indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Lekker, kreeg gisteren eindelijk weer eens meer dan Rp. 13,000,- voor onze via de bank overgemaakte Euro's.

If you have nothing to loose, you can risk everything

tu-bagus
User
spacer line

Ik ben hem ook al een tijdje aan het volgen. In juni namelijk weer richting naar IndonesiŽ.

De Rupiah heeft bijna het laagste punt in een jaar behaalt tegenover de euro. Het laagste punt was een ruime week geleden Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Jammer dat ik mijn tickets al betaald heb.Jeroen kan ik nog wat terugkrijgen Emoticon: Party! Emoticon: Party!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Op 31-01-2013 07:17 schreef tu-bagus:
Ik ben hem ook al een tijdje aan het volgen. In juni namelijk weer richting naar IndonesiŽ.

De Rupiah heeft bijna het laagste punt in een jaar behaalt tegenover de euro. Het laagste punt was een ruime week geleden Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Jammer dat ik mijn tickets al betaald heb.Jeroen kan ik nog wat terugkrijgen Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Als je maar niet met Batavia Air vliegt, want dan heb je helemaal niets.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Eindelijk is het bier weer onder de 1 euro per blikje/flesje.. reden om er af en toe weer eens een paar te kopen.

spacer line  

koop maar gelijk een krat''er zijn zat lief hebbers op dit forum die er wel worst van lusten!!!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik mag graag een biertje drinken, maar als ik dat thuis op de bank doe, dan hoeft dat geen euro of meer te kosten. Dan ga ik liever lekker een hapje eten ergens en bestel ik er bier bij. Ja, dat is flink duurder, maar dan ben ik er wel even uit en hoef ik de borden niet te laten afwassen door de bediende.

spacer line  

In NL is het bier goedkoop en is de benzine duur.
In RI is de benzine goedkoop en is het bier duur.

Ik geef de voorkeur aan de situatie in RI: Ik verbruik meer met rijden dan met drinken, ha ha!

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

ZO , je gulden of eurie is een daalder waard .

Effe kijken of ik daardoor een extra porsi rijst kan kopen, als ik met "vacation" gaat .
Tciket is besteld en betaald , dus Jakarta hier ai kom Emoticon: Wink .
Of ik kan naar Bali gaan.
Weet iemand een goedkope hotel(geen losmen)?

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 31-01-2013 10:24 Amed East Bali wrote:
In NL is het bier goedkoop en is de benzine duur.

Ik geef de voorkeur aan de situatie in RI: Ik verbruik meer met rijden dan met drinken, ha ha!
Ik ook, en dan rijd ik ook nog niet eens zo gek veel, zit op 44.000 km in 14 maanden. En met 34 eurocent voor een litertje premium (geen wet die me verbied het niet te tanken voor mijn Avanza) is het stiekem wel genieten ja.

Rob-777
User
spacer line

Als je het snel drinkt dan proef je het verschil niet Emoticon: Yummie!

spacer line  

doe mij maar 1 glasje Pertamina'als het toch goedkoper is 'ik moet wel gas geven'
!! Emoticon: Yes!

jstar
User
spacer line

Twijfel toch of het niet beter is nu een diesel te nemen. Ondanks die protesten kunnen ze toch niet anders dan die subsidies (gedeeltelijk) afschaffen?

Over kwaliteit van bier, eh bezine gesproken; blijkbaar heeft Gamya (de groene Nissans) besloten geen Pertamina meer te gebruiken?! Problemen met benzinepomp...

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 01-02-2013 02:34 jstar wrote:
Twijfel toch of het niet beter is nu een diesel te nemen. Ondanks die protesten kunnen ze toch niet anders dan die subsidies (gedeeltelijk) afschaffen?

Over kwaliteit van bier, eh bezine gesproken; blijkbaar heeft Gamya (de groene Nissans) besloten geen Pertamina meer te gebruiken?! Problemen met benzinepomp...
jij denkt echt dat je door diesel te tanken straks niet met hetzelfde probleem zit? Subsidie is subsidie, als je daar geen gebruik van mag maken, mag je dus geen premium en solar tanken natuurlijk.. maar Pertamax en Pertamax Dex.

Dat van Gamya speelde in 2010 en was toen een dreigement vanwege een fout in het depot van Plumpang, wat dan weer een menselijke fout bleek te zijn of zo.. In ieder geval achterhaald en zoals jij het schrijft niet correct.

jstar
User
spacer line

Eh, welk probleem? De keuze diesel of benzine heeft an sich niets met subsidie te maken maar met totale kostprijs. Als de consumentenprijs bijna gelijkgetrokken wordt (bijvoorbeeld door veranderingen in subsidies), is een dieselwagen bij voldoende km per jaar gewoon goedkoper. Het is bijvoorbeeld zuiniger in verbruik. Het gaat ook langer mee en het onderhoud is goedkoper. De inruilwaarde zou theoretisch ook hoger moeten worden (betere kwaliteit 2ehands). Het enige duurdere zijn de aanschafkost en waarschijnlijk nog steeds de belastingen. En daarom overweeg ik het.

Zette niet voor niets een vraagteken bij de Gamya switch; was niet zeker of ze de onderhandelingen met Shell indertijd hadden doorgezet of niet. De topman verklaarde dat die fout opnieuw kon gebeuren en dat ze verder zouden praten. Zelfs de Gamya chauffeurs hebben geen idee wat de huidige situatie is.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Je haalde de subsidie aan, van daar dat ik vermoedde dat je niet wist dat er Pertamina Dex was. Emoticon: Wink

Masa... de chauffeurs weten niet wat de situatie is? Wie tankt er al die taxi's vol? Dat doen de chauffeurs toch zelf? En zij weten neem ik aan wat ze tanken, al was het maar omdat als ze Pertamax tanken ze ruim 2x zo duur uit zijn. Emoticon: Puh!

jstar
User
spacer line

Geen probleem J.

Wat ik me nu wel in ťťn keer realiseer, is dat er hier eigenlijk bijna geen 'kleine' diesels zijn. Denk dat de kleinste motorinhoud 2000 of zelfs 2500 CC is. Dan win je natuurlijk niet veel op verbruik.

Toch nog eens beter zoeken op ID.CARMALL.COM

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

58,122,478 topic views - 226,764 posts - 13,598 topics - 18,418 members - last post @ 26-05-2018 08:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

100,734,505 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com