indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

gosse36
User
spacer line

Geachte mensen,

Wie heeft er ervaring met het laten opsturen van post uit Indonesia. Voor het aanvragen van de m-46 procedure heb ik namelijk de originele dokumenten ongetrouwd en geboorteakte (vertaald en gelegaliseerd) nodig. Deze wil ik vanuit Bandung laten verzenden naar Leeuwarden. Wat kan ik het beste doen?

spacer line  

Gewoon vanaf een postkantoor met EMS laten versturen. De post komt dan binnen 7 werkdagen aan in NL.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Je kan ook een internationale koerier nemen: DHL of TNT. Wel een beetje duur maar garantie.

pierre
User
spacer line

Op 11-03-2013 13:10 schreef gosse36:
Geachte mensen,

Wie heeft er ervaring met het laten opsturen van post uit Indonesia. Voor het aanvragen van de m-46 procedure heb ik namelijk de originele dokumenten ongetrouwd en geboorteakte (vertaald en gelegaliseerd) nodig. Deze wil ik vanuit Bandung laten verzenden naar Leeuwarden. Wat kan ik het beste doen?

Gosse

Ik zou inderdaad het advies van YB opvolgen, originele documenten met de gewone post versturen is vragen om problemen. DHL o.i.d is in dit geval de beste optie.
ik zou het zeker niet met de regulieren post doe, daarbij documenten zijn niet zo zwaar en zoveel kan het met DHL ook niet kosten.
( trouwens de kosten kun je op hun website raadplegen)

Maar je was onlangs toch in indonesie?? of heb ik dat verkeerd?
Dan had je deze documenten toch zelf mee naar huis kunnen nemen?

spacer line  

reken maar op gemiddeld 10 werk daggen'ik stuur geregeld wat 'ja als Documente zijn dan ben je beter af met DHL.of ten zij je iemand kan die terug naar holland gaat'meschien dat iemand je kan helpen . . . . .! you never no succes

gosse36
User
spacer line

Heb gisteren DHL gebeld hier in Nederland maar die doen niet aan particulieren zeggen ze, maar ja dat kan wel anders zijn in Indonesia.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.pierre. Ja ik was tot zaterdag ruim 2 weken in Indonesie maar heb die dokumenten in die tijd niet klaar kunnen krijgen helaas.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Dat is nieuw, dat ze geen particulieren meer doen. Staat ook niet op hun site. Mijn zus heeft een enige tijd terug nog papieren via DHL deze kant op laten komen. 48 uur. Wel aan de prijzige kant , maarja soms gaat dat niet anders. Als alternatief EMS inderdaad.

Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Anorak dan heeft je zus een uitzondering positie gehad, dat komt wel eens meer voor, als je kennis heb in die DHL, dan is het een eitje voor een cent.
Wij hebben hier kennissen uit Medan, die daar een zus heeft, die bij de DHL werkt.
Die sturen wel via DHL en ook van uit IndonesiŽ.
Daar hebben wij geen gebruik van gemaakt

Wij hebben jaren geleden ook een pakketje willen versturen, naar IndonesiŽ en dat deden ze niet voor particulieren................ Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Dat zou een boel verklaren Emoticon: Smile

Where there is a will there will be relatives.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

via het postkantoor EMS "aangetekend" laten versturen dan zijn de documenten binnen 10 dagen in NL vraag wel om een ontvangstbevestiging wanneer je ze inlevert bij de gemeente voor de M46-procedure. Ik heb zelf nog een extra copie gemaakt zelfs ;-)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,169,969 topic views - 233,612 posts - 13,687 topics - 24,375 members - last post @ 15-09-2019 20:17 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,244,850 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com