indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tomvdh
User
spacer line

Dag iedereen,

Na een geweldig verblijf in Yogya van 6 maaden ben ik twee weken geleden weer geland op Nederlandse bodem.

Nu is het tijd om wat te gaan ondernemen. Heeft er iemand ervaring of advies over het prive importeren van containers met meubelen? (ik wil geen gebruik maken van een BV of als ZZP'er aan de slag)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Zoek eerst even in dit forum er is reeds veel over geschreven.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik denk dat je daar niet mee weg zult komen, buiten dat zul je natuurlijk invoerrechten moeten betalen. Dat je iets niet wil is leuk en aardig, maar je zult al snel ZZP'er zijn natuurlijk.

En verder, meubels? Je hebt 6 maanden in Yogya gezeten en denkt echt dat je deze compleet overzadigde markt nog kunt bedienen? Serieus? Ik wens je alle succes, maar je hebt of oogkleppen op of bent gruwelijk eigenwijs of hebt teveel geld.

jstar
User
spacer line

Jaja, ze denken allemaal rijk te worden op Marktplaats

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

En zo'n beetje heel zuid Oost Azie exporteert meubels. Dus waarom meubels uit Indonesie wel handel is ontgaat me. Ik zie genoeg staan voor export. Ook waar ik verblijf momenteel.

En ze zijn slim want er zit steeds minder houten meubels tussen.

Where there is a will there will be relatives.

renem
User
spacer line

Er zit hier iemand op het forum die een succesvolle meubel handel heeft gehad in Yogya maar is inmiddels gestopt omdat de markt verzadigd is .
Dat zegd genoeg lijkt me. mischien is het nog wel interesant als je zelf een meubelwinkel in Nederland hebt ( geen marktplaats.nl dus )

Neem iniedergeval een deur tot deur exporteur, heb zelf ooit eens wat meubelen voor eigen gebruik verstuurd en zelf door de Douane geloodst in Rotterdam ( met de hand inklaren heet dat daar ) hoge extra kosten en valt niet mee.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Als je alleen NL als markt heb dan ben je tegenwoordig snel uitgespeeld.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

tomvdh
User
spacer line

bedankt voor jullie reacties, wij hebben inderdaad afgezien van meubels, het ging mij er niet zo zeer over of het importeren van meubels interressant was maar meer over het prive invoeren van goederen.

Aan de hand van jullie reacties en wat research heb ik inderdaad besloten om als zzp'er aan de slag te gaan.

Bedankt voor de reacties! Emoticon: Bye bye

mamaartje
User
spacer line

Beste albert,

ik zie dat jij erg veel ervaring hebt met het importeren van meubels.
ik zou graag met jou in contact komen.
Ik ben namelijk samen met een andere woonwinkel op zoek naar een betrouwbaar adres in indonesie om meubels te importeren.

Zou je me een persoonlijk bericht kunnen sturen?

Alvast bedankt.

Groet,
maartje

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Als u echt serieus van plan bent meubels vanuit Java te importeren, zou ik aanraden een bezoek aan Jepara en Yogyakarta te brengen. Vooral in Jepara zijn er veel showrooms van meubelfabrikanten (het is eigenlijk één lange winkelstraat), ze fabriceren alle stijlen, van antiek tot modern.

Al onze meubels komen van daar; zelfs met vlucht en huurwagen en hotel in Semarang inbegrepen, zijn we nog veel goedkoper uit dan in de meubelzaken in Kemang of Mall Arthe Gading. De winkels hier kopen ook veel van hun gerief in Jepara trouwens. In Yogyakarta vond ik de prijzen wat minder interessant voor de stijl die ik wilde. Voor mensen hier die hun huis willen inrichten; de bezorgkosten zijn relatief laag.

De meest professionele fabrikanten met ervaring met grotere aantallen, export expertise en die Engels spreken (maar die per definitie dan ook de duurste zijn), hebben ook websites met catalogi e.d. en zijn gemakkelijk terug te vinden.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,112 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 07:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,612 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com