indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Uit een ander topic geplukt vanwege oftopic:

[...]

Sule vind ik wel goed, maar vaak in samenspel met de anderen bij OvJ, hij doet het niet alleen in ieder geval. OvJ gaat prima over het algemeen. Veel over-acting,maar dat is normaal hier. Helaas. Wil je echt iets zien wat altijd naar het belachelijke gaat dan moet je Pesbukers (ja, van Facebookers) maar eens kijken, met die stink-banci van een Olga en eeuwig schoolmeisje-maar-toch-niet Jessica Iskandar. Walgelijke tv is dat.. en dat geloof ik vijf dagen in de week ook. Emoticon: Talk to the hand

Sule heeft sinds kort 'Oesman 77' waarin hij een oude vergeetachtige man speelt. Daar lukt het hem niet om grappig te zijn, met van die standaard Banana Split-grappen uit de jaren 80 van de vorige eeuw, maar dan door Indonesiers uitgevoerd.

Ho Lee Fuk

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Sinds zo'n zeven jaar heb ik voor t eerst weer een kwelbuis.
Meer voor mijn bahasa eigenlijk.
Heb nu Global TV aan, Engels voetbal. Ik weet t; niet erg gedisciplineerd want dit is in t Engels!
Is w.s. het enige wat zonder die rampzalige, voortdurende giga-irritante reklame is...

Verder heb ik geen kabel.
Heb nog niet iets interessants gevonden. Misschien om die reden.
Heb een keer ergens iets van Geo huppeldepup gezien. Amerikaanse series over natuur e.d. DAT was wel prachtig... Dus ooit kabel aanschaffen?

Tijdverspilling wil ik niet, zeker niet met (passieve, eenrichtings) 'amusement'.
Voor (geweldadige) films maak ik absoluut geen tijd.

Ik moet eens wat beter mijn best doen om wat te zoeken... als ik er tijd voor kan maken.
Een Indonesische geschoolde kennis zei dat er maar twee 'kwalitatieve' zenders zijn.
Ik geloof dat hij TV One en Metro TV noemde.
MMvghghgmmmmuaaah. Misschien. Vast wel. Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn

Emoticon: Yeah right!

Your attitude determines your altitude

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Klopt. Zijn de enige zenders waarnaar ik wel eens kijk. Ook al heb ik al meer dan 20 jaar TV hier, het is niet voor mij maar voor de andere bewoners. Tijdje BVN gehad maar dat is het ook niet. Van NL-TV wordt men alleen maar neerslachtig.
Maar daarentegen zijn Indonesische TV-programma's van een dusdanig laag allooi, dat elke seconde er aan besteed, is a waste of time en een ergernis (slecht voor mijn hart). Voor Indonesische kijkers is er geen probleem, want zij hebben geen vergelijkingsmateriaal.
Journalistiek hier is van een dermate lage kwaliteit dat ik durf te beweren dat een journalistiek-cursus van 3 maanden en een video-cursus van 6 maanden in NL mij meer hebben geleerd dan al die zgn. professionals hier in RI na jaren studie kunnen presteren (blijkt dat de weinige programmamakers van kwaliteit hun studie in het buitenland hebben genoten). Zelfs de basic principals van journalistiek kent (of gebruikt) men niet. Soms zijn de amusantsprogramma's zelfs walgelijk te noemen. Het gros wordt gepresenteerd door een stel wulpse maar inhoudsloze dames (nee, geen "domme blondjes" maar "domme zwartjes" Emoticon: Wink en een stel aanstellerige giebelende relnichten die weinig anders kunnen dan schreeuwen en om zichzelf lachen. A disgusting example of narcissism .

spacer line  

On 31-03-2013 03:34 Yogya-Bali wrote:
Zelfs de basic principals van journalistiek kent (of gebruikt) men niet. Soms zijn de amusantsprogramma's zelfs walgelijk te noemen.

Die indruk heb ik ook .
Aan de andere kant zijn de programmas bestemd voor zo veel mogelijk kijkers , dus laten we zeggen "die niet dezelfde percepties hebben als wij ".

De discussie van de groep "juristen" van TV One ga ik meestal afkijken .
Metro is ook een soort TROS tv .
Trans tv is een soort Indonesische SBS .
We kijken ook weinig tv als we daar zijn , deze keer heel weinig, omdat Central Park -Taman Angrek op een loopafstand zit.
Gaan we vaak chillen in diverse warung kopi .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31-03-2013 07:31 Surya Atmadja wrote: Aan de andere kant zijn de programmas bestemd voor zo veel mogelijk kijkers , dus laten we zeggen "die niet dezelfde percepties hebben als wij ".
En dat laatste komt omdat er geen keuze is, geen referentiekader om deze programma's aan te spiegelen.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

....domme zwartjes" Emoticon: Wink en een stel aanstellerige giebelende relnichten die weinig anders kunnen dan schreeuwen en om zichzelf lachen. A disgusting example of narcissism

HAHAHAHA!! Klopt, tot nog toe zoals ik dit meemaak. Dan proberen het wat te volgen, maar meestal ZAP!!! weg van daar!

De discussie van de groep "juristen" van TV One ga ik meestal afkijken .

Dat probeer ik soms ook te volgen... goed voor mijn Bahasa en voor mijn inzicht... maar nog net te moeilijk.
Is nog huiswerk voor mij.

Your attitude determines your altitude

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,011,719 topic views - 239,965 posts - 13,725 topics - 32,570 members - last post @ 05-08-2020 17:04 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,050,628 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com