indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Weet iemand misschien hier reeds meer over en kun je die Chinezen serieus in dit nemen?



De Chinese Spoorwegen hebben interesse in de aanleg van een monorailnetwerk dat alle regentschappen op Bali met elkaar verbindt. Momenteel doen de Chinese Spoorwegen een studie naar de haalbaarheid van het plan. Het Balinese provinciebestuur is enthousiast over het plan. Volgens een woordvoerder kan een monorailnetwerk een oplossing bieden voor de alsmaar drukker wordende wegen op het eiland. Ook zou het railnetwerk toeristische bestemmingen als Kuta en Sanur beter bereikbaar maken.

Het is niet voor het eerst dat het idee voor een spoorwegnetwerk op Bali ter sprake komt. In 2009 deden de Indonesische Spoorwegen (PT KAI) al een studie naar haalbaarheid van een monorailnetwerk op Bali. Volgens deze studie was dit niet haalbaar wegens de hoge landprijzen. Volgens deze studie zou de aanleg van een monorail tenminste 1,5 miljard euro kosten.

Het is onduidelijk in hoeverre de Chinese Spoorwegen de mogelijke aanleg van een monorailsysteem zelf zullen financieren.






Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Boeiende materie.. Wat is je bron? Ik zou wel even verder willen kijken in dit, die gekke Chinezen doen wel meer waar westerlingen denken 'laat maar!'.



Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 


On 23-03-2013 10:23 Yerun wrote:
Boeiende materie.. Wat is je bron? Ik zou wel even verder willen kijken in dit, die gekke Chinezen doen wel meer waar westerlingen denken 'laat maar!'.


Vond het in;
http://www.indoweb.nl/

En na verder zoeken ook o.a. in:
http://beatmag.com/daily/suppo(...)li-monorail-project/

http://www.thejakartapost.com/(...)g-monorail-bali.html


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line
 

Dit plan zal nooit ten uitvoer gebracht kunnen worden op Bali.
Alles wat hoger is dan de klapperboom(+/-15m) is verboden in Bali of ze moeten van hun geloof afgestapt zijn.


Shalom

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 


On 24-03-2013 17:04 Bokito wrote:
Dit plan zal nooit ten uitvoer gebracht kunnen worden op Bali.
Alles wat hoger is dan de klapperboom(+/-15m) is verboden in Bali of ze moeten van hun geloof afgestapt zijn.

In NL is de gemiddelde doorrijhoogte 4,5 meter.


Wagon monorail is vanaf onderkant wielen tot top 3 m.



Tevens hoeft de monorail niet zo hoog boven de grond
Je kunt b.v. 5m doorrijhoogte nemen, voor het verkeer onder de monorail door.

5 + 3 = 8 m (exclusief rail gedeelte).
Als je het mij vraagt moet het toch mogelijk zijn om beneden die 15 meter te blijven.





Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Hier vindt je antieke ideeŽn van een monorail lang geleden (vanaf 1886).

http://www.tamabi.ac.jp/idd/sh(...)norail/monorail.html



http://www.catskillarchive.com/rrextra/ODGYRO.Html


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 




Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line
 

Albert,
Heb je wel eens een trein heuveltje op heuveltje af zie rijden?


Shalom

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Heel interessant Albert het kan gewoon.
Alleen zou je kunnen bedenken, om bij ieder pilaster een elektronische tril apparaat te plaatsen, die de trillingen doorgeef naar een of ander centrale, goed bij aardebeving, kunnen ze ongelukken voorkomen, dat men dan op tijd maatregelingen treffen.
Maar ja IndonesiŽ kennende, zal je zien dat ze daar op gaan besparen............ Emoticon: Wink Emoticon: Smile




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  


On 24-03-2013 17:04 Bokito wrote:
Dit plan zal nooit ten uitvoer gebracht kunnen worden op Bali.
Alles wat hoger is dan de klapperboom(+/-15m) is verboden in Bali of ze moeten van hun geloof afgestapt zijn.


Niet (helemaal) waar. Die bouwhoogte beperking geldt nml. alleen voor prive en commerciele bouwwerken.

Religieuze gebouwen (zie de kerken en moskeen op Bali), infrastructurele (o.a. bruggen) en nuts ( electriciteits pylonen) voorzieningen, telecommunicatie-voorzieningen (GSM masten), militaire installaties (radio, radar en satelliet installaties), zijn allemaal vrijgesteld van de bouwhoogte beperking


http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Wat bokito bedoelt is misschien een tunnel?

Die hebben en willen ze niet vanwege geloof?


Where there is a will there will be relatives.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 


On 24-03-2013 18:56 Bokito wrote:
Albert,
Heb je wel eens een trein heuveltje op heuveltje af zie rijden?

Ja.


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 


On 24-03-2013 19:33 zieleffe wrote:
Heel interessant Albert het kan gewoon.
Alleen zou je kunnen bedenken, om bij ieder pilaster een elektronische tril apparaat te plaatsen, die de trillingen doorgeef naar een of ander centrale, goed bij aardebeving, kunnen ze ongelukken voorkomen, dat men dan op tijd maatregelingen treffen.
Maar ja IndonesiŽ kennende, zal je zien dat ze daar op gaan besparen............ Emoticon: Wink Emoticon: Smile


Click to see original image

Wie weet zijn de Chinezen wat betreft aarbevingen net zover als in Japan. Is het niet dat Java meer schud dan Bali? Al liggen ze dan beiden langs dezelfde breuklijn.


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line
 

Tunnels zullen ze zeker moeten boren en een trein over een pura laten rijden is een doodzonde en het zijn er erg veel.Maar de Balinees tegenwoordig is erg gevoelig voor geld.Dus als de chinees met heeel veeel geld komt hebben ze misschien een kans


Shalom

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Bali gouverneur Made Mangku Pastika heeft verklaard dat de veelbesproken monorail project toestemming van relevante hindoeÔstische religieuze leiders heeft ontvangen.



"Dankzij de 'Sulinggih' (Hindu religieuze leider) het plan nu is in de filosofische zin goedgekeurd. Ik betwijfel of velen zullen zich verzetten tegen het plan, maar omdat het is goedgekeurd zou ik niet meer te maken over de uitvoering van deze, "verklaarde Pastika in Denpasar gisteren.

Pastika legde uit dat de bouw van de monorail twee jaar geleden was gepland, maar nog niet heeft gemaakt langs de conceptfase te wijten aan een gebrek aan financiŽle steun.

"Uit een studie uitgevoerd door PT. Kereta Api, wordt het project zal naar verwachting oplopen tot Rp. 12.000.000.000.000. Eerder dit jaar een spoorweg bouwbedrijf uit China heeft belangstelling getoond voor de opbouw van de monorail, maar vooralsnog is er geen follow-up bijeenkomst, "voegde hij eraan toe.

Volgens de voormalige politiechef van Bali, zal de monorail in staat zijn om de openstelling van gebieden van het eiland tot nieuwe toeristische bestemmingen geworden, en zal ook de last van het wegverkeer en de congestie te verminderen.

Ondertussen, hindoe leider Ida Pandita legde de redenen voor zijn goedkeuring in overeenstemming met de leer van het concept van het hindoeÔsme.

"In de hindoeÔstische filosofie, 'Bedawang Nala' is het saldo van de wereld, en wordt gesymboliseerd door een schildpad en een draak. Met betrekking tot Bali, kan dit concept de basis voor het bereiken van een evenwicht tussen de regio's zijn, "verklaarde de Sulinggih, die eerder een professor aan de Universiteit van Udayana was.

Pandita ging uit te leggen dat de monorail "zou zijn als een draak die het eiland Bali bindt om stabiel te zijn. Stabiliteit wordt bereikt als er een saldo van alle aspecten.


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 



Het zou zo maar kunnen wat als je denkt het moet niet gekker worden komt er weer een
nog gekker plan. bv enkeltje naar Mars.
Alleen ik hoop niet in de toekomst dat Bali dan geconfronteerd wordt met monorail ongelukken waar veel toeristen bij zijn betrokken want dan snijden ze hiermee in hun eigen vingers.




Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Tjoektjoek
User
spacer line
 

In Nederland is ruime kennis en ervaring aanwezig om dit type werken (Monorail, spoorweginfrastructuur projecten) te realiseren, wat zou de reden kunnen zijn dat Nederlandse bedrijven niet met initiatieven komen? Of niet zouden willen samenwerken met de Indonesische overheid??



spacer line  

Als men over monorail praat dan kan Indonesia beter zakendoen met Duitsland of Japan.

Een andere belemmerende factor zit bij de ambivalentie tussen domineeschap of koopmanschap.


bisa dicek of makemyday .

Tjoektjoek
User
spacer line
 

Je onderbouwing over de monorail kan ik volgen, Duitsland en Japan hebben meer kennis van de technische invulling. In relatie tot de ambivalentie, kan je hier iets meer over toelichten?





spacer line  

Bij het verlenen van miljoenen of miljardenorders staan de buitenlandse investeerders in de rij.
Vroeger werd behoorlijk steekpenningen betaald men kan het zelfs belastingtechnisch aftrekken.

Bij de Aziaten is het bijna normaal.
De Westerlingen doen dat ook in mindere mate.
De Nederlanders zijn ambivalent , willen ze zakendoen dan moet je ook mee doen met omkopingen .
De vorm kan gegoten worden als deskundigheid/ of advies fee .Of het 100% legaal is ?
Of gewoon een dikke envellope met inhoud onder de tafel.

Ik heb veel verhalen gehoord van oud studiegenoten die door hun functie(tekenbevoegdheid) vaak geconfronteerd zijn over pogingen tot omkoping .
Een betaalde studiereis naar de hoofdkantoor ergens in Amsterdam, Hamburg, Parijs of USA is min of meer standaard .

Of je houdt aan je Christelijke principes.


bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 20-07-2014 10:13 Tjoektjoek wrote:
In Nederland is ruime kennis en ervaring aanwezig om dit type werken (Monorail, spoorweginfrastructuur projecten) te realiseren, wat zou de reden kunnen zijn dat Nederlandse bedrijven niet met initiatieven komen? Of niet zouden willen samenwerken met de Indonesische overheid??
Dit topic is alweer een heel eind over de datum. Ik krijg via mijn werk regelmatig overzichten van projecten in uitvoering of in studie. De laatste keer zag ik daar wel die van Jakarta en Java op staan. Bali stond daar niet op, niet dat dat alles zegt. Vorig zijn de Indonesische Spoorwegen ook op bezoek geweest bij ProRail.

Persoonlijk lijkt me dat er in Indonesie nog eerst wel wat anders te doen is dan een spoorweg/monorail aanleggen op Bali terwijl het eiland in vergelijking met andere een goede infrastructuur heeft. Of dat het niks kost. Sterker nog, ik zou het ronduit schandalig vinden als dat wel gebeurde. Laat Indonesie eerst maar eens zorgen dat al haar inwoners de beschikking heeft over stromend en schoon water en elektriciteit.

Laatste stuk niet geheel des topics maar ik wilde het toch even kwijt.


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Indonesia is van plan om in Sumatra ook in Aceh railways te investeren .
Op dit moment heb je de oude erfenis van Nederlandse tijd.

Op Sulawesi wil men van het zuiden naar Noorden ook aanleggen.
Het schijnt dat de Russen of Chinezen belangstelling hebben .

De vraag is ( zoals tjoektjoek terecht vroeg) waarom staat Nederland niet in de race om treinen of infrastructuur en kennis te leveren?
De kennis van de bodem/infrastructuur heeft Nederland al lang in huis.


bisa dicek of makemyday .

Tjoektjoek
User
spacer line
 


Op 20-07-2014 12:05 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Dit topic is alweer een heel eind over de datum. Ik krijg via mijn werk regelmatig overzichten van projecten in uitvoering of in studie. De laatste keer zag ik daar wel die van Jakarta en Java op staan.


De context van mijn vraag is meer generiek dan specifiek gericht op het beoogde project op Bali. Emoticon: Wink De Indonesische overheid beoogt overigens met enkele projecten volgens een zogehete PPS, de samenwerking aan te gaan met private partijen. Ten doel investeringen vanuit derden te laten plaatsvinden en zelf de baat nemen. In welke mate de Indonesische overheid hierin succesvol is, dat tracht ik te onderzoeken.



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 20-07-2014 12:31 Surya Atmadja wrote:
Op Sulawesi wil men van het zuiden naar Noorden ook aanleggen.
Het schijnt dat de Russen of Chinezen belangstelling hebben .

De vraag is ( zoals tjoektjoek terecht vroeg) waarom staat Nederland niet in de race om treinen of infrastructuur en kennis te leveren?
De kennis van de bodem/infrastructuur heeft Nederland al lang in huis.
Volgens mij moet er eerst een (serieus) plan zijn. Treinen zullen we niet gaan leveren denk ik Emoticon: Smile Infrastrcutuur en kennis zit in meerdere Europese landen. Op Java zijn ingenieursbureaus uit Nederland werkzaam zoals ING Rail. Ik weet niet hoe dat in Indonesie werkt mbt (verplichte) aanbestedingen zoals in Nederland.


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  


On 20-07-2014 12:49 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ik weet niet hoe dat in Indonesie werkt mbt (verplichte) aanbestedingen zoals in Nederland.


Bijna dezelfde .
De kleine jongens kan mee gaan met de grote grote jongen om een sterke consortium te vormen.
Wel kijk men of de kosten gedrukt kunnen worden (bij joint venture) , door zachte leningen , betere verzekeringen etc.

Als ik de verhalen van mijn vriend vertelde zou je echt gaan schrikken.
Hij ( als Nederlander) speelt als verbindingsman om kontakten te zoeken bij Indonesische groepen (kan geen namen noemen) , de kruimels zijn zelfs goed genoeg bij een miljardenproject.
Je weet wel volgens de vitamin K&R formule Emoticon: Wink
Het ging over de monorail "droom" van ongeveer 20 jaar geleden en de metro in Jakarta.


bisa dicek of makemyday .


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



49,908,676 topic views - 222,112 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 07:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,666 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com