indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

'38 IndonesiŽrs wacht doodstraf in Saudi ArabiŽ'
Gepubliceerd op 15 maart 2013 05:33
Zo'n 38 IndonesiŽrs wacht in Saudi ArabiŽ de doodstraf voor het plegen van criminele feiten. Dit meldde de afdeling Bescherming Indonesische Burgers in het Buitenland van Buitenlandse Zaken bij monde van Tatang Budie Razak. "Van de 28 mannen en vrouwen wachten er vier op hun executie terwijl de andere zaken nog niet definitief zijn," aldus Razak.
Lees verder , klik op de titel

Bagus
User
User icon of Bagus
spacer line

Wat is het probleem dan ?
Oog om oog ..tand om tand !! Emoticon: Angry

De jappen in onze tempo dulu tijd moorden en verkrachten voor hun plezier dus ... Emoticon: Frustrated

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

On 15-03-2013 09:12 BlogBlot wrote:
'38 IndonesiŽrs wacht doodstraf in Saudi ArabiŽ' Gepubliceerd op 15 maart 2013 05:33
[quote removed]
Lees verder , klik op de titel

Wat is het probleem ?
De indonesische mannen en vrouwen die in Saudi willen werken die weten dat ze daar als slaaf worden behandeld.Ze weten de wetten als je foute dingen doet dat je zwaar gestraft word.Ze willen wel het geld maar niet de consekwensies.Blijf dan helemaal weg uit Saudi.

Shalom

simpati
User
spacer line

De indonesische mannen en vrouwen die in Saudi willen werken die weten dat ze daar als slaaf worden behandeld.
Was dat maar waar, de meeste worden geronseld door makelaars en weten helemaal niet wat hen te wachten staat in het beloofde land.

Ik zou wel eens willen weten hoeveel ARABIEREN de doodstaf zouden moeten krijgen omdat ze smeerlapperij uithalen met gastarbeiders.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

de meeste indonesiers weten helemaal niet wat ze kunnen verwachten wanneer ze over de grens gaan, naar welk land dan ook.
je moest eens weten wat voor onzinverhalen er vertelt worden door indonesiers die
bv naar Nederland gaan op vakantie of met hun belanda echtgenoot.
het enigste wat telt is dat je "sukses" hebt, status. jij hebt het gemaakt want je bent buiten indonesie geweest of getrouwd met een belanda
dus er worden complete sprookjes verzonnen over hoe het bv in Nederland is.
toen mijn vrouw voor het eerst in Nederland op vakantie kwam vroeg ze me waar is dit en waar is dat want daar had ze anderen over horen vertellen Verhalen die dus echt nergens op sloegen. Zoals bv kraanjes op stations waar je gratis drankjes kon tappen en dergelijke of winkels waar je zo maar gratis een televisie kreeg (geen weggeefwinkels maar echte winkels) Er wordt zo veel "gelogen en verzonnen" door indonesiers die "sukses" hebben in het buitenland alleen maar om zichzelf of hun status op te poetsen en al deze verhalen gaan hun eigen leven leiden, een mug wordt heel snel een olifant in indonesie.
Na de eerste vakantie van mijn vrouw in Nederland heeft ze een aantal van die "overdrijvers" goed op hun nummer gezet en het verkeerde beeld recht getrokken.
Ik dacht eerst dat dit alleen in de "omgeving" van mijn vrouw zo was maar ik heb inmiddels gemerkt dat dit op diverse plekken in indonesie gebeurd.
Maar ja wanneer ik de nederlandse toeristen zie op bv Bali zie ik ze ook alleen een foto maken op mooie plekjes en als ze in Nederland terugkomen vertellen ze ook alleen hoe geweldig het wel niet is in indonesie. Alle leed en armoede die zie je niet als gemiddelde toerist of je doet net of je het niet hebt gezien want het is toch veel leuker om te zeggen "ik werd bediend 24 uur per dag door 8 mensen" Emoticon: Laugh out loud

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Gelijk Sabar2. Er worden voortdurend verhalen verteld over het buitenland waar geen steek van waar is. Men leert hier op school ook vrijwel niets over andere landen en culturen. Suriname is steevast een buurland van Nederland, Amsterdam en Nederland zijn hetzelfde, geld krijgt men voor niks doen, etc.
Maar het is ook aan de Indonesier om te accepteren dat hun landgenoten grootpraters zijn (t.b.v. gengsi ) en pogingen te ondernemen info elders zoeken. I.p.v. internet te gebruiken voor games-on-line en Facebook, zou het wel eens nuttig kunnen zijn het voor iets positiefs te gebruiken en zichzelf te verrijken met informatie.
Hoe vaak ik niet mee maak dat een Indonesier nog beter denkt te weten hoe Nederland en de Nederlander in elkaar zitten. Alle westerlingen zijn hetzelfde, daarover heeft men steevast een mening. Het begrip westers eten geldt zowel voor Australiers, Amerikanen, Italianen, Fransen en Britten. Als ik wel eens uitleg vraag in een restaurant naar een niet-Indonesisch gerecht, dan kijkt men mij meewarig aan. Ik ben toch westerling, dus moet weten wat het is (ook al komt het uit de Oekraine). Als ik dan een wedervraag stel over Indiaas eten, zegt men: "Ja maar dat is buitenlands eten". Oh, was het dan geen Aziatisch gerecht?!
Geen reet snapt men van buitenland en buitenlanders maar doet er ook geen enkele moeite voor. Informatie uit het roddelcircuit is de bron. Als je met wetenschappelijke tegenargumenten aankomt, lacht men je uit. Men gelooft liever de buurman die op haj (ja, die is slimmer dan een wetenschapper want die heeft het "licht" gezien) is geweest dan een wetenschappelijk onderzoek. Capek deh.....

Men vermoedt wel wat men te wachten staat in die zandbak maar de drang naar materie en status is groter en overwint.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

YB het roddelcircuit is in indonesie zoiets als de "dagelijkse krant" (de telegraaf)
en tegenwoordig is er nog een tweede waarheidsbron bij gekomen FACEBOOK
Zodra men een Black Berry heeft heeft men status en gaat op Facebook en dan weet men ineens alles over het buitenland.
Ik zie ook vaak jongeren die via facebook en/of twitter wel meer als 20 (on)bekenden
contacten hebben met buitenlanders en/of indonesiers in het buitenland en die mensen vertellen allemaal de waarheid
wat die zeggen is waar en wordt een op een overgenomen.
Op facebook hebben die mensen allemaal een ferrari,luxe huizen, bling-bling en zijn allemaal minstens popzanger of miljonair Emoticon: Party!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 16-03-2013 01:36 Yogya-Bali wrote:
Gelijk Sabar2.

Men vermoedt wel wat men te wachten staat in die zandbak maar de drang naar materie en status is groter en overwint.

Heel af en toe komen er wel eens negatieve ervaringen naar buiten, maar die worden zoals alles wat men niet wil horen weggewuifd.
De mooie verhalen en vooral de spaarcentjes die ze na schandelijke uitbuiting mee naar huis nemen blijven trekken als vliegen op een hoop.

Optreden tegen misstanden door de overheid is een utopie, te veel mensen die van preut trekken, tussenpersonen, overheid en bij terugkomst de immigrasi die ze tracht te rippen.

Jongedame, meer dan 2 jaar in JordaniŽ, geen mogelijkheid om weg te komen want paspoort was door haar baas afgenomen, komt terug met zegge en schrijven 15 miljoen, tel uit je winst.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dit was niet de goede topic daarom verplaatst naar Logica topic... Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-03-2013 02:01 sabar2 wrote: ......op Facebook en dan weet men ineens alles over het buitenland.
Ik zie ook vaak jongeren die via facebook en/of twitter wel meer als 20 (on)bekenden
contacten hebben met buitenlanders en/of indonesiers in het buitenland en die mensen vertellen allemaal de waarheid wat die zeggen is waar en wordt een op een overgenomen.
Ongelooflijk hoe snel men Jantje of Pietje (Budi of Bambang) gelooft. Zeker als die kwiebus nog eens een bepaalde status heeft. Dan is ie slimmer dan een wetenschapper. Men neemt vrijwel niets aan van (semi-)wetenschappelijke onderzoeken maar alles van de buurtroddel.
Ik maak het dagelijks mee: richt me tegen een nichtje die werkelijk niets van mij wil aannemen. Maar van de juf, of van pak lurah , of van een celebrity, of van een andere bobo......ja; zelfs als het over het buitenland (westelijke wereld) gaat. Ook al verkoopt die persoon de grootste lariekoek.
Geholpen met Engels. De lerares moet zelf nog Engels leren. Wat een onzin. Ik help het kind maar de volgende de volgende dag werd alles fout gekeurd. Natuurlijk was de lerares op haar lange Javaanse tenen getrapt. Ik had het fout volgens het kind want de juf wist het beter want die was Engelse lerares? En ik niet. Dus niet luisteren naar om bule want die weet het niet. Keras kepala luar biasa. Je staat tegen een muur te praten. Verspilde tijd.

Als buitenlander krijgt men hier een werkvergunning indien men werkt uitvoert dat de Indonesier iets kan opleveren en men is verplicht Indonesiers op te leiden om uiteindelijk de job te kunnen overnemen. Maar als men niets wil accepteren, niets wil leren van een ander........

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-03-2013 08:46 Malam wrote: Optreden tegen misstanden door de overheid is een utopie, te veel mensen die van preut trekken, tussenpersonen, overheid en bij terugkomst de immigrasi die ze tracht te rippen.
Dat klopt. Er is veel geld mee gemoeid, dus.....een paar van die kampungsloebers de kop eraf. En die sloebers zijn ook nog eens hardleers, dus.......

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Zo heb je ook bv indonesiers die op cruiseschepen werken.
In indonesie zijn dat "helden" want die gaan naar USA (via miami)
kruipen dan 3 maanden op zo'n boot rond (Letterlijk kruipen want ze sjouwen zich rot)
en komen dan terug met soms wel 30-40 juta !!!
Dus die wanen zich miljonairs.

Wat ze niet schijnen te begrijpen is dat ze de vliegtickets.kost en inwoning zelf betalen en in feite voor een ontzettend laag salaris zich uitsloven.
maar die 30-40 juta daar gaat het om ... ze komen RIJK terug.
Daarna hebben ze dan wel 3 maanden geen werk maar dan eten ze gewoon mee uit de ruif thuis. Immers zonder hun centjes zouden pa en ma niet meetellen in de gemeenschap nu zijn ze de ouders van een succesvolle zoon/dochter.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 16-03-2013 17:59 sabar2 wrote: Immers zonder hun centjes zouden pa en ma niet meetellen in de gemeenschap nu zijn ze de ouders van een succesvolle zoon/dochter.
Daar gaat het tenslotte om, de naam en status van de familie. Geld sparen doet men niet want dat levert geen prestige op. Als men materie heeft, laten zien. Als het niet genoeg is, dan lenen.
Chinese Indonesiers zijn wat dat betreft veel slimmer. Ik heb al heel wat spaarbankboekjes gezien van Chinese Indonesiers. Tja, dat is sparen en vooruit zien.

spacer line  

[quote] On 16-03-2013 01:36 Yogya-Bali wrote:
Gelijk Sabar2. Er worden voortdurend verhalen verteld over het buitenland waar geen steek van waar is/quote]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hi hi hi hi.
Dat er sterke verhaaltjes verteld worden is bij sommige mensen in bepaalde kringen niet vreemd.

Mijn vrienden / familie weten wel hoeveel ik verdien (onkosten vergoeding), waar en hoe ik woon.
Zit niet in de feesboek

Bij omong kosong verhalen met indonesiers (receptie hotel, supir huurauto - je zit uuuren soms dagen met elkaar opgescheept) vertel ik ook wat mijn inkomen is.
No problemos .

Hoeveel het kost om te kunnen overleven.
kosten gas, electra, telefoon, internet , vakantiegeld.
Dat de bule' s (sommigen, niet allemaal Emoticon: Yes! ) geen big spenders zijn .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar vat men dat pak ? Mijn ervaring is dat men kan lullen als Brugman maar dat het hun manier van denken geen steek verandert. Ze blijven stoicijns geloven dat buitenlanders (westerlingen) allen rijk zijn. It's already infected in their brains. Uitleg helpt niet. Men is bevooroordeeld en weet het beter dan de westerling zelf.

geronimo
User
User icon of geronimo
spacer line

De indonesische mannen en vrouwen die in Saudi willen werken die weten dat ze daar als slaaf worden behandeld.

Waarom gaan ze daar dan? dit is de probleem..

ik weet wel dat ze niet veel weten over ander landen.Maar de overheid weet genoeg in indonesie.

De vraag is waarom stuur de indo.overheid deze mensen naar Arabie?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 07-05-2013 17:10 geronimo wrote:

Waarom gaan ze daar dan? dit is de probleem..

ik weet wel dat ze niet veel weten over ander landen.Maar de overheid weet genoeg in indonesie.

De vraag is waarom stuur de indo.overheid deze mensen naar Arabie?

Ze worden niet gestuurd maar willen zelf graag. Reden: UANG money GELD.
De overheid zet stempeltjes en incasseert voor de rest is het geen probleem voor de overheid of "politiek" moet dat noodzakelijk zijn.
De "zelfmoorden" onder babboe's en nanny's in Malaysia is alleen een probleem
omdat er "politiek" rivaliteit is (soms) tussen RI en Malaysia maar dagelijks gaan er
bussen,ferry's en vliegtuigen vol naar malaysia. In georganiseerd verband. KASSA

spacer line  

Indonesische regering had een tijdje geleden de toezending van "ongeschoolde" TKI naar Midden Oosten tijdelijk opgeschort , ook de plaatsing in Malaysia / Singapura (?) ter discussie gesteld.
Vootlopig werd het hervat , ondanks de incidenten .
Ik had 2 x met Garuda en Emirat gevlogen, gesprekken gehad met TKW uit West Java( uit de buurt van Curebon en Cianjur/Bogor).
Het was zwaar werk en velen werden uitgebuit .
Een stewardess zeide tegen mij dat ze ooit vloog met een gecharterde vliegtuig met 80 TKW die zwanger waren .

Het wordt ook tijd dat redelijk geschoolde TKI ers met minimaal SMA naar andere landen gestuurd worden(i.p.v de kwetsbare slecht geschoolde vrouwen) .
In andere Zuid OOst Aziatische landen kunnen ze zelfs tot 800 euro per maand verdienen, senioren tot 1600 euro .
In andere landen in de regio werken ook relatief goed gestuurde Indonesiers , met duidelijke beloning en bescherming .

Ook worden Indonesische verpleegsters gewild in Japan .
Dus voorlopig moet men waarschijnlijk door de zure appel heen bijten , door laaggeschoolde/kwetsbare TKW nog toe te laten /vergunning te geven .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 07-05-2013 19:10 Surya Atmadja wrote:

Het wordt ook tijd dat redelijk geschoolde TKI ers met minimaal SMA naar andere landen gestuurd worden(i.p.v de kwetsbare slecht geschoolde vrouwen) .
In andere Zuid OOst Aziatische landen kunnen ze zelfs tot 800 euro per maand verdienen, senioren tot 1600 euro .
In andere landen in de regio werken ook relatief goed gestuurde Indonesiers , met duidelijke beloning en bescherming .

Ook worden Indonesische verpleegsters gewild in Japan .
Dus voorlopig moet men waarschijnlijk door de zure appel heen bijten , door laaggeschoolde/kwetsbare TKW nog toe te laten /vergunning te geven .

Aduhhh Surya da's een beetje denken in het oude kasttensysteem, tempo doeloe, alleen zij die "beter geschoold" zijn of uit "beter milieu" komen een vergunning geven om hun portemonnee's te spekken in het buitenland.
Daarmee wordt het "probleem" niet opgelost maar wordt het probleem "verplaatst"
en men ontneemt de "lagere" kastten de mogelijkheden om ooit vooruit te komen.
(JJH Kraaijkamp - een dubbeltje wordt nooit een kwartje )

Ik vermoed ook niet dat men in Saoedi of Malaysia eerst vraagt om een schooldiploma voordat men een babboe gaat verkrachten.

spacer line  

On 07-05-2013 19:21 sabar2 wrote:

[quote removed]

Aduhhh Surya da's een beetje denken in het oude kasttensysteem, tempo doeloe, alleen zij die "beter geschoold" zijn of uit "beter milieu" komen een vergunning geven om hun portemonnee's te spekken in het buitenland.
Daarmee wordt het "probleem" niet opgelost maar wordt het probleem "verplaatst"
en men ontneemt de "lagere" kastten de mogelijkheden om ooit vooruit te komen.
(JJH Kraaijkamp - een dubbeltje wordt nooit een kwartje )

Hoezo tempo doeloe ?

Het is 21ste eeuw maatschappelijke vraagstuk die iedereen aangaat.
Als je de kranten leest (ook Indonesische) dan kan men concluderen dat kwetsbare mensen , in dit geval jonge bijna ongeschoolde vrouwen uit de dessa werden misbruikt.
Eerst door de "bemiddelingsburo's , dan door hun toekomstige werkgevers , daarna als ze terug komen "beladen"met goud of realen werden ze soms vakkundig gestript in Cengkareng, weer door de bemiddelingsburo en later mss door hun familie leden in hun kampung.
Tante kom met volle koffers.

De TKI is voor de STAAT een Non MIGAS commodity geworden , die geld meebrengt .
Ze werden zelfs PAHLAWAN DEVISA genoemd , logisch ze worden vakkundig en vaak kaalgeplukt.

Ik heb hartverscheurende verhalen gehoord, soms ook grappige anekdotes , gehoord uit de monden van die TKW .
De eerste TKW had ik omstreeks jaren 80 in mijn ouderlijke huis in Jkt gezien, een dorpeling uit de streek van mijn ouders .
Een ongeschoolde oudere vrouw*

Ik zou geen jonge en zeker aantrekkelijke vrouwen sturen Emoticon: Wink .
Trouwens iemand met een redelijk geschoolde achtergrond en of uit "betere millieu "gaat niet als baboe (pardon PRT / Huishoudelijke assistente )spelen , met de kans op ........, o.a dikke buik .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 07-05-2013 19:54 Surya Atmadja wrote:

De oplossing om alleen "betergeschoolden" een vergunning te geven, dat is niet
21ste eeuw denken

Als je de kranten leest (ook Indonesische) dan kan men concluderen dat kwetsbare mensen , in dit geval jonge bijna ongeschoolde vrouwen uit de dessa werden misbruikt.
Eerst door de "bemiddelingsburo's , dan door hun toekomstige werkgevers , daarna als ze terug komen "beladen"met goud of realen werden ze soms vakkundig gestript in Cengkareng, weer door de bemiddelingsburo en later mss door hun familie leden in hun kampung.
Tante kom met volle koffers.

De TKI is voor de STAAT een Non MIGAS commodity geworden , die geld meebrengt .
Ze werden zelfs PAHLAWAN DEVISA genoemd , logisch ze worden vakkundig en vaak kaalgeplukt.

Dat kaalplukken daar doet de overheid zelf ook aan mee het levert geld op.

Ik ken hartverscheurende verhalen gehoord, soms ook grappige anekdotes , gehoord uit de monden van die TKW .
De eerste TKW had ik omstreeks jaren 80 bij mijn ouderlijke huis in Jkt gezien, een dorpeling uit de streek van mijn ouders .
Een ongeschoolde oudere vrouw*

Ik zou geen jonge en zeker aantrekkelijke vrouwen sturen Emoticon: Wink .

Trouwens iemand met een redelijk geschoolde achtergrond en of uit "betere millieu "gaat niet als baboe (pardon PRT / Huishoudelijke assistente )spelen , met de kans op ........, o.a dikke buik .

Daarmee geef je eigenlijk zelf aan dat je opmerking eerder een non-oplossing is toch ?

Werken in het buitenland wordt vaak gebruikt als "laatste strohalm" wanneer men zo ver in de problemen zit dat er geen andere oplossing meer mogelijk is, uitgezonderd die "domme" mensen die denken dat ze in een jaar rijk zijn Meestal zijn die mensen wel "verlicht" ze geloven het verhaal niet meer dat God alles oplost

spacer line  

Sabar2 schreef |
1.Daarmee geef je eigenlijk zelf aan dat je opmerking eerder een non-oplossing is toch ?
J uist wel .
Beter gestudeerd is beter voorbereid.
Dat zegt de regering ook !!
Die paar TKW ers die ik gesproken heb in Garuda flight zijn vaak drop out , saya hanya kelas 5 SD ( niet eens de Lagere school afgemaakt).
Ze kunnen niet eens formulier invullen, moet ik helpen, na een paar ingevuld te hebben zeg ik nee!
Een oude/lelijke (effe overdrijven !) is niet zo aantrekkelijk voor potentiele belager .

2.Werken in het buitenland wordt vaak gebruikt als "laatste strohalm" wanneer men zo ver in de problemen zit dat er geen andere oplossing meer mogelijk is,
In principe gaat iemand naar buitenland omdat ze vaak geen werk hebben .
En aangelokt door de succesverhalen

uitgezonderd die "domme" mensen die denken dat ze in een jaar rijk zijn .
Domme Emoticon: Wink mensen heb je overal.
Daarom wil de regering beter opgeleide TKI-ers naar buitenland sturen , zoals verpleegsters voor bejaardentehuizen in Japan, Zuid Korea en Malaysia.

De overheid heeft ook baat bij , door die rijke gastarbeiders werd de plaatselijke economie verbeterd.
Nieuwe huizen gebouwd, bouwvakkers krijgen opdrachten , middenstand krijgen betere klanten.
Zie de Gunung Kidul streek , van oorsprong daerah paceklik.
Zelfs in Sukabumi zag ik in de middle of nowhere mooie huizen , van TKI-ers .

Wimroma
User
spacer line

Vorige week is het volgende boek verschenen. Ver van mijn bed van Antoinette Vlieger.
Zij studeerde rechten, antropologie, economie, Arabisch en politicologie van het midden0oosten.
Werd bij toeval gevraagd een onderzoek te doen naar dienstmeisjes op het Arabisch schiereiland.
Als je een goede indruk wil krijgen over het "leven" van deze dienstmeisjes moet je dit maar eens lezen. Je maag draait om.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 07-05-2013 20:19 Surya Atmadja wrote:
Sabar2 schreef |
1.Daarmee geef je eigenlijk zelf aan dat je opmerking eerder een non-oplossing is toch ?
J uist wel .
Beter gestudeerd is beter voorbereid.
Dat zegt de regering ook !!
Die paar TKW ers die ik gesproken heb in Garuda flight zijn vaak drop out , saya hanya kelas 5 SD ( niet eens de Lagere school afgemaakt).
Ze kunnen niet eens formulier invullen, moet ik helpen, na een paar ingevuld te hebben zeg ik nee!
Een oude/lelijke (effe overdrijven !) is niet zo aantrekkelijk voor potentiele belager .

2.Werken in het buitenland wordt vaak gebruikt als "laatste strohalm" wanneer men zo ver in de problemen zit dat er geen andere oplossing meer mogelijk is,
In principe gaat iemand naar buitenland omdat ze vaak geen werk hebben .
En aangelokt door de succesverhalen

uitgezonderd die "domme" mensen die denken dat ze in een jaar rijk zijn .
Domme Emoticon: Wink mensen heb je overal.
Daarom wil de regering beter opgeleide TKI-ers naar buitenland sturen , zoals verpleegsters voor bejaardentehuizen in Japan, Zuid Korea en Malaysia.

De overheid heeft ook baat bij , door die rijke gastarbeiders werd de plaatselijke economie verbeterd.
Nieuwe huizen gebouwd, bouwvakkers krijgen opdrachten , middenstand krijgen betere klanten.
Zie de Gunung Kidul streek , van oorsprong daerah paceklik.
Zelfs in Sukabumi zag ik in de middle of nowhere mooie huizen , van TKI-ers .

Toch een onderbroekje met daarop de tekst "ik heb gestudeerd" helpt niet tegen verkrachters Surya
In zuid-sulawesi heb ik ook diverse dorpen gezien met huizen van TKI-ers, allemaal mooi geschilderd,nieuw hout met echte dakpannen en daarnaast dan de huisjes met asbes,bambu en zinkplaten van de normale lokale bevolking.
Werken in het buitenland kan helpen,ook voor "mindergeschoolden" zo dom zijn ze niet allemaal.
Het ligt ook vaak waar men terecht komt en verkrachters zijn vaak ook niet alleen "laaggeschoolden"

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 07-05-2013 20:20 Wimroma wrote:
Vorige week is het volgende boek verschenen. Ver van mijn bed van Antoinette Vlieger.
Zij studeerde rechten, antropologie, economie, Arabisch en politicologie van het midden0oosten.
Werd bij toeval gevraagd een onderzoek te doen naar dienstmeisjes op het Arabisch schiereiland.
Als je een goede indruk wil krijgen over het "leven" van deze dienstmeisjes moet je dit maar eens lezen. Je maag draait om.

Zelfs als dat boek vertaald is in BHS zal het nog niet op de "boekenlijst" komen in Indonesie en de overheid zal dit niet gratis verspreiden of onder de aandacht brengen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,704 posts - 13,516 topics - 16,718 members - last post @ 18-11-2017 14:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,260,221 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com