indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Minister van Defensie: 'Er zal geen couppoging plaatsvinden'
Gepubliceerd op 23 maart 2013 06:41
De Indonesische minister van Defensie, Purnomo Yusgiantoro heeft laten weten dat er 'met geen mogelijkheid' een coup zal plaatsvinden. Zijn verklaring volgde op geruchten dat tijdens een grote demonstratie aanstaande maandag een couppoging zou kunnen worden gepleegd.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik mag inderdaad hopen dat een demonstratie van studenten niet zal uitlopen op iets wat nooit enige positieve bijdrage aan dit land kan geven. Verder zit ik er ver genoeg vandaan om er niet direct mee te maken te hebben, dat is dan wel het voordeel. En breekt de pleuris uit dan spring ik in de auto en rijd ik oostwaards. Emoticon: Puh!

Ik ga nog even tanken nu het nog kan.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Je weet maar nooit in het land van amuk en mata gelap . De vonk kan zomaar overspringen op de ongecontroleerde massa.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 23-03-2013 07:45 Yogya-Bali wrote:
Je weet maar nooit in het land van amuk en mata gelap . De vonk kan zomaar overspringen op de ongecontroleerde massa.
Dan hoop ik dat de adik ipar van Yudhoyono woord houd en ze allemaal in de pan hakt. Dat levert wat commotie op, maar dat is wel de beste manier dit land stabiel te houden. In ieder geval stabieler als menig ander land in de wereld. Alles is relatief natuurlijk.

spacer line  

wat ik wel geloof is in mijn zelf''waar ik ook wel meschien in ga geloven''is dat er wel een Couppoging plaats zal vinden''lees de Kaarte Maar!!! gewoon schoon schip maken!!!
Emoticon: Yes!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 23-03-2013 11:11 gerry deuren wrote:
wat ik wel geloof is in mijn zelf''waar ik ook wel meschien in ga geloven''is dat er wel een Couppoging plaats zal vinden''lees de Kaarte Maar!!! gewoon schoon schip maken!!!
Emoticon: Yes!
de kaarten die ik lees zijn bronnen in het leger zelf, niet een verdwaalde Nederlander in Oost Java die veelvuldig foutieve info geeft . Ik zeg niet dat ik dichtbij de militairen sta, maar als ik het zo lees zouden er geen aanwijzigingen zijn voor een op handen zijnde couppoging of zo. Daar ga ik dan ook maar gewoon van uit.

De rest is afwachten, de demonstraties zijn maandag. Dus over goed 48 uur weten we waar we aan toe zijn. Emoticon: Wink

spacer line  

laat mij dan maar een verdwaalde Medelander zijn'jij bent zeker Helder ziende''dan wordt het tijdt dat jij je Bril af zet'koop maar vast 1 ticket''je weet maar nooit'maak daar maar 2 enkele reisen van''samen met Sbj.eindelijk Schoon schip'Merdeka'' Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ze hebben geprobeerd het facebook, afgelopen periode te blokkeren,Kunnen jullie ook daar waarnemen???................. Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Niets van gemerkt Ziel.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Hier wel vanmorgen, ze konden niet in facebook, daar belde ze vanuit Jakarta op.
Nu werkt het weer ze zijn weer op het facebook, ik niet mijn vriendin vertelde mij dat.... Emoticon: Laugh out loud

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Sorry ziel; niets van gemerkt en ik zie ook niet om mij heen dat dit het geval is geweest. Als dit zou zijn, zou twitter en BBM (BlackBerry Messenger) vollopen met berichten hierover. Geen enkele melding gezien.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 23-03-2013 12:36 gerry deuren wrote:
laat mij dan maar een verdwaalde Medelander zijn'jij bent zeker Helder ziende''dan wordt het tijdt dat jij je Bril af zet'koop maar vast 1 ticket''je weet maar nooit'maak daar maar 2 enkele reisen van''samen met Sbj.eindelijk Schoon schip'Merdeka'' Emoticon: Bye bye
Ik zet mijn bril niet af, want dan zie ik niets meer. Verder zie ik niet in waar ik heen zou moeten vliegen als SBY naast me zou zitten eerlijk gezegd. Zou heb wel wat vragen willen stellen, maar vermoed dat ik daar geen antwoord op zou krijgen.

spacer line  

SBY het land uit trappen heeft geen zin. Zie wat er gebeurde na de "Arabische Lente" in Libie en Egypte. Van pissebed naar kakkebed, dus dat schiet niet op. Als de "nieuwe president" er niet binnen een paar weken voor kan zorgen dat de grote massa meer geld in hun zak heeft, dan is ook hij de klos en gaat men weer de straat op om te rellen.

Voor de grote massa verandert hun leven niet op korte termijn door een andere president of een ander regime. Die grote massa is slechts geinteresseerd in korte termijn persoonlijke verbetering, niet in lange termijn gemeenschappelijke verbetering.

In Indonesie zal dat begin ergens moeten liggen door te begrijpen dat men meer moet doen dan alleen een dag-geldje / dag eten verdienen en daarna de rest van de dag te gaan "rusten" en hopen dat als men wakker wordt er een bak met geld naast hun bed staat.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Arbeidsethos is een gebrekkig iets in het land. Toevallig deze week weer last van gehad. Verscheidenen jaloerse familieden en vrienden. M.n. mijn echtgenote moest het weer eens ontgelden. Jaloers omdat ze het beter heeft.
Men denkt dus dat wij onze "weelde" met zwarte kunst bij elkaar hebben geraapt (de gedachtentrant van de gemiddelde autochtoon: arm of rijk, gestudeerd of niet) maar staat niet stil bij het feit dat we beiden hard werken, vaak tot in de weekenden toe.

Men is zich er niet van bewust dat men geld moet verdienen met werk maar denkt dit te kunnen bereiken met 1 grote slag door gokken/loterij, zwarte kunst of desnoods bedrog.
De tot Indonesier genaturaliseerde hoogleraar filosofie Frans M. Suseno (van Duitse afkomst) stelde jaren geleden al eens dat de Indonesische bevolking beter haar tijd en energie kan steken in werken voor hun geld dan teveel tijd en energie te verspillen aan het broeden op die ene grote klap die hen ineens rijk maakt (en die bij 99,9% toch nooit komt).

Tevens wordt het arbeidsethos ook negatief beinvloed door de cultuur en dan met name de rangen- en standen society . Ook weer deze week mee geconfronteerd: 1 van de tukangs staat te rusten. Waarom help je die ander niet? Dat is mijn taak niet, daarvoor ben ik niet aangenomen. Dus liever niets doen en toekijken dan een helpende hand uitsteken. De man ziet niet dat het eindproduct moet worden behaald, iets waarvan hij ook deel uitmaakt.

Ziet men wel eens een pick-up langskomen? Gegarandeerd met 3 man voorin: 1 chauffeur, 1 helper indien er moet worden geparkeerd of iets gerepareerd en 1 man voor het sjouwwerk van de produkten die men vervoert. Daar waar in Nederland 1 man voor een grote truck wordt gebruikt. Men helpt elkaar niet want dat is het werkterrein van een ander. Wederom niet het gezamenlijke eindproduct dat telt maar het persoonlijk gewin en status.

Zo ook eens met een stel toeristen. Hulp gevraagd bij het parkeren en uitstappen van de reizigers bij een restaurant. Personeel weigerde dat want dat was de taak van de security en de parkeerwachter. Maar wel nadien een fikse tip verwachten. Die kregen ze niet en vervolgens aan mij vragen waarom de tip zo klein was. Ik trachte hen duidelijk te maken dat het de bedoeling is de klant tevreden te stellen, en de klant gaat geen verschil maken tussen rangen en standen tussen kok, serveerster of parkeerwachter; die verwacht een totaal-product.

Werk vaak op kleine cruiseschepen. Doorgaans 16 lokale bemanningsleden. Waarom zo veel bemanning op een kleine boot? Wederom omdat een ieder zijn rang en stand heeft en zich niet wil verlagen tot werk dat een dekmaatje behoort te doen. Een Europeaan toont vervolgens aan dat hetzelfde werk met 6 (Europese) man kan worden gedaan. Reizigers veel meer tevreden omdat ze teamwork zien en niet voor de voeten worden gelopen door teveel bemanning.
Problems: de bule eruit (jaloezie wederom) gewerkt door de Indonesiers en terug naar de 16 man. Niemand vraagt zich echter af hoe het kan dat hetzelfde werk ook door 1/3 kan worden gedaan.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

er zijn een aantal politieke bewegingen gaande (samenwerkingen) een coup verwacht ik niet maar wel een verstandige "machtswisseling"
de demo's zijn niet alleen in jakarta maar ik heb begrepen dat er in meerdere steden demo's komen.
een project X verwacht ik niet maar dat er zo massaal in diverse steden "beweging"
is dat is geen toeval, dit wordt gestuurd
Alleen is nog niet duidelijk wie achter het wiel zitten
Als er "beheerst" gereageerd wordt dan loopt alles af met een "sisser" maar een "lont in het kruidvat" is zo gemaakt wanneer hier "politiek" achter zit.
Wat nu gebeurd is niet "indonesisch" uit voorzorg houden diverse ouders hun kinderen thuis en er wordt volop over geroddeld "openlijk" en niet alleen via facebook.
Ik vind het maar raar en onverwacht We zullen wel zien wat er echt gaat gebeuren.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Wat nu gebeurd is niet "indonesisch" uit voorzorg houden diverse ouders hun kinderen thuis en er wordt volop over geroddeld "openlijk" en niet alleen via facebook.
ja, die 'dreigementen' krijg ik ook via BBM binnen. Wat een onzin. Morgen gaan alle kindjes gewoon naar school en zijn kantoren gewoon open. Er is nog geen enkele bekendmaking geweest dat scholen en kantoren dicht zullen blijven. Berichten rondsturen met teksten als 'het is beter kinderen thuis te houden en niet naar kantoor te gaan' zijn pure dreigementen.

Even kijken of ik de oorspronkelijke tekst kan vinden van het meest recente 'dreigement' wat ik kreeg. Normaal gaan deze namelijk de prullenmand in.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Nou het gaat lekker daar Ploen.

Ben erg benieuwd wat er komt maandag. Want ik weet wel, als de vlam in de pan slaat is het beter even niet in de nabijheid te zijn. Nou zit je op redelijke afstand. Gelukkig.

Where there is a will there will be relatives.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Volgens ex-voorzitter Partai Demokrat, dhr. Anas Urbaningrum, is de moord op 4 verdachten (van een moord op een militair van het elitekorps Kopassus) in de gevangenis van Sleman, Yogykarta, een voorbode van een komende kudeta (= coup d'etat) die bloedig zal verlopen.
Het kan een afleidingsmanoeuvre zijn van zijn eigen status als verdachte in een corruptiezaak, maar anderzijds kunnen acties van de Kopassus wel eens vreemde wendingen nemen. Zo zijn ook de acties in 1998 georkestreerd door de Kopassus.

spacer line  

Het leuke van sas sus(desas desus), of kabar angin is dat men weet veel ge O.H werd.
Voor een kudeta (coup d' etat) heb je meer nodig dan een paar lospigge generaals of loslippige politikus.

Gisteren tijdens de reunie van de angkatan 66-67-68 van mijn oude school in Jakarta werd niks gezegd of verteld aan een verdwaalde ex generatie genoot uit Belanda.
Of zijn die" oudjes" al te lang uit de echte leven zijn uitgetreden ?

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daarom ook
Het kan een afleidingsmanoeuvre zijn van zijn eigen status als verdachte in een corruptiezaak
Emoticon: Bye bye

spacer line  

Y-B
Jij als een oude rot/ervaringsdeskundige weet inmiddels hoe de wayangspel gespeeld wordt.

Vele baren en gasten( orsng sosbud-orang turis) weten of zien het niet zo scherp.
En ik ben toevallig een verdwaalde turis die weer verlangde naar de schone, goed georganiseerde Amsterdam.
Verlang weer naar de FEBO , LIDL of kopi verkeerd bij de HEMA .

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

YB; denk jij dat het een afleidingsmanouvre is? Ik las dat die moordaanslag op de gevangenis een vergelding was voor het doden van 1 van hen op 19 maart in Hugo's. Als dat afleiding is, dan offeren ze 1 van henzelf op om vervolgens 4 premans te vermoorden?

Ik denk dat Anas zich beter bezig kan houden met zijn eigen problemen, die lijken vooralsnog een stuk groter dan de kans op een staatsgreep. Bovendien denk ik niet dat een staatsgreep 'aangekondigd' wordt door middel van een demonstratie bij het presidentieel Paleis.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-03-2013 08:35 Yerun wrote: Als dat afleiding is, dan offeren ze 1 van henzelf op om vervolgens 4 premans te vermoorden?
Daartoe zijn die engerds in staat. Individuen worden maar al te makkelijk opgeofferd voor een groepsbelang. Maar ik geloof ook niet zozeer in Anas' uitspraak. Echter, you'll never know in wayang-country. Het blijft een interessant maar ook onvoorspelbare natie.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

hmyah, dat is wel waar ja. Nou ja, we zien wel. Emoticon: Puh!

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Als er een zooitje in beweging komt en de vonk vliegt er in dan kan het best wel spannunt worden. Zo onvoorspelbaar is het. Heb van dichtbij mee mogen maken wat er dan gebeurd. 2 doden, gebouwen en auto's in de fik. Erg triest resultaat. En inderdaad onberekenbaar en onvoorspelbaar.

Where there is a will there will be relatives.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,933,322 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com