indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Erik87
User
spacer line

Hallo,

Wij gaan in Augustus 3,5 week naar Indonesie. We vliegen naar Kuala Lumpur en vanuit daar door naar Medan. We willen ongeveer een ruime week (7, 8 of misschien 9 dagen) in Noord-Sumatra blijven. Onze bedoeling was om de volgende plaatsen aan te doen;

- Medan (landen en dan doorreizen naar Bukit Lawang)
- Bukit Lawang
- Tangkahan
- Berastagi
- Samosir
- terug naar Medan en dan vliegen op Bandung

Zoals de plaatsen van boven naar beneden staan geschreven leek het me de best mogelijke manier qua reizen. Zouden jullie me kunnen vertellen of dit inderdaad de slimste manier is om te reizen? Hoelang zouden jullie in elke plaats blijven als je 8 dagen had? Wat we beter anders kunnen doen? Hoelang het reizen is tussen de bovenstaande plaatsen? En wat we er zeker niet mogen missen! Bovenstaande leken me de meest mooie plaatsen in Noord-Sumatra wat voor ons mogelijk/haalbaar is in de relatieve korte tijd dat we daar zijn. Of zie ik iets over het hoofd!??

Misschien veel vragen, maar ik wil zekers niets missen in Noord Sumatra. Ik kijk uit naar jullie tips als 'ervaringsdeskundige'!! Emoticon: Shiny

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Erik,

die route je aangeeft is te doen (meest gebruikelijke), het beste zou zijn om er 9 dagen voor uit te trekken (zeker als je met kinderen reist, ik weet niet of dat in jouw geval is?) zodat je in een rustig tempo alles kunt beleven.

Bukit Lawang in combinatie met Tangkahan 4 dagen, 1 dag Berastagi (en/of Tongging), 3 dagen Samosir + 1 reisdag terug naar Medan.

Houd er rekening mee dat de wegen in Noord Sumatra niet altijd optimaal zijn en vooral de weg naar Tangkhan is erg slecht.Het is minimaal zo'n 4,5 rijden vanaf Medan.

Een goed alternatief zou zijn is om jullie programma om te draaien,
dan kunnen jullie eerst rustig acclimatiseren en relaxten bij het Tobameer en daarna het jungle gedeelte doen.
Voor sommige mensen is de jungle en de meestal daarbij gewenste trekking vrij intensief om te ondergaan.

Hebben jullie nog een tussenstop in Kuala Lumpur?

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

Erik87
User
spacer line

Zo, dat is een snelle reactie Emoticon: Worship .

9 dagen geeft inderdaad wellicht wat meer rust!
Ik had er nog niet over gedacht om het programma om te draaien, maar vind het wel een erg goede tip! Hier gaan we nogmeens goed over nadenken.

We landen 14 augustus om 17.00u in Kuala Lumper en met een beetje geluk kunnen we om 21.05u met AirAsia naar Medan vliegen. ”f we kiezen ervoor om te overnachten in KL en dan de dag erna de eerste vlucht te pakken (wellicht beter ivm mogelijke vertraging). Aan het einde van de vakantie vliegen we vanuit Denpasar weer terug naar KL, waar we dan nog 1 dag hebben.

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Ja,was toevallig net bezig met een ander topic over sumatra Emoticon: Wink dus alles maar in ťťn moeite door. Emoticon: Smile

Als je overnacht in KL of Medan dan kun je de volgende morgen meteen van start.
Het is dan goed te doen om ťťn keer naar het Tobameer te gaan.

Mocht je de omgekeerde route doen zou ik van Berastagi naar Tangkahan en Tangkahan - Bukit Lawang.
Dit omdat Bukit Lawang naar Medan "maar" 3 uur is en je zodoende dezelfde dag bij vroeg vertrek een late vlucht kunt pakken.

Tangkahan - Medan is een langere en slechtere weg dus calculeer dat in als je vanaf daar terugkeert naar Medan.

ruudpc
User
spacer line

Twee jaar geleden heb ik eenzelfde tocht gemaakt in 10 dagen en zijn uiteindelijk in Padang geŽindigd om va daar uit door te reizen naar Lombok. Binnen deze tijd is het heel goed te doen. Om alle rompslomp met eigen vervoer te vermijden hebben wij gekozen om een gids/chauffeur te nemen. De man die wij uiteindelijk hebben gevonden is ons prima bevallen. Laat maar even weten of dit een optie zou kunnen zijn en dan kan ik je zijn gegevens wel doorsturen.
Groet
Ruud

efeline
User
spacer line

Hoi Ruud,

ik zit nu alles in dit topic te lezen en ik ben wel geÔnteresseerd in de gegevens van die gids/chauffeur.
Eind deze maand vertrekken mijn vriend en ik naar IndonesiŽ en we gooien nog graag ons reisschema wat om om 5 dagen Noord Sumatra mee te pakken. Ik vind de vooraf georganiseerde tours vanuit NL erg duur.
Daarom vraag ik me af of dit niet bij aankomst op de luchthaven van Medan te regelen is?
We willen het liefst Bukit Lawang, Tanghakan en eventueel ook lake Toba erbij, maar ik ben me bewust van de korte tijd, misschien kan er nog een dag bij.

Ik kijk uit naar je reactie en eventuele tips van anderen! Bedankt alvast! Emoticon: Bye bye

Erik87
User
spacer line

Hallo!

Ruud, misschien wat laat, maar ook ik ben wel geinteresseerd in deze gegevens.

Onze route ziet er nu als volgt uit;

15 augustus;
Vanuit Medan naar Bukit Lawang

16 augustus;
Bukit Lawang (2 dagen tour)

17 augustus;
Bukit Lawang, einde van de middag door naar Tangkahan (hoelang is dit ong. reizen?)

18 augustus;
Tangkahan

19 augustus;
Vanuit tangkahan naar berastagi (hoe lang is dit ong. reizen?)

20 augustus;
Berastagi naar Samosir of Tongging

21 augustus;
Samosir of Tongging

22 augustus;
Samosir of Tongging. Savonds terug naar medan (hoelang is dit ong. reizen?)

23 augustus;
'S ochtends vroeg de vlucht naar Bandung. (Deze is al geboekt)

Graag zou ik van jullie weten of dit te doen is? Of ik misschien ergens langer/korter moet verblijven? En graag zou ik ongeveer de reistijd weten van de ene naar de andere plaats!

Alvast bedankt Emoticon: Smile Emoticon: Laugh out loud

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Kijk voor reistijden naar deze tabel dan heb je een indicatie. E.a. is afhankelijk van weersomstandigheden en verkeer en feestdagen (zoals Idul Fitri).

Reisschema zoals je aangeeft is te doen.
Welke datums verblijf je op Sumatra?
Vanwege het Suikerfeest op 8 augustus kunnen hotels in die periode (met name op Samsosir en Berastagi) al volgeboekt zijn.

Als je per se naar Tangkahan wilt gaan om een trektocht met de olifanten te gaan doen dan vis je zeer waarschijnlijk achter het net.
De olifanten zijn volgeboekt in de maanden juli en augustus. Alleen bij eventuele uitval heb je nog kans om mee te gaan.
Niet te min is Tangkahan zonder de olifantenstrektocht nog steeds de moeite waard.

Succes verder.

Erik87
User
spacer line

Hallo Eelco,

Erg handige site, bedankt!! Wij starten 15 augustus op Sumatra en rond de 20e zullen we dan bij Berastagi / Samosir zijn. Dus als het goed is hebben we niet meer zoveel last van de drukte rondom Idul Fitri toch?

Tangkahan lijkt ons gewoon ontzettend mooi, ongeacht of we er een olifantentocht kunnen maken of niet. We zien wel als we daar zijn...

Als ik het goed heb heb ik ergens gelezen dat jouw schoonvader? ook vervoer verzorgt op Sumatra? Klopt dit? En doet hij dit nog steeds?

Erik87
User
spacer line

Zie het al. Victor is jouw schoonvader, niet?

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi Erik,
ja dat klopt!

als je belangstelling hebt mag je contact opnemen via mail of telefoon.

Mvgr.

Eelco

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,662,699 topic views - 237,858 posts - 13,715 topics - 29,333 members - last post @ 28-03-2020 14:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,538,974 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com