indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Kopspijker
User
spacer line

Ik ga 11 april naar Indonesie, het land van mijn vader. Ik wil dan graag het graf van mijn opa bezioeken, die daar in 1942 is begraven. Ik weet dat er een Europese begraafplaats is bij de Botanische tuinen. maar ik kan op google maps niet ontdekken waar precies.
Mijn vader wees echter een plek aan ca 1 km ten westen van de tuinen. aan de Jalan dr Semeru. Daar staat nu een grote supermarkt. Ik vraag me af of er vroeger een begraafplaats is geweest. Wie helpt me?

spacer line  
bisa dicek of makemyday .

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Hoi Kopspijker, over de plek een kilometer ten westen van de tuin weet ik het niet, maar over de begraafplaats in de botanische tuin zelf wel. Als je deze link opent in Google Maps: "botanische tuin Bogor", dan zie je rechtsonder de vijver, linksonder de tuin waar een monumentje voor Teijsman staat en bovenin het paleis. Precies daar tussenin ligt de begraafplaats, onder de bomen.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesiƫ: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

pelaut
User
spacer line

Hallo Kopspijker, als je in de plantentuin na de hoofdingang rechtdoor gaat (hou het water rechts) zie je op een gegeven moment vanzelf het paleis aan de overkant van het meertje (fotopunt), als je 10 meter verder loopt linksaf de bosjes in en 30 verder onder de bamboe bomen vind je de ex Nederlandse begraafplaats.

pelaut
User
spacer line

Over een begraafplaats ten westen van de tuinen: als je vanaf de tuinen naar jalan empang gat (uit de tuin rechtsaf) en daar op de T kruising linksaf (richting Batutulis / huis van Soekarno) gaat krijg je na een kleine kilometer ook een oorlogsbegraafplaats aan je rechterhand. Het is niet ver van de bekende winkel met bouwmaterialen 'Sinar Abadi' die iedereen wel weet te vinden. Weet niet of daar ook Nederlanders liggen maar gezien de lokatie ongeveer een kilometer te westen van de tuin en het feit dat het een oorlogsbegraafplaats is lijkt de kans me erg groot. Als ik er van de week lang rij wil ik wel eens vragen of er ook niet Indonesiers begraven liggen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Achteraan op de foto recht van dat gebouw, als ik goed heb.......... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Kopspijker
User
spacer line

Allemaal bedankt voor de reacties. Ben inmiddels terug in Nederland. Het blijkt dat de begraafplaats reeds geruimd is. Het was aan de jalan dr. Semeru, en er staan nu loodsen en een winkelcentrum. jammer, maar wel logisch na 70 jaar. Toch heeft Indonesie mijn hart gestolen. Wat een mooi land en lieve mensen.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

In 2005 ben ik daar ook reeds geweest opzoek naar een graf. Maar kon het niet vinden. Gewoon weg gwehaald om plaats te maken, als toch niemand komt.
En dan heb je van die leugenaars daar die zeggen dat familie van die persoon pasgeleden langs zijn geweest, etc.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,760 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 05:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,323,570 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com