indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Geweldige TV, zelfs voor SBS6. Van corrupte agenten (200K is trouwens erg veel betaald, 50K max Emoticon: Wink ) tot de bekende afgerichte steel-apen van Uluwatu. Tot de Londense Bricktop figuren die in timeshare zitten. Een must see!
http://www.sbs6.nl/programmas/(...)tenland-aflevering-1

matur suksama

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Niets nieuws onder de zon, time share is typisch Bali.
Geld wisselen ook, typisch toeristengebied.
Politie in IndonesiŽ overal hetzelfde, vandaar dat ik steeds benadruk.
Internationaal rijbewijs en helm dragen, doe ook schoenen aan, slippers mag officieel ook niet, laat je dus niet pakken.

Jammer dat ze de vele maagden met man en kinderen die op zoek zijn naar een bleekgezicht niet hebben meegenomen, kost meer tijd, maar het zou voor veel vakantiegangers een eye opener zijn.

spacer line  

Iemand schreef , waarom geen geld pinnen bij een ATM.

Over wisseltrucjes bij "ongure" moneychanger is zo oud .

Vroeger ( > 40 jr geleden) struikel je als toerist om de paar meters op met lieden die je grote wisselkoers geven dan de bank.
Oudere vakantiegangers in Jakarta weten nog wel van die ongure typen die dollar dollar fluisteren , zeker in de "Kalverstraat"van Djakarta, de "wereldberoemde" Pasar Baroe .

Op Bali (in de buurt van KUTA Square) krijgt je tegenwoordig=een paar jaar geleden ook hasj hasj aanbieding of yang geul yang geul (ABG)

Ooit een gesprekje gehad , ik zeide: Saya dari Amsterdam , m.a.w rot op met je hasj.
En ABG , mijn Bos(s) loopt achter me , dus geen yang geul.
Behoorlijk gelachen.
Die paar dagen dat ik langs kwam , groeten ze mij hartelijk.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

[quote] On 02-04-2013 19:37 Surya Atmadja wrote:
Iemand schreef , waarom geen geld pinnen bij een ATM.

Over wisseltrucjes bij "ongure" moneychanger is zo oud .

Vroeger ( > 40 jr geleden) struikel je als toerist om de paar meters op met lieden die je grote wisselkoers geven dan de bank.
Oudere vakantiegangers in Jakarta weten nog wel van die ongure typen die dollar dollar fluisteren , zeker in de "Kalverstraat"van Djakarta, de "wereldberoemde" Pasar Baroe .

Op Bali (in de buurt van KUTA Square) krijgt je tegenwoordig=een paar jaar geleden ook hasj hasj aanbieding of yang geul yang geul (ABG)

Ooit een gesprekje gehad , ik zeide: Saya dari Amsterdam , m.a.w rot op met je hasj.
En ABG , mijn Bos(s) loopt achter me , dus geen yang geul.
Behoorlijk gelachen.
Die paar dagen dat ik langs kwam , groeten ze mij hartelijk.

Fijn thuis komen in je Tanah Air Surya.
Gaat goed en steeds beter Emoticon: Wink
Ik zie in de afgelopen 15 jaar IndonesiŽ afzakken.
Hoe ervaar jij dat?

ayoksus
User
User icon of ayoksus
spacer line

Waar in de wereld dat je een bier samen met zo'n aardige agent drink? Daarna mag je volgende keer langskomen te drinken.
Toch alleen maar in bali, IndonesiŽ

spacer line  

Het is leuk die reportages te zien en te lezen over de corruptie. Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is voor die agent. Is het zo dat de corruptie minder wordt of is het juist erger aan het worden?

Ayoksus is die website indonesiaah.com van jouw?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De (kleine) corruptie is (waarschijnlijk tijdelijk) minder geworden op Bali. Ik ben de laatste weken nog nooit zo goed en vriendelijk behandeld door de politie op Bali. Maar ja, of dat zo blijft......doorgaans is dat van tijdelijke aard, totdat de storm is over gewaaid.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,882 posts - 13,715 topics - 29,350 members - last post @ 29-03-2020 06:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,564,644 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com