ik mooi even kijken hoe we onze trip vorm kunnen geven. Heb ik wat aan, dankjewel Emoticon: Yes! En wat betreft de prijzen, goed om te weten dat die inderdaad hoger zullen zijn.

Elsbeth, dankjewel voor je tips. Zit er inderdaad ook allemaal geweldig uit! Halimun lijkt me mooi. En Ocean Queen lijk me fantastisch Emoticon: Smile Pelabuhanratu lijkt me fijn dat het er lekker rustig is en er weinig toeristen zijn. Denk niet dat wij dat erg vinden. Pangandaran ziet er overigens ook geweldig uit. We zullen sowieso wel blij verrast zijn met alles wat we tegen komen.

We vliegen ook weer van Jakarta terug. Ik zal ook even ticketindonesia.info bekijken.

Thnx for your help Emoticon: Bye bye

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Feetje,

Als je de Borobudur wilt bezoeken dan is Yogjakarta het zeker ook waard om daar enige dagen te verblijven. Van daar uit zijn lokaal gemakkelijk trips naar Borobudur te boeken.

Mocht je nog naar Bali willen is vanuit Yogja (ik dacht) dagelijks een vliegtuig richting Denpasar te boeken

spacer line  

Beste Feetje,

Kijk ook eens op www.pamitrantours.com of email naar infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.pamitrantours.com.

Daar hebben ze geheel georganiseerde reizen, maar juist ook alleen maar kleine facetten, zoals in een groep richting de bromo en ijen, of enkele dagen met de motor door Yogyakarta of als je hulp nodig hebt met hostels etc, kunnen zij helpen.

Groetjes,
Charlotte

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,000,674 topic views - 234,994 posts - 13,697 topics - 25,725 members - last post @ 18-11-2019 04:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,823,022 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com