indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

RobinY
User
spacer line

Beste allemaal,

Wij vertrekken binnenkort vanuit australie naar indonesie. Hier hebben wij 6 maanden gezeten. Een visum van 60 dagen konden we vantevoren dus niet regelen.
Nu willen we zelf in den pasar naar t immigratie kantoor de verlenging regelen. Tijd hebben we zat.
Is t vervoer vanuit t vliegveld naar t kantoor makkelijk te regelen?

Kan iemand wat commentaar geven!?

Groeten,

Yap

robbert
User
spacer line

Hoi,
Snap de vraag niet ! Op het vliegveld heb je al de VOA gekregen waarom zou je dan direkt naar het immigratiekantoor willen gaan, ik zou zeggen ga eerst rustig acclimatiseren en dan ...
Rob

spacer line  

Hoezo, je hoeft toch niet meteen na aankomst op de luchthaven naar kantoor Immigratie?

Je hebt na aankomst op Bali een VoA dat 30 dagen geldig is en je kunt met de verlengings procedure beginnen op ieder willekeurig moment, tot ca. 1 week voor einde van je VoA.

Op de luchthaven is bovendien ook een dependance van het "kantor Imigrasi" gevestigd die je wellicht kunnen helpen.

De hele verlengingsprocedure duurt ca. 1 week en je moet dus terugkomen om je paspoort en verlengde VoA op te halen.

Maar, antwoord op je vraag: Ja, transport vliegveld - (hoofd)kantoor Immigratie ( - Renon, Denpasar) is makkelijk te regelen en kost je iets van Rp. 90,000,-.

If you have nothing to loose, you can risk everything

RobinY
User
spacer line

Ik wil meteen onze visa verlengen om de rest van de twee maanden er niet meer naar om te hoeven kijken. Ons reisschema is zo druk na de eerste 2 weken dat ik het liever al gedaan wil hebben.

Aangezien ik bali al meerdere malen bezocht heb wil ik het juist hier doen.

Is dit een hele domme keuze? Wat lijkt jou t beste idee..

Groetjes!

spacer line  

Als uw schema werkelijk zo druk is, dan zou ik lekker de diensten van een agent inhuren en hem de VoA's laten verlengen. Laat hem uw paspoorten en VoA's ophalen in het hotel waar u verblijft. Tegen de tijd dat ze klaar / verlengd zijn, laat u ze door hem weer retourneren bij het hotel waar u dan verblijft. U hoeft zelf niet (meer) in persoon op het kantoor Immigratie te verschijnen.

Een service - agent inhuren scheelt u dus (minimaal) twee kostbare vakantiedagen "wachten" bij Immigratie en scheelt u (minimaal) de kosten van 4 taxiritten van uw verblijfplaats naar het kantoor Immigratie v.v.

spacer line  

Aangezien jouw informatie twijfelachtig is en eerder mensen onjuiste informatie gaf is de posting ge edit.

Klagen daarover kun je in het klachten moderatie topic.
Hier in dit topic reageren heeft direkt een ban tot gevolg.

By Oyibo

spacer line  

oke als jij denkt dat het twijfelachtig is dan moet je dat nr maar eens bellen dan weet je gelijk waar je aan toe bent' het is 1 goeije agent die ik veel klante hebt bezorgt ik weet dat jullie ook de visum dienst doen voor mensen 'dus ik ben meschien 1 concurent ''dan heb je het mis in dit geval'bij jullie op dit forum is alles koek en ei''en geen 1 mens is Perfect' ' '' if you yudge people you have no time to love them''''!!!!!! ego'' Emoticon: Yes!
MODERATOR BREAK

Het nummer is weg, en je vakantie is net ingegaan zoals van te voren aangegeven. Succes er mee.

Placed by oyibo @ 26-03-2013 05:11

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

En nog even als toevoeging Menir Deuren, we zijn geen visum agenten, nog hebben we ons hier in begeven. En is en kan er ook geen sprake zijn van enige concurrentie.

Wat we wel proberen zo goed mogelijk te doen is de informatie correct op dit forum te krijgen en te presenteren aan bezoekers. Zaken als huizen en grond, daar grijpen we direkt op in. In uw postings in het verleden staan zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.

Vandaar de edit. En de vakantie van een week U was gewaarschuwd.

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Is deze heer Deuren wel real ? Ik begin te geloven dat het weer een grote joke(r) is. Hoe kan iemand die zoveel onzin uitkraamt, het zo lang volhouden hier in RI? Zeker geen zakenman, zal wel van een pensioen of uitkering leven want anders kan men met een dergelijke mindset het geen jaren volhouden. Het lijkt er meer op dat weer een "banneling" op deze wijze loopt te stangen.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Zou best kunnen. Maar zelfs dan was het weinig indrukwekkend Emoticon: Laugh out loud

Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-03-2013 14:27 Yogya-Bali wrote:
Is deze heer Deuren wel real ? Ik begin te geloven dat het weer een grote joke(r) is. Hoe kan iemand die zoveel onzin uitkraamt, het zo lang volhouden hier in RI? Zeker geen zakenman, zal wel van een pensioen of uitkering leven want anders kan men met een dergelijke mindset het geen jaren volhouden. Het lijkt er meer op dat weer een "banneling" op deze wijze loopt te stangen.

Hoho wel een pensioentrekker die deze uitspraken doet?
Hou je in YB, ook ik zit op pensioen in IndonesiŽ, hahahaha.
Ik kijk anders tegen de dingen aan Emoticon: Angry
Geintjuuuuuuuh

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb geen zin om de topic "klachten moderator"op te zoeken, zo gebruiksvriendelijk is dit forum namelijk niet Emoticon: Bye bye
Is Gerrie Deuren nu het slachtoffer?
Na Merapi en de Balidame????????
Jeroen heeft op dit moment minder tijd, laat alles over aan Oyibo (zolang het gaat duren)
Gaat dus niet goed, laat ik nu denken dat iedereen alles kan/mag schrijven.
Mensen op het forum kunnen dat corrigeren of bestrijden.
Het is niet de taak van een moderator om dat te beoordelen, al helemaal niet van een moderator die niet in in IndonesiŽ woont.
Als Yerun dit forum over wil dragen aan Oyibo die al jaren geen binding heeft met IndonesiŽ, dan wil ik dat graag weten, dan ben ik weg.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-03-2013 15:24 Malam wrote: Hoho wel een pensioentrekker die deze uitspraken doet?
Hou je in YB, ook ik zit op pensioen in IndonesiŽ, hahahaha.
Ik kijk anders tegen de dingen aan Emoticon: Angry
Geintjuuuuuuuh
Uitzonderingen bevestigen de regel. Hoewel de meeste gepensioneerden het hier aardig doen om reden dat velen een Ind(i)(one)sische achtergrond hebben op wat voor wijze dan ook. Er zijn er echter tussen waarvan men denkt: "Ga in godsnaam voor je eigen bestwil terug naar de geraniums op drie-hoog in Broek op Waterland". En die groep wordt steeds groter daar degenen met een Ind(i)(one)sische achtergrond uitsterven. Zeker op Bali waar men doorgaans de Nederlanders aantreft die zonder enige kennis en binding met Nusantara de grote stap over de oceaan wagen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-03-2013 16:08 Malam wrote: Is Gerrie Deuren nu het slachtoffer?
Na Merapi en de Balidame??????
Vind het soms wel degelijk terecht. De heer/mevrouw Deuren strooit een gevaarlijke dosis onwaarheden en onzin rond waar niet-wetende bezoekers op reageren en dit als waarheid aannemen. Kritiek wordt door hem/haar afgedaan op een enigszins grove wijze. Lijkt mij terecht een tijdelijke ban om te bezinnen.

De Balidame idem dito die in een zelfontworpen ivoren torentje zit (ken de persoon) maar op nieuwkomers overkomt als een zeer ervaren persoon waarnaar men kan luisteren. Ook zij kon slecht met kritiek overweg.

De kwestie Merapi herinner ik me niet zo goed meer maar deze dame bleef stug Indische Nederlanders en Indonesiers door elkaar gooien, dat nog na 10-tallen keren uitleg. En ook daar kan men nieuwkomers op het verkeerde been zetten want een (historische) Indo is totaal anders als een (huidige) Indonesier.

En of Oyibo nou in RI woont of elders, zijn kennis van land is heel wat meer dan van 3 bovengenoemde personen. Dus kan hij snel genoeg het gevaar zien van misplaatste informatie.
Kennis van land en volk is niet altijd afhankelijk van de tijdsduur dat men hier verblijft (of heeft verbleven) maar van de intensiteit van het verblijf of bezoek. Zelfs door banden met het land Indonesie in Nederland kan men al veel kennis opdoen.
Neem jezelf Malam: nog niet zolang hier maar meer dan voldoende begrip opgebouwd in korte tijd m.b.t. de Indonesische samenleving.
Anderzijds ken ik in Yogya personen die hier al meer dan een decennium verblijven en nog steeds alles door een roze bril bekijken (laten we het maar niet hebben over wat er op Bali vertoeft), totaal onkundig van de werkelijkheid.

spacer line  

On 27-03-2013 03:50 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

En of Oyibo nou in RI woont of elders, zijn kennis van land is heel wat meer dan van 3 bovengenoemde personen. Dus kan hij snel genoeg het gevaar zien van misplaatste informatie.
Kennis van land en volk is niet altijd afhankelijk van de tijdsduur dat men hier verblijft (of heeft verbleven) maar van de intensiteit van het verblijf of bezoek. Zelfs door banden met het land Indonesie in Nederland kan men al veel kennis opdoen.
Neem jezelf Malam: nog niet zolang hier maar meer dan voldoende begrip opgebouwd in korte tijd m.b.t. de Indonesische samenleving.
Anderzijds ken ik in Yogya personen die hier al meer dan een decennium verblijven en nog steeds alles door een roze bril bekijken (laten we het maar niet hebben over wat er op Bali vertoeft), totaal onkundig van de werkelijkheid.

Kennis van land en volk is niet altijd afhankelijk van de tijdsduur dat men hier verblijft (of heeft verbleven) maar van de intensiteit van het verblijf of bezoek.

Los daarvan kan een Moderator(m/v) zijn /haar werk doen door te modereren.
Daar werd hij voor aangenomen.

Als hij(zij) ook bepaalde kennis van de materie/topic heeft dan is het meegenomen.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Terug naar de inti van de topic: ik zou de raad van Amed East Bali volgen. Hij heeft 100% gelijk.

spacer line  

een hele goede middag.laat ik me zelf even voor stelen ,ik heet titin en ik ben hier nieuw maar ik heb deze forum al bijna 3 jaar gevolgd waar bij ik vaak achter over val hoe men mensen op dit forum behandeld 'tevens heb ik op de voet gevolgd de kritiek van de Hr gerry deuren 'ik heb 1 gevoel dat jullie hier te maken met een gepensioeneerde die al jaren in indonsia woont 'mijn eerlijke mening over de hr deuren laat die beeste oude man toch eens in zijn waarde'wat hij zelf ook te kennen geef 'deze man zit volgens mij wel achter de graniens'en geniet van zijn oude dag'waar bij hij meschien voor de topigers heel negatief over komt en niet op de zelfde lijn zit 'zoals jullie dat willen'en dat de forum master even met de harde hand hem zegt waar het op staat' ik vindt dit heel laag en onmens waardig' mijn vriendelijke grt titin
MODERATOR BREAK

Welkom op het forum, er is een topic dat heet klachten moderatie. Daar kan uw discussie verder. Niet in dit topic.

Placed by oyibo @ 27-03-2013 08:53

spacer line  

Aan de stijl van schrijven, de taalfouten, het niet gebruiken van leestekens danwel leestekens op een verkeerde plaats gebruiken lijkt het net alsof titinsugiarti en gerry deuren een en dezelfde persoon zijn. Ik kan er naast zitten maar de overeenkomst is werkelijk frappant.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Daar kun je gelijk in hebben AEB. Maar goed, we geven de user het voordeel van de twijfel. Klachten kunnen in het daarvoor bestemde topic. Daar is nu op gewezen.

En kunnen we weer on topic. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-03-2013 07:27 titinsugiarti wrote: 'ik heb 1 gevoel dat jullie hier te maken met een gepensioeneerde die al jaren in indonsia woont
Als hij als gepensioneerde al jaren in Indonesia (Oost-Java) zou wonen, dan zou ik hem moeten kennen en - ook al gebruikt hij een pseudoniem - dan nog ken ik er geen die er een zelfde houding en mening op na houdt. Nee, ik heb het gevoel dat hier iemand de boel in het ootje loopt te nemen.

elsbeth
User
spacer line

Titin, welkom op het forum. Woon je ook in Indonesie? Misschien leuk als je als nieuwkomer iets vertelt over jezelf. Hoeft niet natuurlijk, maar is redelijk gebruikelijk.

spacer line  

hallo elsbeth
voor dat ik van start ga ,kijk niet naar mijn schrijf fouten!! geen mens is perfect
ik ben 52 jaar jong van oor sprong gebooren in indonesia ,heb 3 kinderen 2 honde 3 katen en 20 gansen.heb 10 jaar in holland gewoont .en ik ben zins kort weer terug in indonesia ,ik kan me zelf niet vinden in holland' beter gezegt heimwee naar mijn roots
waar ik thuis hoort'ben zins 2 jaar gescheiden wat voor mij een moeilijke zaak was .om eerlijk te zeggen !!! nooit mar dan ook nooit meer trouwen met orang blanda' ik wil het hier even bij laten grtjes Emoticon: Bye bye

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Even opruiming houden: titinsugiarti = kloon van gebande gerry deuren. Dat is tegen de regels, dus gaan beiden de schredder en verbrander in.

Leuk zijn doe je maar lekker in je eigen Oost Java. Advies op feiten geven kun je niet dus je brengt anderen mogelijk in gevaar met je stellige manier van schrijven (als het al te lezen is).

Zo, nu heb ik het gedaan i.p.v. Oyibo. Klachten kunnen in het klachtentopic dus. Als ik tijd en zin heb kijk ik er naar, misschien volgt er ook nog wel een reactie ook.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,886,228 topic views - 234,939 posts - 13,697 topics - 25,674 members - last post @ 15-11-2019 11:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,721,574 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com