indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Rode en groene stickers tegen files
Gepubliceerd op 23 februari 2013 12:10
De Dienst Transport in Jakarta is twee kleuren stickers aan het voorbereiden die gebruikt kunnen worden op auto's met respectievelijk even en oneven kentekenplaten. Dit op zijn beurt is weer bedoeld om de auto's eenvoudiger te kunnen onderscheiden van elkaar op bepaalde straten waar het even/oneven kenteken-systeem zal worden ingevoerd volgende maand.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kijk, dat is pas organisatie, drie weken voor het geplande invoeren beginnen met de voorbereidingen. Gelukkig zal de politie net zo omkoopbaar zijn als voor de invoering, dus is alles met een paar centen op te lossen.

Helaas gaat het op meer wegen gelden en bovendien de hele dag lang, dus als het echt gehandhaafd gaat worden, dan moet ik eens hoog nodig kijken naar een 2e auto met een oneven plaat dan wel te verstaan, want alternatief is er niet echt.. ik kan met de auto bijvoorbeeld naar een busbaan rijden, maar kan nergens parkeren! En de auto meenemen op de bus is ook weer zoiets.. Enige alternatief zou Blok M zijn, een tering-eind uit de richting.. dus 2 uur extra reis-tijd.

Nee, ik vrees dat dit ook niet de oplossing is... maar we zullen zien. Wie weet heb ik het wel helemaal mis natuurlijk. Of zit ik volgende maaand ineens langs een wildvreemde jongedame in de auto omdat die een oneven nummer heeft en mij zag staan wachten in de speciaal opgezette halte voor carpoolers.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ehm, je regelt 2 stickers? Waarbij je er voor zorgt dat je die ongemerkt uit kan wisselen? Emoticon: Nice
Fijn dun lijntje transparante kit Inde vorm van de sticker? waar je de sticker met een beetje "dubro" op plakt? En wisselt als het nodig is.

Ik kan natuurlijk niet aanzetten tot een dergelijke creativiteit. Ik geef het slechts als vaderlijk advies Emoticon: Wink

Where there is a will there will be relatives.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het zal wel aan mij liggen, maar ik vraag me meer af hoe ze die 3.5 miljoen stickers willen uitdelen? Krijg ik als ik de provincie Jakarta in rijd via de tol ineens een agent voor de auto gegooid die mijn sticker komt plakken? Moet ik hem zelf ophalen bij de verkeerspolitie? Worden ze uitgedeeld bij een pakje sigaretten? Hoeveel gaan ze (onderhands) kosten?

Het hele verhaal klinkt als een ver-van-mijn-bed show vooralsnog, totdat het ineens ingevoerd is wellicht. Emoticon: Yawn

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Basuki zegt: even oneven plan wordt waarschijnlijk geannuleerd

Door Jakarta Globe op 26 maart 2013.

Zware verkeersopstoppingen wordt gezien bij het Hotel Indonesia rotonde in Centraal Jakarta in deze mei 2012 bestand foto. (JG Photo / Safir Makki)

De Jakarta regering op dinsdag gezegd dat de vertraagde even en oneven nummerplaat regeling niet vooruit zou kunnen gaan en in plaats daarvan worden vervangen door het elektronisch rekeningrijden.

"Er is een mogelijkheid dat we de regeling zullen vallen," Jakarta plaatsvervangend gouverneur Basuki Thahaja Purnama vertelde Indonesische nieuwsportaal Detik.com op dinsdag.

Basuki zei dat de oneven-even verkeer regeling zou worden ingetrokken als het ERP-systeem - dat automobilisten rekening brengt voor het gebruik van bepaalde straten tijdens de spitsuren - versneld kon worden, samen met de aanschaf van nieuwe TransJakarta en lokale bussen.

"De visie van de gouverneur is simpel, het is onmogelijk om het aantal particuliere voertuigen te beperken als de nummers van massatransport nog steeds onvoldoende zijn," Basuki toegelicht.

De vice-gouverneur zei dat de Jakarta administratie zou rekenen op investeerders voor de nieuwe bussen iedere bijkomende last op de begroting van de stad te voorkomen.

Voor het ERP-systeem, Basuki zei dat Jakarta meerdere consortiumbanken zou verenigen.

"Bank Indonesia kunt ze allemaal te verenigen, in ERP mensen niet betalen met contant geld, maar met een e-wallet, zal het apparaat het geld af te trekken van de bankrekening van de kaart eigenaars '," zei hij.

Vorige week, de Jakarta regering aangekondigd dat de oneven-even verkeer regeling, welke auto's toegestaan ​​op bepaalde wegen om de andere dag, afhankelijk van hun kentekens zou zien, zou terug worden geduwd tot het einde van dit jaar.

De regeling zou de huidige "drie-in-een"-beleid, waarbij toegang voor auto's beperkt tot bepaalde straten op basis van de vraag of ze ten minste drie mensen binnen te vervangen.

Het hoofd van de Jakarta Transportation Office, Udar Pristono, had gezegd dat de lancering rug werd geduwd, zodat ze 684 nieuwe TransJakarta bussen en 1000 regelmatig bussen konden krijgen tegen het einde van 2013.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Stickers zijn wel een stuk goedkoper en sneller te regelen dan een goede infrastructuur. Ik vraag me af hoe Jakarta eruit zou zien als hier metro was geweest 50 jr geleden. De Londense metro bestaat trouwens 150 jr!

Maar de 3-in-1 maatregel gaf werk aan mensen die tegen betaling meereizen in je auto. Ik vraag me trouwens af of de even/oneven maatregel gewoon niet te omzeilen is door 2 nummerplaten aan te vragen.

Dat elektronisch rekeningrijden hadden ze al lang op tolwegen moeten toepassen...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

2 nummerplaten? Die heb ik, maar die zijn voor de voorkant en de achterkant van de auto, en dus identiek. Een 2e set aanvragen kan natuurlijk niet (officieel), zelf platen maken kan overal voor een euro of 2.. maar daar mag je niet mee rijden.

spacer line  

On 27-05-2013 12:29 FrankR wrote:
Stickers zijn wel een stuk goedkoper en sneller te regelen dan een goede infrastructuur. Ik vraag me af hoe Jakarta eruit zou zien als hier metro was geweest 50 jr geleden. De Londense metro bestaat trouwens 150 jr!

Maar de 3-in-1 maatregel gaf werk aan mensen die tegen betaling meereizen in je auto. Ik vraag me trouwens af of de even/oneven maatregel gewoon niet te omzeilen is door 2 nummerplaten aan te vragen.

Dat elektronisch rekeningrijden hadden ze al lang op tolwegen moeten toepassen...

5o jaar geleden hebben ze de kennis en geld niet.
Wel hebben ze trams rijden.
Nu gaan ze de monorail invoeren..
Ik dacht dat electronische rekening rijden al een paar jaar terug ingevoerd was .
Wat de stickers betreft het zal mss gekoppeld worden aan een soort chip(? ) die gegevens bevatten, vanuit een afstand gescand ?

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,933,565 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com