indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Nederland biedt hulp aan bij conservatie oude stad Jakarta
Gepubliceerd op 23 februari 2013 02:58
De Nederlandse minister van Buitenlandse Zaken, Frans Timmermans, heeft afgelopen week een ontmoeting gehad met de vice-gouverneur van Jakarta, Basuki Tjahaja Purnama. Er werd onder meer gesproken over hulp voor de renovatie van de oude stad van Jakarta, deel van het vroegere Batavia.
Lees verder , klik op de titel

soerjatin
User
spacer line

Het was hoogste tijd dat er iets gedaan moest worden aan de oude stad..banjir..vuile rioleringen....en nog veel meer. Emoticon: Yes!

spacer line  

eindelijk naa omong kosong!!! toch reseltaat geboekt .hoeveel gaat dat grapje koste
wordt het meschien geen zaak voor de KPK .het gaat hier bij wel om Miljoenen Rp
ik ben benieuwd 'daar zit nog een staartje aan'1 klein staartje . . . !!!mungkin

soerjatin
User
spacer line

Ik durf niet aan te denken hoeveel het zal kosten allemaal..Gerry..ik denk wel dat Nederland weer zal."helpen" in deze zaak..of..misschien heeft de Indonesische regerings wel een klein bedragje over in de achtertuin van de heer Bambang..haha.Zou toch mooi zijn niet dan..?..dat is toch ook voor zijn eigen belang..ja toch?Kan later de bevolking zeggen..."Kijk..dat heeft onze PRESIDENT ALLEMAAL GEDAAN VOOR ONS..!" Emoticon: Worship

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Het wordt tijd dat alle andere hot issues ook worden aangepakt.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

soerjatin
User
spacer line

JA..maar dan zeggen ze...Aduuuh...pelan-pelan...!!...ha..ha Emoticon: Bye bye

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Dit wordt water naar de zee dragen. Of geld in een bodemloze corrupte put gooien. Nederland kan daar misschien iets gaan verbeteren, maar als alles eenmaal klaar is, wie doet dan het onderhoud? Niemand, zoals alles vervalt het weer en kan er na jaren weer geld in gepompt worden.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

soerjatin
User
spacer line

Daar heb je misschien wel gelijk in..Bintang Jan..maar ik denk dat Nederland ook zal bezighouden met het onderhoud...in samen werking met de indonesiers die ze daar voor opleiden.We zien wel joh.. Emoticon: Bye bye

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Diegene die het project krijgt tekent meestal ook altijd voor onderhoud gedurende x-aantal jaren.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

soerjatin
User
spacer line

Zo is het meestal..Albert..Nou..beste mensen..ik wens jullie allemaal nog een fijne avond.Geniet van het leven..en..ja..ja..we hebben een nieuwe Paus.!!!.Houdoe.en bedankt. Emoticon: Worship

spacer line  

Nou er moest dus wel iets gebeuren,nou niets is ook wat.Ik vind het wel fijn ik hou van Jakarta dit is mij roots.Ik hoop dat het goed gebeurt maar dat weet je niet Emoticon: Worship

jstar
User
spacer line

Dat weet je wel Joop; een restauratie in RI bestaat niet, het is altijd renovatie hier (zie Willem I/II fort). Oude elementen worden zonder scrupules vervangen. Ook valt er in Kota niets te 'conserveren'; alles is al vervallen. En hoeveel jaar vertellen ze nu al dat het Fatahillah museum 'gesloten wordt voor renovatie'?

En de DKI zal flink wat moeten onteigenen met allemaal prive investeerders. Beter om ze de keus te laten; de gebouwen direct klasseren, dan verplicht laten opknappen met originele materialen of verkopen aan overheid. Maar ja, dat zal nooit gebeuren met de corruptie en huidige wetten (hopelijk beseft Timmermans dat).

Nog iets; i.p.v. de gebouwen aan te pakken dient er eerst een (toeristisch) master plan voor het gebied te worden opgesteld. En voor de gebouwen, blokken en gebieden een 'zoning' toe te kennen (horeca, woon, bureau, hotel, evenementen, etc.). Er is zeel veel potentieel maar het wordt zoals gewoonlijk weer eens gefreubel in de marge. Jammer hoor.

spacer line  

Besok ja'' Mungkin Besok ..............!!!!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

jstar; wat jij aangeeft is in de jaren 70 door gouverneur Ali Sadikin al bepaald en vastgelegd; de uitvoering is vervolgens niet gedaan, waardoor er niets terecht is gekomen van enige ontwikkeling van Kota Tua. De huidige gouverneur hoeft in feite alleen die laatste stap uit te voeren, het wettelijke gedeelte ligt er namelijk al zo'n 40 jaar.

spacer line  

het wetelijke gedeelte ligt er al zo'n 40 jaar ''komt er meschien weer een halve eeuw bij Mungkin besok .......!!!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ja, dat zei je een paar uur geleden ook al. Voegt verder weinig toe, want iedereen weet dat alles lang duurt hier. Overigens niet alleen hier, politieke besluitvorming neemt gewoon veel tijd in.

spacer line  

politiek in indonesia ''is veel woorden''en weinig daaden'' het is Money Politiek
het blijkt ook zelf's wel dat de eige indonesieshe bevolking totoaal geen vetrouwen meer heeft in de Regering'' de Kranten staan er vol van .je weet zelf wat er aan de Hand' is politieke bewinds liede worden op het matje geroepen van de Partij D.mocraat het einde is niet in zicht' tikus politiek

jstar
User
spacer line

Denk dat Bang Ali buiten het stickertje "situs warisan" maar heel weinig voor Kota gedaan heeft. Wat wil je, iemand die LA, Las Vegas en San Diego als groot voorbeeld had. Dat vertaalt zich nog steeds in de verheerlijking van de auto en het totaal negeren van openbaar vervoer (probeer in die Amerikaanse steden maar eens de trein, bus of metro te nemen). Ancol is wel een ander verhaal.

Die verheerlijking van Bang Ali is soms gewoon absurd. Een masterplan? Ja maar zonder resulaat, de stad is nog meer uitgedeind en de bevolking flink toegenomen. En allemaal van die zichtbare imago projecten: TMII, bomen aanplanten zonder na te denken over de consequenties en het onderhoud, enz. En de verstrenging met bouwpromotoren was toch ook niet erg kosher. Ach ja, over de doden niets dan goeds zeker?

soerjatin
User
spacer line

Volgens mij heeft nu al bijna iedereen al commentaar gegeven over hoe en wat zal er in de toekomst gaat gebeuren met Jakarta.Laten we maar alles aan hun daar over want daar weten ze het beter dan ons hier.Vroeg of laat komt het allemaal toch goed op zīn plekje..op hun manier dan want hun het beste is.
Wij kijken maar toe..of het goed of slecht is volgens jullie....laat ik het in het midden.
TOT HORENS..LUITJES. Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,143 posts - 13,486 topics - 16,235 members - last post @ 21-09-2017 17:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,998,681 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com