indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

elsbeth
User
spacer line

Charlotka, ik heb nog even gekeken naar mijn laatste reis, ook 35 dagen (waarvan dag 1 en dag 35 in het vliegtuig, 3 dagen stopover in Bangkok en daardoor precies 30 dagen in Indonesie).
Wij hebben toen weliswaar veel meer geld uitgegeven, maar daar zaten dan ook 2 binnenlandse vluchten in en veel verplaatsingen. Dat maakt het natuurlijk ook wel duurder. Wat dat betreft heb ik net misschien een beetje te negatief gereageerd, maar ik blijf erbij dat het heel krap is.Ik hoop dat je idnerdaad wat kunt bezuinigen op je onderkomen, dan heb je wat meer te besteden aan eten/drinken/uitjes. Je kunt het natuurlijk zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt. Yogya Bali heeft hier een keer een guesthouse aangeraden in Seminyak.
Simpel, niet duur en zag er erg vriendelijk uit.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daar komt ie: Inada Guesthouse, Gang Bima 11, Jl. Legian Raya, Seminyak, tel. 0361 732269 (zonder zwembad en zonder AC, ca. Rp. 150.000).

spacer line  

Goed, hier dan nog een paar supergoedkope "accommodaties" in Kuta / Tuban, allen zonder zwembad, sommigen met AC, anderen met alleen een ventilator, sommigen MET ontbijt ( scheelt weer in het krappe EET budget ):

Pension Bina
Jl. RayaTuban, Kuta. Tel. 0361 751142
Faciliteiten: 3 slaapkamers, badkamer, tv, ventilator
Prijs Rp. 125 duizend
Prijs Rp. 75000 (zonder een tv, bed 1)

Puri Bunga Inn
Jl. Karang Tenget I / 8, Tuban. Tel. 0361 766124
Voorzieningen: 1 bed, badkamer, tv, airconditioning, ontbijt
Prijs Rp. 150 duizend

Okie Huis
Poppies Gang II, Kuta Beach. Tel. 0361 752081
Voorzieningen Single: 1 bed, badkamer, ventilator, ontbijt
Prijs: Rp. 55 duizend
Voorzieningen Dubbel: 2 bedden, badkamer, ventilator, ontbijt
Prijs: Rp. 80 duizend

Komala Indah
Gang Poppies I, Kuta Beach. Tel. 0361 751422
Prijs: Rp. 70 duizend
Prijs: Rp. 90 duizend

Ronta Bungalow
Poppies Gang II, Kuta Beach, Tel. 0361 754246
Prijs: Rp. 120 duizend

Segara Sadhu Inn
Poppies Gang II, Kuta strand. Tel. 0361 759909
Prijs: Rp. 60 duizend

Biasa Edith Bungalows
Poppies Gang II, Kuta Beach. Tel. 0361 750558

Puri Agung
Gang Poppies I, Kuta Beach. Tel. 0361 750054
Prijs: Rp. 65 duizend

Gora Beach Inn
Poppies Gang II, Kuta Beach. Tel. 0361 752578

Palm Gardens Park Nyiur
Poppies Gang II, Kuta Beach. Tel. 0361 752198

Tunjung Bali Inn
Poppies Gang II, Kuta Beach. Tel. 0361 762990

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Da's nog eens een serie hotels. Kostkamers kunnen ook nog. Rp. 2 - 3 miljoen per maand. Zonder breakfast, etc.

spacer line  

De vraag was:
Wij dachten dat het wel mogelijk zou zijn een huisje/bungalow te huren voor een maand voor 1200euro voor 4 personen (oma, ouders en 3-jarig kind). Schoon, zwembad en niet te ver van het strand.

bisa dicek of makemyday .

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 20-03-2013 01:29 Surya Atmadja wrote:
De vraag was:
Wij dachten dat het wel mogelijk zou zijn een huisje/bungalow te huren voor een maand voor 1200euro voor 4 personen (oma, ouders en 3-jarig kind). Schoon, zwembad en niet te ver van het strand.

Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Inderdaad was dat de vraag. Niet allemaal nu guesthouses, cheap hotels etc. aanbevelen. Lijkt mij stug dat er voor 1200 euries voor een maand niks meer te vinden is . Kijk eens online op website van de Bali advertiser ed > http://www.baliadvertiser.biz/(...)ads/real_estate.html vast wel wat te vinden...effe googlen, of is het googelen?
Alleen met een zwembad erbij verval je in het hogere segment van de markt.

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Ik heb het al eerder geschreven: Aankomen op Bali, in een goedkoop hotel / pension gaan zitten en Pa vanaf de 1e dag op zijn scooter rond laten rijden om een (geschikt) huis dat te huur staat te vinden. Is echt te doen.

Het "goedkope" vakantie onroerend goed dat te huur staat - ook voor periodes van een maand e.d. - zul je niet gauw op het Internet en/of via makelaars of villa verhuur sites vinden maar door opgeplakte A4-tjes op muren, lantaarnpalen, in supermarkten, warungs, etc., etc. en allerlei andere "bordjes" die men daar voor gebruikt.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.pierre; overstay kan, maar dat is 200.000 rupiah per persoon per dag.. dus ook niet mogelijk.. want niet kunnen betalen is detentiecentrum in tot je wel kunt betalen, en de dagen tellen door natuurlijk.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 20-03-2013 01:29 Surya Atmadja wrote:
De vraag was:
Dat klopt, maar voor 1200 euro kun je geen 5-sterren service en faciliteiten verwachten voor 4 personen... ja voor een paar dagen, maar niet een dikke maand. Ergens zal men zich moeten aanpassen. En als het budget niet ophoog kan, dan moeten de verwachtingen omlaag.

Samasama
User
spacer line

Je VOA ter plaatse verlengen is prima te doen hoor, via en agent geen centje pijn , kost alleen de tijd die het neemt om je paspoort naar zijn kantoor te brengen ... en all in all is dat goedkoper dan een 60dagen visum in NL aanvragen via een bureau hier.
Je hoeft echt niet zelf heen en weer naar Renon ; overal plenty agenten te vinden die het graag voor je doen.
Verder ben ik het eens met Amedbali - een paar dagen een goedkoop pensionnetje en zelf een leuke plek zoeken , via airbnb zou misschien ook nog een optie zijn.
Gewoon gaan en lekker genieten !

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

samasama, natuurlijk zijn er agenten, maar die moeten ook eten, en het ging er hier vooral over dat alles goedkoop moest omdat er geen verder budget is. Dan zit je met 4x een verlenging redelijk vast aan het allemaal zelf regelen, want die agent rekent natuurlijk 4x de kosten voor 4x een visum verlengen..

Charlotka
User
spacer line

Wederom bedankt voor de vele reacties!

Ik begrijp het al, geen souvenirs maar eten kopen :-)
Safari en waterparken stonden niet op de planning, wel tempels bezoeken, dansvoorstelling, wellicht fietsen huren en zeker een snorkeluitrusting. Oja, en een boottochtje naar Nusa Lembongan.
Het visum in Nederland regelen gaat echt niet lukken, want ik ben daar maar een weekje voor de vlucht. Ik woon normaal in Rusland. Mijn man is een Rus, wat dan meteen ook het scooterverhaal en het impulsief aankopen van vliegtickets verklaard :-) Voor het verder plannen van de vakantie ben ik. Maar het gaat dus twee of drie vakantiedagen kosten. Maar aan bureaucratie ben ik wel gewend, ook al vreet ik me nog steeds op. Ik zal eens kijken of er hier in de buurt een consulaat van Indonesie is.

Ja, vaccinaties... Voor Rusland worden dezelfde vaccinaties aangeraden als Indonesie. Ik heb dit in een ver verleden wel gedaan, maar of deze idd nog werkzaam zijn? Alle Russen, en daar stikt het van in Bali, gaan in ieder geval zonder inentingen. Dat past ook weer bij hun 'leef bij de dag' mentaliteit.

Ik heb inmiddels een goedkope accommodatie op het oog, morgen hoor ik of het vrij is. Deze is beneden de 1000euro, dus kunnen we ook een keer een biertje drinken bij de maaltijd.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Hepatitis A en B = 10 jaar lang

DKTP = 10 jaar

Tyfus = 3 jaar.

Bovenstaande vaccinatie vanaf het moment dat je die injectie hebt gekregen !!

In 2011 gezien en veel "last" gehad van héél veel Russen die erg ongemanierd overkomen....ze hebben massaal Bali "ontdekt" !!!

Ik wens je een fijne en leuke vakantie toe....en laat wat van je horen hoe het is gegaan....

Prettige reis toegewenst Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Samasama
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun - zo heb ik het niet gelezen ; bij mij kwam het over als toetsen van het beoogde budget ; ik kreeg niet de indruk dat alles perse op een koopje moest.
Overigens is het traject VOA en via agent op Bali verlengen minimaal zo'n 20 a 25 euro pp goedkoper dan via een visumdienst in NL een 60 dagen visum aanvragen ; dus als je een beetje wilt besparen nog steeds interessant. Houd je toch zo'n 100 euro over om leukere dingen van te doen !
Ik doe het tegenwoordig altijd zo aangezien ik geen zin heb in het gezeur met afspraken op de ambassade en ( tot 2 X toe ) het kwijtraken van mijn paspoort dankzij de geweldige service van PostNL. Kost me al met al minder tijd, moeite en geld.

Samasama
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Carlotka - je zou ook kunnen overwegen op een aantal verschillende plaatsen te gaan logeren - ivm je kind is het strand van Sanur een stuk veiliger dan rond Kuta of Jimbaran - voor je andere plannen ( tempels , dansvoorstelling etc ) is omgeving Ubud een leuke locatie - en in die buurt zijn veel accomodaties te huur die ver onder 1000 euro per maand kosten - voor 500 euro per maand zijn er al plenty mogelijkheden.
En ik zou me niet zoveel zorgen maken over je visum , ik zou gewoon voor de VOA gaan en die ter plaatse door een agent laten verlengen , heeft mij ongeveer 60 euro totaal gekost - en als ik hier een visum via een bureau aanvraag kost dat ongeveer 90 euro exclusief versturen. Een leuke besparing dus.

spacer line  

Hallo Charlotka,
Ik lees net je budget voor je vakantie maar je kunt ook goedkoop een hotel zoeken in Kuta. Ik zelf ga vaak naar Bakungsari die ik boek via Agoda. Dit is een goedkoop hotel met een ideale ligging. Je moet niet te veel van het hotel verwachten maar het bed is goed, er is een zwembad en een mooie tuin. Als je naar dit hotel wilt kijken kun je het beste de prijs in de gaten houden want deze wijzigd steeds. Ik ga zelf dit jaar weer daar na toe en heb voor de maand juni 14 euro per nacht voor 2 personen betaald incl. ontbijt. Voor 33 dagen ben ik 427,- kwijt dus goedkoper is echt mogelijk. Wil je dan rond reizen heb je meer budget over omdat je hotelkosten laag zijn. Succes.

Charlotka
User
spacer line

Bedankt voor alle reacties. Ik heb besloten om de tip van Amed East Bali op te volgen. We vliegen er heen en gaan dan op onderzoek. Visum gaan we ter plekke laten verlengen. En met de inentingen nemen we het risico.
Ik laat weten hoe het is gegaan als we weer terug zijn.

Groetjes,
Charlotka

spacer line  

Ga niet op straat (kaki lima-straatstalletjes )eten.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 08-04-2013 11:38 Surya Atmadja wrote:
Ga niet op straat (kaki lima-straatstalletjes )eten.

Zou niet weten waarom niet.......Heb er nog nooit wat aan over gehouden. En menig straatstalletje waar dan ook verkoopt smakelijker voedsel dan in een restaurant...Maar ja, ieder zijn mening he?

hati hati, pelan pelan

spacer line  

On 08-04-2013 11:42 senior wrote:

[quote removed]

Zou niet weten waarom niet.......Heb er nog nooit wat aan over gehouden. En menig straatstalletje waar dan ook verkoopt smakelijker voedsel dan in een restaurant...Maar ja, ieder zijn mening he?

Om , het gaat hier (waarschijnlijk) over een toerist die voor het eerst naar Indosenia gaat .
Met een klein kind.

Ik ben een jonge Emoticon: Wink oude bok die al tig jaren rond reis daaro , en toch ben ik (super) gevoelig als om eten gaat.
Heb vorig maand schieterij gehad in Plaza Senayan Jkt omdat ik een paar dagen eerder bij TSM( ex Bandung Super Mall) een portie lotek at.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Kleinere kinderen zijn toch al kieskeurig, dus die zullen het waarschijnlijk toch niet eten...En als het je eerste reis is, is het bijna een must om bij zo'n kraampje te eten. Achteraf weet je dan meteen of dat wat voor je is....

De schieterij heb ik vrijwel nooit...ja, een keer flink na een bezoek aan rotzooi verstrekker Mac Donalds, zo'n 16 jaar terug. Nu kom ik nergens ter wereld meer in fast food zaken.

hati hati, pelan pelan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De één is er gevoeliger voor dan de ander Senior, mijn echtgenote kan eten waar en wat ze wil, ik heb hetzelfde als Surya, als het maar enigszins verkeerd is dan heb ik ogenblikkelijk de broekhoest.

Gaat men op vakantie naar Indonesië zou ik ook zeker aanraden kaki lima te mijden.
Eerst maar eens kijken hoe iemand reageert op het eten in een redelijk restaurant.
Een paar dagen broekhoest is redelijk te bestrijden, maar de kans om typhus of cholera op te lopen is bij een kaki lima het grootst.

Niet zo vreemd als je het afwas water uit de sloot haalt Emoticon: Blush
Ik heb een keer cholera opgelopen, ik kan je verzekeren dat je daar niet vrolijk van wordt, dan zijn er gelijk 5 dagen vakantie verpest.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-04-2013 12:16 Malam wrote: Gaat men op vakantie naar Indonesië zou ik ook zeker aanraden kaki lima te mijden.
Eerst maar eens kijken hoe iemand reageert op het eten in een redelijk restaurant.
Hangt er vanaf wat als een redelijk restaurant wordt beschouwd Malam. Gelukkig heb ik zelden last van mijn ingewanden dus kan alles eten. Restaurants kunnen echter ook verkeerd zijn. De keren dat ik goed last had, was in het restaurant van een 5-sterren hotel in Jakarta en in een zeer populair restaurant voor toeristen in Prawirotaman in Yogya (zelfs 3x).
Probleem met restaurants is dat ze 's avonds datgene dat niet verkocht is, niet weggooien maar voor de volgende dag bewaren (anders lijden ze verlies). Een kaki lima daarentegenover is doorgaans geheel uitverkocht en koopt de volgende dag weer vers in (even het borden wassen in de kali daar gelaten). Nou kan men zeggen in restaurants houdt men het in de vriezer, maar hoe vaak valt de electriciteit niet uit?! Denk maar niet dat de restauranthouder vervolgens het inmiddels ontdooide voedsel weggooid; dat blijft mooi in de vriezer en dat krijg je de volgende dag op je bord.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Klopt YB, ook in restaurants is en blijft het een gok, maar zoals ik al zei, de normale broekhoest is redelijk met stopmiddelen op te vangen.
Integenstelling tot de echte broekhoest als Cholera, die kans is bij een kaki lima extra groot, zeker met vies afwas water.
Het is dan ook aan te raden, dat toeristen die bij een kaki lima wat eten er op staan dat het bloedheet is en als het kan niet het bordje van hem maar van je zelf te gebruiken.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik ben nu 3x in IR geweest, ik nam altijd eten die in olie is gebakken of op vuur werd geroosterd, dan weet ik zeker dat die "beestjes" dood zijn....

Vorig berichtje al geschreven 1x verkeerd voedsel ( paddestelen/champignon) gegeten en een érge voedselvergiftiging opgelopen, zelfs na dat ik weer in Nederland terug was gekomen nog ongeveer 2 weken last van hebt gehad.... Emoticon: Cry Emoticon: Cry

En met de inentingen nemen we het risico. , schreef Charlotkar.....dát is wel een héél groot risico....maar dat moet ze zelf weten vooral wat haar kindje betref Emoticon: Frustrated

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,784 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 16:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,349,233 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com