indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Groep separatisten Papua steunt nu IndonesiŽ
Gepubliceerd op 27 januari 2013 03:18
Zeker 212 leden van de separatistische Vrij Papua Beweging OPM hebben het idee van een onafhankelijke staat laten gaan en stellen nu achter de eenheidsstaat IndonesiŽ te staan.
Lees verder , klik op de titel

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Tja wat moet je hierop zeggen? Als je ouder wordt, word je milder...
Er was ook die spreuk: "Als je jong bent, en geen communist, heb je geen hart. Als je oud bent en NOG communist, heb je geen verstand. Emoticon: Bye bye
Een andere spreuk: "Het verstand komt met de jaren"!

Papua's hebben niets weg van 'Indonesiers', en ik heb altijd wel begrepen waarom deze weerstand van dit negroÔde ras dus. MelanesiŽrs zijn het eigenlijk, net als Molukkers - geen Aziaten... Hoewel' ach wat maakt t uit, een land met zo'n 500 talen en culturen, wow, daar kan nog wel iets bij Emoticon: Shut up! En trouwens, er wordt mij helemaal niets gevraagd, als oud bezetter die de handel eenvoudig aan de VN/UNTEA gaf, waarna het net zo eenvoudig "Indonesia" werd even later.
ik kan me ook wel vinden in die Ambonees, die laatst tegen me zei: "Ja we kunnen wel vrijheid willen (RMS), maar als Ambonezen gaan regeren komt er ook alleen maar ruzie van. zoals we gewend zijn. Ruzie maken". HAHAHA

Your attitude determines your altitude

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Keduadam; ze zullen jou persoonlijk niets kwalijk nemen dat de laatste delen van voormalig Nederlands-Indie onder dwang van de VS(/VN) zijn afgestaan aan UNTEA toentertijd. Zouden we dat niet gedaan hebben als Nederland zijnde, dan zouden de rapen nog niet gaar zijn.

Ik denk overigens dat de verklaring meer onder dwang is afgelegd, want de echte OPM-ers moeten er toch niet aan denken om zich zo eenvoudig te schikken onder Indonesie naar ik begrepen heb.

spacer line  

Sommigen zeggen dat history niet van belang is.
Juis het verleden, de geschiedenis is van belang om te weten/te begrijpen en verklaren wat heden is , met het oog op de toekomst.
Zie de geschiedenis van de OPM, wie de leiders zijn , de rol van Nederland .

Zelfs Nicolaas Jouwe is weer Indonesier geworden .
( Kembali kepangkuan Ibu Petiwi)

bisa dicek of makemyday .

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Yerun; hoe zie je dat dan ... 'dan zouden de rapen nog niet gaar zijn?'
Je bedoelt dat NL op een gegeven moment/tijdperk ook problemen zou krijgen met de oorspronkelijke bewoners?
Ja NL moest wel kappen van groot sterk USA... heb de hele serie UNTEA zegels van 'ons' Nieuw Guinea nog gekocht destijds als investering Emoticon: Wink Ik geloof dat t weinig meer waard is nu.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Surya, ik herinner me hen nog van vroeguh, als tiener heb ik de 'rebellen' nog ontmoet in het Zendingshuis in Oegstgeest, maar ik bewonderde ze meer om hun pingpong- en volleybal - niveau. Wow.. Lachen was dat daar.
Een paar voornamen herinner ik me misschien, maar - met de bekende Jouwe - slechts ťťn achternaam weet ik nog; KasiŤpo... Misschien leven ze nog... ook Nicolaas Jouwe?

Your attitude determines your altitude

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,143 posts - 13,486 topics - 16,235 members - last post @ 21-09-2017 17:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,998,749 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com