indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Marieke89
User
spacer line

Hoi allemaal,

In september reis ik naar Indonesië af met mijn oma, zij is 74 (en hartstikke fit), ik 24. Ik ben er vorig jaar geweest en toen ik had ik alle tijd van de wereld. Nu gaan we maar een ruime 2 weken en wil ik haar zoveel mogelijk laten zien met genoeg niet al te drukke dagen en zo weinig mogelijk ellenlange reisdagen. Nogal een uitdaging ja!

Ik dacht zelf dat het Tobameer, de Borobudur en Bali niet mogen ontbreken, maar dat betekent dat je alweer behoorlijk aan het reizen bent...

Ik vind het lastig om een geschikt programma te bedenken en ik zou het daarom heel graag horen als je leuke praktische tips hebt waardoor we een absolute Indonesiebeleving hebben die mooi past in een logistiek haalbaar programma.

Dank en groetjes!
Marieke

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Hoi Marieke,

Ik zou persoonlijk het Tobameer overslaan, en alleen voor Java en Bali kiezen. Veel reisorganisaties kiezen bij een reis van 2,5 weken ook voor alleen Java en Bali (en reisorganisaties reizen erg snel!).

Voor de omgeving Jogjakarta/Borobudur zou ik drie dagen uittrekken, zodat je de stad zelf, de Borobudur en de Prambanan kunt zien, en wellicht nog een beetje door de omgeving kunt rondrijden. Op Bali zou ik een week doorbrengen, zodat je tijd hebt om de cultuur en natuur te bekijken, maar ook rustig kunt genieten van zon, zee en strand.

Dan heb je dus nog een week over. Die kun je gebruiken voor het Tobameer maar dat betekent (minimaal) twee extra vluchten. In plaats daarvan zou ik kiezen voor West- of Oost-Java. Dus óf Jakarta-Bogor-Bandung-Jogjakarta en dan naar Bali vliegen, of direct naar Jogjakarta en dan via Oost-Java naar Bali.

Ik denk dat West-Java iets toegankelijker is dan Oost-Java. Bezienswaardigheden zoals de botanische tuin Bogor, de Puncakpas, de Tangkuban Perahu-vulkaan en de witte krater van Ciwidey zijn allemaal goed te bereiken zonder veel te lopen. Daarbij is de treinreis van Bandung naar Jogjakarta erg mooi en leuk om een keer mee te maken.

Groeten, Erwin

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 07-04-2013 22:35 Marieke89 wrote:

In september reis ik naar Indonesië af met mijn oma

leuke praktische tips ... die mooi past in een logistiek haalbaar programma.

Je reist af ... waar kom je Indonesie in en waar ga je er weer uit ??
Als dat duidelijk is dan kunnen er praktische tips gegeven worden die logistiek passen.
Iets meer info aub. Waar ben je zelf vorig jaar geweest en wil je dat weer in het programma ?
Voor Yogja Borobudur en omgeving zou ik zeker minimaal 3 dagen nemen

Mocht je aankomen/vertrekken via Kuala Lumpur - Denpasar dan kun je via Malaysian Air/Garuda (in die tijd) via Denpasar doorvliegen naar Jakarta
Vanuit Jakarta kun je naar Yogja vliegen en vanuit Yogja terug naar Denpasar
Dat is qua reizen dan de prettigste oplossing mocht je nog niks geboekt hebben.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Mag je in dit topic ook vragen stellen over 'Indonesia in 2 weken met mijn vrouw?'
Of 'Indonesia in 2 weken met mijn verre nicht-die-geen-nasi-lust?'
'Indonesia in 2 weken met de vriend van mijn achterneef?'
Of zelfs: 'Indonesia in 2 weken met de kennis van de vriend van de vrouw van mijn aanstaande schoonzus?'
Of wordt dat te ver weg?

Your attitude determines your altitude

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Mag je in dit topic ook vragen stellen over 'Indonesia in 2 weken met mijn vrouw?'
Of 'Indonesia in 2 weken met mijn verre nicht-die-geen-nasi-lust?'
'Indonesia in 2 weken met de vriend van mijn achterneef?'
Of zelfs: 'Indonesia in 2 weken met de kennis van de vriend van de vrouw van mijn aanstaande schoonzus?'
Of wordt dat te ver weg?

Erg flauw Keduadam. Natuurlijk mag je een nieuw topic maken met één van deze onderwerpen, maar waarom wil je dit topic verpesten? Emoticon: Confused

Grappig dat dit keer een kleindochter haar oma meeneemt om haar ervaring te delen. Tot nu toe ken ik de verhalen alleen andersom.

Voor Yokya: absoluut doen, Malioboro....
Voor Bali: Ga niet langere tijd in Kuta zitten: dat is zonde van je tijd! Ik wens jullie een fijne vakantie!
Emoticon: Cooool

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Petje af Marieke, geweldig om te horen dat een jongeling met haar oma op stap gaat.
Wij hebben omdat moeder werkte onze kleine Malam de eerste 6 jaren na haar geboorte 4 dagen per week bij ons gehad.
Heb haar luiers verschoond, eten gegeven en verhaaltjes verteld voor het slapen gaan.
Nu is ze groot gegroeid en als ze nu bij ons is krijgt opa eten van haar hahaha.
Zo is het bij jou ook waarschijnlijk, mooi hoor meid, wat zal oma trots op je zijn.

Ik neem aan dat oma een bepaalde band heeft met Indonesië gezien je keuze.
Zoals Erwinn al aangaf sla het Toba meer over en kies voor Java - Bali, oma mag dan wel super fit zijn, maar veel reizen in Indonesië is voor jonge mensen al zwaar, laat staan voor iemand van 74.
Succes en een prettige vakantie.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Hey Ibusas, ik vond t zelf niet erg flauw, ook niet een beetje, maar ik heb me rot gelachen. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
En ik ga geen nieuwe topic maken, daar is deze toch goed genoeg voor? Voor in de breedte zeg maar?
En ga m zeker niet 'verpesten' (zit zeker in je eigen hart?), alleen maar één keer opleuken, mag dat?
(Eén keer maar, want ik vind je wel streng...*

* Ze zoeken nog een moderator voor lange perlop...?

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Verder Marieke, kan je helaas niet adviseren, maar volg dit graag... Goede reis en veeeeel plezier saampjes hè!? Emoticon: Party!

elsbeth
User
spacer line

Hai Marieke, heel erg leuk dat je dit met je oma gaat doen! Wat een bijzondere ervaring zal dat voor haar zijn. Even een paar vragen: wat vond je zelf vorig jaar het leukst, waar voelde je je het prettigst? Voor de een is dat het platteland van Java, voor de ander is dat de mondainere kant van Bali. Waar denk je dat je oma het meeste van houdt? Als je daar wat antwoorden op kunt geven, kunnen we je misschien wat gerichtere tips geven.
De combinatie met Lake Toba lijkt mij, net als anderen al aangaven, niet handig, temeer omdat op Java al met groot gemak 2 1/2 week volgemaakt kunnen worden.
Ik zou je aanraden om een paar beperkte gebieden te kiezen en niet in 2/1/2 week de hele sliert van Jakarta naar Ubud te doen. Laat even horen in welke richting je denkt.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 08-04-2013 12:00 schreef Keduadam:
Verder Marieke, kan je helaas niet adviseren, maar volg dit graag... Goede reis en veeeeel plezier saampjes hè!? Emoticon: Party!

Ik begrijp je verhaal Keduadam vooral die voor deze.
Advies is moeilijk te geven, maar een advies zou ik kunnen permitteren .
DE plaats gaan waar je OMa haar roots had, dat in ieder geval....... Emoticon: Shiny ..

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

De papoeamama's en papoeapapa's van de papoeaomama en papoeaopapapa van mijn papoeaomamaomaomama en papoeaopapaopaopapa moeten hun roots hebben bij de Papoeamensch in mijn Omama's PapaPapoealand.
Hoewel sinds 1962 bij Universele Verklaring van de UNTEA moet die opaopapa sindsdien Emoticon: I love it 'Javamensch ' genoemd worden...

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pfffffffff Keduadam, wat bezielt je opeens Emoticon: Confused
Je lijkt Malam wel Emoticon: Shut up!
Met dit verschil dat ik mij te buiten ga aan eigenwijze roze wolk zitters en mensen die tegen beter weten in Indonesië een foutloos paradijs op aarde zien Emoticon: Confused
Wat is er mis dat een kleindochter met oma op stap gaat?
Waarom reageer je zo Emoticon: Confused

Als ik snotverdorrie niet meer naar Indonesië zou kunnen en mijn oogappel Malampie zou zeggen "Kom op opa we gaan naar Indonesië" dan is dat toch het mooiste wat je kan overkomen van van zo'n schijtertje die inmiddels volwassen is Emoticon: Yes!

Ik zal wel een sentimentele ouwe dwaas zijn, maar ik begrijp jouw postings nu effe niet.

elsbeth
User
spacer line

He Keduadam, zit je daar nou stiekem jointjes te roken op je ouwe dag??

Nou Marieke, laat maar horen wat je wensen zijn.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Haha nee lijk niet zo op Malam!
Want WIE zegt er dat er IETS mis is dat een kleindochter met oma op stap gaat?!
Ook, je eigen hart raadplegen Malam, of beter leren lezen!
Dan zal je het tegendeel lezen!!!!

Enne, Elsbeth, nee heb geen blowen meer nodig... sinds 200 jaar of zo. Emoticon: Smile
Want dat was wel heeeeel lang geleden... (geloof drie keer geprobeerd. Wel gelachen, dat wel). Moest trouwens even feedback geven op Zieleffe...

Okay, had melige bui, zal t niet meer doen... was even lekker off topic.
Gerrie wat zijn jullie serieus.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oei Elsbeth toch Emoticon: Angry
Dit is een suggestieve opmerking die je een klacht op zou kunnen leveren Emoticon: Smile
Niet van mij natuurlijk, want dan zou ik boter op mijn hoofd hebben Emoticon: Yes!

Ik vertaal jouw posting naar mijn posting, "Keduadam, wat is er met jou aan de hand?"
En ja Marieke geef even aan hoe je het wil inpakken met oma.
Zeker weten dat je hele waardevolle tips kan krijgen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-04-2013 15:59 Keduadam wrote:
Haha nee lijk niet zo op Malam!
Want WIE zegt er dat er IETS mis is dat een kleindochter met oma op stap gaat?!
Ook, je eigen hart raadplegen Malam, of beter leren lezen!
Dan zal je het tegendeel lezen!!!!

Enne, Elsbeth, nee heb geen blowen meer nodig... sinds 200 jaar of zo. Emoticon: Smile
Want dat was wel heeeeel lang geleden... (geloof drie keer geprobeerd. Wel gelachen, dat wel). Moest trouwens even feedback geven op Zieleffe...

Okay, had melige bui, zal t niet meer doen... was even lekker off topic.
Gerrie wat zijn jullie serieus.

Jouw posting passeerde de mijne Keduadam.
Gef nix, af en toe melig zijn kan en mag Emoticon: Yes!
Ik begreep het even niet, nu wel.
Wat erger is dat een persoon die informatie vraagt het niet begrijpt, daar maak ik mij ook vaak schuldig aan Emoticon: Blush

Alleen grootouders en kleinkinderen ligt bij mij enorm zwak Emoticon: Laugh out loud
Ik ben wat dat aangaat een zoutje, een meid van 24 die met haar oma die 50 jaar ouder is op stap gaat, dat is zo enorm vertederend, dat is uniek in Nederland en dat moeten we koesteren, vandaar mijn reactie Emoticon: Blush

Ik kan met mijn Pop nog onze eigen broek op houden, ga ik onverwachts de grote reis op en onze Malampie wil met haar oma naar Indonesië en oma weet niet zoveel, omdat ik altijd alles heb geregeld dan komt Malam op deze site terecht.

Dan komen er vragen hoe ze dat in kan pakken, als ze dan een antwoord krijgt zoals Keduadam eerder gaf, dan kan je er van uitgaan dat Malam uit zijn graf opstaat om Keduadam zijn achilles pezen door te knippen Emoticon: Laugh out loud

Om duidelijk te maken, Malam kecil is onze kleindochter, mijn nickname is Malam.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Zelf ging ik er meer vanuit dat dit normaal is... heb a). mijn kids altijd voorgeleefd, te zorgen voor de oudjes (niet alleen de mijne - mijn ma ging op haar 80e nog naar Indonesia, dus die was al kras - maar heb ze ook voorgedaan hoe ze regelmatig een oudevandagen huis kunnen bezoeken (persoonlijk even, of zingen, met de kinder/jeugdgroep van de kerk, enz). en
b). nu ze groter zijn is voor hen dat vanzelfsprekend voor deze zwakkeren te zorgen! Ik ben trots op hen. Want inderdaad in deze behoorlijk zieke ego-wereld vind je dat niet meer zo veel...

Okay, terug naar de topic. En wat jij zegt, of weer invult, " Wat erger is dat een persoon die informatie vraagt het niet begrijpt'. .. is helemaal de vraag. Zo'n gezonde meid is niet zo zielig als jij misschien alvast wil invullen voor haar? En anders leest ze maar tussen de regels door. Misschien kan ze dat beter dan jij Emoticon: Smile

En Achillespezen...???! DAAR begrijp IK nu helemaal niets van.
Maar ik hou nu echt op met jou... want dan wordt het weer nietes welles, daar ben ik niet zo goed in. Wil ik ook niet zo goed in zijn. Laat ik aan jou over, met Surya bijv. of anderen... Wie niet haha? 'Houd je kop' hoor ik achter je schouder roepen? Toch mag ik je hoor!!!

Nogmaals, graag terug naar het onderwerp! Ik lees graag de adviezen hier, ook om misschien ooit mijn winst mee te doen... wat belangrijker is: MARIEKE leest ze graag, want daarvoor kwam ze!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik ga er helemaal mee met de hier boven gefundeerde meningen.
Ik heb niets te klagen en kom met mijn 13 klein kinderen waar de kleinste pas 5 maanden is
Geweldig dat is genieten, vooral als je daar ook nog 3 uit Indonesië bij zit
Alleen er moet een nieuwe schilderij komen, want deze is al weer achterhaald ja ze zitten ook niet stil die jongelui, ik dacht dat is genoeg maar neen hoor ze gingen gewoon door. want luisteren doen ze ook niet............. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yeah right!

Deze is foto is voor 2000 mijn kinderen en enkele kleinkinderen en opa in het midden.. Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pffffff effe offtopic Ziel 13 kleinkinderen?????
Dan hebben jouw kinderen het ding niet met plassen versleten.
Wij hebben er maar 5 Emoticon: Blush
Mooi hé Ziel, wat zijn we rijk hé.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-04-2013 16:52 Keduadam wrote:

En Achillespezen...???! DAAR begrijp IK nu helemaal niets van.
Maar ik hou nu echt op met jou... want dan wordt het weer nietes welles, daar ben ik niet zo goed in. Wil ik ook niet zo goed in zijn. Laat ik aan jou over, met Surya bijv. of anderen... Wie niet haha? 'Houd je kop' hoor ik achter je schouder roepen? Toch mag ik je hoor!!!

Whahaha Keduadam, sorryyyyyy Emoticon: Worship Emoticon: Worship Emoticon: Worship voor mijn taalgebruik.
Mijn manier van spreken is niet iedereen van gecharmeerd, ik bedoelde het echt niet slecht. Emoticon: Blush
"Bij wijze van spreken" bedoelde ik Emoticon: Blush

In de context van jouw antwoord op de vraag van Marieke en als onze Malampie haar oma mee zou willen nemen naar Indonesië en zo'n vraag zou stellen op het forum.
Zou deze ouwe Malam dan in zijn kist liggen te kamperen en je zou zo'n antwoord aan mijn kleindochter geven, dan kom ik er uit om in je kuiten te bijten Emoticon: Yes!

Net zo ludiek als jij het bedoelde,ik mag dan wel kritisch zijn, maar zeker niet gemeen Emoticon: Wink
Laten we elkaar niet verkeerd begrijpen Emoticon: Blush

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

ja om 'ons' te volgen is niet altijd het allereenvoudigste... concludeer ik dan maar.

Ondertussen gaan we met zn allen roepen: 'MAAAARIEEKEEE!' Emoticon: Very funny

Ik las laatst een korte topic, waarin een vraag begon en ook een antwoord werd gegeven.
Die vraagpersoon kwam nooit meer terug. Om allerminst even te zeggen, 'hey bedankt voor je antwoord!' Of, 'Nou ben t er niet zo mee eens, maar toch bedankt'. Of; 'Jaheeeé, poepie hè?' Of zo...
Misschien wacht hij of zij nog steeds op meer antwoord. Misschien is zijn naam Meneer van Dalen Wacht Op Antwoord, dat zinnetje van de lagere school. Misschien kon hij of zij de topic niet meer terugvinden....?
Het motief wil ik trouwens altijd afblijven. Dus heb al teveel vragen gesteld waarom.. .
Tot hier toe weet niemand dat nog...

Maar goed, iedereen vrij. En soms wordt het elkaar niet zo makkelijk gemaakt. Zoals nu, door een kerel die hier wat gek gaat doen... (en sommigen die heel serieus gaan posten daarop). Was bedoeld voor maar één posting. Effe relativeren, effe dollen... Had ik dat geweten... kijk volgende keer wel beter uit hoop ik. Stelletje sjagrijnen hier HAHA. Dat is ook 'bij wijze van spreken', dan maar? Goede redenen, maar geen excuus. Niet hier altijd tenminste...

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Jammer, maar het werkt zo:
Als iemand voor het eerst een vraag stelt op dit forum is hij/zij nog een beetje aarzelend.

Als deze persoon dan het gevoel krijgt voor schut te worden gezet / belachelijk wordt gemaakt, komt ie niet meer terug.

heeft niks met streng te maken. Meer met On Topic.
correct ?

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Ja daar dacht ik ook wel aan, ibusas.
Dus gelukkig mag dat hier niet het geval zijn.

Hoewel, als we te serieus worden, dan kan dat ook afstoten soms Emoticon: Smile
Soms vind ik hier mensen wel erg 'rechtvaardig', met t vingertje omhoog.
Ze hebben zelf niet door dat ze zo religieus en calvinistisch zijn als wat; schuldgevoelens en minderwaardigheidsgevoelens geven, veroordelen van de ander, e.d.
Vrijheid is een hoog goed!! Iemand accepteren zoals die IS, is voor mij zoooo belangrijk!
Dat leeft ook een stuk prettiger en blijer, voor IEDEREEN! Ik hoop voor jou ook?!
Natuurlijk kan je het totaal soms niet eens zijn, dat is wel zo gezond...

En als iemand dit hierboven al het gevoel heeft om, met jouw woorden, te worden
'voor schut te worden gezet / belachelijk wordt gemaakt ' dan moet je met je plasje naar de dokter lijkt me. Zeker als je zo'n reis wilt ondernemen (ik zelf was pas 17 toen ik begon met (wereld)reizen in mn uppie, en ik kon tegen een stootje). Emoticon: Yes!
Kon ik er niet tegen: was goed voor mijn karakter! Ben blij dat ik me altijd zo opgesteld heb... maar t blijft voor iedereen een keuze....
Als je dan zoals de vraagstelster, 24 jaar bent, wordt je geacht toch zeer volwassen te zijn Emoticon: Bye bye
Hoewel, sommigen die al vijftig of zestig zijn, liggen soms nog half in de luiers, met hun ego, heb ik t idee! Emoticon: Laugh out loud

elsbeth
User
spacer line

Marieke, laat je nog even weten of je oma roots in Indonesie heeft liggen?
En wat ze leuk zou vinden?
Ik ben in 1992 met mijn toen 62-jarige moeder en mijn 2 zusjes naar Indonesie geweest.
Mijn moeder was de makkelijkste van het stel en kon zich enorm goed aanpassen.
Ze vond het leuk om echt wat van de mensen te zien en luxe interesseerde haar niks.
Is jouw oma ook een avontuurlijk type? Dat is wel belangrijk om mee te nemen in je beslissing waarheen te gaan.
Laat je nog wat horen, dan zijn er genoeg mensen om je wat verder te helpen.

Groetjes Elsbeth

Marieke89
User
spacer line

Ooh jongens Emoticon: Blush Ik schaam me rot, stiekem had ik niet verwacht dat dit zo'n druk item zou worden en ik was vergeten weer te kijken...

Maar wat een enthousiasme! en.. hier ben ik dan weer. :p

Goed, mijn opa is geboren in de buurt van Palembang. Mijn oma heeft altijd graag gewild om naar nog eens samen naar terug te gaan, maar vanwege mijn opa's gezondheid kon dat niet. Nu is hij een half jaar geleden helaas overleden (terwijl ik in Indonesie was.. Emoticon: ) en langzaam borrelt oma's nieuwsgierigheid weer op. Dus niet terug naar de roots van oma maar van opa. En daarom vind ik het ook leuk om naar Sumatra te gaan, maar het is meer gevoelsmatig, want opa zei altijd dat je zeker niet naar Palembang moet gaan omdat daar niet zoveel te beleven is en het nogal uit te route ligt. Maar ik heb het vorig jaar heel fijn gehad bij het Tobameer, hele lieve mensen en mooie omgeving. Mijn oma zei gister: ik wil heeeel graag zwemmen en rijstvelden zien, en rubberplantages en het gewone leven, mensen aan het werk, de kampong (duurde even voor ze op het woord kon komen).

Gister hebben we geboekt Emoticon: Party! . We vliegen op Denpasar en vliegen 16 dagen later vanaf Medan terug naar Amsterdam. Alles daartussen is dus nog open. Ik weet dat ik een cultuurbarbaar ben als ik dit zeg, maar ik overweeg om Java en dus de Borobodur toch over te slaan, oma vindt het vast mooi maar het is heel veel moeite om 3 eilanden aan te doen en het is daar altijd druk, ze gaat denk ik liever een dagje extra door een rijstveld hobbelen.

Ik ben o.a. heel benieuwd wat jullie tips zijn om mooie plekken op Bali te zien zonder je te hoeven mengen in het massatoerisme (hoewel het in september wellicht meevalt?). Ik ga dus NIET naar Kuta..

Nogmaals, excuus dat ik zo lang op me liet wachten, zal niet meer gebeuren!

Groetjes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,137 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 06:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,980,212 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com