indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Luke P
User
spacer line

In juli reizen ik en mijn vriendin van Jakarta naar Flores. Dus borobudur is een must see en willen het graag bij zonsopgang zien(Echter vind ik het geld dat je extra moet betalen redelijk duur). Ik vraag me nu af, of er iemand ervaring heeft met het omkopen van de bewakers daar? met bv sigareten

spacer line  

Dan moet je wel weten welke merk ze roken. Emoticon: Wink
Een pakje sigaret is , gewone witte sigaret t/m kretek ) kost ongeveer 14000 t/m 17000 rupiah.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

2008 betaalde ik 250K IDR voor een dagje Borobudur, prambanan en nog wat toeristische uitstapjes. Alles inclusief entree. Vertrek om half 4 vanaf hotel.
En dit alles geregeld in de sosro omgeving.

Peter

PS, wat vindt jij dan "redelijk duur" ??

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Luke wat kost jouw complete reis exclusief de Borobudur???????
Bekijk dan eens die 15 Euro die het bezoek aan de Borobudur kost!!!!!!!!
Is dat nu echt iets om hier deze vraag te stellen of zit je zo krap dat dit een probleem gaat worden?
Vind je het zelf niet een beetje zielig?
Je weet inmiddels schijnbaar al dat je geript gaat worden, verwacht je hier nu een oplossing om een Euro of 3 minder kwijt te zijn?

elsbeth
User
spacer line

Jongens, dit moet toch echt een grap zijn. Ik denk dat Luke zich rot lacht als hij ziet dat er uberhaupt nog gereageerd wordt.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Ga in de leer bij sommige tv verslaggevers zou ik zeggen.... Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

spacer line  

He je wordt overal genept, ik heb vanavond naar dat progamma opgelicht in het buitenland
gekeken.In Vietnam nou daar wordt je ook niet vrolijk van.Daar gaan ze ook gegrafineerd te werk daar opereerd een bende van 17 man die zefs de politie omkoopt en aan kan.
Dus ik bedoel maar ze zitten overal.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De ene spreekt schande over de corruptie in Indonesie en de ander vraagt er juist om.
Alles maar net hoe het persoonlijk het beste uitkomt.
En dat gaat het maar om 15 euro. Tsja ... ik zeg maar niks meer als ... Bule Gembel
Misschien is dat al weer te veel gezegd.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 08-04-2013 20:28 schreef Surya Atmadja:
Dan moet je wel weten welke merk ze roken. Emoticon: Wink
Een pakje sigaret is , gewone witte sigaret t/m kretek ) kost ongeveer 14000 t/m 17000 rupiah.

Ja hier gaat t om minder dan wat euro's Emoticon: Yes! maar beste Surya, heb gisteren nog gevraagd aan iemand hier in Bandung... dat pakje kretek (Djarum) van 12 saffies kost hier Rp8000,- Dus €0,65 zeg maar. Vraag: is het prijsverschil met sigaretten groot hier? Emoticon: Blush

(PS ruikt trouwens heeeerlijk seh, die tabac (totdat ze het aansteken)! Kunnen ze daar geen aftershavegeur van maken?)

Your attitude determines your altitude

spacer line  

On 09-04-2013 04:57 Keduadam wrote:

[quote removed]

Ja hier gaat t om minder dan wat euro's Emoticon: Yes! maar beste Surya, heb gisteren nog gevraagd aan iemand hier in Bandung... dat pakje kretek (Djarum) van 12 saffies kost hier Rp8000,-

Hangt af van de merk , met of zonder filter en de inhoud.

Ik rookte jarenlang ( buiten mijn middelbare schooltijd in Jkt) kretekfilter sigaret van Bentoel, de rooie , daarna de blauwe .
En dan Gudang Garam en nog een andere merk.

De laatste jaren koop ik altijd djie sam soe zonder filter, doet me denken aan mijn middelbare schooltijd. En duurt langer , goedkoper en kan je langer genieten.
De kleinste pak 12 stuks staat 11.000rup op de banderol.De grotere pakken met inhoud is duurder.
Bij de pengecer rokok ( rokok man/vrouw-warung ) betaal je altijd 1000-of soms 1500
rupiah boven de banderolprijs .Dat is namelijk de kleine winstmarges die ze verdienen.
Dat geldt ook voor pulsa , je betaald altijd 2000-3000 extra (de winst).

Een witte sigaret kost minimaal 14.000 ( heb 1 slof gekocht marlboro) en ik dacht 22 US dollar perslof (Camel ?) bij de taxfreeshop. Maart 2013.
In Nederland kost een pakje sigaret ongeveer 5 tot iets meer dan 6 euro (afhankelijk van de inhoud)

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Okay zal s kijken voor mijn zoon (de enige roker, gelukkig van mijn vier kids), om mee te nemen naar NL. Variatie, misschien (voor dat speciale hoestje) Emoticon: Blush uchchuchue
Een slof 'witte sigaret' zoals je dat noemt, is in Indon. dus veel goedkoper dan Taxfree?

Your attitude determines your altitude

Luke P
User
spacer line

Bedankt voor de reacties. Het gaat me niet zo zeer om het geld dat ik bespaar. Want in vergelijking met de totale kosten is het inderdaad miniem. Het is vooral de ervaring dat me aanspreekt. Om iets negatief naar mijn eigen voordeel te doen draaien.

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Luke P,
Ik geloof dat je 2 dingen door elkaar haalt.
De Bromo(berg) moet je met zonsopgang bekijken en de borobudur kan je gewoon overdags bekijken.

Shalom

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Luke P. vergeet niet dat de bevolking aldaar zéér arm zijn, élke euro die zij extra krijgen wordt besteed aan noodzakelijke dingen b.v. hun gezinnen met kinderen waar élke dag een gevecht is om een handje vol met rijst te krijgen, kan je dat begrijpen??

Een prettige vakantie en daar geld het óók, denk aan je medemens.....of liever je
eigen portemonnee?? Emoticon: Party!

spacer line  

On 09-04-2013 13:02 Bokito wrote:
Luke P,
Ik geloof dat je 2 dingen door elkaar haalt.
De Bromo(berg) moet je met zonsopgang bekijken en de borobudur kan je gewoon overdags bekijken.

Kleine aanvulling: de Borobudur is een erg fotogeniek bij zonsopkomst. Als de bewolking mee werkt natuurlijk.
Dus echt wel de moeite waard om vroeg uit de veren te gaan.
Peter

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

hahaha...wat een topic. ik kom niet meer bij. Steen en been klagen dat op Bali de politie zo corrupt is, en dan krijg je dit. voor een paar rot euro's die je als bule meer betaalt hahahahahahahahah

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geďntegreerd. Oke, noem er eentje dan

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 09-04-2013 18:47 ardianto wrote:
hahaha...wat een topic. ik kom niet meer bij. Steen en been klagen dat op Bali de politie zo corrupt is, en dan krijg je dit. voor een paar rot euro's die je als bule meer betaalt hahahahahahahahah

Inderdaad en dat Luke P net nu lid wordt da's ook toevallig Emoticon: Stupid

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Luke P
User
spacer line

Ik denk dat ik niet echt duidelijk ben geweest. Ik ben een student en moet dus rond de 15 euro betalen voor de inkom. Hier heb ik geen probleem mee. Nu als ik borobudur bij zonsopgang wil zien kost het me meer dan 30 euro. Voordelen hier van zijn dat het nog rustig is en het blijkbaar redelijk mooi is.

Dus je ga me niet zeggen dat die 15 euro extra naar de arme mensen gaan ?? Dat gaat gewoon naar de rijkere mensen daar.

Nu heb ik op een site gelezen dat als je een gewone ticket koopt. (voor mij dus 15 euro ) En je subtiele hints geeft en subtiel een pakje merk sigaretten toont. Dat de kans er snel in zit dat ze je al vroeger in de park laten.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Studenten betalen bij de Borobudur iets van 8 dollar per persoon. Overige volwassenen wat meer. Als je dat niet wil betalen voor een stuk werelderfgoed dan moet je lekker wat fotootjes op internet bekijken en je reis naar Indonesie annuleren.

Vroeger in het park laten dan hoe laat? Je kunt daar kort na zonsopkomst al terecht als normale toerist, heb je een pakket, dan kun je er zelfs overnachten. Maar dat is inderdaad duurder als een standaard entree-kaartje.

spacer line  

On 09-04-2013 23:02 Luke P wrote: dus rond de 15 euro betalen voor de inkom.
...... dat ze je al vroeger in de park laten.

Terplaatse transport erheen regelen, en misschien zijn Belgische bonbons nog verleidelijker dan bijvoorbeeld tabak produkten om te tawarren Emoticon: Devil

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Even buiten het omkopen om, het is een belachelijke discriminerende, rascistische regeling.

Het volgende verhaal heb ik al eens op het forum gezet maar doe het toch nog eens:
Enige jaren geleden was mijn zoon uit NL op bezoek met een vriend. Wij gingen gezamelijk met mijn hier woonachtige kinderen naar de Borobudur. Mijn zoon (half Moluks) en zijn vriend (Molukse Nederlander) gingen naar binnen voor het lokale tarief, ondanks dat ze de Nederlandse nationaliteit bezaten, ook mijn oudste dochter maar voor mijn jongste dochter moest ik opeens het "vreemdelingen"-tarief betalen (10x de lokale prijs) terwijl zij nota bene Indonesisch staatsburger is (alleen qua huidskleur licht uitgevallen). Er wordt dus uitsluitend op huidskleur afgegaan. Ik heb de portier dan ook verzocht aan elke bezoeker diens identiteitsbewijs te vragen en indien niet: mijn dochter voor het lokale tarief naar binnen.

Bovenstaande gebeurt ook wel eens met Chinese Indonesiers die opeens hun KTP moeten laten zien omdat men hen verdenkt dat ze Taiwanees, Singaporees of Chinees staatsburger zijn, terwijl bumiputera Maleisiers er voor het lokale tarief naar binnen gaan.
Het is een puur racistische regeling geworden daar de portiers uitsluitend in hokjesgeest kunnen denken: zie je eruit als een Indonesier (ook al heb je een andere nationaliteit) dan ga je naar binnen voor lokaal tarief, zie je eruit als een bule of te lichte huidskleur (zoals sommige Chino-Indonesiers) dan moet je opeens je identiteit tonen.
Als men zo met deze regeling omgaat, dan is dat puur racisme (naast het feit dat de Borobudur grotendeels is gerestaureerd met geschonken westers kapitaal; dus een blijk van goodwill zou een regeling net andersom moeten zijn).

spacer line  

Ben ik met jou eens dat er duidelijk verschillen zijn tussen Indonesiers en Niet Indonesiers.

Bij de 1ste keer Borobudur bezoek (1079) hebben ze nog geen verschil.
Later wel ( ben een paar keren geweest ).
In Tangkuban Perahu (ook een paar keren geweest) had mijn weigering te betalen ( heb geeist dat ik tarip Indonesia) wil hebben , anders roep de polisi maar behoorlijk stagnatie gegeven .

Op Bali krijg ik ook met geintjes te maken , bij die beklimming van Batu(?)r complex.
Uiteindelijk hoef ik geen ingang te betalen en gratis gids gekregen.
Omdat die gids goed was voor mijn vrouw/zoon ( ben niet meegegaan naar boven-heb dat verhaaltje ergens bij Indahnesia geplaats), hij kwam terug om de fototoestel die in mijn tas zit op te halen terwijl mijn gezin boven wachte , heb ik hem een "vette fooi"gegeven.
Zijn vertrokken met glimlachende gidsen en Balinezen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Die laatste anecdote is leuk om op terug te kijken. Maar is het voor u ook niet vervelend in eigen land te worden gediscrimineerd terwijl u zelfs nog de Indonesische nationaliteit bezit. Isn't it weird?!

spacer line  

On 10-04-2013 09:31 Yogya-Bali wrote:
Die laatste anecdote is leuk om op terug te kijken. Maar is het voor u ook niet vervelend in eigen land te worden gediscrimineerd terwijl u zelfs nog de Indonesische nationaliteit bezit. Isn't it weird?!

Ach , het gebeurd wel eens.
Soms moet ik er om lachen ,
Vorige maand werd ik ook getild door een bajajman.
Wij logeerden bij de Royal Mediterania (Podomorocity).
Wilde naar Taman Anggrek.
Lopen is het ongeveer 10 min, eerst via CentralPark , daarna Taman Anggrek (pal naast C.P).
Taxi kost max 10.000 rup ( argo tussn 6000-7000) als men de jalan tikus neemt.

Wil voor de lol(voor mijn ibu ) bajaj nemen.
Mrs vroeg waarom ik niet eerst de prijs afspreek , hoeft niet (met groot gebaar) normaal is het 10.000 (heb ook al een korte rit gemaakt die verder was ).
Meestal ga ik in de buurt van Centrum voor korte afstandjes nooit "tawar".

Verdomd, ik moest 20.000 betalen( lijkt wel op die Vietnamreportage van Van der Spek) .
Logisch , ik ben vergeten dat mijn reisgenote bule is en we praten in bhs asing.
Dus wij zijn weerloze orang turis Emoticon: Wink

Begin ik tegen te stribbelen (voor de stijl)en de man ging in allerlei bochten wringen om zijn 20.000 rup alsnog te krijgen,want de security man is ook inmiddels gearriveerd.
Totdat ik zei , vooruit dan maar.

Bij Homann zaten veel beca te wachten.
Wilden we naar Bandung Indah Plaza ( max 10.000).
Ze vragen eerst 30.000 , ben toch met 2 beca na "keihard"onderhandelen voor 10.000 gegaan.Via Braga en in sommige delen tegen de verkeer in.
Uiteindelijk gaf ik fooi van 5000 rup .

Y-B
Als oud Jakartaan en import Amsterdammer kan ik ook grote mond open doen.
Doe ik ook wel eens als het moet.
En toch is het soms grappig en speel ik ook toneel.
Ik geef altijd een fooi, maak altijd praatjes met de security man ( portier zijnook belangrijk, zelfs housekeeping =extra handoek, zeep etc ) .
Dus bij hotels/guesthouse heb ik vaak de betere plekken , en aan het eind van mijn 4 weken vakantie heb ik veel genoten.
Kost hoogstens een paar euro meer , zij blij , ik blij [/b, die extra fooitjes en kleine afzettingen zie ik als een soort ontwikkelingshulp .

gosse36
User
spacer line

Ik was afgelopen september in Jogyakarta en heb de borobudur gezien. Je kan daar plaatselijk (ik heb bij het station in de buurt) bij een soort van touragency vervoer naar de borobudur regelen. Je gaat dan met ongeveer 8 mensen in een busje. Die halen je op om ongeveer half 5 s'ochtends. Als je dan aankomt is het heerlijk rustig bij de borobudur en kan je de zonsopgang gewoon zien. Prijs voor het vervoer was iets van 70.000 rp en in het busje kon je de toegangskaartjes kopen met een iets goedkopere prijs dan bij de kassa.

Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,655 posts - 13,687 topics - 24,478 members - last post @ 20-09-2019 06:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,411,204 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com