indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Mijn vraag is wat betaal je in Sumatra voor internet op je mobiel per maand.In roepias.Dit heeft te maken met skype want dit gaat via internet

simpati
User
spacer line

Ik vrees dat buiten Medan je Skype kunt vergeten op jouw mobiel.
Telkomsel Flash is eigenlijk de enige die in aanmerking komt, kijk eens op http://www.telkomsel.com/
Succes,
Jan

spacer line  

Bedankt Simpatie ze betaalt in een internet cafe 30.000 rupias voor 20 minuten voor skype
en 130.000 rupias voor whatsapp per maand.Ze zit in Panggurrang op Sumatra

spacer line  

Een databundel met onbeperkte up- en down-load limiet kost bij zowel TelkomSel als bij IndoSat ca. Rp. 150,000,- per maand. Is voldoende snel (tussen de 2 en 7 Mbps, afhankelijk van de locatie) om onbeperkt te kunnen Skypen, met video-verbinding.

If you have nothing to loose, you can risk everything

simpati
User
spacer line

Beste Amed East Bali,
Klopt helemaal voor Java en Bali wat jij schrijft, maar in een plaats als Panggurrang op Samosir kan je het vergeten.
De enige oplossing is daar ADSL van Telkom Speedy.
Succes,
Jan

spacer line  

De oorspronkelijke vraag was "wat betaal je in Sumatra voor internet op je mobiel per maand.In roepias.Dit heeft te maken met skype want dit gaat via internet".

Door heel Indonesie betaal je bij zowel TelkomSel als IndoSat ca. Rp. 150K per maand voor een onbeperkte databundel om via je mobiele telefoon te kunnen Internetten, Skypen, Facebooken, etc.

Qua dekkingsgraad is inderdaad een heel andere discussie, maar buiten Java en Bali geven de eerdergenoemde aanbieders ook een ( gebaseerd op eigen ervaringen) zeer goede dekking op Sumatera, Sulawesi (m.uv. de Togean eilanden), Lombok, Flores en Timor. Op sommige plaatsen is dan weliswaar geen HSDPA of EDGE signaal te ontvangen, maar dan altijd nog GPRS en dat is in de praktijk al voldoende om te kunnen emailen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

mr.Lucas
User
spacer line

De verbinding op Java en Sumatra is vaak erg traag, maar voor skype regelmatig zeker mogelijk.
Ale je binnen een kote tijd gaat ik heb een SIM kaart voor je van Telkomsel.
Die is dan rond 10 euro per maand en dan ook nog eens voor de Blackberry.

spacer line  

Beste Mr Lucas Is die dan ook geschikt voor de Samsung telefoons met Androi

spacer line  

Ik ga straks in Augustus naar Java Bali Lombok wat kan ik het beste doen. Ik heb een Samson S Telefoon met Androin 4.0 ik ga 30 dagen naar Indonesie.Kan ik een daar een kaart nemen voor internet ik wil ook kunnen WhatsApp wat is het beste voor mij.Vraag kan ik ook met Nederland Watsapp doen of gaat dat niet.En heb ik ook de mogelijkheid om mij telefoon te koppelen aan mij Laptop Androi 4.0 hangen.En kost dit 150.000 Rupias.
Hele fijne Pasen toe gewenst aan allen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Kijk even hier:

http://www.telkomsel.com/inter(...)t-Flash-simPATI.html

Rp 50,000 30 Hari 1.2 GB (600 MB + Tambahan 600 MB di Network 3G) 7,2 Mbps
Rp 60.000 500 MB 14 Hari 7,2 Mbps

Ik maakmijn quota nog niet op in 30 dagen.

spacer line  

Hallo Yogya-Bali kan je ook hiermee vanuit Indonesia naar Nederland communiseren.Ik heb het bekeken, wat is voor mij de beste oplossing.Ik wil dus in Indonesie via whatsapp communiseren en ook na Nederland.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja hoor. Whatsapp is geen probleem. Continu online. Skype durf ik niet te zeggen. Heb het nooit gedownload vanwege de grootte.

spacer line  

Hallo Yogya-Bali Wat is dan het beste abbonement voor een maand en de kosten.Ik zie verschilde prijzen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Flash Ultima Rp. 60.000 is voor Whatsapp ruim genoeg. Maar voor ev. Skype zou ik die van Rp. 100.000 nemen. Dat is geen abonnement maar een prepaid pakket. Dus zo aan te schaffen en direct te gebruiken, geen poespas.

spacer line  

Kan je ook van Nederland uit een indonesie telefoonkaart bestellen.Ik heb hier in Nederland iemand die moet contact houden met kantoor in Jakarta. Gaat om haar BlackBerry en mini tablet.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik denk het niet en als het al zou kunnen dan betaal je vast de hoofdprijs. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat kan. Daar is toch helemaal geen markt voor.
Je kunt beter van iemand die net in Indonesie is geweest een kaart overnemen en daar pulsa op laten zetten want dat kan nl. wel

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Telefoon kopen in Indonesie aan wat voor merk moet ik denken. En hoeveel kost dat want het probleem is dat als ik er een in Nederland koopt hij moeilijk te repareren.Bevoorbeeld Samsung

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Ligt aan het model .... in Indonesia zijn ze nu gek op het nieuwste de Samsung S6 edge

Uiteraard altijd het modernste .... zo rond de 10/11.000.000 rupiah

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Voor de topmodellen van Samsung/Apple/Huwei betaal je in indonesie net zo veel (of weinig) als in Nederland.

Zelf afgelopen maand de Samsung A3 met powerbank in Makassar gekocht voor omgerekend 200 euro. Wisselkoers is nu iets ongunstiger.

spacer line  

1.416.600 voor 100 euro dat is de koers nu zoek voor mij Girl een telefoon waar ze kan whatsapp en Skype kan doen.Woont in Medan haar telefoon is gevallen.Dus veel te duur reperatie

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Voor 1-2 juta heb je al goed bruikbare modellen
Je kunt het zo gek maken als je wilt

spacer line  

Ze heb in tussen tijd een telefoon een Samsung Core1 11.300.0000 rup dus allemaal goed Kan weer lekker WhatsAppe en Skype.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 18-08-2015 14:38 Joop van der Meer wrote:
Ze heb in tussen tijd een telefoon een Samsung Core1 11.300.0000 rup dus allemaal goed Kan weer lekker WhatsAppe en Skype.

Je verwend haar Joop
Voor datzelfde geld heeft ze ook genoeg geld om een jaar lang goed te eten
voor haarzelf.
Tsja wat heeft meer prioriteit
Hopelijk dat ze zo niet erg in het oog loopt voor berovingen met zo'n modern mobieltje

spacer line  

Sorry heb wel getal verkeerd getal gezegd het is 1.300.000 voor Samsung Core 1

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,178,683 topic views - 226,354 posts - 13,588 topics - 18,097 members - last post @ 26-04-2018 19:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,557,109 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com