|
|
|
|
|
Vliegtuig Lion Air schiet van landingsbaan in zee op Bali
Gepubliceerd op 13 april 2013 10:59
Een toestel van de Indonesische maatschappij Lion Air is rond 15:00 lokale tijd vandaag van de landingsbaan geschoven en is hierbij in de zee terecht gekomen. Het ongeluk gebeurde op het internationale vliegveld van Bali, waar de landingsbaan vrijwel direct aan de zee grenst, met slechts een paar meter basaltblokken als scheiding.
|
Lees verder , klik op de titel
|
|
|
|
Geluk bij een ongeluk, alleen een (vrij) nieuw vliegtuig afgeschreven. Dat is nog te overzien, en ze krijgen er per maand toch enkele geleverd.
|
|
|
|
|
De Co-piloot was een Nederlander, ben benieuwd wie de Capten was.......
|
Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen
|
|
|
|
UPDATE Een Boeing 737-800 is bij het Indonesische vakantie-eiland Bali in zee terechtgekomen. Alle passagiers hebben het incident overleefd, aldus een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij, Lion Air. 22 mensen raakten gewond.
De oorzaak van het ongeval, dat rond half vier zaterdagmiddag plaatselijke tijd gebeurde, is nog niet bekend. De piloot zou even daarvoor hebben aangekondigd dat hij een noodlanding ging maken. Het toestel schoot bij de landing voorbij het einde van de baan en kwam in zee terecht. Op Twitter circuleren foto's van het toestel. Daarop is te zien dat het gebroken is en dat de romp van het toestel boven het vrij ondiepe water uitsteekt.
22 passagiers werden naar diverse ziekenhuizen gebracht met hoofdwonden en botbreuken. Veel passagiers arriveerden daar met natte kleren en blauwe plekken. Over de nationaliteit van de passagiers is niets bekend.
Paniek
'Het vliegtuig was in landingspositie toen ik plotseling de zee steeds dichterbij zag komen en we uiteindelijk het water raakten,' vertelt passagier Dewi. Ze liep hoofdwonden op door de crash. 'Alle passagiers waren in paniek en waren bang dat ze zouden verdrinken. Ik liet mijn spullen achter en ging naar een nooduitgang. Ik stapte uit het vliegtuig en zwom naar de reddingswerkers die te hulp schoten.'
Het is nog onduidelijk hoeveel mensen er precies aan boord van het vliegtuig waren. De aantallen lopen uiteen van 100 tot 172. Volgens de laatste berichten gaat het om 101 passagiers en zeven bemanningsleden.
[/URL]
Gelukkig geen doden gevallen, zoals de Indonesiër zegt: Alhamdulillah
Voor alle passagiers een bijzonder angstige ervaring, gezien de bovenstaande foto zal het daarna voor de Indonesische passagiers snel wennen zijn geweest.
Immers die zijn gewend om tot hun middel in het water te staan gezien de jaarlijkse overstromingen
|
|
|
|
|
Your attitude determines your altitude
|
|
|
|
Een uitspraak die kant op slaat kant nog wal keduadam.
Weliswaar is op economisch gebied in Europa alles fout.
Maar op het gebied van veiligheid t.a.v. vliegmaatschappijen dus niet
Immers dat kost geen geld
Dat is in Indonesië heel anders, veel parlementariërs hebben enorme belangen in dit soort maatschappijen.
|
|
|
|
Veel toeristen krijgen nu weer de schrik aan de broek.
VLIEGTUIG BIJ BALI NEERGESTORT !!!!!!!
Groot nieuws weer
(mijn persoonlijke inschatting geklungel van de crew bij het aanvliegen op de startbaan)
De ticketprijzen richting Bali moeten nu maar minstens 50 euro omlaag
dan kan ik kiezen tussen aankomen via Denpasar of Jakarta
3 uurtjes transfertijd is genoeg en dan doorvliegen naar elders.
|
Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it
|
|
|
|
On 13-04-2013 18:42 sabar2 wrote:
3 uurtjes transfertijd is genoeg en dan doorvliegen naar elders.
|
Of natte voeten?
|
|
|
|
(mijn persoonlijke inschatting geklungel van de crew bij het aanvliegen op de startbaan)
Het is bekend dat de startbaan in Bali te kort is, een Boeing 747 mag daar volgens de regels eigenlijk helemaal niet landen en opstijgen.
Waarschijnlijk zal de Airbus 380 om die reden daar niet komen.
Groetjes,
Jan
|
|
|
|
Malam zegt: " Een uitspraak die kant op slaat kant nog wal keduadam. "
Welke uitspraak, Malam?
|
Your attitude determines your altitude
|
|
|
|
On 14-04-2013 03:02 simpati wrote: (mijn persoonlijke inschatting geklungel van de crew bij het aanvliegen op de startbaan)
Het is bekend dat de startbaan in Bali te kort is, een Boeing 747 mag daar volgens de regels eigenlijk helemaal niet landen en opstijgen.
Waarschijnlijk zal de Airbus 380 om die reden daar niet komen.
Groetjes,
Jan
|
De Airbus 380 mag inderdaad niet op Bali komen.
Het "gestrandde" LION air vliegtuig (of zoals ze op CNN zeggen hij is geland in zee)
was een 737-800 die mag daar komen
|
Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it
|
|
|
|
Borsthoogte en minder is ook genoeg om te verdrinken als het tegen zit.Maar het blijft inderdaad een beroerd begin , of einde, van je vliegtripje...Geen doden, dat is ook al uitzonderlijk bij een vliegtuigongeluk.
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
On 13-04-2013 17:18 Keduadam wrote: Met Lion Air, en ook met dat ademocratische Europa,
|
Zeg dat nou niet te hard anders wordt je hier voor gek uit gemaakt. Ik heb het idee dat veel mensen alleen maar geloven wat ze in de krant lezen. Gezien het kritiek.
|
|
|
|
|
Malam zegt: " Een uitspraak die kant op slaat kant nog wal keduadam. "
Welke uitspraak, Malam?
Wie is er hier gek? Ga net zo lang door, denk ik totdat Malam antwoordt
|
Your attitude determines your altitude
|
|
|
|
Tja, zware regenval, een vertraging van 30 minuten die ingehaald moet worden.. de piloot zal wel de schuld krijgen vrees ik.
|
|
|
|
|
Ik zou toch wel weten wie die eerste piloot was.
|
Shalom
|
|
|
|
Het vliegtuig werd verwacht op Ngurah Rai 15.16 WITA.(plaatselijke tijd).
Ongeluk vond plaats op 15.10 WITA .
Volgens een ooggetuige (ene Supang) raakte het vliegtuig het einde van de landingstrip.
("Hanya menyentuh ujung wilayah landasan saja," kata Supang)
bron tempo
Mogelijke reden door zgn "undershoot"
Piloot ene Ghozali , met meer dan 10.000 vlieguren. (dus een senior vlieger)
Volgens de KNKT , geen speculaties , even wachten op onderzoek resultaten.
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
15:16 inderdaad, terwijl de schema-tijd 14:45 is voor deze dagelijkse vlucht. 30 minuten te laat dus.
Verder inderdaad speculatie, want er is nog geen onderzoek gedaan en de zwarte doos is nog niet inhoudelijk behandeld.
De laatste schuiver van Lion Air (Balikpapan of Pontianak) was onder exact dezelfde omstandigheden, te late aankomst en zware regen. Geen bewijs voor wat hier gebeurde, wel iets om naar te kijken.
|
|
|
|
|
Allereerst kun je geen genoeg onderzoek doen naar een zwarte doos.
Keduadam
Lion Air heeft een vliegverbod op Europa.
Die weinig te maken heeft met het huidige Lion Air wat een nette vloot heeft. Waar Lion Air de mist mee ingaat is zijn interne procedures m.b.t. de toestellen. Ik neem aan dat een deel daarvan ondertussen is opgelost nu Boeing zelf zijn inbreng heeft in het onderhoud van de toestellen, zoals ik begrepen heb in de overeenkomst tussen Lion Air en Boeing zijn vastgelegd. Verantwoordelijk voor onderhoud. Dit was een deel van het probleem waarom ze niet op Europa konden vliegen. Gecertificeerd personeel voor onderhoud, en spare parts die gecertificeerd zijn en de montage voorschriften van deze spares. Ook waren er problemen met piloten die gecertificeerd zijn voor een toestel. Ook hierin moest verandering komen. Ondertussen is er het e.e.a. verandert en voldoen de piloten en gezagvoerders ondertussen volledig aan de eisen van vlieguren en simulator tests. Ook gezagvoerders krijgen na een bepaalde tijd weer een simulator test en heeft een aantal vlieguren te doen met gezagvoerder instructeur. De regering in RI heeft een tijd geleden het mogelijk gemaakt dat buitenlands personeel nu mag vliegen met toestellen onder Indonesische vlag. Een maat van is zo'n gezagvoerder instructeur. In heeft ook de opdrachten voor Lion Air piloten en gezagvoerders.
En dan tot de andere opmerking, vrijmetselarij heeft niets te maken met Europa.
|
Where there is a will there will be relatives.
|
|
|
|
Laatste nieuws:
- piloot en co-piloot testen negatief voor drugs
- CDR (cockpit data recorder) nog niet gevonden
dat 1e is goed nieuws, dat 2e is toch vreemd. Dat toestel ligt vrijwel op het droge en dergelijke apparaten zenden een signaal uit. Toch niet zo heel moeilijk op te pikken op enkele meters afstand lijkt me.
Goed, we wachten af.
|
|
|
|
|
De automatische piloot met shock opgenomen?
Inderdaad, die zenden een signaal uit. gezien de positie van het toestel zou het goed kunnen dat die wel gevonden is, dat ze er niet bij kunnen. Ik ben wel benieuwd naar de oorzaak van het incident.
|
Where there is a will there will be relatives.
|
|
You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.
|
68,537,155 topic views - 230,541 posts - 13,656 topics - 20,445 members - last post @ 22-02-2019 19:15 CET
|
113,947,399 pageviews |
|
|