indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

robbertooo
User
spacer line

Beste lezers,

Ik ben van plan om aankomende zomer de gehele maand augustus met mijn vriendin door te brengen in Indonesie. De bedoeling is om te landen op Jakarta en dan om als volgt door te trekken:

Landing op Jakarta ->
Bogor ->
Bandung ->
Yogjakarta ->
(met trein) Surabaya ->
Banyuwangi ->
(Met de boot) Bali ->
bovenlangs op bali naar Gili Trawangan ->
Terug naar Bali en dan via het binnenland richting Den Pasar om weer terug te vliegen.

We willen bij sommige plaatsen uiteraard enkele dagen blijven om te genieten van alles en niet moeten haasten.

Nu is mijn grootste probleem het inschatten van de benodigde tijd.

Zoals ik al vermeldde zullen we ongeveer 4 weken in Indonesie verblijven, is de geschetste reis haalbaar binnen deze tijd? Of is het slimmer om bijvoorbeeld te beginnen in Yogjakarta?

Graag hoor ik van jullie Emoticon: Smile

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi Robbertoo,

ik denk dat 4 weken te doen is maar persoonlijk zou mijn voorkeur zijn om al In Yogya te beginnen omdat je dan echt de tijd kunt nemen voor midden- en oost Java.

Je moet van te voren proberen in te schatten hoeveel tijd je in Lombok en Bali wil spenderen en wat jullie nou echt graag willen zien en beleven.
Dan kun je beslissen waar te beginnen en wat te laten vervallen.

Voor Bali en GiliTrawangan, moet je denk ik toch zeker 1,5 week voor besteden (zonder te haasten en alles goed op te nemen) dus blijft er nog ca. 2,5 week over voor het Java gedeelte.

Die tijd zou je (rustig) kunnen besteden aan Centraal Java met Yogyakarta en omgeving (Borubudur, Prambanan etc. en Oost Java met de Bromo vulkaan, Kalibaru en omgeving zoals bijvoorbeeld de Kawah Ijen vulkaan en omgeving.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Augustus 2013? Let dan op dat het de 7e/8e (ongeveer) het einde van de Ramadan is.. een week ervoor tot een week erna is reizen van zeer druk, via duur tot vrijwel onmogelijk. Vele miljoenen Indonesiers gaan dan op reis, heen en terug in die tijd. Dat zijn er naar schatting meer als inwoners in Nederland. Ieder 2 reizen dus; heen en terug.

robbertooo
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Eelco78 bedankt voor de tips!

Ik heb zelf nog even alle plaatsjes die we willen bezoeken uitgestippeld en ik denk inderdaad ook dat we het niet gaan redden als we al bij Jakarta beginnen, mits we erg gehaast reizen. Daarnaast is het ook de bedoeling om de laatste week wat meer te relaxen voor dat we weer naar huis toe gaan dus beginnen we gewoon bij Yogjakarta Emoticon: Wink

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun Goed dat je het zegt, helemaal niet aan gedacht!

Het is echter wel zo dat we gebonden zijn aan de maand augustus ivm de studie van mijn vriendin.. Voor het vliegticket betalen we hoe dan ook de hoofdprijs. Is het reizen door het land zelf ook zo druk of is dit meer rondom vliegvelden, treinstations etc?

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Robbertooo, de wegen op Java zijn dan waarschijnlijk de gevaarlijktste plek op aarde rond die data Emoticon: Very funny

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

robbertooo
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jarno Haha dan heb ik een mooi moment uitgekozen om naar Indonesie te gaan!

Een voordeel is dat ik dan wel het suikerfeest meemaak Emoticon: Smile , right?

Moet ik er daarnaast vanuit gaan dat veel hotels vol zitten en de hoofdprijs wordt gevraagd of valt dat mee?

En zijn er tijdens de periode van het vasten genoeg eettentjes waar je wat kan eten etc?

elsbeth
User
spacer line

Zie de opmerking van Jarno niet al te veel als een grap. Natuurlijk zijn de treinstations en vliegvelden overvol. Maar de mensen die daar uit- en instappen gaan zich verplaatsen, dus de wegen zijn ook overvol.
Geldt waarschijnlijk ook voor de hotels, hangt een beetje vanaf waar je gaat zitten.
Op Java zal het erg druk zijn, maar ook op Bali waar veel toeristen naar toe vluchten.
Oost Java zal wat betreft geopende eettentjes een stuk lastiger zijn denk ik dan Midden Java. Maar misschien zit ik ernaast..
Zeker leuk om een keer Idul Fitri mee te maken.

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Eens met Jarno en Elsbeth. Als je echt in die tijd op Java bent, zorg dan dat je alles hebt geboekt, zeker vanaf 1 week voor tot 1 week na het Suikerfeest. Niet alleen hotels, maar zeker ook het vervoer.

Vervoer over de weg zou ik afraden omdat je minimaal 3x zo lang onderweg bent als normaal (en er veel mensen uren- tot dagenlang achter elkaar door rijden). Vliegtickets op routes als Jakarta-Jogja en Jakarta-Surabaya zijn maanden van tevoren al op, en ook treintickets zijn al een paar weken voor het suikerfeest uitverkocht.

Normaal gesproken is het heel leuk om rond Bogor-Puncak-Bandung een paar dagen door te brengen, maar in de tijd net voor het suikerfeest zou ik direct vanaf Jakarta naar Jogja een vliegticket boeken. Het allerdrukste gedeelte van Java omzeil je dan. Van Jogja naar Oost-Java kun je dan met de trein en eventueel van Surabaya naar Bali weer met het vliegtuig. Zeker dat eerste ticket zou ik uiterlijk in april kopen.

Het klinkt misschien allemaal erg dramatisch, maar het is wel belangrijk om er rekening mee te houden. Per auto van Jakarta naar Bandung kan normaal in 2 uur (in het weekend 3-4). Rond het suikerfeest is 6 tot zelfs 10 uur geen uitzondering. Erg zonde van je vakantie.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Het suikerfeest mee maken is weinig speciaals, staat bij de meesten voornamelijk in het teken van familiebezoek dus geen grootse festiviteiten. Je kan er van uitgaan dat de meeste hotels vol zitten en uiteraard dat de hoofdprijs betaald mag worden. In de grotere steden valt genoeg eten te vinden bij de fastfood restaurants of foodcourts in de mall. Stalletjes op straat overdag kon je wel eens tegenvallen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

robbertooo
User
spacer line

Een beetje laat maar alsnog bedankt voor al jullie reacties!

Ik ben van plan om deze week mijn ticket te gaan boeken dus ik ga er ook maar over nadenken om enige hotels uit te zoeken en eventueel te boeken..

Nu zie ik dat de vliegtickets de afgelopen weken flink in prijs zijn gestegen. Weet iemand of deze ook weer gaan dalen of zullen ze blijven stijgen?

Alvast bedankt!

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Ik vermoed niet dat de ticket prijzen nog (veel) gaan zakken daar jullie in het hoogseizoen en rond Idul Fitri (al heeft dit meer invloed op de binnenlandse vluchten) naar IndonesiŽ gaan. Misschien dat jullie nog enig geluk hebben met eventuele acties van bepaalde luchtvaartmaatschappijen.

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,137 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 06:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,980,272 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com