indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Is er iemand die (recente) ervaringen met Etihad heeft ?
Het schijnt dat ze op dit moment het goedkoopst zijn (911) voor 1/2 jaar tickets
(Amsterdam - Jakarta)
maar in mijn omgeving ken ik niemand die al met hun heeft gevlogen

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Sjizo
User
spacer line

In september heb ik vanaf dusseldorf gevlogen met Etihad naar Bali. De vlucht die daadwerkelijk door Etihad werd uitgevoerd was me heel erg goed bevallen. Alleen werd het stuk tussen Abu Dhabi en Kuala Lumpur uitgevoerd door Virgin Australia. En dat was meteen een heel stuk slechter. Op een vlucht van 7 uur, kreeg ik een flesje water, een kitkat en een broodje. Terwijl er op de vlucht van Etihad continue rondgelopen werd met drinken, een warme maaltijd, snacks ed.
Let wel even op de overstap tijden. Ik had 6 uur in Abu Dhabi (Wat dan wel weer ruim voldoende is om het vliegveld af te gaan en de grote moskee te gaan bezoeken, aanrader)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 21-03-2013 18:50 Sjizo wrote:
In september heb ik vanaf dusseldorf gevlogen met Etihad naar Bali. De vlucht die daadwerkelijk door Etihad werd uitgevoerd was me heel erg goed bevallen. Alleen werd het stuk tussen Abu Dhabi en Kuala Lumpur uitgevoerd door Virgin Australia. En dat was meteen een heel stuk slechter. Op een vlucht van 7 uur, kreeg ik een flesje water, een kitkat en een broodje. Terwijl er op de vlucht van Etihad continue rondgelopen werd met drinken, een warme maaltijd, snacks ed.
Let wel even op de overstap tijden. Ik had 6 uur in Abu Dhabi (Wat dan wel weer ruim voldoende is om het vliegveld af te gaan en de grote moskee te gaan bezoeken, aanrader)

Bedankt voor de info ik zal meteen checken of in dit geval tussenvluchten wellicht door een ander worden uitgevoerd want de vlucht gaat hier ook via Abu Dhabi met zo'n 6 uur tussenstop

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 21-03-2013 18:03 schreef sabar2:

ETIHAD
Het schijnt dat ze op dit moment het goedkoopst zijn (911) voor 1/2 jaar tickets
(Amsterdam - Jakarta)

Ik weet niet, voor welke periode je het 1/2 jaar ticket zoekt, en voor hoeveel personen.
Maar ik denk, dat er wel goedkopere tickets te vinden zijn, mits je flexibel genoeg bent in de keuze van je reisdata.
Er zijn momenteel half jaar tickets Amsterdam-Jakarta met China Southern verkrijgbaar voor rond 600, en met Turkisch Airlines voor rond 750.
Eerstgenoemde vliegmaatschappij heeft dan weliswaar zeer lange stop-over tijden (tot 10 uur) in b.v. Chanzhou, maar dan heb je wel de mogenlijkheid om daar eens een dag lang een heel andere wereld te verkennen met een dagtrip naar de city.
Zou mij wel wat lijken, maar ik zoek zelf half jaar tickets van october tot april, en die zijn momenteel (nog) niet in de verkoop.

SOLO MAN FOREVER

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik ben op dit moment op zoek naar tickets met een redelijke prijs Jupje.
Het is duidelijk dat je er vroeg bij moet zijn, toen ik half januari keek, kon ik net zoveel Emirates voor 818 Euro (half jaar) boeken als ik wilde.

Allemaal weg, op dit ogenblik springt China Southern met kop en schouders boven alles uit, de goedkoopste, 600 Euro (retour half jaar)
n overstap op Guangzhou, met een wachttijd van 9 uur.
De rest, twee maal overstappen en de totale vliegtijd en prijzen schieten als een raket omhoog.
Dan maar een wachttijd van 9 uur op Guangzhou, dat scheelt mij 600 Euro voor twee tickets.
Dus dat zal het wel worden, oren dicht, blik op oneindig, zo komt Gerrit Splinter door de winter Emoticon: Wink

Onze Nationale trots KLM iets meer dan 14 uur, via Kuala Lumpur 968 Euro, niet gepiest maar toch nat.
Verschil met China Southern 368 Euro met een verschil in reistijd van pakweg 9 uur.
Dus elk uur dat extra moet wachten bespaar ik meer dan 40 Euro, vanzelfsprekend maal 2, ook voor mijn Pop.

Ik heb 45 jaar gewerkt, heb het nog nooit gepresteerd 80 Euro per uur te verdienen Emoticon: Blush
Gaat mijn eerste keer worden Emoticon: Yummie!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

FinnAir (via Helsinki) Singapore Airlines (via Frankfurt) en op bepaalde dagen (in de maand) zelfs Lufthansa (amsterdam-singapore) liggen momenteel op kop met prijzen tussen 600-900 en beduidend kortere overstaptijden
Vanaf oktober zie je de prijzen weer een beetje omhoog gaan bij de meesten en veel
voordeligere tarieven zijn dan nog niet beschikbaar
Met 2 enkeltjes heen SQ terug Garuda ben je ook nog niet goedkoper uit want de "actietarieven" van Garuda zijn nog niet allemaal beschikbaar
Dus nog eventjes afwachten tot er iets meer "aanbiedingen" beschikbaar zijn.
M.n. de najaarsacties.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik ben vandaag enkele uren bezig geweest, in ieder geval niet in de maand mei Emoticon: Angry

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik kies er duidelijk voor, om in Indonesie te overwinteren. Dus ben ik hier van half oktober tot half april. Verder ben ik zeer flexibel, zowel wat vertrekdatum als vertrekplaats betreft, en zeker niet gefocust op Amsterdam-Jakarta v.v., integendeel zelfs.
Weet dat tickets naar Kuala Lumpur per definitie aanzienlijk goedkoper kunnen zijn dan naar Jakarta. En vertrek al jaren net meer vanaf Amsterdam, maar een vliegveld in Duitsland of Belgi.
Ben momenteel hier met een retourticket Brussel-Kuala Lumpur met Egypt Air, en verder een retour Air Asia Kuala Lumpur-Yogyakarta, en heb daar de hoogste prijs ooit voor betaald in al die 35 jaar dat ik naar hier vlieg, totaal rond 700 p.p., en dat is inclusief de overnachting in het Tune hotel in KuLu. Maar dat is dus een 180-dagen ticket.
Heb voor komend jaar al de tickets met Air Asia vanaf Kulu naar Solo al aangeschaft, 40 p.p.. En terug vanaf Yogya (omdat ze maar 3 keer per week naar Solo vliegen, en ik toch de maximale periode van 180 dagen hier wil blijven) naar KuLu was deze week in de aanbieding: 25 p.p. inclusief lles (bagage, maaltijd, administratiekosten). Een ticket Jakarta-Solo kost aanzienlijk meer.
En ook al n overnachting geboekt in het Tune hotel bij de Air Asia terminal in KuLu op onze heenreis, want de vlucht naar Solo vertrekt om 7 uur in de ochtend.
Verder kan ik nu nog gn ticket kopen met terug medio april, maar heb er wel al enkele op het oog, welke momenteel te boeken zijn van midden oktober tot midden/eind maart.
B.v. met Turkish Airlines vanaf Brussel, Dusseldorf of Keulen (allemaal op ca. 100 km afstand van mijn woonplaats), of eventueel ook vanaf Frankfurt (250 km van mijn woonplaats) naar Kuala Lumpur, voor minder dan 600 retour p.p.(TIX-prijzen).
Met de keuze voor een lange, of zeer korte stop in Istanbul, omdat ze meerdere keren per dag vertrekken. Ik wil dan zeker op de heenreis een halve dag in Istanbul rondkijken. B.v. blauwe moskee bezoeken, grote bazaar bezichtigen, trammetje nemen over de Galatabrug naar het aziatisch deel van Istanbul, wat turkse lokale specialiteiten proeven, etc.etc.
Een andere optie is Egypt Air vanaf Parijs (400 km vanaf mijn woonplaats) naar Kuala Lumpur voor rond 575, met eventueel de mogenlijkheid voor een citytrip in Caro van 20 uur. Net genoeg voor een bezoek aan de piramides in Gizeh, het egyptisch museum, en tussendoor een sista in een plaatselijk hotelletje. Dit kan met Egypt Air overigens ook voor die prijs vanaf Milaan en Rome, maar die plaatsen zijn wat minder makkelijk bereikbaar.
Hoewel, er is een Ryan Air vlucht dagelijks vanaf Maastricht naar Bergamo.
Vreemd genoeg zijn de Egypt Air prijzen vanaf Amsterdam, Brussel of Frankfurt aanzienlijk duurder. Heeft dat alleen te maken met luchthavenbelastingen?
Maar Parijs is vanf mijn woonplaats met Thalys snel en uitstekend bereikbaar (alles bij elkaar ben ik er dan al in 4 uur, n uurtje langer als naar Schiphol). En Caro heb ik sinds 40 jaar geleden niet meer gezien. Was er toen 1 week, en heb van daar de eerste keer gevlogen, Caro-Athene, met TWA. Eventueel blijf ik ook nog enkele dagen vooraf, of op de terugreis in Kuala Lumpur, of ga dan naar Penang, als dat zo mocht uitkomen.

SOLO MAN FOREVER

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 02-04-2013 18:40 Malam wrote:
Ik ben vandaag enkele uren bezig geweest, in ieder geval niet in de maand mei Emoticon: Angry

ik gaf ook aan Momenteel Het is nu april Malam

ik kies zelf ook voor het overwinteren want het is hier in Holland nu Knudde met de kou
dus ik denk dat ik september-oktober weer eens met mijn koffers ga slepen en uiteraard kijk ik de goedkopere mogelijkheden en ontwikkelingen nu al na Want soms kun je die boeken tot 31-12

Grote overstappen of verweggistan is voor mij niets want ik heb "loopproblemen"
Jammergenoeg. Die koopjes KL - Solo waar heb je dat zo ver vooraf kunnen regelen Jupje ? Air Asia landt toch niet meer op Adi Sumarmo (althans da's mij januari j.l verteld)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

November 21, 2007 Airbus A340 crashed into a wall during ground engine testing

http://airlineworld.wordpress.(...)rbus-crash-pictures/

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik heb mijn keuze wel gemaakt voor dit jaar denk ik,of er moet echt nog iets spectaculairs komen. Emirates via Dubai 863.21 euries
Die paar uurtjes overstap in Dubai neem ik dan maar op de koop toe.
Of zijn er mensen met enorm slechte ervaringen met Emirates die mij nog
van gedachten kunnen laten veranderen ??
Volgende maand ga ik definitief boeken dus U heeft nog even een schot voor open doel Emoticon: Party!

Ik ga voor 6 maandjes weer en naar Solo reis ik wel door met de trein voor 350.000 rph
eerst de schoonfamilie in Jakarta even een paar dagen pesten Emoticon: Bye bye

jstar
User
spacer line

Kom op zeg, die lijstjes zijn toch algemeen bekend? Wie vraagt in godsnaam naar ervaringen met Emirates of Etihad? Terwijl ze (i.t.t. een KLM of Lufthansa) altijd als de betere worden beoordeeld. Wereldvreemd?

World's Top 10 Airlines - 2012

1 QATAR AIRWAYS

2 Asiana Airlines

3 Singapore Airlines

4 Cathay Pacific Airways

5 ANA All Nippon Airways

6 Etihad Airways

7 Turkish Airlines

8 Emirates

9 Thai Airways

10 Malaysia Airlines

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 03-04-2013 17:06 schreef sabar2:

[quote verwijderd]

Die koopjes KL - Solo waar heb je dat zo ver vooraf kunnen regelen Jupje ? Air Asia landt toch niet meer op Adi Sumarmo (althans das mij januari j.l verteld)

Air Asia vloog inderdaad een tijdje niet meer vanuit Kuala Lumpur op Adi Sumarmo in Solo. Dat heeft een half jaar zo geduurd.
Maar momenteel wel weer, 3 x per week, en wel op dinsdag, donderdag en zaterdag, vertrek om 7 uur, aankomst 8.30 uur, en terug telkens om 9 uur, aankomst KuLu rond 12.00 uur. De overige dagen vliegen ze op de zelfde tijdstippen op Semarang.
Ze vliegen nu ook 2 x dagelijks op Yogyakarta.
Tickets zijn te boeken op de website van Air Asia, waar je ook al je specifieke wensen kunt aangeven, zoals ruimbagage (kun je variren van 0 tot 40 kg, maar als je kiest voor het meest gangbare gewicht van 20 kg ligt dat rond 10), wel 10 verschillende maaltijden (rond 3 per stuk, een flesje water is altijd inbegrepen), stoelreservering, verzekering, voorrang bij instappen, etc.
De meest goedkope tickets zijn , wat ik zelf zo noem, super-promotie tickets.
Die zijn te krijgen op het moment, dat AA de boekingsperiode weer verlengt. Dat gebeurt om de 2 of 3 maanden, en dan kun je tot wel 390 dagen vooruit boeken.
dat was 1 april ook weer het geval (geen 1 april mop).
Ze boden een ticket aan van Yogyakarta naar KuLu op 14 april (2014!) voor 8 (ticket 0, brandstoftoeslag 8). Met mijn extra wensen voor bagage (20 kg), 'n maaltijd, en de administratietoeslag voor de creditcardbetalingwerd de totaalprijs dus 25. Stoelreservering vind ik overbodig (kost weliswaar maar 2, tenzij je helemaal vooraan wil zitten). Want ik heb de ervaring, dat als je samen boekt (boek altijd voor mijn echtgenote en mijzelf), dat, als je de boardingcard tijdig uitprint, je automatisch 2 stoelen naast elkaar krijgt toegewezen. En de rest wat ze aanbieden, zoals priority, en verzekering, vind ik overbodig.
Dat is dus een kwestie van super vroeg boeken, en weten wat je wil, want promotietickets zijn in de regel niet meer wijzigbaar. En die super-promoietickets slechts voor enkele stoelen verkrijgbaar, en dus ook slechts enkele dagen beschikbaar.
Momenteel ligt de basisprijs dan ook alweer op 47, dus de totaalprijs op rond 63.

Verder kijk ik nooit, maar dan ook nooit, naar recenties van vliegmaatschappijen. Die beoordelingen zijn meestal maar momentopnames, persoonlijke ervaringen, gebaseerd op punten waar ik veel vraagtekens bij zet. Zoals beenruimte, tussenstops, verstrekken van sterke drank.
Vliegmaatschappijen vergelijkingen zijn wat dat betreft vaak net als als die tussen Heineken en Bintang, er is geen, of nauwelijks, kwaliteitsverschil, alleen prijsverschil,

SOLO MAN FOREVER

jstar
User
spacer line

Retorisch vraagje, Jupje:

Stel, onze nationale trots heeft een 3-4-3 configuratie in een bepaald type vliegtuig. En een concurrent heeft een 2-5-2 indeling.

Met twee gangpaden heeft de KLM dus 10 stoelen in de breedte waar de ander er slechts 9 heeft.

En jij beweert dat dit niet uit maakt, net als beenruimte en de reclining angle van de rugleuning?

Nee, wat ik naief vind is niet afgaan op de grootste gemene deler van duizenden respondenten maar wel op de mening van n die achter een krijsende baby zat en geen campari kreeg. En zulke feedback krijg je op een dergelijk forum als je naar meningen solliciteert.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

In Maart met Ethiad van Brussel naar Jakarta gevlogen. Enkele reis 435 euro, 10 dagen voor vertrek geboekt. Tussenstop was in Berlijn.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 04-04-2013 06:07 schreef jstar:
Retorisch vraagje, Jupje:

Stel, onze nationale trots heeft een 3-4-3 configuratie in een bepaald type vliegtuig. En een concurrent heeft een 2-5-2 indeling.

Met twee gangpaden heeft de KLM dus 10 stoelen in de breedte waar de ander er slechts 9 heeft.

Als je het over het zelfde vliegtuigtype hebt, zijn er dan 2 mogelijkheden.
fwel het gangpad is bij KLM breder, fwel de stoelen. En ze vervoeren dan minder passagiers, dus de prijs gaat automatisch omhoog.
In het eerste geval maakt het dan niets uit, is alleen handiger voor het personeel, en eventueel bij in en uitstappen. In het tweede geval maakt het natuurlijk wl uit. Dat is dan leuk als je het postuur hebt van wijlen Anton Geesink, of Erica Terpstra.
Maar ik heb nu eenmaal dat van Joop Zoetemelk, en dan maakt dat helemaal niets uit, net als die 2 cm meer of minder stoelafstand.

SOLO MAN FOREVER

Milani
User
spacer line

Singapore airlines nu 674.= Amsterdam - Bali

jstar
User
spacer line

On 04-04-2013 06:41 jupje wrote:

[quote removed]

Als je het over het zelfde vliegtuigtype hebt, zijn er dan 2 mogelijkheden.
fwel het gangpad is bij KLM breder, fwel de stoelen. En ze vervoeren dan minder passagiers, dus de prijs gaat automatisch omhoog.
In het eerste geval maakt het dan niets uit, is alleen handiger voor het personeel, en eventueel bij in en uitstappen. In het tweede geval maakt het natuurlijk wl uit. Dat is dan leuk als je het postuur hebt van wijlen Anton Geesink, of Erica Terpstra.
Maar ik heb nu eenmaal dat van Joop Zoetemelk, en dan maakt dat helemaal niets uit, net als die 2 cm meer of minder stoelafstand.

Nee, de stoelen bij KLM zijn juist smaller (10 i.p.v. 9 per rij). En als je Erika Terpstra gedurende 8 uur naast je hebt zitten, zal je heel blij zijn met die stoel die 8 cm. breder is.

Je moet trouwens eens lezen over ergonomie in auto interieurs e.d. Het is al lang bewezen dat een 2 cm. in beenruimte een wereld van verschil maakt. Helemaal als je langer dan 180 cm. bent. Als jij daar geen last van hebt door een klein postuur, goed voor jou. Maar vandaar het eeuwige onderzoek, en natuurlijk ook om zoveel mogelijk passagiers erin te proppen.

spacer line  

Ik heb even gekeken bij een prijsvergelijker van prijsvergelijkingssites. Als ik daar zoek op vertrek 1 oktober, terugvlucht 24 maart, bestemming Jakarta, dan krijg ik als resultaat 655 met Turkish Airlines. Je moet dan wel tijdens de heenreis een overstaptijd van 20 uur op Istanbul voor lief nemen. Korter kan ook (nog geen 2 uur), maar dan kost het 767.

Een dag later terugvliegen geeft gelijk al veel duurdere tickets en een week later geeft zelfs helemaal geen resultaat meer Emoticon: Cry

jstar
User
spacer line

Met China Southern Airlines is het iets goedkoper en dan heb je een overstap van 9 uur in Guangzhou...maar wel een shit vlucht tenzij je Jupje heet.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 04-04-2013 05:00 jstar wrote:
Kom op zeg, die lijstjes zijn toch algemeen bekend? Wie vraagt in godsnaam naar ervaringen met Emirates of Etihad? Terwijl ze (i.t.t. een KLM of Lufthansa) altijd als de betere worden beoordeeld. Wereldvreemd?

Lijstjes zeggen mij weinig Jstar
Ik ben meer geinterresseerd in persoonlijke ervaringen met onderbouwing
Bv de opmerking over Etihad-Virgin Air daar heb ik iets aan.
Ik heb niets aan de persoon die toevallig achter een huilende baby zit en het daarom negatief beoordeeld.

Singapore Airlines is in mijn ervaringen tot nu toe het beste
Malaysian airlines is soms een beetje aan de krappe kant en te afgeladen vol
Garuda da's net afhankelijk van waar je zit en wie in de "bediening" staat
KLM da's low-budget-nivo met een veel te duur prijskaartje
Silk Air het vliegt daar is ook alles mee gezegd
Air Asia heb ik alleen nog maar een keer mee gevlogen daar heb ik nog geen mening over.
Ieders persoonlijke lijstje is anders en ik heb ook (nog) niet met alle maatschappijen gevlogen.
Gezien "de crisis" moeten er nu meer op de centjes gelet worden anders had ik weer gewoon SQ genomen, maar ze prijzen zichzelf nu een beetje uit de markt.

spacer line  

Is nu een aanbieding van Singapor airlines 645 Amsterdam-Jakarta vanwegen 10 jarig bestaan.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Turkish Airlines en China Airlines zijn weliswaar goedkoper Jupje maar hebben in de aansluiting-overstap op binnenlandse vluchten in Jakarta als nadeel dat je soms de volgende dag pas verder kunt en vanuit Solo moet je ontzettend vroeg uit de veren om dan weer "op schema" in Jakarta te zijn voor de aansluiting op de terugweg.
Dan heb ik dus ook extra verblijfskosten in Jakarta (in mijn geval) of ik moet weer bij de schoonfamilie logeren wat ook niet altijd leuk is.

Air Asia ver vooruit boeken via KL zou een mogelijkheid voor mij kunnen zijn. Alleen dan leg ik me wel ontzettend vast op een bepaalde periode en nu kan ik nog schuiven wanneer ik terugga eind augustus meteen of half november op zijn laatst.

Ik ben ook bezig met verbouwen maar eerst moet een gedeelte af zijn (wat zonder mijn toezicht kan gebeuren) bij andere werkzaamheden wil ik juist aanwezig zijn.
Verbouwen in Indonesie gaat soms heel vreemd of bepaalde materialen zijn wekenlang
niet beschikbaar of soms kun je wekenlang geen tukang vinden die tijd heeft en omgekeerd soms is alles er in overvloed Dus verbouwen gaat met horten en stoten, totaal onvoorspelbaar en dan moet er tussendoor ook iedere keer weer een financiele injectie plaatsvinden Ik hoop nu dat voor ramadan er weer eea "af" is Ik hoop dat ieder moment nu de tukang weer aan de slag gaan.
Ik verwacht nu dat ik in September-Oktober zelf weer ter plekke moet zijn

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 04-04-2013 18:49 Joop van der Meer wrote:
Is nu een aanbieding van Singapor airlines 645 Amsterdam-Jakarta vanwegen 10 jarig bestaan.

Jammer dat ze die aanbieding niet in September-Oktober hebben ;-)
Voor een half jaar ticket

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Turkisch Airlines en China Southern komen inderdaad z laat aan in Jakarta, dat doorvliegen naar midden-Java niet meer mogelijk is.
Vroeger, met de kinderen er bij, toen ik nog met de bus of trein doorreisde, maakte dat niet zo veel uit. Bleef ik altijd een of twee nachten in Jakarta slapen. Daarna werd dat meestal Bogor. Sinds de binnenlandse vluchten relatief goedkoop zijn geworden door de toegenomen concurrentie, is die treinreis vervallen. Dus zijn de aansluittijden belangrijker geworden.
Als ik dan toch moet overnachten, en ik vind dat wel prettiger want op gevorderde leeftijd wordt het reizen toch vermoeiender, en bovendien heb ik nu vl meer tijd dan in mijn werkzame periode, en geef ik de voorkeur aan 'n overnachting, tegenwoordig in KuLu, waar het Tune hotel op loopafstand ligt van de terminal. Je laadt je bagage op een karretje, en binnen 15 minuten sta je aan de balie van het hotel. Het is zeker geen super hotel, relatief kleine kamers, maar wel schoon, en heeft voldoende faciliteiten voor n overnachting, om dan, inderdaad, de volgende dag zeer vroeg door te kunnen vliegen.
Ik heb voor medio oktober, vraf aan mijn vlucht naar Solo, in elk geval al 'n nacht daar geboekt, te meer daar het in de aanbieding was, en de kamer slechts 15 kostte. Ik denk niet, dat ik in de directe nabijheid van Jakarta voor die prijs iets dergelijks vind. Airco en handdoekset kost ook extra. Ze hebben er tegenwoordig ook al geen ontbijtvoucher meer bij inbegrepen, maar neem dan wel een kop koffie op de terminal, en heb een maaltijd aan boord bijgeboekt. Maar voor die prijs is het OK.

Ik heb in die 35 jaar, dat ik naar Indonesi vlieg zeer veel verschillende vliegmaatschappijen, en met diverse types toestel, daar naar toe gevlogen: KLM, Singapore Airlines, Garuda, Air Lanka, Air India, CSA, Air Bulgaria, Gulf Air, Lufthansa, Emirates, Kuwait Airlines, Qatar Airlines, Turkisch Airlines, Air Asia en Egypt Air, en enkele zelfs meerdere keren. Maar dat er nou een met kop en schouders boven uit steekt kan ik niet zeggen. En dat er een bij is, waarvan ik zeg, die nooit meer, ook niet.
Vandaar mijn mening, dat het allemaal niet zo veel uitmaakt. Voor een paar glazen bier of sterke drank, wat extra borrelnootjes, 2 cm meer beenruimte, en een non-stop-vlucht 200 mr betalen? Dacht het niet.
Ben nu hier met Egypt Air. Is dus ook een shit maatschappij, met dito vlucht. Had direct bij de maatschappij geboekt, en vreemd genoeg kon je dan on-line geen stoelen reserveren. Van Brussel tot Caro praktisch vol, in een kleiner toestel. Maar vanaf Caro via Bangkok tot KuLu veel minder passagiers, want wie vliegt er nou met Egypt Air? Geen hond toch? Kun je ook niet mee thuis komen. Lijkt wel of je met Aeroflot, of Afriqia Airlines van het buurland libi bent gevlogen. Ben jij effe levensmoe? Daarom werden we bij het incheckken "verbannen"naar het achterste gedeelte van het toestel. Het middengedeelte was praktisch vol, met mensen die wel een stoel hadden gereserveerd. Maar daar achterin was het maar voor 20 % bezet, dus had iedereen daar 3 stoelen beschikbaar om de hele nacht languit te kunnen slapen. Heb dan ook nauwelijks op het videoscherm gekeken. Mag van mij op de terugvlucht volgende week weer het geval zijn.

Air Asia had voor de intercontinantale vluchten naar Europa grote toestellen, ik meen Airbus 330. Met stoelopstelling 3-4-3, en achterin werd dat 2-4-2. Stoelen gelijk, alleen het gangpad werd daar iets breder.
Maar voor de kortere afstanden zijn dat kleinere toestellen, met 3-3 stoelverdeling.
Dan is het inderdaad een stuk krapper, vergelijkbaar met binnelandse vluchten van Indonesi. Maar je kunt, voor een toeslag van amper 8, een z.g. hot-seat aanvragen, en zit je eventueel al op de eerste rij, mits nog beschikbaar, dus een kwestie van vroeg boeken.

SOLO MAN FOREVER

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,323,535 topic views - 223,753 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 19-11-2017 18:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,308,909 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com