indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 



Leegstand komt niet alleen in Jakarta voor Jstar Op veel plekken zie je "afgebouwde" huizen leeg staan. Vaak onbewaakt maar de kelana (zwervers) in Indonesie vinden dat prima.




Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

jstar
User
spacer line
 

Dat is nu net het unieke; ze worden niet afgebouwd! Vaak staan de muren er niet eens volledig. In dit geval zijn er ca. 6 gebouwen die niet zijn afgewerkt. De investeerders draaien halverwege de geldkraan dicht en alles stopt gewoon.

Ik heb het niet over kantoorgebouwen die door de economische recessie niet verhuurd raken. Er is hier zelfs geen recessie.

En de Aziatische crisis was in '97-2000, niet de afgelopen 5 jaar. IndonesiŰ doet het eigenlijk zeer goed in verhouding.






sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 



Indonesie heeft vaak een "Investeerdersprobleem" buitenlanders stoppen er geld in totdat er "fraude" wordt geconstateerd of totdat "instanties" rare extra regels gaan stellen
of de "wetten" in Indonesie ineens duidelijk worden. Buitenlandse investeerders draaien dan de geldkraan dicht.
De vermogende Indonesiers parkeren hun vermogen ver buiten Indonesie en gaan vaak lang op reis. Komen alleen af-en-toe even terug om weer wat rond te pompardoeren en weer wat uang bij elkaar te scharrelen wat dan na ontvangst direct weer verdwijnt naar het buitenland. The rich and famous vinden het prima zoals het gaat zo blijft hun positie in stand.



Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Tanjung Priok-Toll road 16.67km









Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Jakarta elevated road progress




Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

State-owned railways manufacturer INKA on Monday showed off its new design proposal for the Jakarta monorail at its offices in Madiun, East Java. 









State Firms Propose Jakarta Monorail Extension
www.thejakartaglobe.com/news/j(...)a-monorail-extension

Indonesian Capital Prays for Metro to Ease Traffic Chaos
www.thejakartaglobe.com/news/j(...)-ease-traffic-chaos/


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 







MRT Project zal niet worden be´nvloed door Afwijzing Burgers`

BeritaJakarta.com

De bouw van Mass Rapid Transit (MRT) project zal zeker doorgaan ook al wordt de verhoogde lijn nog steeds geconfronteerd met afwijzing van burgers die in Fatmawati, Zuid-Jakarta wonen. Jakarta provinciale regering heeft zelfs een optie om de gronden en gebouwen die eigendom zijn van Fatmawati burgers op te kopen voorbereid.

Vice-gouverneur van Jakarta Basuki T Purnama zei de burgers weigeren omdat ze zich zorgen maken dat hun buurt zou kunnen veranderen in krottenwijken nadat het is goedgekeurd door de MRT lijn. "Net zoals bij Juanda treinstation en etc was gebeurd," zei Basuki bij het ​​stadhuis, maandag (5/5).

Volgens Basuki, de Fatmawati weten de burgers gewoon niet weet wat de werkelijke toestand is van de buurt waarin MRT voorbij gaat in andere landen. "Ze zijn bang dat de prijs van hun gronden en gebouwen zou dalen. Integendeel, zullen de prijzen in plaats daarvan stijgen, "verklaarde hij.

Daarom Basuki bied aan om alle grond en gebouwen op te kopen, zodat het bouwproces soepel kan verlopen en de streef datum te eindigen met de bouw in 2017 kan worden bereikt.

De Fatmawati burgers willen dat de lijn volledig ondergronds worden aangelegd, omdat hun woningen is een arranged area sinds in 1960. De afwijzing komt ook van de venters bij Blok A Market, Cipete Markt, en Mede Market die zeiden dat ze al tientallen jaren staan ​​in dat gebied.

http://www.beritajakarta.com/e(...)ewsView.asp?ID=27892


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Monas krijgt een parkeergarage

Het stadsbestuur is van plan om een parkeergarage te bouwen nabij het Nationaal Monument (Monas).

Gouverneur Joko "Jokowi" Widodo zei donderdag dat het plan, zal worden opgenomen in de stadsbegroting voor 2014. Men verwacht dat dit het illegaal parkeren zal tegen gaan in het Monas gebied.

"We gaan een ondergrondse parking te bouwen onder het IRTI parkeerplaats volgend jaar," zei hij tegen verslaggevers op het stadhuis, verwijzend naar de parkeerplaats bij South Merdeka Park, binnen de Monas compound.

Jokowi voegde toe dat men zal beginnen te werken aan het ontwerp dit jaar. Echter, kon de gouverneur niet een schatting geven van het benodigde budget voor het project.

De gouverneur kwam met het plan na een ontmoeting met de Nationale Weerstandsvermogen Instituut (Lemhanas) gouverneur Budi Susilo Soepandji, die geklaagd heeft over het illegaal parkeren nabij het Lemhanas gebouw welke gelegen is naast het stadhuis compound.

Bron: http://www.thejakartapost.com/(...)und-parking-lot.html


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line
 

Albert, ben net langs die nieuwe Tanjung Priok Tollroad betonpilaren gereden. Indrukwekkend, 4 x 4 meter dik!

Ik dacht trouwens dat deze Tollroad voor de monorail was, of trein...?


Your attitude determines your altitude

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 


On 07-05-2013 18:54 Keduadam wrote:
Albert, ben net langs die nieuwe Tanjung Priok Tollroad betonpilaren gereden. Indrukwekkend, 4 x 4 meter dik!

Ik dacht trouwens dat deze Tollroad voor de monorail was, of trein...?


Zie hier een fimpje over wat het wordt en hoe het eruit gaat zien.




Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line
 

Smooooi! Wat me opvalt, dat zijn de stille straten daaronder, aan het einde van de video!
Haast Noord Korea achtig.... hoewel zal wel overdreven zijn door het reklame promo team Emoticon: Worship


Your attitude determines your altitude

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 


On 07-05-2013 20:08 Keduadam wrote:
Smooooi! Wat me opvalt, dat zijn de stille straten daaronder, aan het einde van de video!
Haast Noord Korea achtig.... hoewel zal wel overdreven zijn door het reklame promo team Emoticon: Worship
Zeer religieus gebied, waren net aan het bidden. Emoticon: Yes!


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line
 

Over religieus zijn (even off-topic), dat ben jij wel zeg; heb even je site bekeken.

Maar ieder zijn keuze (vrijheid), en ik accepteer en respecteer jouw persoon - en niet wat je doet - en hoewel ik t totaal niet met je eens ben.
Je raakt wel 'geestelijke' dingen (net als die Jomanda en anderen), maar zijn m.i. uit een verkeerde (occulte) bron.
Religie was de grootste vijand van Jezus en Hij haatte het (niet: Hij haatte de mensen!!). Hij ging met de slechtste (in t Grieks een heel heftige uitdrukking: "de aller-aller slechtste" Emoticon: Wink mensen om; mensen die met geld sjoemelden, boeven, hoeren, en allen die door iedereen uitgespuugd werden en op waarop werd neergekeken. Behalve die religieuze menzen, die net deden alsof maar de plank van Waarheid en Zuiverheid en Liefde Emoticon: Shut up! totaal misten.

Daarom volg ik Hem maar. En doe wat Hij zei, 'Genees de zieken, werp boze geesten uit...'
dat heb ik vele keren gedaan, en blijf dat doen. Het werkt! Niet iedereen geneest, maar velen, bovennatuurlijk; soms onmiddelijk, soms komen ze later en vertellen van hun genezing! Ogen worden geopend, doven horen, kreupelen lopen weer, (malaria enz. pas nog op Maluku), enz.

En zonder ingewikkelde en occulte new age poppenkast! En natuurlijk ook nooit voor geld. Want ik ben wel enorm geschrokken, dat je voor die bagger (hoewel goed bedoeld, maar dat heeft wel meer ontiegelijke schade gebracht bij mensen) ook nog geld durft te vragen! BURP Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Nooo



Your attitude determines your altitude

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Gaarne niet meer topics te bevuilen met die onzin.
Die onzin kun je hier plaatsen.
http://forum.indahnesia.com/to(...)hoek-omong-omong.php


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Daar heeft Albert gelijk in, enkelen hebben hem daarover al vaker aan zijn broek gehangen en dat is verleden tijd............. Emoticon: Yeah right!

Hier een link over Bemobiel riksha in Jakarta
http://www.trouw.nl/tr/nl/4484(...)hof-in-Jakarta.dhtml






Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 

hmjah, we kunnen hier weer ontopic, voor het overige hebben we een mooi verzameltopic dat luistert naar de naam omong-omong.



Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 

Keduadam; ANDER topic dus! Niet nog even snel reageren!



jstar
User
spacer line
 


On 08-05-2013 10:06 zieleffe wrote:


Hier een link over Bemobiel riksha in Jakarta


Pas In India kwam ik erachter dat Bajaj eigenlijk gewoon de naam van een producent is...

Trouwens; luidruchtig (de oranje versie, niet de blauwe), veel rook (idem), heel heet, vies interieur, gevaarlijk (geen verlichting en onverantwoorde snelheden) en duur (een taxi is meestal goedkoper). Ik neem het alleen met buitenlandse bezoekers 'voor de ervaring'; hebben ze dan ook eens gedaan.



Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Wat nieuws over de Metro (rails).

Lokaties MRT stations




Maandag 2013/06/05
Rail-based MRT plan strekt zich uit over ▒ 110.8 km, welke bestaat uit de Noord-Zuid-corridor (Lebak Bulus-Kampung Bandan) samen ongeveer ▒ 23.8 km en oost-west corridor ongeveer ▒ 87 Km.

1. MRT Noord-Zuid corridor Fase I

Gebaseerd op gegevens van de officiŰle website van PT MRT Jakarta (jakartamrt.com) detikfinance deelde mede op maandag (05/06/2013) ten minste 21 MRT-stations zullen worden gebouwd aan de noord-zuid corridor uit Lebak Bulus naar Kampung Bandan (Ancol) .

Een totaal van 21 stations zullen worden verdeeld in twee fasen pengerjaanya proces, dat is fase I van het Lebak Bulus-HI Rotonde langs 15.7 km bestaande uit 13 stations, streefdatum voor de voltooiing eind 2017.
Fase II van de Rotonde HI-Kampung Bandan (Ancol) langs de 8,3 Km bestaat uit 8 stations.

Project langs de 15.2 km fase I bestaat uit bouw viaduct, langs de 9,2 km en omvat het station Lebak Bulus, Fatmawati, Cipete Raya, Haji Nawi, Blok M, en Sisingamangaraja.

Maakt nog steeds deel uit van Fase I, een totaal van 6 stations in de ondergrondse (tunnel) stations langs de 5.9 km omvat de Senayan rotonde, sportstadion, Bandungan Hilir, Setiabudi, Upper Hamlet, en rotonde.

2. MRT Noord-Zuid corridor Fase II

MRT Jakarta Fase II bouw van rotonde-Kampung Bandan (Ancol) langs de 8,3 Km bestaat uit 8 metrostations.

De stations zijn station Sarinah, Monas, Harmony, Sawah Besar, Mangga Besar, Glodok, Kota en Kampung Bandan


3. MRT oost-west corridor Fase I

Als voor de Oost-West corridor van Bekasi naar Balaraja men bestudeert of het haalbaar is aka project is nog niet vastgesteld.

Gepland om gebouwd te worden van CIKARANG tot Balaraja, deze gang wordt verdeeld in twee fasen, fase I en II zijn gericht op operationeel zijn uiterlijk in 2027.

Vooral voor Fase I bestaande uit 21 stations van Ujung Menteng (Cakung, Oost-Jakarta) tot de regio Kembangan (West Jakarta).
Deze eerste fase van het station in Station antaralain Ujung Menteng, Pulo Gebang, West Cakung, frezen, Pulogadung, Pioneer, Kelapa Gading Timur, Kelapa Gading Barat, Stone Well, Cempaka Baru, Strain, Senen, Kwitang, Kebun Betel (ontmoette station Sarinah ), Cideng, Downtown Bloomington, Roxy, Grogol, Pesing, Kembangan I, II Kembangan.

Fase I Oost - West corridor bestaat uit verschillende viaducten en metrolijnen. Het plan zal worden gemaakt van de rijstrook viaduct (lane overpass) Ujung Menteng naar Monday, vanaf Monday, naast Roxy zal een metrostation krijgen, terwijl vanuit Roxy naar Kembangan II zal verhoogd worden gemaakt.

Oost-West corridor Fase II oostzijde van Jakarta zal worden gebouwd van Ujung Menteng (Cakung) naar Cikarang, stations, zijn nog niet vastgesteld.
Anders zal het verder worden gebouwd van westzijde station Jakarta, van regio tot regio Balaraja Kembangan (Tangerang), ook de onbepaald stations.

Bron: http://finance.detik.com/read/(...)mrt-jakarta?f9911023


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

(plaatje 2011).



Combinatie van boven-en ondergronds om kosten te besparen.



Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line
 

Jakarta 13 MRT stations Phase 1 (kaartje 2011).




Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

RPeetoom
User
spacer line
 

Ik mis een beetje de boodschap van Dhr. ingenieur Albert bij deze copy&paste stortvloed.
Heb nog wel een vraag: moet een MRT altijd een monorail zijn of kan het ook een 'gewone' metro zijn?



Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line
 

Nog een aanvulling op de bovenstaande plaatjes van de metro. Dit is hoe de doorsnede van het station Blok M eruit zou moeten zien.



'In de Archipel' | Weblog over Indonesi├ź: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line
 

Ik postte op precies hetzelfde moment als RPeetoom. Deze metro is geen monorail hoor, gewoon een metro net als in bijvoorbeeld Amsterdam en Rotterdam rijdt. Er is ook een plan voor een monorail (net zo'n ding als in Kuala Lumpur), maar dat staat los van dit plan. Alweer een tijdje geleden heb ik op mijn weblog een artikel geschreven over beide projecten: "Grote OV-projecten Jakarta op punt van beginnen".


'In de Archipel' | Weblog over Indonesi├ź: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

RPeetoom
User
spacer line
 


On 09-05-2013 15:58 Erwinn wrote:
Ik postte op precies hetzelfde moment als RPeetoom. Deze metro is geen monorail hoor, gewoon een metro net als in bijvoorbeeld Amsterdam en Rotterdam rijdt. Er is ook een plan voor een monorail (net zo'n ding als in Kuala Lumpur), maar dat staat los van dit plan. Alweer een tijdje geleden heb ik op mijn weblog een artikel geschreven over beide projecten: "Grote OV-projecten Jakarta op punt van beginnen".


Dat dacht ik ook.
Het vermoeden rijst dat Dhr. ingenieur Albert hier zomaar wat neer 'plakt' (vreemde hobby!)




You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



51,347,246 topic views - 223,790 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 17:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,352,818 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com