indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marida
User
User icon of marida
spacer line

Woon je in de buurt van Hilversum, en vind je het leuk om in de maand mei een beetje te oefenen met Indonesisch spreken? Ik heb een klein clubje cursisten (beginnersniveau) met wie we in de maand mei wat extra spreekvaardigheid gaan oefenen. Spelletjes, kleine gesprekjes, enz. Heb je zin om mee te doen? Mail me even op infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.indonesischeles.nl voor meer informatie. Selamat datang!

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Gewoon nieuwsgierig. Ik woon in Jakarta en ik volg zelf Indonesische taallessen op beginnersniveau. Ik maak zelf al worksheets in volgschema's. Wat voor spelletjes gebruik je? Ik kan echter geen Indonesische taalspellen vinden. B.v. zoek de voorwerpen met Indonesische tekst zou ik erg op prijs stellen. Ik heb daar zelf mijn Engelse kennis mee vergroot.

marida
User
User icon of marida
spacer line

Beste FrankR,
Ik maak de spelletjes zelf, en (belangrijk voor de spreekvaardigheid) ik doe ze in groepsverband. Bijv. een cursist krijgt van mij een Indonesisch woord op, en daarbij 3 andere Indonesische woorden waarmee hij het eerste woord kan omschrijven. Hij moet dan zinnetjes maken, en de andere cursisten moeten raden wat het woord is.
Maar ik speel ook kwartet, ik doe bingo (goed om de getallen te oefenen) en ik maak zelf een plaatjes bingo om de woorden te oefenen. Ook speel ik "ik ga op reis en ik neem mee" om de woorden te oefenen. Of variant "ik ga naar de pasar en ik koop..."
Ook handig: kinderliedjes op youtube opzoeken met ondertiteling. Je leert aan de hand van de liedjes weer heel makkelijk nieuwe woordjes. Op m'n facebook-pagina zet ik soms dat soort liedjes of andere leuke weetjes over het Indonesisch. Kijk maar eens op facebook.com/indonesischeles.
Succes met oefenen!!
Groet,
ida

marida
User
User icon of marida
spacer line

Nog een tip misschien, FrankR: je kunt in Indonesie bij de Engelstalige boekhandels (Periplus ofzo) "Flashcards for Kids" krijgen. Dat is materiaal voor Engelstalige kinderen die Indonesisch willen leren. Kaarten met plaatjes en woorden en zinnetjes daarop. In het begeleidende boekje staan ook tips voor spelletjes en liedjes, die ook op de CD staan die erbij hoort. Ik gebruik die kaarten ook om spelletjes mee te doen. Misschien heb je daar iets aan?
Groet,
Ida

spacer line  

Als native speaker , geboren en getogen in Jakarta in het vorige eeuw zou ik de conversatie gedeelte van een cursus NT1 en of NT2 cursus Nederlands vertalen/omzetten in het Indonesisch

Bij Gramedia heb je veel Indonesische leesboeken voor lagere school kinderen , kost haast niks.
Voor huis tuin keuken Indonesisch.
Voor Bhs Indonesia yg baik dan benar (baku-standaard) moet je jaren overdoen , omdat bepaalde woorden in bepaalde zinnen/context vaak een andere betekenissen hebben.
Voor wat schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid betreft , moet je toch apart leren , en de grammatica beheersen.
Dat probeer ik te ondervangen door eerst Tata Bahasa(grammatica) Indonesia voor lagere school onder de knie te krijgen.
Quote:
However, Indonesian does possess a complex system of affixations. The absence of tenses in the language is substituted through the use of aspect particles and (as with any language) Indonesian grammar often presents an array of exceptions. Also, the simplicity of Indonesian grammar at a beginners or basic level has the disadvantage of misleading many learners of the language into thinking that more advanced Indonesian grammar is just as simple.

http://www.thehouseofoojah.com(...)ids-flash-cards.html

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Hoihoi,
Ik heb de boeken selamat datang deel 1 en 2 nu in huis om een eerste stap te zetten om de taal te leren. Wie o wie weet waar ik een antwoordenboek kan vinden.
De uitgever is www.indonesischecursussen.nl kan ik de website wel openen, maar tel.nr. vinden.
Misschien heeft iemand de antwoorden?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,342 posts - 13,704 topics - 27,677 members - last post @ 29-01-2020 09:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,907,271 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com