indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Keduadam vroeg in een ander onderwerp:

Trouwens, weet jij met je ogen dicht... Emoticon: Yes! wel eerlijk zijn he?!, het verschil tussen Bintang en Heineken? Dat er w.s. meer sulfiet en minder hop in Heineken* zit, zal je ook niet proeven toch?

Hierop is mijn antwoord onherroepelijk JA. Ik ben geen kenner, maar Heineken vind ik in de afgelopen jaren minder lekker geworden. Ik drink dan ook vrijwel altijd nog Bintang, tenzij ik bijvoorbeeld bij Sushi Tei zit, waar ze alleen ijskoude Heineken hebben.

Dit geldt dus voor in Indonesie gebrouwen Bintang en Heineken. Hoe het elders is weet ik niet, ik kom uit Eindhoven (e.o.), alwaar men Bavaria drinkt, en geen paarden-pis wat ze elders in den lande dan vermommen als Heineken. Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

spacer line  

In ons hotel doen wij regelmatig de "smaak-test". Buiten dat het grappig is om te doen - m.n. bij verknochte Heineken-drinkers, die "een Heineken herkennen uit duizenden" - is het natuurlijk ook goed voor de bar-omzet:

Zet iemand aan tafel, blinddoek hem en schenk zowel een koude Bintang en koude Heineken (uit dezelfde koelkast) in twee koude glazen (uit de vriezer). Laat hem ruiken en proeven en stel hem daarna de ham-vraag: Welk biertje vond je nu het lekkerst? In 7 van de 10 gevallen kiest men voor het Bintang-bier.

Bintang rules, ha ha!

If you have nothing to loose, you can risk everything

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 21-03-2013 05:43 schreef Amed East Bali:
In ons hotel doen wij regelmatig de "smaak-test". Buiten dat het grappig is om te doen - m.n. bij verknochte Heineken-drinkers, die "een Heineken herkennen uit duizenden" - is het natuurlijk ook goed...

Ligt dat nu aan mijn smaak, dat ik (naast Heineken) ook geen glas Cola meer drink? Vanwege de smaak die m.i. absoluut minderwaardig is vergeleken met de smaak 'bij ons' in Europa?
En die Pepsi, bij McDonalds... bah, burp, wat een viezigheid!! (Afgezien bij Pepsi ik het eigenlijk principeel nooit meer drink, vanwege de embryoproeven met dit product in de States...)
Jammer, vooral bij KFC, want die kip SAMEN met cola... verplichte en ideale en perfekte combinatie... Niet meer dus.

Your attitude determines your altitude

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ik heb niet voor niets Bintang in mijn naam staan....
Ik kijk er niet van op als Bintang onder licentie van Heineken gebrouwen wordt. Ik heb altijd het idee gehad dat Bintang tot de Heinekengroep behoort.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Hťť poppelepeeee, ga over een maand naar NL... het eerste wat ik doe is een LEFFE Triple kopen!!! Liefst met een oud stukje kaas.... mmmmmm. Onovertreffelijk!!!! !!!!! Emoticon: Party!

zieleffe
User
spacer line

BintangJan ook ik heb mijn nickname verbonden aan een biermerk. Leffe
Keduadam ja heerlijk met grenadine een klein scheutje maar
Proost

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

ZIE (ziet gij) Leffe!! Oyah Pak.

ZIET, wat eenen gansch grooten heerlijkheid... drinken als wijn...lang in je mond laten rollen,
tot je neus mee gaat doen,...en je hele kop... mmmmmuah!

Maar met grenadine... hmm, nee lijkt me minder.
Vind het haast beledigend Emoticon: Nice
Gewoon puur joh!! Ik weet niet beter... laat mij maar. ADUH!

Prosit, Leffe & Leffe!! Emoticon: Worship

zieleffe
User
spacer line

Ja ben het eens met je keduadam maar jij bedoeld natuurlijk Leffe Tripel ik bedoel leffe dubbel dat is een donkere biertje............... Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Maar toch... met grenadine??? Foei Om Ziel

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Even terug naar de topic waarop dit werd aangehaald waar de bedoeling was aan te geven dat mensen een bepaald merk prefereren maar het niet eens "herkennen".
Behalve bier komt men dat met vele merkartikelen tegen (zowel in NL als in RI voordat we weer opmerkingen krijgen in de trant van: "Ja maar in NL ook......" Emoticon: Wink . Men is zich er niet van bewust dat vele merken (of het nou gaat om bier, auto's of kleding, etc) uit dezelfde fabriek komen, alleen onder een andere merknaam en met een ander prijskaartje. Geregeld heb ik hier een "chat" met (Chinese) zakenlui die dat toegeven en gewoon in hun vuistje lachen om de stupiditeit van de (autochtone) consument die zich blijkbaar graag laat bedonderen.
Zo heb ik dat al eens gehad met een motorfiets en een auto. Ik kocht het "mindere" merk waarop de verkoper (eigenaar) toegaf dat ze uit dezelfde fabriek afkomstig waren als de zgn. betere merken; alleen de prijs verschilde. Daar de gemiddelde autochtoon hier graag status heeft ( gengsi ), betaalt men grif enkele miljoenen extra voor het duurdere merk ( gengsi wederom want iedereen moet weten dat Bambang dat kan betalen) terwijl het qua kwaliteit exact hetzelfde is als zijn goedkopere broertje. How low (stupid) can you go......
Als ik dat vertel aan iemand dat ze uit dezelfde "keuken" komen, gaat men er steevast tegen in en ik heb ongelijk. Sorry, ik geloof 100x liever de Chino-Indonees dan de gengsi -autochtoon die z'n informatie doorgaans haalt uit het roddelcircuit en niet uit gepubliceerde onderzoeken of info van de Chino handelaren.

zieleffe
User
spacer line

Zo is het maar net Y-B je slaat de spijker op zijn kop.
Mensen willen bedonderd worden en dat hebben die fabrikanten ook door.
Een A merk of een ander merk het komt vaak uit de zelfde ketel.
Maar een is altijd verschillend, dat is Nasi Goreng, niemand maar dan ook niemand maak het zelfde Nasi Goreng, ieder heeft zijn of beter haar eten, het zelfde klaar gemaakt......... Emoticon: Yeah right!
Dat is mij wel opgevallen.
Dan een lekker pilsje er bij voor mij, als het maar koud is, vooral is dat lekker wanneer het glas ook uit de diepvriezer komt.
Wel is het zo dat een Bottel Bintang, Bali Hai, of SanMiguel ik drink ze allemaal wel, vooral als ze het mij aanbieden .................Ha ha ................ Emoticon: Wink Emoticon: Nice

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Ya Zielleffe, Leffe donker is ook heerlijk (Voel me alleen iets ouder dan).
De Leffe fabriek in Belgica hebben ze een keer verhuisd van plek, maar t smaakte voor geen meter...
nu zijn ze weer terug, met de brouwer op dezelfde plek... en de smaak is weer terug!
Het gaat nl. om het BRONWATER. Is misschien de beste in de wereld, voor zo'n karakterbier!...
heel apart en voor mij haalt geen bier het bij Leffe! Palm komt een beetje in de buurt?

Verder heb ik net Zero % Bintangblikkies gekocht. Best lekker. Soms is alcohol niet zo nodig.

Een keer hebben ze bij de jeugd (een half jaar geleden in NL bij een festival) alcoholVRIJ bier geschonken. Al het tuig had t niet eens door HAHA! Bij navraag vonden ze het bier echt lekker, geen probleem!
Toen werd het aan het eind van de avond omgeroepen, dat t een test was en dat het bier alcoholvrij was de hele avond.
Baaaaalen natuurlijk voor het opscheppersvolkje (ik neem aan vrijwel 100%), en zelfs toen er nu een gratis rondje werd gegeven, wilde NIEMAND het meer.... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Dit ware verhaal ZOU in Indonesia kunnen passen... zo weinig ruggegraat, zo veel schaamte, zo weinig penis, en ballen, zo weinig eerlijkheid en gewoon erkennen dat je op je grote bek ging... en zo.
Maar nee, t was .... in.... Holland!!!
Nou is Holland geen Hollands Glorie meer van weleer en Tempo Doeloe, en dat helpt ook niet helemaal meer als we massaal op Geert stemmen (een beetje wel dus).

Wel, IK schaam me er dus niet voor. Heerlijk, zo even een kalenkje opentrekken...
Bintang Zero !

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Bintang of Heineken bij het 1e pintje proef je wel wat verschil maar da's meer psychologisch denk ik,als je het "merk" ziet.
Ik drink het door elkaar en kijk ook naar mijn dompet.
Wat je ook drinkt het resultaat is hetzelfde, een geelachtige lauwe vloeistof op het toilet.
Als hollander neig je vaak toch eerst naar een Heineken.
Vroeger toen ik nog in de regio Eindhoven woonde was het anders dan koos je voor
Philips lampen en tv's en Bavaria bier.
Maar als je ouder / wijzer wordt dan kijk je verder als je neus lang is.
Philips kun je ook kopen als er een ander merk op staat want in de Philips fabrieken lopen diverse merken van de band af en wat betreft het bier dat maakt dan ook niet meer zo uit Alles wat je ook drinkt komt toch uit hetzelfde gaatje. Emoticon: Party!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 21-03-2013 07:00 BintangJan wrote:
Ik heb niet voor niets Bintang in mijn naam staan....
Ik kijk er niet van op als Bintang onder licentie van Heineken gebrouwen wordt. Ik heb altijd het idee gehad dat Bintang tot de Heinekengroep behoort.
Klopt, komt uit dezelfde fabriek in Tangerang. Dat is toch geen geheim?

http://www.multibintang.co.id/

Onder het tabblad OUR BRAND staat: Bintang, Bintang ZERO, Heineken, Green Sands, Recharge en Guiness.

Waar Green Sands vroeger alcohol bevatte maar tegenwoordig niet meer en Recharge een power-drink als Red Bull is.

Ho Lee Fuk

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Dat een heineken over de wereld nagenoeg hetzelfde smaakt klopt wel. De ingredienten voor een heineken bier worden geimporteerd. En uit het zelfde gaatje komt het zeker niet.

Een Bintang en een Heineken verschillen al wezenlijk in brouw en brouwtijd en de manier van brouwen.. Nog los van genoemde ingredienten. Bintang wordt al van voor de 2e wereld oorlog gebrouwen door Heineken. Toen welliswaar als een joint venture. Tegenwoordig is het geheel in handen van Heineken.

Where there is a will there will be relatives.

jstar
User
spacer line

Die link is toch wel duidelijk als je alleen al de etiketten met rode ster e.d. ziet. Bintang was toch ook een poosje genationaliseerd voordat het weer terug naar Heineken ging? Vind het van de twee toch wel wat beter.

Heineken heeft hier toch iets minder een 'kwaliteitsbier' label dan in veel andere landen (zie bijv. in de US Emoticon: Laugh out loud ). Misschien door de Nederlandse invloed of door minder marketing? En hetzelfde geldt voor een Carlsberg wat bij ons dan toch wel weer wat hoger staat aangeschreven.

Keduadam; denk dat je het over de verhuis van Hoegaarden hebt, Inbev kreeg het niet voor elkaar de smaak hetzelfde te krijgen na een verplaatsing van de brouwerij. Palm (en een Koninck of Vedett bijvoorbeeld), bevinden zich in Belgie net boven de regulire pils/pint). Leffe als abdijbier is natuurliik weer een andere categorie.

Over kwaliteitsbier gesproken, het is raar dat AB-Inbev hier geen (grote) poot an de grond krijgt. Alleen met Hoegaarden wordt gescoord. Zelfs een Paulaner doet het op veel plaatsen beter. Terwijl in Singapore of zo ze wel goed bezig zijn. Ook in die firma allemaal marketing trouwens; Jupiler was het betere merk en Stella dat van de 'gewone man'. Maar door internationale verkoop en marketing (vnl. Engeland), hebben ze nu plotseling bedacht dat Stella gepositioneerd moet worden als topmerk. En op festivals e.d. is intussen alles tussen de twee gewisseld.

Hmm, een Jupiler...wat ik hier redelijk graag drink is Kilkenny, dat heeft wel iets van Palm weg. En redelijk makkelijk te krijgen.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Jstar,

Het meest verkochte bier in Indonesie, Bintangg en Tiger hebben bij mijn weten het grootste markt aandeel in Indonesie. Een Bintang is een heerlijk biertje overigens.

En met Tiger heeft Heineken een markt aandeel wat Carlsberg meer als overtreft. Die sluiten brouwerijen in de regio Zuid Oost Azie. CommerciŽle misklappers gemaakt en flinke ook.

jstar
User
spacer line

Tiger heb ik hier nog nooit gezien? Zou het wel graag drinken wat het is zeker niet slecht. Denk dat Anker en Bali Hai op plaats 2 en 3 staan.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ook anker is een Heineken brand om het zo maar te zeggen en kun je door heel Zuid Oost Azie krijgen. Elke heineken brouwerij of, zo'n beetje elke brouwerij maakt anker.

Ben recent nog op een Carsberg brouwerij geweest, is nu een verlaten terrein. Ze wilde met Cocal Cola een deal maken. Mislukt dus. Vonkeltje nieuwe Carlsberg brouwerij.

Raken ze aan de straatstenen niet kwijt.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 22-03-2013 04:49 schreef jstar:
Die link is toch wel duidelijk als je alleen al de etiketten met rode ster e.d. ziet. Bintang was toch ook een poosje genationaliseerd voordat het weer terug naar Heineken ging? Vind het van de twee toch wel wat beter.

Heineken heeft hier toch iets minder een kwaliteitsbier label dan in veel andere landen (zie bijv. in de US Emoticon: Laugh out loud ). Misschien door de Nederlandse invloed of door minder marketing? En hetzelfde geldt voor een Carlsberg wat bij ons dan toch wel weer wat hoger staat aangeschreven.

Keduadam; denk dat je het over de verhuis van Hoegaarden hebt, Inbev kreeg het niet voor elkaar de smaak hetzelfde te krijgen na een verplaatsing van de brouwerij. Palm (en een Koninck of Vedett bijvoorbeeld), bevinden zich in Belgie net boven de regulire pils/pint). Leffe als abdijbier is natuurliik weer een andere categorie.

.....Stella dat van de gewone man. Maar door internationale verkoop en marketing (vnl. Engeland), hebben ze nu plotseling bedacht dat Stella gepositioneerd moet worden als topmerk. En op festivals e.d. is intussen alles tussen de twee gewisseld.

Hmm, een Jupiler...wat ik hier redelijk graag drink is Kilkenny, dat heeft wel iets van Palm weg. En redelijk makkelijk te krijgen.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

TX jstar; ik zat al te twijfelen toen ik het typte. Het moet idd Hoegaarden zijn geweest die de geit verzette. En weer terug. Maar ik vond het wel apart sowieso...

Verder helemaal mee eens wat je schrijft... Bintang net iets lekkerder dan Heineken....
En ja... net of Carlsberg net iets lekkerder is voor mij, als 'ons' Heineken (ben ik blij dat het hier in Indon. goeiekoper is).
Maar de psychologische (of emotionele) meerwaarde is nooit te onderschatten bij merken, tenzij we geblindoekt proeven bijv.! 'A Brand is a Person', schreef de grote Ogilvy eens. Je ziet een merk, en omdat we altijd in plaatjes denken, vormen we in ons DENKEN een beeld, een sfeer... wat de rest Emoticon: Yummie! beÔnvloedt.

Ja en Stella heb ik veel in de UK gedronken. Ook zo'n 'meerwaarde', WANT het komt uit BelgiŽ?! Misschien smaakt het dan ook echt wel goed... Emoticon: Confused Want die Belgen, DIE kunnen bier maken zeg.... m.i. de top van de wereld!

Kilkenny kan ik me zelf niet (meer?) voor de geest halen. Is dat Engels, of Belgisch... moeite waard te proberen dan, als het Palm benadert.

Wat bedoel je met 'Anker op plaats twee...', de smaak? Dan gaan onze smaken hier uiteen, want Anker is voor mij toen, een paar keer... en niet meer. Emoticon: Talk to the hand

zieleffe
User
spacer line

jstar
User
spacer line

On 22-03-2013 09:51 Keduadam wrote:

Kilkenny kan ik me zelf niet (meer?) voor de geest halen. Is dat Engels, of Belgisch... moeite waard te proberen dan, als het Palm benadert.

Wat bedoel je met 'Anker op plaats twee...', de smaak? Dan gaan onze smaken hier uiteen, want Anker is voor mij toen, een paar keer... en niet meer. Emoticon: Talk to the hand

Nee hoor, mee eens; ik had het over verkoop of consumptiecijfers. Drink Anker alleen als er echt niets anders is.

Kilkenny is van de Guinness brouwerij. Iers dus.

gosse36
User
spacer line

Ik verlang nu alweer naar eind augustus, 1 van de eerste dingen die ik doe is een lekker flesje bintang. Ik woon zelf in Friesland maar als ik in eindhoven ben (toko die bintang verkoopt) neem ik altijd een paar flesjes mee. Emoticon: Party!

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Gosse, volgens mij verkoopt de bierwinkel in Joure ook Bintang, lijkt me iets dichterbij Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,278,841 topic views - 240,040 posts - 13,725 topics - 32,728 members - last post @ 14-08-2020 07:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,466,649 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com