indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

belknaller is 7ct p/m geworden
teledump,telediscount enz...
5 ct, 8ct enz..
is er nog een satu euroct p/m in de lucht?
Emoticon: Frustrated

badut
User
spacer line

7 ct p/m is volgens mij goedkoopste op moment.
Alleen ik vind verbinding heel slecht met belknaller.
daarom gebruik ik meestal voor vaste nummers telediscount (8 ct p/m). Omdat die verbinding altijd goed is.

spacer line  

Ik heb nooit problemen met belknaller. bel elke dag, maar tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik bel ook voor 7 cent van vast naar mobiel nu. Beetje jammer dat het geen 3 cent meer is!
Het schijnt dat je ook met 0900-1919 na 0.00 en in het weekend voor 1 cent kan bellen. van vast naar vast. Ik weet niet of het werkt, want mijn vriend heeft alleen een mobiel. (jammer genoeg)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Het is alleen heel typisch dat Belknaller meestal de verbinding verbreekt na 1 uur bellen, zodat je weer opnieuw moet bellen.

Ik weet niet of anderen hier ook last van hebben.

Naar mobiel bellen geen probleem.
Waarschijnlijk zit het probleem in de provider van het mobiel in Indonesie.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

Dat heb ik weleens ja.. dat ineens de verbinding wordt verbroken.. maar ja geen probleem..

spacer line  

Dag Albert'

Ik bel naar mobiel in indonesia met belknaller.....soms is de verbinding al weg bij 2 min, en soms gaat het ook goed met een half uur!...het is altijd maar weer een verrassing! Maar het blijft leuk Emoticon: Shiny

Groet'

Live life to the max.......

gerald
User
spacer line

welke nummer is van vaste naar mobiel marian ?

ariyanti
User
spacer line

Het nummer is 0900-0137 en je betaald 7 cent p/m

gr ariyanti

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

On 12-02-2005 11:10 Mariannegls wrote:
Ik heb nooit problemen met belknaller. bel elke dag, maar tot nu toe nog geen problemen gehad. Ik bel ook voor 7 cent van vast naar mobiel nu. Beetje jammer dat het geen 3 cent meer is!
Het schijnt dat je ook met 0900-1919 na 0.00 en in het weekend voor 1 cent kan bellen. van vast naar vast. Ik weet niet of het werkt, want mijn vriend heeft alleen een mobiel. (jammer genoeg)

die 1919 voor 1ct klopt..althans klopte want die actie is niet meer sinds een dag of 4..

gerald
User
spacer line

als je vandaag (16/02) naar Indonesie belt --0900 1923 kost het maar 1(een).euro cent p/m---heb 2x gebeld
succes

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Hoi Gerald,

Ben jij ook vanmiddag door de zwoele stem van Karin benadert

spacer line  

Jammer dat het niet geld van vast naar mobiel ! maarja je kan niet alles hebben, die 7 cent 0900-0137 is al niet zo slecht naar mobiel Emoticon: Nice .

Doei doei.

Live life to the max.......

gerald
User
spacer line

Latex,ik weet niet wie dat was. Was dat Karin ?Ik heb wel die nummer gedraaid en met succes of er ook nog btw erbij komt dat weet ik pas over 2 maanden als ik mijn telf.rek.krijg.
Halleluja

Orang Bule
User
User icon of Orang Bule
spacer line

Ik heb nog een idee voor iedereen die goedkoper naar IndonesiŽ wil bellen.
Voor iedereen die in een (grote) stad woont is de belwinkel, of het belhuis geen nieuw begrip denk ik.
Koop bij zo'n belhuis een COBRA- of ASIA card van LYCATEL voor 11 of 12 euro.
voor die kaart kan je 600 minuten bellen naar een vaste aansluiting en 160 minuten naar een mobiele telefoon.
Het enige wat je hoeft te doen is inbellen naar een lokaal telefoonnummer in Amsterdam, je pincode intoetsen en het internationale telefoonnummer waarmee je contact wilt krijgen.
De kosten zijn dan alleen maar de aankoop van de belkaart en het lokale tarief voor de minuten die je verbinding hebt met Amsterdam.
Ik heb dan zelf ook nog "Livebox met telefonie" van wanadoo, waarmee je onbeperkt 24 uur per dag GRATIS kan bellen naar VASTE aansluitingen in Nederland.
Daarmee vervallen dus de minutenkosten die ik inbel naar Amsterdam, zodat ik voor 600 minuten(10 uur!!!) bellen naar mijn vrouw in Jakarta, alleen maar 11 euro betaal( de aanschafkosten van de belkaart). En natuurlijk ook nog mijn abbonnementskosten van wanadoo en de KPN, maar die zijn maandelijks.
11 euro voor 10 uur is iets meer dan 1 euro per uur, reken maar uit. SPOTGOEDKOOP dus, maar vergeet niet dat LIVEBOX van wanadoo aan te schaffen.
Groeten, Joost en Yurike.

You like it now, but you'll learn to love it later...

badut
User
spacer line

Belknaller naar mobiel is 13 cent geworden Emoticon: Frustrated

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Heb je het ook eens gehoord per internet bellen??? Emoticon: Yes!

spacer line  

Umberto dan moeten ze aan de andere kant toch ook een pc hebben?

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

On 24-02-2005 23:45 hagen763 wrote:
Heb je het ook eens gehoord per internet bellen??? Emoticon: Yes!
Dat was mijn vraag.Ik heb het wel vernomen maar waar o waar in INDONESIA kunnen ze dat of doen ze dat.Is het nu, dat de mensen dat kunnen dan heb je ook ietwat goedkopere gesprekkosten. Tja zo kan ik even Omong Omong met een oudere zuster uit de Panti. Emoticon: Blush

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Bedoelen jullie dit programma van Skype??? (http://http://www.skype.com/) lijkt mij niet veel goedkoper aangezien je een PC in indonesie nodig hebt en verder lijken mij de verbindingen te traag voor een goede geluidskwalitieit... maar ik heb er verder geen ervaringen mee...

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik ga dat in april uitproberen als ik een verbinding van 32Kb/s krijg met internet en zal daar verslag van uitbrengen.
Volgens de website van Skype moet dat voldoende zijn, misschien dat ik graag een paar proefpersonen heb om het uit te kunnen proberen via computer naar computer voordat ik credit koop.
Ik kom daar op terug.
Jan

hagen763
User
User icon of hagen763
spacer line

Ja inderdaad via Skype.Volgende maand hoor ik het een en ander meer hierover.Maar reuze bedankt dat je het wist Richy.ik ken meerdere Ind.families die wel het netwerk hebben zowel in Ned. als in Ind.Hier is het adoeh zeg "koud" achter de digitale snelweg.
Oostenwind. Emoticon: Worship Bedankt Emoticon: Worship enne stuur eens een digitaal zonnetje.. Emoticon: Shut up!

spacer line  

Skype is perfect in principe (idd, de grote afstand zal van invloed zijn) maar ik bel zelf al heel vaak via Skype naar contacten in nederland (dat gaat perfect). 32 kb /s zou je normaalgesproken wel moeten halen naar indonesie (zelfs via inbellen). Drukte op het net kan wel van invloed zijn (ik heb zelf geen contacten in indonesie met skype, maar ben erg benieuwd naar andere forum leden die er wel ervaringen mee hebben en dat willen vertellen hoe de kwaliteit is).

Joris.

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Maar als je inbelt heb je wel weer de telefoonkosten voor de tegenpartij... ik dacht dat je voor een inbelnummer zo'n 10000rps kwijt was per uur??? Kan dit kloppen??? Een breedbandverbinding kost helemaal kapitalen... Maar ik ben benieuwd naar de resultaten van anderen Emoticon: Yes!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

spacer line  

Ik bel vaak met Skype naar m'n vrienden in IndonesiŽ en dat gaat prima. Ik moet wel zeggen dat ze bijna allemaal in Jakarta wonen. Skype biedt nl voor Jakarta een apart voordelig tarief aan voor bellen vanaf PC naar Jakarta vast. Ik bel ze vaak eerst op hun mobiel om te zeggen dat ik ze op hun vaste nummer (werk/thuis) bel. Dit om te voorkomen dat ik een collega/familie-lid aan de lijn krijg die geen Engels spreekt. De verbinding is redelijk tot goed (valt wel eens weg) en soms wat opstart problemen. (Kan geen verbinding maken, dus net zolang proberen tot het wel lukt). Met bellen via Skype zijn de kosten voor degene die belt. Zelf heb ik ADSL met onbeperkt internetten. Ik woon in Amsterdam.

Wat ook wel werkt is via de chat (msn/yahoo) praten. Heb je beide webcam, dan is het helemaal mooi! Enige wat je nodig hebt is PC met internet en geluidskaart, even yahoo messenger installeren/starten (Yahoo werkt bij mij het beste). Via het chatvenster heb je de optie voice en webcam. Heb het al verscheidene malen gedaan met vrienden "all over IndonesiŽ". Moet helaas wel zeggen dat het met mensen die vanuit een 'warnet' chatten vaak niet lukt.

spacer line  

Wat ik nog even vergeten ben is dat je ook een microfoontje en geluidsboxjes nodig hebt. Wel zo handig als je wat wilt zeggen en een mondeling antwoord terug wilt. Microfoontje zit soms als 'extra goodie' bij de modem en/of webcam. Ik gebruik een headset (koptelefoon met aangebouwde microfoon, zoals ze die ook bij call-centers gebruiken). Deze is vrij goedkoop (ca. 15/20 euro) bij oa de V&D te verkrijgen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

65,248,370 topic views - 229,457 posts - 13,648 topics - 19,969 members - last post @ 16-12-2018 19:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,110,516 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com