indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

A.s zomer wil ik mijn vriend naar Nederland halen voor 3 maandjes met het schengenvisum.
Nu vraag ik mij af hoe en wat alles gaat.
Moet mijn vriend eerst een ticket gaan kopen en dan naar het consulaat in Kuta of eerst voor een visum en dan boeken?
Dit vind ik nogal lastig, want als je eerst boekt en hij zou zijn visum niet krijgen dan ben je mooi al je centen kwijt.

Ik zou graag in contact willen komen met mensen die hier ervaring mee hebben.

alvast bedankt,

Marianne

reuveul
User
User icon of reuveul
spacer line

ik weet niet precies hoe dat met een schengen visum gaat maar je moet
niet zomaar een ticket kopen ,eerst het visum en de info daarvoor kun je bij de nederlandse ambassade in RI krijgen.
of was je al zover?

www.netherlandsembassy.or.id/

like to live in ID,but it takes a while to get there

Jantje
User
spacer line

Marianne,

Je bent hier op de goede plaats. Dit forum barst van de visum informatie en links. Kijk maar eens goed en neem de tijd ! Emoticon: Sadley

spacer line  

Ik heb idd even bij de indonesische ambassade zitten kijken Jantje. Ik kom nu wel een heel stuk verder.... Maar stel.. Mijn vriend boekt zijn ticket.. is het dan niet in Indonesie zo dat hij gelijk moet betalen ?

spacer line  

Ik weet niet of zij de zogenaamde ''optie'' op een ticket kennen.. Als ik hier een ticket boek kan ik weleens 4 dagen erover denken of idd met een visum aan de slag.. hoe zit dat dan daar..

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Als ik hier in Indonesie tickets boek, dan moet ik meestal 14 dagen (soms zelfs maar 7 dagen) voor vertrek pas betalen.

spacer line  

Hoe leg ik in godsnaam uit dat ie alleen een optie moet nemen op die vlucht...en dattie met een boekingsformulier naar de ambassade moet.... hij snapt er de ballen niet van.. Graag in engels en nl...

Xandria
User
spacer line

Hi,

I visited NL on Schengen (tourist) visa four times in 2003. On all four occassions I was asked to show a roundtrip ticket from Jakarta to Amsterdam at the time I submitted my tourist (Schengen) visa application at the Dutch Embassy in Jakarta. As far as I know, the Consular office does not accept "confirmed bookings form issued by travel agent(s). Correct me if I am wrong.

regards,

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-02-2005 11:11 Mariannegls wrote:
A.s zomer wil ik mijn vriend naar Nederland halen voor 3 maandjes met het schengenvisum.
Nu vraag ik mij af hoe en wat alles gaat.
Moet mijn vriend eerst een ticket gaan kopen en dan naar het consulaat in Kuta of eerst voor een visum en dan boeken?
Dit vind ik nogal lastig, want als je eerst boekt en hij zou zijn visum niet krijgen dan ben je mooi al je centen kwijt.

Marianne

Marianne,

Ik raad je met klem aan om EERST het visum te regelen. Ik weet dat het verkrijgen van een visum maar al te vaak niet ( in een keer) goedgaat en inderdaad dan is je vriend misschien mogelijk zijn geld kwijt.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 10-02-2005 20:03 Anne Mieke wrote:
[...]

Marianne,

Ik raad je met klem aan om EERST het visum te regelen. Ik weet dat het verkrijgen van een visum maar al te vaak niet ( in een keer) goedgaat en inderdaad dan is je vriend misschien mogelijk zijn geld kwijt.

gr
Anne Mieke

Oke bedankt!
Hij zou morgen even naar het reisbureau gaan. Ben blij als alles rond is!

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Marianne,

Zonder boeking (reservation) van een vlucht maakt je vriend weinig kans op een aanvraag voor een visum. Een zogenaamde boeking kun je gewoon bij een reisbureau maken. Hierbij krijg je een boekingscode bestaande uit een hoop lettertjes en cijfertjes. Meestal afhankelijk van de maatschappij krijg je een bepaalde termijn om de betaling te doen.

Zorg dat je alle benodigde documenten voor elkaar hebt voordat je vriend naar de ambassade gaat. Hiermee bedoel ik ook dat hij de uitnodiging (van jou) heeft en de financiele garantstelling (mocht dit nodig zijn). Hiermee voorkom je een hoop problemen en teleurstellingen dat hij binnen een paar minuten weer buiten staat. Sluit ook (als dit nodig is) een verzekering af die de medische kosten dekt. Ik raad je aan om een ruime periode te nemen die zelfs buiten de geplande vakantie/ verblijf valt.

Succes!!!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

spacer line  

Haai Richy,

Ik werd vanochtend gebeld dat hij een boeking heeft gemaakt.
Ik heb al tegen hem gezegd dat ie even moet wachten tot ik hier alles geregeld heb voordat ie naar de ambassade gaat.
Mijn vader en mijn zus zitten in de verzekeringen dus dat wordt ook geregeld. Uitnodiging van de gemeente moet ik ook nog even halen. En een garantstelling en andere sponsordingen doet mijn moeder.
Die is nl. zijn sponsor, omdat ik dat niet kan zijn.
Ik heb nog geen inkomen. (ja zakgeld, maar daar zullen ze niet mee akkoord gaan Emoticon: Puh! )
Ik kan wachten tot ik hem van schiphol kan gaan halen! Emoticon: Yes!
(duurt nog wel even 3 maandjes)

Richy
User
User icon of Richy
spacer line

... nog ff een hint.... je kunt die paperen gewoon faxen naar hem. Het is dus niet nodig dat hij het origineel nodig heeft. Scheelt weer wat postzegels... en in mijn geval is het zelfs nooit aangekomen... als je aan alle voorwaarden doet dan komt het allemaal goed... en zeker de eerste keer is het allemaal erg spanned!!!

"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

spacer line  

Klopt, was ik al van plan. Ik heb ook een kaart gestuurd, maar die is ook nog niet aangekomen... Zal ook wel niet meer gebeuren ook!

Ik heb er alle vertrouwen in..
Maandag ga ik alles naar hem faxen en dan kan die dinsdag naar het consulaat. Hij heeft tot 26 mei de tijd, dus aardig wat tijd nog! 26 mei gaat z'n vliegtuig namelijk Emoticon: Puh!

Ik laat het allemaal wel weten!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,357 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,714,376 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com