indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

elsbeth
User
spacer line

Onze postings hebben elkaar gekruist, Malam. Ik zou toch graag het antwoord van Dieudonne willen afwachten.

spacer line  

On 21-06-2015 15:54 elsbeth wrote:
Maar alleen geestelijke bescherming. Kan iemand mij vertellen waar zoiets uit zou bestaan? Heb jij, Dieudonne, ervaring met het ontvangen van geestelijke bescherming van een dukun? Deze vraag is serieus, ik zou graag willen weten waar dat uit zou kunnen bestaan. Moet ik dat zien als het weerbaarder maken van degene die bescherming zoekt, of het geestelijk breken van mensen die je blijkbaar als je vijand ziet?

Zal ik proberen.
Er zijn 1. passieve (van je zelf) en 2.actieve bescherming (van buitenaf).
Voorwaarde is dat je gelooft heb in de geziene en ongeziene wereld/wezen.
Zelfs de Christendom/Moslim/Jodendom (en dat zijn miljarden mensen buiten de polytheisme ) geloof in de duivel, satan cq sjeitan

1. je moet je geestelijk zelf er aan werken , goed leven(wie goed zaait, zal goed oogsten etc) .
2.Mocht je ondanks dat toch de pech heb dat je door iemand "bewerkt" wordt, kan je de hulp vragen van iemand.

Als je ziek bent ga je zelf huis tuin keuken medicijnen nemen , helpt het niet ga je naar een arts. (zie punt 2).

Een goede (witte ) dukun, sjamaan,medicijnman .voodo,winti etc zal alleen werken aan de bescherming /verdrijven van de oorzaken.
Soms bestaat de kans dat de slachtoffer(bewerkte persoon) wraak wil nemen, en dan gaat het escaleren.En men moet bereid zijn de prijs te betalen ( Indonesiers zeggen tumbal )

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gef nix Elsbeth, jou reactie is totaal anders als die van mij.
Ik denk gezien de reactie van Dieudonne dat je niets meer zal horen.

elsbeth
User
spacer line

We zullen zien, ik heb de tijd.

dieudonne
User
spacer line

Ik geef geen antwoord op de vraag of ik wel of geen ervaring heb met een doekoen. Vˇˇr je het weet heb je hele zooi tegen je. Ze hebben overal en op alles wat te zeiken. Hier valt niet mee te discussiŰren. Helaas voor u Elsbeth, nogmaals discussie gesloten.

dieudonne
User
spacer line

Helaas Elsbeth geef ik geen antwoord op je vraag. Vˇˇr je het weet heb ik al die wijsneuzen en betweters op mijn dak terwijl ik Robert L. alleen maar een dienst wil bewijzen. Conclusies trekken moet je doordacht doen en niet zo maar in de wilde weg staan roepen. Daar zit ik echt niet op te wachten.

dieudonne
User
spacer line

Op 21-06-2015 15:54 schreef elsbeth:
Je laat in het midden of je in een doekoen gelooft, geeft slechts een adres door, maar vermeldt wel dat jij er goede ervaringen mee hebt. Ik weet er te weinig van, maar ik kan ÚÚn en ander niet helemaal rijmen.
Robert zoekt bescherming tegen hebzuchtige en ego´stische niets ontziende onmensen. Maar alleen geestelijke bescherming. Kan iemand mij vertellen waar zoiets uit zou bestaan? Heb jij, Dieudonne, ervaring met het ontvangen van geestelijke bescherming van een dukun? Deze vraag is serieus, ik zou graag willen weten waar dat uit zou kunnen bestaan. Moet ik dat zien als het weerbaarder maken van degene die bescherming zoekt, of het geestelijk breken van mensen die je blijkbaar als je vijand ziet?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Helaas Elsbeth geef ik geen antwoord op je vraag. Vˇˇr je het weet heb ik al die wijsneuzen en betweters op mijn dak terwijl ik Robert L. alleen maar een dienst wil bewijzen. Conclusies trekken moet je doordacht doen en niet zo maar in de wilde weg staan roepen. Daar zit ik echt niet op te wachten.

Gatverdamme, wat een arrogantie. Laat me eens raden: jong volwassene, indische achtergrond, op vakantie geweest in RI..........en dus een expert, ook op het gebied van voodoo, annex guna-guna.
Kom maar eens hier, dan kan ik je meenemen naar paranormalen. Nee, geen dukuns want daarmee laat ik me niet in. Ik ben geen gelovig mens maar weet wel dat "het kwaad" (door gelovigen de duivel genoemd) wordt vertegenwoordigd door dit soort sujetten.
Bescherming is mogelijk van paranormale mensen, maar dat zijn geen dukuns. Een dukun zal wraak nemen op de veroorzaker van het leed dat iemand is aangedaan en dus deze persoon "breken" dan wel doden (letterlijk).
Een paranormaal (white magic of hoe je het ook wilt noemen, maar GEEN dukun) zal uitsluitend ervoor zorgen dat de getroffene wordt beschermd tegen "aanvallen" van de tegenstander. Dat is een geheel verschillende uitvalshoek. Dit sluit aan bij Elsbeths reactie cq. vraag.
Robert zoekt bescherming tegen hebzuchtige en ego´stische niets ontziende onmensen. Maar alleen geestelijke bescherming. Kan iemand mij vertellen waar zoiets uit zou bestaan? Heb jij, Dieudonne, ervaring met het ontvangen van geestelijke bescherming van een dukun? Deze vraag is serieus, ik zou graag willen weten waar dat uit zou kunnen bestaan. Moet ik dat zien als het weerbaarder maken van degene die bescherming zoekt, of het geestelijk breken van mensen die je blijkbaar als je vijand ziet?
De laatste jaren een overdosis aan dit soort gevallen meegemaakt; vnl. het kwade dat mensen letterlijk kapot, ziek, dood probeert te maken.
Maar ook het goede die bescherming bieden; soms timbal balik (het kwaad laten terugslaan op degenen die het voor een ander hadden bedoeld) maar dat is niet moedwillens de aanvaller schade berokkenen; alleen terugzenden.
Gisteren nog gebeurt. Alhamdulillah was "het goede" sterker dan "het kwade".

Adik_5
User
spacer line

Anders wil ik wel een poosje een betrouwbare doekoen zijn voor Robert. Hoeveel geld heb je? Emoticon: Shiny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,205 posts - 13,488 topics - 16,247 members - last post @ 22-09-2017 20:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,042,700 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com