indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rosa93
User
spacer line

Hallo allemaal,

Een paar weken terug heb ik mijn ticket naar IndonesiŽ geboekt. Ik ben dan twintig jaar en ga voor het eerst alleen op reis.
Mijn plan was om te beginnen met 2 weken Java, daarna ga ik 3 weken vrijwilligers werk doen op Bali en vervolgens wil ik nog 1 weken door Bali en 1 week door Lombok reizen. Vanuit Lombok zal ik weer terug te vliegen naar Jakarta.
Maar nu las ik dat 9 augustus de Idul Fitri begint op Lombok. Ik vlieg 7 augustus terug naar Nederland, maar wilde die laatste week op Lombok doorbrengen. Is dit verstandig? Of raden jullie een ander reisschema aan?

Zijn er dan nog hotels, taxi's, treinen (als deze er zijn) en tickets beschikbaar?

Zijn er rond die tijd nog vluchten vanuit Lombok naar Jakarta beschikbaar? En hoe zit het met accommodatie in die week?

Alvast bedankt voor de reacties!

spacer line  

Boot-, trein-, bus- of (binnenlandse) vliegtuig tickets die je nodig hebt vanaf ca. 1 week voor Idul Fitri tot 1 week erna, kun je echt het beste maar lang vantevoren kopen. De week voor IF is het (met name, maar niet uitsluitend) druk vanaf Java naar de andere eilanden, de week na IF is het druk richting Java.

Het wordt die periode HEEL ERG druk met binnenlandse reizigers die pas kort vantevoren geld hebben om hun tickets te kopen, dus wachttijden bij verkoopkantoren (m.n. voor de bus, trein en boot) zijn urenlang.

Verblijven op Lombok in de laatste dagen voor Idul Fitri ( = dus Ramadhan periode) is goed te doen. Er zal al wat minder personeel rondlopen in de hotels / restaurants, maar dat is het is dan. Het aanwezige (Moslim) personeel is erg futloos zo aan het einde van bijna een maand vasten.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

... als ze nog vasten na al die tijd.

Maar verder inderdaad alles zo op tijd mogelijk regelen. Je zult niet de eerste zijn die strandt in een bak ellende met tienduizenden reizigers om je heen en niemand die wat om je geeft omdat je toevallig 'vandaag eigenlijk een internationale vlucht had moeten hebben'. Beter voorkomen als genezen.

Ho Lee Fuk

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,844,933 topic views - 240,521 posts - 13,736 topics - 34,030 members - last post @ 30-11-2020 19:30 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,568,133 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com