indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sulawesi > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Travailer
User
spacer line

Hi,

In May/June I would like to make a trip thru Sulawesi with my wife and mother for about 3 weeks. The idea is to start in Makassar and travel with public transport or private driver(s) all the way to the North. We do not intend to travel by boat.

Does anyone have good tips for must-sees, hotels, transport etc. etc.?? I know about the most touristic places like Tana Toraja etc but am looking for other things to do/see.

Any information is welcome.

Thanks,
Erik

spacer line  

Even de de zoekfunctie gebruiken Erik; er is namelijk al het eea over gepost. Zeer recentelijk nog. Suc6

matur suksama

Travailer
User
spacer line

Hoi,

Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn. Eigenlijk zoek ik advies voor het reizen van midden Sulawesi (Toraja) naar Manado, maar dan niet via boot ... dus of met de bus of met het vliegtuig? En als met vliegtuig, wat is het beste/goedkoopste vliegveld?

Alvast bedankt!

spacer line  

Neem even contact op met Jan Staal, een Nederlandse man ter plaatse in Toraja land / Rantepao. Hij kan je goed informeren omtrent de (on)mogelijkheden van transport over de weg / lucht / water op Sulawesi en evt. iets voor jullie betekenen.

Jan Staal
PT. Emerald Indonesia tours and travel
The Gateway to Sulawesi
P.O. BOX: 91
Rantepao, Tana Toraja
91831 SULSEL - Indonesia
Tel/fax: 0423-25100
Email : infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.go2indo.com en jan_staalRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Thats what I thought, spam................ Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-03-2013 19:49 Travailer wrote:
Hoi,

Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn. Eigenlijk zoek ik advies voor het reizen van midden Sulawesi (Toraja) naar Manado, maar dan niet via boot ... dus of met de bus of met het vliegtuig? En als met vliegtuig, wat is het beste/goedkoopste vliegveld?

Met de bus ben je een paar dagen onderweg.
Er is bij Rantepao een vliegveld (Makale) maar dat wordt erg onregelmatig gebruikt en dan ook nog door kleine vliegtuigen/maatschappijen. Voor zover ik weet op dit moment niet.
De dichtsbijzijnde vliegvelden zijn Makassar en Poso maar alleen vanaf Makassar zijn rechtstreekse vluchten naar Manado. Alternatief is Palu, maar dat ligt nog verder weg en dan vlieg je via Luwuk en tickets zijn erg duur. (en het duurt lang). Er zouden rechtstreekse vluchten komen van Manado naar Palu vv maar vooralsnog niet. Ik ben afgelopen oktober in midden Sulawesi geweest en ben toen ook aan het puzzelen geweest.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

58,012,060 topic views - 226,728 posts - 13,596 topics - 18,343 members - last post @ 22-05-2018 14:58 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

100,599,785 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com