indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

orchidart
User
spacer line

Dear friends,

I am now regularly transfering money from Holland to Indonesia (Makassar) via ABN AMRO. The administration fee cost me around 20 Euro per transfer. I am wondering if there is a cheaper way to transfer money from Holland to Indonesia. Any suggestion???

Thanks

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

open a new bankaccount from where you want to take the money from and send/bring the pincard to indonesia. for example rabobank europas is free of charge if using atm in indonesia, with maestro logo.
you can use atm from danamon and bni
fee of opening a raboaccount is once 20 euro i guess.
in my opinion this is the best way, i allready do it for a long time like this
good luck

saya

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Why do you start this in English if you wish to transfer money from Holland to Indonesia.

So I will continue in Dutch.

Waarschijnlijk laat jij het telefonisch overboeking aan de Balie?
Ik heb ook ABN/Amro en ik betaal 7 Euro. Je kunt bij de bank buitenlandse overboekingsforumlieren aanvragen. Deze staan op jouw naam en bankrekening (A4 formaat). Dus niet overdraagbaar.
Duurt ongeveer 2 weken dan heb je 5 formulieren in de bus.

Die vul je thuis in en lever je af bij de bank of doe je in de brievenbus.
Je vult gewoon alle benodige gevens in, naam bank, plaats, land, bedrag.
Alle gegevens begunstigde en de Swiftcode.

Kosten gedeelde kosten of voor een partij, spoed of normale overboeking. Datum + handtekenig klaar.

Verwerkingstijd 2 - 3 dagen, daarna zo'n 7 dagen voordat het op de rekening staat.

Andere oplossing zou Telebankieren zijn, kosten geen idee.
Misschien dat anderen je dat kunnen vertellen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Albert,

Ik vind je oplossing erg omslachtig (niet jouw oplossing, die van de bank, ik weet het)

Ik heb een RaboBank rekening extra geopend (betaalrekening, bij mijn eigen pakket). Dat is gratis, maar er zijn natuurlik kosten per kwartaal.. een paar euro voor een rekening met alleen een pinpas.

Deze pas heb ik naar IndonesiŰ gebracht. Overmaken duurt 1 minuut, pinnen is gratis. Probleem opgelost.

Het verhaaltje van Sayang, maar dan in het NL eigenlijk Emoticon: Wink

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Ik heb een bankrekening bij ABN-AMRO in Jakarta en ABN-AMRO in Nederland boekt elke maand een vast bedrag vanuit Nederland naar Jakarta over. Dat kost me elke keer zeker meer dan 20 euro. Servicekosten van 7 euro zijn me onbekend, en daar wil ik natuurlijk alles over weten. Ook bij overboeken met een formulier zijn de kosten voor Indonesie zo rond de 20 euro.
Telebankieren is prachtig, maar overboeken naar Indonesie is nog niet mogelijk.

orchidart
User
spacer line

(sorry mijn dutch is erg slecht!!)

Thanks for the suggestions.....
I have the same situation as Diederick. I have never been charged 7 euro per transfer. I have all the papers as you (Albert) metioned above. I use once even internet banking for transfering. It's just the same amount, slechts 20 euro per transfer.
Jammer, at least my mother can receive more if i could find a cheaper way to transfer.
May be Sayang's suggestion is better.....

Thanks

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Bij de Postbank kan men door middel van internationale overschrijvingskaarten geld overmaken naar Ind.
Eur 7,50 per transaktie.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Jeroen,

Jouw oplossing zou dan 2- 3 Euro per opname kosten.

Diederick
Wat betreft mijn ABN/Amro kosten de ene keer staat er
7 E (Transferprov)
9 E (Tel/Portokosten)

Een andere keer staat er alleen 7 Euro (transferprov) en die 9 Euro wordt niet vermeld op een ander blad.
Vraag mij niet waarom.
Ik maak liever geen slapende Honden wakker.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Albert, mijn opnames kosten 0.0 euro om precies te zijn. Ik doe het al 1 jaar zo.

Jantje
User
spacer line

Kijk ook eens op www.postbank.nl Betaalpakket. Ç 750,- opnemen per dag in landen buiten Europa gratis. Lage jaarlijkse kosten.

spacer line  

Inderdaad Jeroen 0.0 Cent.

Ik werk zo al 3 jaar, alleen 3 jaar terug vroegen ze nog wel een klein bedrag per opname..maar dat is allang verleden tijd.

Live life to the max.......

spacer line  

Wij hebben bij de postbank een rekening geopend (kosten 8 euro en eenmalig 20 euro) met daarbij een pinpas. Deze afgegeven in Indonesie. Wij boeken elke op deze rekening een bepaald bedrag en de afnemer in indonesie kan makkelijk bij BCA of BNI pinnen. Ook meteen grote bedragen.
Voordeel is ook nog de gunstige koers die je hebt.
Dit is net als Jeroen volgens mij de voordeligste oplossing.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik doe hetzelfde als Jeroen. Ook bij postbank. 2 pasjes. 1 is er bij ons hier in Nederland, de ander is in Jakarta. Kosong Ongkos.
Ik heb ook nog een ABN rekening en daarmee kan ik, via internet bankieren, gewoon wereldwijd geld mee overmaken. Kost inderdaad wel wat, maar Diederick, ik denk dat je dan geen wereldkaart hebt bij ABN in Nederland. Ik bedoel dan voor telebankieren.
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

spacer line  

hoi !! ik snap het probleem niet!! met n europas van de rabobank,kan je overal pinne!!!tot 4keer per dag,met n maximum van 500 euro per dag!!en er zijn geen kosten aan verbonden!!en je krijgt de koers van dat moment!!!wel,als je van de rabobank overboekt naar n bank in indonesie!!dan zijn de kosten 10 euro! groetjes PIET

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

inderdaad piet, jeroen enz.
heb met de rabo enkel de kwartaal en wwwbankier kosten, eenmaal in jkt gebruik ik rabo of m'n mandiri visa electron kaart
koers via atm is gunstig met rabo, zie net op afschrift 12,589 rp voor 1 euro (dec jl)
.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Piet,
Het probleem gaat over mensen die geld willen overboeken naar de bankrekening van een relatie in Indonesie.
Stel dat het een laag bedrag is dan zijn de kosten relatief erg hoog.
Wat Jeroen voorstelt gaat inderdaad prima, verschillende kennissen van mij doen dat zo in zo wel Indonesie als Thailand maar dit kan niet als je iemand net hebt ontmoet, dit heeft even tijd nodig om dat in Nederland te regelen en natuurlijk dient de persoon in Indonesie het bankpasje in bezit te krijgen, dat kan met speciale post opsturen en de pincode apart doorgeven.
Een andere mogelijkheid is om in Indonesie een bankrekening te opnenen bij BCA, een voor je zelf en een voor de relatie, via internetbankieren kan je dan geld overboeken van je eigen rekening naar die van je relatie.
Ik neem BCA als voorbeeld omdat die reeds langer met internetbankieren werken, de andere banken blijven naar mijn idee achter.
BCA heeft tevens een garantie van de Bank Indonesia en bijvoorbeeld Bank Permata (vroeger Bank Bali) heeft dat niet.
Jan

spacer line  

Hallo Tuti&Jan, bij n overboeking,van banknr naar banknr in indonesie!dat weet ik niet!maar van rabo naar mn ijgen rekening in bali!en van rabo naar n rekening van mn kindjes,naar de permatabank!zijn de kosten 10 euro ongeacht ,of je nu 20euro stort of 250euro stort!! groetjes PIET

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Piet

Van bank naar bank in Indonesie kost dacht ik 25.000 Rp (Mandiri en BCA).

Groeten,

Albert

Xandria
User
spacer line

Hi,

You may want to check out Western Union (www.westernunion.com) or postbank.nl

Pardi
User
spacer line

Vraagje, zijn ATM opname gunstiger, of geld mee nemen en wisselen, en dan storten op je rekening in Indo?

i Emoticon: Angry ik schaam me dood dat ik dat nog nooit heb onderzocht.

Pardi

spacer line  

De Atm's zijn ten eerste de goedkoopste !!!!

Alles wat je omwisselt...kost geld !

Live life to the max.......

spacer line  

yes sir, the best way and the cheapest one via Money gram or western Union

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

On 11-02-2005 11:13 dadang Rustandi wrote:
yes sir, the best way and the cheapest one via Money gram or western Union

WU is certainly not the cheapest solution to transfer any money. The more money you will send the more you will pay for the transfercosts. Only advantage is that the reciever can pick up the money (mostly) within 30 min.

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,760 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 05:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,323,641 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com