indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

dat bedoel ik maar, je hoeft dus NIET naar Java om dat te zien. Emoticon: Shiny

printil
User
spacer line

Ik heb net 3 maanden vrijwilligerswerk gedaan in Bedulu (Yeh Puluh) een plaatsje op 12 min. afstand met de Bemo van Ubud. Geen hotel daar te bekennen. Ik sliep in een compound en dat was geweldig. Veel groen, veel natuur heel mooi. Ik zat heel vaak voor of na m'n werk even op de grond tussen de sawahs, en nam deel met de plaatselijke bevolking aan de ceremonies. Jammer dat veel mensen die schoonheid van Bali dan over het hoofd zien want het IS er wel degelijk.
Zowat ieder weekend ging ik wel naar Ubud (om te zwemmen)(en ook naar Gianyar voor de lokale markt daar zonder touristen) Was al 2x eerder tijdens vakantie in Ubud geweest en ik vind het daar heel leuk. Ik hou niet van grote steden en massa-toerisme maar de sfeer in Ubud vind ik nog steeds heel goed. Het verschil merkte ik goed toen ik de laatste 4 dgn. van mijn tijd op Bali in Seminyak zat en daar vond ik het afschuwelijk. Ook de mentaliteit en ook de Balinezen zelf zijn daar zooo anders.... soms hebben ze zelfs het gedrag en taalgebruik van bep. toeristen overgenomen. Ook in massagesalons daar voelde ik me absoluut niet thuis terwijl ik dat in Ubud top vond..... Ik ben eerder ook op andere eilanden geweest maar wat me aanspreekt aan Bali zijn toch de vele ceremonies de Godsdienst die anders is etc. Ik zou wel naar Sumatra willen (half vrijwilligerswerk want je maakt het land toch op een andere manier mee dan en beetje vakantie) maar ik zou dat dan missen daar.... al lijkt me de natuur wel vreselijk mooi.... Nou ja, i.i.g. heb ik nog vreselijke heimwee naar mijn kleine plaatsje op Bali.....

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,329,860 topic views - 233,661 posts - 13,688 topics - 24,498 members - last post @ 20-09-2019 15:46 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,433,268 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com