indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 29-04-2013 19:55 Albert wrote:

[quote removed]

Ach, het probleem met Malam van tijd tot tijd, is dat hij zijn gelijk wil halen.
Wat ze geleverd hebben? Dat zou ik ook niet weten, maar Malam kennende zou hij het vast en zeker in zijn toelichting ontwijken. Emoticon: Yes!

Nog sterker Albert. Als hij een fout moet toegeven, dan reageert hij helemaal niet.
Onderstaande posting van hem kan dan ook in zijn sprookjesboek.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik hou de wet "Actie - Reactie" in de gaten.
Ik begrijp de reactie, maar ... Zwijgen is goud ...
Zet er een punt achter aub en geef ook geen verdere aanleiding voor continuering.
Een beetje "andere sfeerverlichting" zou leuk zijn

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Bu(...)rland-weigeren.dhtml
IndonesiŽ moet de Nederlandse excuses voor executies in het voormalige Nederlands-IndiŽ weigeren. Een Indonesische historicus heeft die oproep gedaan aan de eigen regering, meldden Indonesische media woensdag.
Volgens de historicus, Anhar Gonggong van de Universiteit van IndonesiŽ, kunnen de excuses alleen worden aanvaard op twee voorwaarden. Zo moet Nederland 17 augustus 1945 erkennen als de datum waarop IndonesiŽ onafhankelijk werd. Ook zou Nederland verantwoordelijk moeten worden gehouden voor 'de massamoorden die het heeft gepleegd' tijdens de Nederlandse aanwezigheid in IndonesiŽ, aldus Gonggong.

http://www.nu.nl/binnenland/35(...)woon-in-jakarta.html
Excuses executies IndonesiŽ 'gewoon' in Jakarta
Nederland gaat op 12 september 'gewoon' in Jakarta excuses aanbieden voor standrechtelijke executies tijdens de koloniale oorlog in het voormalig Nederlands-IndiŽ.

Advocaat Liesbeth Zegveld had er bij minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) op aangedrongen de excuses op Zuid-Sulawesi te maken, omdat de zogenoemde tien weduwen van Zuid-Sulawesi te oud zijn om naar Jakarta te reizen.
Zegveld heeft inmiddels te horen gekregen dat de excuses door de ambassadeur desondanks op Jakarta worden uitgesproken. Ze laat weten dat de weduwen daardoor definitief niet bij de ceremonie aanwezig zijn.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

En het spelletje van de nederlandse staat met de weduwen van Sulawesi
is nog steeds niet afgerond.

http://www.nu.nl/politiek/3720(...)ijgt-vergoeding.html

Wat is dit nu ? ..... (dis)respect of politiek/diplomatiek gekronkel ?!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Gisteravond de film gezien Na de bevrijding. Hier te zien nog te zien in uitzending gemist.
Indrukwekkend en zuiver in de geschiedenis, kan geen enkele boek tegen op.
Dus al die idioten boeken wurmen, die gisteravond hun jaarlijkse uitje hebben gehad, zou eens en voor altijd moeten begrijpen, ,,dat"wat je ook schrijf, de waarheid kan je alleen uit de archieven van de Nederlandse staat gehaald worden en niet uit geschreven uitvoeringen..... Emoticon: Sadley Emoticon: Emoticon: Yawn

elsbeth
User
spacer line

Zieleffe, heel erg bedankt voor het doorgeven van de link naar de uitzending van gisteren.
Heel indrukwekkend inderdaad, ik heb hem net bekeken.
Dan zit je wel af en toe met een brok in je keel.
Ik heb een flink deel van de serie gezien, het geeft een erg goed beeld.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is triest en vooral genant dat we het hier nog over moeten hebben. Nog erger de kleine bedragen die ermee gemoeid zijn. Ik wil niemand voor zijn/haar hoofd stoten maar Ä 20.000 euro is een "koopje" voor het veroorzaakte drama.
Dit is belastinggeld dat ik persoonlijk graag betaal (en ook nog met schaamte). Nee, natuurlijk het gaat niet alleen om geld maar nogmaals alleen al het feit dat we het hier al zolang over moeten hebben.....Bizar.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

pierre
User
spacer line

Op 09-03-2014 11:51 schreef Anne Mieke:
Het is triest en vooral genant dat we het hier nog over moeten hebben. Nog erger de kleine bedragen die ermee gemoeid zijn. Ik wil niemand voor zijn/haar hoofd stoten maar Ä 20.000 euro is een "koopje" voor het veroorzaakte drama.
Dit is belastinggeld dat ik persoonlijk graag betaal (en ook nog met schaamte). Nee, natuurlijk het gaat niet alleen om geld maar nogmaals alleen al het feit dat we het hier al zolang over moeten hebben.....Bizar.

Inderdaad schrijnend dit fooitje, terwijl onze sinterklaas Ploumen driftig met onze belasting centen aan het rond strooien is... nu weer enkele miljoenen ( ik dacht zo uit mijnhoofd 20 miljoen, van onze belasting centjes) naar een of ander vliegveld in Africa.. hier zakt echt mijn broek vanaf..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 09-03-2014 11:51 Anne Mieke wrote:

Klopt Anne Mieke, ze moesten zich schamen om voor dat klotenbedrag nog te gaan klissebissen Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush

simpati
User
spacer line

hier zakt echt mijn broek vanaf
En wat denken we hiervan:www.nu.nl/binnenland/3721123/g(...)derland-gedoopt.html
Daar durft men niet eens te schrijven wat dat de Nederlander weer kost, we blijven zo wel de beste van de klas voor een groot land in Westelijke richting.

pierre
User
spacer line

Op 09-03-2014 12:25 schreef simpati:
hier zakt echt mijn broek vanaf
En wat denken we hiervan:www.nu.nl/binnenland/3721123/g(...)derland-gedoopt.html
Daar durft men niet eens te schrijven wat dat de Nederlander weer kost, we blijven zo wel de beste van de klas voor een groot land in Westelijke richting.

Inderdaad ook weer zoiets...zoveel geld uitgeven voor wat??? en dat terwijl onze oudjes een week lang niet mogen douchen.
Maar dit schip heeft dan nog enigzins nut ( in hoeverre je dit nuttig kunt noemen)
maar miljoenen sturen naar een of ander onbenullig vliegveld in Africa? onder het mom er zitten vele bloemen kwekers daar.... Ja en ??? what the heck!!! die hebben we hier ook ( hoewel onze kwekerijbazen ook met goedkoop personeel uit de MOE landen werken)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja ja Jan, pak em beet zei tante Greet.
In Nederland kennen ze er ook wat van, nog een beetje knijpen hier en nog een beetje knijpen daar en dan is dat ding ook weer betaald, intussen liggen jij, ik en vele anderen aan het gas, jammer dan.

Als je tijd hebt moet je is op je gemak lezen hoeveel Aegon en Optas hebben gestolen.
Pierre Vinken en zijn elite maatjes, dan krijg je kippenvel.

http://www.rijnlandmodel.nl/ac(...)nsioenen_bronnen.htm

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat wij bestolen worden is een ding zeker vooral van die lieden uit het ambtenaren cirque van 40 / 50 tigers.
Ze denken al dat ze binnen zijn en kunnen gewoon hun gang gaan.
Dat de ABP zo is leeg geroofd zaten ook werknemers vertegenwoordigers bij die hun goedkeuring hadden gegeven toen die Kok aan het bewind was.
Die zouden ze nu nog moeten ophangen, dat waren vakbond mensen.

Terug komend op de Geen schikking weduwen Sulawesi en die van Rawagede
Ik vind dat ze er totaal er geen recht op hebben, die weduwe van alle IndonesiŽrs.
Hoeveel in de wereld, hebben die pech niet, dat ze eigenlijk te goed hebben en nooit hebben gekregen.
Waarom moeten Nederlanders van nu dit ophoesten terwijl een heel oude generatie hiervan de schuldigen zijn
Laat de nabestaanden van Drees en van prof Beel en anderen die toen de verantwoordelijk voor waren en van het koningshuis, hier voor opdraaien, als er dan toch uitgekeerd moet worden.
Waarom moet er een uitzondering gemaakt worden, laat de Jappen maar eerst over de brug komen. Emoticon: Angry Emoticon: Eerie

Dat schip Pierre houd A.U.B je broek aan is een prachtig object dat gebouwd is in Vlissingen, daar hebben heel veel mensen hun boterham mee verdiend.
Het is in ieder geval niet naar het buitenland gesluisd.
Met die meid van Lilianne Ploumen onze ministerres Ontwikkelingssamenwerking die heel veel geld mag weggeven, is veel en eens zo meer erger dan dat schip..... Emoticon: Shut up!
Als je ze tegen kom mag je van mij je broek zeker laten zakken.......... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

pierre
User
spacer line

Betreffende dat schip is het inderdaad een geluk dat het is afgebouwd in nederland.
zodat er een paar een boterham konden verdienen
hoewel de voorbereidingen van het schip weer in een of ander MOE Land is gebeurt, tewijl wij in nederland toch prachtige scheepsbouw bedrijven hebben..

Bij dat mens hou ik mijn broek maar aan.. er zijn mooiere vrouwen waar ik het zou overwegen ha ha ha ha, maar dan krijg ik ruzie thuis en niet zo een beetje ook.

Maar als ik haar ooit eens tegen kom dan zal ik het haar wel zeggen waar ze mee bezig is en dat ik mijn broek figuurlijk voor haar laat zakken.

over die weduwe zijn de meningen verdeelt, aan de ene kant krijgen ze in mijn ogen te weinig ( maar ik ben bang dat de familie en de rest van het dorp met de buit er vandoor gaat) aan de andere kant heb jij ook weer gelijk dan zou iedereen dit moeten krijgen.

elsbeth
User
spacer line

Ziel, nou ben ik toch benieuwd naar de essentie van je bezwaar.
Je zegt dat je vindt dat die weduwen er totaal geen recht op hebben.
Daarna zeg je het volgende:
-er zijn er wel meer die nog tegoeden hebben
-laat de Japanners eerst maar over de brug komen
-laat de nabestaanden van de schuldigen er voor op draaien.
Die argumenten kan ik niet rijmen met je eerste uitspraak, nl. dat ze er geen recht op hebben.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 09-03-2014 21:23 schreef elsbeth:
Ziel, nou ben ik toch benieuwd naar de essentie van je bezwaar.
Je zegt dat je vindt dat die weduwen er totaal geen recht op hebben.
Daarna zeg je het volgende:
-er zijn er wel meer die nog tegoeden hebben
-laat de Japanners eerst maar over de brug komen
-laat de nabestaanden van de schuldigen er voor op draaien.
Die argumenten kan ik niet rijmen met je eerste uitspraak, nl. dat ze er geen recht op hebben.

Elsbeth; die Zegveld advocate die had nog niet de rechten van Rawagede gedaan, of er kwam al door een of ander man op de TV, die beweerde, dat er velen nog er aan zouden komen.
En dacht jij dat het die vrouwen het waren, van die slachtoffers, als je die lijken zag liggen, een foto ging toen in het rond op Internet, waren het ook heel jonge jongens, die toen nog niet getrouwd hadden kunnen zijn.....
Die zijn ook slachtoffers, wie niet daar, als je zo die film heb gekeken, dan waren alleen verliezers aan beide zijde.

Dat hele gedoe daar, heb ik geen goed gevoel van, voor hen die beweren dat die oudere vrouwtjes, die niet kunnen lezen of schrijven ,gewoon opgetrommeld zijn, zodat die man er met de poen, het grootste deel er mee weg loop.
Zeker kan je dit niet beweren, maar dat het geld, bedoeld is alleen voor de vrouwen, daar geloof ik geen sikkepit van.
Dat speelt ook van Rawegede, daar zijn andere mensen ook goed mee.
In het verleden is er zoveel gebeurd, mag je dan het heden daarvoor op laten draaien?.
Ongelofelijk dat ze zo maar kunnen doen.

Het was een goodwill van Nederland, om in het openbare zich geweldenaren konden voor doen, er was een openbare tendens ontstaan, hoe goed Nederland wel was.
Daar zat iets achter, misschien wel een of ander contract, die daardoor zijn binnen gehaald.
Nederlanders kennende, daar geven ze wat en ergens anders halen ze het weer terug.

En er is nu niets om er aan te verdienen, het Ontwikkelingshulp verleningen word het meeste geld verdiend ,door de leveranciers, bedrijven uit Nederland.
Hier in de buurt was een bedrijf, die via die Ontwikkelingshulp machines leverde, aan toen ambacht scholen in IndonesiŽ, maar failliet ging door de toenmalige minister van Ontwikkelingshulp Jan Pronk .................. Emoticon: Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Hier de bron
Het kabinet kwam vorige zomer met een regeling voor de weduwen, nadat rechtbanken schadevergoedingen hadden toegekend aan weduwen van slachtoffers uit Zuid-Celebes (Sulawesi) en Rawagede. De zeventien weduwen deden in september een beroep op die regeling. Bij de schadevergoeding gaat het om een vast bedrag van twintigduizend euro.

Van de claims van een van hen is nu vastgesteld dat die voldoet aan de voorwaarden. Over de overige claims kan nog geen oordeel worden gegeven omdat er informatie ontbreekt. Volgens Timmermans is de advocaat van de weduwen, Liesbeth Zegveld, in januari om meer gegevens gevraagd, maar zijn die nog niet geleverd.

Eerder was het juist Zegveld die zich beklaagde over het trage tempo waarin de staat de claims afwikkelde. Ze gaf de staat zomer vorig jaar tot 15 januari om de kwestie af te handelen, anders zou ze naar de rechter gaan. "En op 16 januari was er ineens een lijst met vragen die beantwoord moest worden", zegt Zegveld in een reactie.

Wat betreft die Jappen; die hebben het volk opgestookt en daardoor is het in de vlam geslagen.
Vooral door Soekarno, die heulde met die vijand en hij heeft daardoor zijn kans gezien, het volk bang te maken en gebruikte die toestand om alles overhoop te halen, terwijl het beter was, om herstel te bewerkstelligen,die nodig waren, ook daar om opnieuw te beginnen, die door de Jappen waren kapot gemaakt, om herbouw te verrichten, daar had Nederland zeker een heel goede bijdrage aan kunnen leveren, dan ze weg te jagen..... Emoticon: Smile

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Toch maar even reageren omdat ik tenslotte middels mijn professie volop met die periode te maken heb.
Deels heeft Ziel gelijk als hij stelt dat het allemaal nog jonge jongens waren die zijn geexecuteerd. Anderzijds trouwde men destijds op zeer jonge leeftijd, meisjes werden vaak op de leeftijd van 15 jaar al uitgehuwelijkd. Vooral in Zuid-Sulawesi, een agrarische gemeenschap.

Dat er "schijn"weduwen zullen zijn, dat neem ik zonder meer aan, kennende de toestand in RI. Dit soort gevallen heb ik vele malen meegemaakt. Men dient goed uit te zoeken wie wel een "echte" weduwe is en wie een "schijn" weduwe is. Dat kan men niet door de lokale overheid laten doen want die spelen onder 1 hoedje met de "slachtoffers" om zo een deel van de buit te kunnen bemachtigen. Als men weet hoe het te doen, dan komt men er snel achter wie "echt" is en wie niet. Maar de Nederlandse overheid kennende zullen ze wel weer uitgaan van de lokale overheid als de meest betrouwbare bron i.p.v. iemand te vragen het te onderzoeken die ervaring heeft met dit soort situaties.

Wat er met het eventuele geld gaat gebeuren heb ik voorheen al gewaarschuwd met de situatie te Rawagede en vervelend genoeg gelijk gekregen. Ook weer zoiets stoicijns Nederlands. Wetende dat de personen met kennis aanwezig zijn om een dergelijk "gebaar" in goede banen te leiden zodat het op de juiste plek terecht komt, moest er weer mooie sier worden gespeeld met Nederlands geld en met veel bombarie de bobo's in beeld.

Dan nogmaals deze advocate. Ik blijf er mijn vraagtekens bijzetten. Als Nederlandse advocate wellicht voldoende juridische kennis in huis voor dergelijke kwesties, aan de andere kant geen kennis van de gang van zaken alhier en de historische achtergrond (niet alleen die van NL maar ook die van RI want beiden hebben gebruikelijk en begrijpelijk een geheel andere kijk op de historie). Als ze weer met 1 van die Indische Nederlanders in zee is gegaan in NL dan twijfel ik sterk aan alles.

Als laatste merkte Ziel al op dat men de rol van Soekarno ook niet licht moet wegen. Ofschoon hij tegenwoordig hier in RI als de "vader des vaderlands" wordt gezien (hoewel men in RI ook steeds meer "wakker" wordt), mogen we zeker vraagtekens zetten bij vele zijner acties die meer waren gericht op puur eigenbelang dan op het volksbelang ter meerdere eer en glorie van diens ego.

It ain't easy being........

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Y-B bedankt voor jouw uitleg, dat met goed onderbouwd stelling duidelijk weer geeft.
Het nepotisme is iets wat wij al velen jaren hebben kunnen voelen in IndonesiŽ, dus daar aan is niets vreemd.

Laten we voorop stellen, waar je ook in de wereld komt, het volk laat zich meestal mee slepen met emoties en nationalisme, dat kan je er niet uit krijgen.
Maar wel die mensen, die dat heel goed weten uit te buiten,dat zijn de rakkers van die samenleving.
Afijn wij lezen heel veel hier van Malam en die schrijft geweldig. echt hoe hij daarmee omgaat duidelijk en nog grappig ook.
En op een wijze die niets aan zijn betoog maar ook ontkracht kan worden, als dat die idioten gewoon maar door blijven doen en geen ambiance heeft met het volk.
Het ontkennen en slachtofferrol is daar diep geworteld gegeven in.

Ik weet nu dat ik even naar offtopic terecht komt, maar het wel een voorbeeld is voor velen landen.
Vrijheid van meningsuiting vrijheid van de pers is een must want dat is nog het enige om die mensen een halt toe te roepen.
Als voorbeeld neem ik Rusland, die met de Krim bezig is, een mooie voorbeeld kan je niet krijgen.
Het volk is daar opgezweept naar hogere proporties nepotisme, aan gestuurd door Rusland Putin .
Wat ťťn man voor elkaar kan krijgen!!, is ongeloofwaardig maar wel realistisch.
Hij zal ook ergens steun moeten krijgen, maar die blijven lekker op de achtergrond.
Zo gaat dat in de politiek, zorg dragen dat je aandacht trekt en daar heb je eigenlijk de pers voor nodig, die daar juist worden bedreigd.
…ťn antwoord heb ik daarop: i.p.v. bommen door drones, pamfletten verspreiden met duidelijk uitleggen, dat het volk een verkeerde beslissing neemt en dat zo goed mogelijk in hun eigen taal verduidelijken, wat het betekend bij Rusland te behoren.
Rusland in de binnen landen, vol op armoede, hoofdsteden vol op rijkdom.
En voor de ouderen is het nog maar de vraag, of ze hun pensioenen uitbetaald krijgen
Stom volk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het is niets anders ook in IndonesiŽ zie je dit voorbeeld................. Emoticon: Sadley Emoticon:

Sorry voor deze uitleg een afwijking van dit thema weduwen van Sulawesi

spacer line  

Even terug naar de topic.

Nederland is politiek verantwoordelijk over de daden van Nederlandse soldaten.
Iedereen weet dat Kapitein Westerling en zelfs zijn luitenant ( een gedecoreerde verzetsstrijder) huis hadden gehouden in Sulawesi.
De Indonesiers hadden het over40.000 ( zo maar oorlogsretoriek , propaganda) .
Wel had Nederland er kend d dat het tussen 4000-5000 slachtoffers waren.
Inmiddels zijn de "gelukkigen" die geregistreerd kunnen zijn ( nog niet eens 20) hun "claim"hadden gedeponeerd.
En Timmermans, de minister van PvDA huize had zijn eigen toezegging(beloften) ingeslikt , alleen maar 1 ipv van de al bekende claims ( minder dan 20) .
Die 20 of iets meer is al een koopje .

Dat is typisch kruideniersmentaliteit .

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Jouw betoog heeft duidelijke sporen van nationalisme Om.
Dat bedoelde ik, het volk is gezien hun afkomst, steeds weer duidelijk, dat het om het geld gaat.
En dat jij dat ook laat blijken bij deze uitlating.
Die oudjes hebben er niets aan, want ze leven nu eenmaal in de zelfde omstandigheden als voor die tijd.
Het vergoed niet die gevoel, dat ze hebben als ze meer geld ontvangen.
Een excuus is voldoende op zijn plaats................. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: So funny

spacer line  

On 10-03-2014 11:22 zieleffe wrote:
Jouw betoog heeft duidelijke sporen van nationalisme Om.
Dat bedoelde ik, het volk is gezien hun afkomst, steeds weer duidelijk, dat het om het geld gaat.
En dat jij dat ook laat blijken bij deze uitlating.
Die oudjes hebben er niets aan, want ze leven nu eenmaal in de zelfde omstandigheden als voor die tijd.

Het gaat om politieke verantwoordelijkheid (de morele aspect even vergeten Emoticon: Wink ).
Nederland/Nederlanders eisen ook Wiedergutmachung van de Duitsers , compensatie van Japan .
Oorlogsmisdaden verjaren niet .

Mt die Rawagede affaire wilde Nederland ook niet betalen, terwijl het ook al een "koopje"is ( ook 20? van een paar honderd ).
Zelfs 1tje kreeg het niet, omdat ze/hij overleed voordat men tot uitkering betaalde.

Eigenlijk moeten ze jaren lang gaan rekken , dan zullen er meer doodgaan, heb je X maal 20.000 bespaard .

Uiteraard , wij als belasting betaler moeten ook weten waar onze geld verkwist word, toch ?
Alle kleine beetjes helpen ook om de uitgaven niet te laten ontsporen.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Allemaal het sop in de kool niet waard is mijn gedachte.
Advocate Zegveld is een media geile advocate ala Moszkowicz.
Vennoot in het kantoor van Britta BŲhler de verdedigster van massamoordenaar ÷calan en sinds haar jeugd al een bewonderaarster van de Rote Armee Fraktion.

Geef dat mediageile wijf haar zin, betaal die paar rotcenten uit, neem als rechtgeaard bestuurder je verantwoordelijkheid.
Waar die centen blijven is al bekend, dat is al duidelijk geworden in de zaak Rawagede.
Laat dat je een rotzorg zijn, neem figuren als BŲhler en Zegveld de wind uit de zeilen en doe wat je moet doen. Emoticon: Blush

elsbeth
User
spacer line

Op 10-03-2014 13:57 schreef Malam:
neem als rechtgeaard bestuurder je verantwoordelijkheid.
doe wat je moet doen. Emoticon: Blush

Malam, je zegt hier in feite hetzelfde mee als Surya, toch?
Dat de schadevergoeding misschien niet op de juiste manier en bij de juiste mensen terecht komt (is terecht gekomen), doet toch niks af aan het feit dat je als land je verantwoordelijkheid moet nemen?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zeker wel Elsbeth, ik zeg het alleen op een andere manier, maar het komt op hetzelfde neer.
Ik wordt een beetje droevig van dat gezeverzeik over die paar rotcenten, neem je verantwoordelijkheid en hou de eer aan je zelf.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-03-2014 11:06 Surya Atmadja wrote: Dat is typisch kruideniersmentaliteit .
Helemaal mee eens pak.

Het is een kwestie van 1 dag om uit te zoeken of de weduwen "echte" weduwen zijn of niet. Daaraan kan het niet liggen. Ook het begeleiden (als men dat al wil) duurt niet lang. Allen geen redenen om te wachten (totdat ze allemaal zijn overleden).
En zoals Malam het zegt, je neemt de wind uit de zeilen van die sensatiezoekerige advocate.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,112 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 07:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,588 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com