indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Op het moment dat het vliegtuig van Lion Air aan het landen was, regende het erg hard waardoor de zichtbaarheid voor de copiloot zo goed als nihil was.

Die journalisten lullen maar wat uit hun nek.
Een kennis van mij die reed toevallig op dat tijdstip over de bypas in de buurt van de landingsbaan en er was helemaal geen regen en wind.

Shalom

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Malam zegt: " Een uitspraak die kant op slaat kant nog wal keduadam. "

Welke uitspraak, Malam?

Your attitude determines your altitude

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

bokito, dat is nu juist het verraderlijke. Daar regent het niet, en 500 meter verderop is het een complete wolkbreuk. Typisch weer voor in de tropen en in de afgelopen maand meerdere keren meegemaakt. Een stuk tolweg van 5 kilometer met 3x zware regen en daartussen droog... compleet droog, zelfs het asfalt.

Ook passagiers/slachtoffers meldden zware regen, dus mag er toch aangenomen dat dit (op de plek van het vliegtuig) dus klopt. Je kennis kan dus ook prima gelijk hebben.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 13-04-2013 17:18 Keduadam wrote:
De Indonesische luchtvaartmaatschappij Lion Air staat in Europa op de zwarte lijst, omdat de organisatie niet aan de in Europa vereiste veiligheidseisen voldoet.

Ach, voor mij staat Europa op mijn zwarte lijst, maar ik moet het er toch mee doen Emoticon: Wink

Met Lion Air, en ook met dat ademocratische Europa, met Eurofascist Van Rompuy en zijn Vrijmetselaars Rijke Elite bende. Tenzij er meer mensen PVV gaan stemmen, is het ook wat voorbij met Europa... Emoticon: Cry Emoticon: Smile Emoticon: Angry Emoticon: Very funny Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Yummie! Emoticon: Yeah right!

Den deze Keduadam, met wat je allemaal er bij haalde Emoticon: Wink

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Malam zegt: " Een uitspraak die kant op slaat kant nog wal keduadam. "

Welke uitspraak, Malam?

-----

Welke ' deze ' uitspraak Malam? Of zelfs 'den deze '... Opnieuw wel weer erg vaag!!
Je had het eerst over een uitspraak. Niet in echt Nederlands, maar een kniesoor die daarover valt, ik bekrijpe. Emoticon: Yes! Ik heb t idee dat je niet goed kan lezen regelmatig, en dan nog de dingen toch te vaak verkeerd inschat.
En dingen bij de ander te snel en te veel van wat jouw eigen (zwart-wit) mening is, invult!?
Dat vrolijkt de zaak en de sfeer hier meestal niet zo op! En lost weinig op!

Maar eindelijk dan toch een antwoord! Duurde even, maar de volhouder wint!

Okay, speciaal voor jou ga ik t proberen uit te leggen... Om te beginnen bij een uitspraak die ik deed. Want daar vroeg je dus eerst om. WELKE? Is me nog niet duidelijk.
Maar ik moet ergens beginnen met jouw feedback.
Pfff wat een verloren energie denk ik wel eens joh!

Ik, en wij allemaal trouwens (indien je ook met Lion Air moet reizen soms) moet 'het toch doen ' met die twee. THAT'S IT! Een simpele uitspraak, maar Malam valt er weer over. Over zijn eigen benen dan opnieuw...

Lion Air, en Europa (dat een beslissing over Lion Air deed)...
Simpel, of je kan het ook moeilijk MAKEN.
Twee heel verschillende organisaties natuurlijk, maar met een ding gemeen dat 't niet altijd te vertrouwen is, als je met hen 'in zee' gaat (soms letterlijk, zoals nu bij Lion Air).
Maarrr, 'we moeten het er gewoon mee doen'. Gamma, dat zei ik al.

Je moet wel erg dom zijn als je dat niet vat, en iemand moet je dan echt erbij helpen om dat niet te begrijpen.

En die verdere (secondaire, want daar-ging t -hier-niet-echt-over) uitspraken... tja dan moet je duidelijk zijn. Verklaar je nader!
Gaan we weer.
Welke uitsprak- en Malam? 'Voor wat ik er allemaal bijhaal?'

Ja misschien verwar ik je wat met uitspraken die voor jou wat onwennig kunnen zijn, en die je uitlokken om uit je soms krampachtige comfortzone te komen, maar uitspraken die je niet op deze manier hoeft neer te sabelen terwijl we dan nog moeten weten welke uitspraken... maar er zijn dingen die je niet zo snel in de reguliere media zult lezen. Dat vergt idd ook wat intelligentie en openheid.
Bovendien hoop ik toch op wat meer respect voor anderen. Niet voor mij alleen, want ik kan tegen een stootje en ik weet wie t zegt.
Immers, brokkenpiloten hebben we genoeg... Emoticon: Frustrated terug naar t onderwerp! Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Komende week stap ik weer vrolijk in Lion Air richting Bali. Hoe vaak gaat het goed en hoe vaak gaat het (deels) fout? Vorige maand mijn 177e vlucht met Lion Air in 10 jaar, dat is bijna 70 vluchten meer dan met Garuda. Als Frequent-flyer word ik bij Lion Air meer gewaardeerd dan bij Garuda. Krijg er allerlei voordelen mee en ben tevreden.
Laat men ook niet vergeten dat het laatste ongeluk met dodelijke afloop een Garuda-toestel was (even de Susi Air tragedies in Papua etc. niet meegerekend).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YB; precies. Nu ineens een andere maatschappij boeken is een paniekreactie. Annuleren ook, en kost bovendien geld. Maar je hebt er altijd bij die dat per se willen natuurlijk. Al die honderden vluchten per dag die Lion Air uitvoert zonder enig centje pijn (vertraging niet meegerekend) lijken dan totaal niet meer mee te tellen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Binnenkort wil ik weer naar Jogja, zie dat nu citilink het goedkoopst is (nieuwe vlucht, zal wel snel opvullen) maar omdat ik nog geen exacte datum weet kan ik die nog niet boeken. Bovendien maar 1x per dag. Met Lion Air kan ik kiezen hoe laat ik vertrek.. en dat mag iets duurder zijn..

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 17-04-2013 03:25 schreef Yerun:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.YB; precies. Nu ineens een andere maatschappij boeken is een paniekreactie. Annuleren ook, en kost bovendien geld. Maar je hebt er altijd bij die dat per se willen natuurlijk. Al die honderden vluchten per dag die Lion Air uitvoert zonder enig centje pijn (vertraging niet meegerekend) lijken dan totaal niet meer mee te tellen.

Ja paniek alom vaak... Men bedenkt daar vaak ook niet bij, dat 'nieuws' toch m.i. meestal negatief is! Misschien is dit bij Lion Air een geval van 0,001van de reizen... Je zal nooit horen of lezen van die 1001 (nacht)vluchten die uitstekend gaan.

Maar de focus wordt dan zo groot, en scheef op het negatieve.
Wat 'nieuws' toch is: de focus op iets, en het is maar waar je de nadruk op legt.
Paniek nu dus! Emoticon: Laugh out loud

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 16-04-2013 17:05 schreef Yogya-Bali:
Komende week stap ik weer vrolijk in Lion Air richting Bali. Hoe vaak gaat het goed en hoe vaak gaat het (deels) fout? Vorige maand mijn 177e vlucht met Lion Air in 10 jaar, dat is bijna 70 vluchten meer dan met Garuda. Als Frequent-flyer word ik bij Lion Air meer gewaardeerd dan bij Garuda. Krijg er allerlei voordelen mee en ben tevreden.
Laat men ook niet vergeten dat het laatste ongeluk met dodelijke afloop een Garuda-toestel was (even de Susi Air tragedies in Papua etc. niet meegerekend).

Wat YB dus ook zal onderschrijven. Gewoon doorgaan!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

keduadam; het is niet eens 0,001 procent, want dan zou er iedere paar dagen wel een ongeluk zijn hier. En dat is ook niet het geval. Gelukkig. Want dat zou wel voor paniek zorgen.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Yep maar ik zat al in de upgrading, de herwaardering van de nulletjes Emoticon: Laugh out loud
Ja moet misschien 0,0000001 % zijn.

Wanneer begint dat proces met de rupia's eigenlijk? las ik iets van, dat ze drie nulletjes weg gaan halen...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ja, in dit soort gevallen is een paar nullen erg belangrijk. Emoticon: Puh!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik moet vaak met het vliegtuig in RI maar ga me niet druk maken om de kwaliteit want de kans op een ongeluk op de weg (met auto of motor) is groter.
Susi Air in Kalimantan en no problem.

gosse36
User
spacer line

ik doe gewoon met jullie mee. Heb de laatste jaar binnenlands altijd met lion-air gevlogen . Altijd gewoon goed. Komende augustus, september voor mij lion-air Emoticon: Bye bye

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Ik vind de dames daar altijd wel erg gracieus, vrouwelijk, vriendelijk
(ben zelf ook vrouw-vriendelijk) en mooi om te zien.

Nee. Massage geven ze niet.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Leuk personeel hebben ze bij de meeste maatschappijen wel. Over de afgelopen jaren zijn er trouwens opvallen meer mannelijke flight crew bijgekomen. Misschien een tekort aan lieftallige jongedames of gewoon een practisch iets, want als je ziet wat de gemiddelde Indonesier aan handbagage meeleurt, daar krijgt een Europese steward(ess) direct een dubbele ARBO-hernia van, alleen al van het kijken.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het nadeel van die mannelijke flightcrew is echter dat ze met 3 man een mooie dame willen helpen bij het inladen van haar bagage Maar iemand die slecht ter been is en duidelijk moeite heeft met zijn bagage alleen aanwijzen waar hun zitplaats is en waar
de bagage gestored kan worden en daarna snel weer op zoek gaan naar vrouwelijke passagiers. Emoticon: Party!

Overigens is het wel handig wanneer je in de buurt van zo'n dame zit want dan kun je regelmatig zelf ook nog wat bijorderen aan drankjes of versnaperingen Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, daar gaan we weer: de onprofessionele houding van het personeel. Als ze moeten optreden dan doen ze het niet. En omgekeerd.
Ik heb zeer vaak ruzie in vliegtuigen omdat ik het irritante (en soms gevaarlijke) gedrag van sommige passagiers onder hun neus wrijf. Daar waar eigenlijk de steward(es) moet optreden. Nee, die zijn weer bang tegen een hoge ome tekeer te moeten gaan en hun job verliezen. Op momenten dat ze niet nodig zijn, vallen ze je lastig. Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

sabar2.. ik merk het omgekeerd ook precies zo hoor. Vorige week nog naar Surabaya gevlogen. Op onze stoelen (2 blanken) zaten INdonesiers, dus die heb ik weggestuurd. Omdat we als een van de laatsten aan boord waren (standaard, wil niet in een rij duwers en trekkers staan) kon de tas nergens meer in. Ja wel achterin, maar dat willen we niet, want we moeten er voor weer uit, en dat gaat niet werken. Die griet schoof de bagage van 4 rijen passagiers door, en onze tas lag boven onze hoofden in de bak. Netjes? Ja. Onnodig? Ook.. maar ja.. wat grapjes maken met haar en met een glimlach doen ze alles voor je. En als ze dan even later ook schuin voor je zit op rij 30.. dan is het weer ingetogen lachen natuurlijk. De rest van de passagiers? Geen idee, ze had er in ieder geval flink minder tijd voor en we waren gewoon economy-class passagiers.

Drankjes en versnaperingen op Indonesische vluchten? Dan moet je business class vliegen of betalen.. en voor de korte vluchten van 1 tot 2 uur red ik het wel met een flesje water.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Het ongeval vorige maand op het vliegveld van Bali, waarbij een toestel van Lion Air over de landingsbaan schoot en in zee terechtkwam, is waarschijnlijk veroorzaakt door fouten van de bemanning en niet door bijvoorbeeld een windvlaag. Dat heeft voorlopig onderzoek uitgewezen, aldus de BBC woensdag.

Uit het onderzoek blijk onder meer dat de 24-jarige piloot bij het aanvliegen geen zicht had op de landingsbaan en gedwongen was de knuppel over te dragen aan de co-piloot. Het vliegtuig met ruim honderd passagiers vloog op dat moment al lager dan bij de landing op dat vliegveld veilig wordt geacht. Een technisch mankement wordt inmiddels uitgesloten.

Shalom

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Bokito...een 24 jarige piloot/ gezagvoerder????? Wl erg jong hoor ....

hebben ze niet vergist in de leeftijd???? Normaal op deze leeftijd mogen ze hopen dat

ze als co-piloot mee mogen vliegen....

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 22-05-2013 16:16 Kembang wrote:

Bokito...een 24 jarige piloot/ gezagvoerder????? Wl erg jong hoor ....

hebben ze niet vergist in de leeftijd???? Normaal op deze leeftijd mogen ze hopen dat

ze als co-piloot mee mogen vliegen....

Ach, kijk eens nar Ryan Air, daar werken 20 / 21 jarigen als piloot...,net klaar met de opleiding en tegen een hongerloontje.

hati hati, pelan pelan

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Er is een tekort aan piloten dus over een tijdje wordt het kiezen tussen
onervaren 20-24 jarigen net klaar met de opleiding of onervaren ex-ambtenaren tussen de 40-50 jaar die een omscholingscursus hebben gekregen en dan hebben we het nog geen eens over de zuurstofflessen die we mee moeten nemen ivm "giftige gassen" in
het vliegtuig. Tsja .... Emoticon: Worship

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Een goeie Sabar.... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,704 posts - 13,516 topics - 16,718 members - last post @ 18-11-2017 14:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,260,198 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com