indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BlogBlot
User
spacer line

Stranden Kuta vol met afval
Gepubliceerd op 27 januari 2013 02:16
Sterke winden in de afgelopen week hebben er weer voor gezorgd dat de jaarlijkse vloed aan afval op de populaire stranden van Kuta in Bali is aangespoeld. De hopen plastic, afval, bomen en ander verpakkingsmateriaal ligt verspreid over de hele lengte van het strand, waardoor er doorlopend schoongemaakt moet worden door de lokale autoriteiten.
Lees verder , klik op de titel

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

De naam van zulke apparaten ben ik helaas vergeten, maar als je er plastic ingooit (het grootste percentage afval w.s.; drinkbekertjes, flessen) dan verkrijg je 80% olie daaruit! Het voordeligste apparaat, de kleinste denk ik, kost zo'n €250.000,- Als dit waar is, moet de regering hier zeer snel en heel serieus naar... kijken, maar vooral dan ook, met -tig tallen aanschaffen! Emoticon: Yes!

Er zijn in elk geval positieve ontwikkelingen die hoop geven... nu nog de overheden - van hoog tot laag. Op laagst niveau zijn ze (bijv. in de stad Ambon) bezig met de kids her op te voeden. Iets hoger niveau: sinds twee jaar is dit probleem behoorlijk aangepakt door de nieuwe burgemeester. Je ziet het - best grote - verschil nu!
Op nog hoger niveau moeten ze de boten uit Jakarta, die tonnen afvalzakken bij aankomst 'kwijt' kunnen in de baai van Ambon, meteen aanpakken. Zoals in onze 'beschaving'; politie te helicopter of speedboat er op af sturen en meteen kassa!
Nu zie je die sampa-slangen, enorme en heel lange, naar je toe kronkelende vuilniszakken (als bovendrijvende 'slangen') nog naar je toe komen als je op het strand staat. Je staat erbij en je keek er na.

Maar ach, ja? Welcome in Indonesia! Emoticon: Party! Niet lang meer als ze zo door blijven gaan: toeristen (duikers,msnorkelaars!) wijken vanzelf (nu al met bosjes!) uit naar omringende landen.

Your attitude determines your altitude

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Keduadam...het is niets nieuws hoor...het is al járenlang bekent....bij een bepaalde wind c.q. stroming in het water wordt er al gewaarschuwd om NIET in zee te gaan zwemmen vanwege "gevaarlijke" stoffen die je lichaam aantasten....
Je kan beter in Sanur de zee in gaan of in Oost-Bali dáár is de zee nog mooi én schoon....duiken en snorkelen doe je daar met plezier...

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Iya Kembang, is ook niets nieuws (zegt de aanvang van het bericht ook al: "Sterke winden in de afgelopen week hebben er WEER voor gezorgd dat de JAARLIJKSE vloed aan afval op de..." en dat beweer ik ook niet. Maar t wordt wel steeds erger. En dat blijft wel helaas nieuws en moet t ook blijven, zolang niemand er iets aan DOET. En ik doe mijn deeltje op mijn plek...

Wat misschien WEL nieuws kan zijn, en positiever, misschien hoopvoller (zelfs hier in Indonesia) Emoticon: Wink noemde ik slechts hierboven. Misschien voor iemand anders, die er wat mee kan doen.
Ik wil graag een deel van de OPLOSSING Emoticon: Smile zijn, ipv een deel van het probleem Emoticon: Cry ... zolang ik kan. Ook al luistert niemand, jammer dan. Ik ben niet verantwoordelijk voor hun daden en wat zij over mij denken, alleen wat ik over anderen denk. Dat mag altijd liefdevol en positief zijn - want wie ben ik - alleen het gedrag van iemand (of een groep) kan ik haten en dan ook tegenkomen. Met woorden, met daden Emoticon: Blush

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Kembang,.....ik vraag me af of de zee bij Oost-Bali schoner is. Ik vis daar wel eens en vang toch regelmatig plastic zakken. En er drijft bij bepaalde windrichting allerlei rotzooi rond. Zeker als het in het binnenland heel hard geregend heeft. Dan spoelt alle rotzooi, die de bewoners in de selokans gooit, naar zee.
Keduadam, ....wij hebben ook wel eens burgerinitiatieven gezien, maar dan van buitenlanders, die in RI wonen en/of een resort aan zee hebben. Samen met scholieren maken zij twee a drie keer per week het strand schoon. Maar zolang men in het binnenland de rotzooi overal blijft neergooien, zullen de scholieren stranden blijven schoonmaken. Het milieuprobleem moet op een ander nivo worden opgezet/aangepakt. Inzetten van helicopters en lik op stuk beleid is al een goede zaak. Opvoeden van de jeugd is ook een goede zaak, maar controle door de overheid hoort daar ook bij. Zolang echter de corruptie niet de kop wordt ingedrukt zal er echter niks van de grond komen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

BJ ....ik ben daar zelf nog niet geweest, het was toen in 2011 de bedoeling, maar....helaas de tijd was gewoon tekort...mijn vakantie vloog om!!
Maar....ik hoorde wel van mensen/ toeristen enthousiaste verhalen hoe schoon daar de natuur nog is, zowel op het land als op en in de zee.....

Als de Balinezen zélf niet hun schouders onder zetten om die rommel op te ruimen en vooral wat plastic betreft een bedrijf op te zetten om het te verwerken....dan scheelt het bijna 80% van rond zwervend vuil. Plastic is het ergste voor de natuur want die verrotten namelijk niet......Maar zoals BJ al schrijft zolang de corruptie daar hoogtij viert gaat het land langzamerhand naar de verdommenis toe,,,,,. Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Keduadam, ....wij hebben ook wel eens burgerinitiatieven gezien, maar dan van buitenlanders, die in RI wonen en/of een resort aan zee hebben. Samen met scholieren maken zij twee a drie keer per week het strand schoon

Kembang waar was dat? Op Bali? Op het ogenblik verblijf ik op Ambon, idd zijn hier ook initiatieven vooral van buitenlanders. Ik heb ook wel plannen, maar dan moet er iets eerst gebeuren vanuit de overheid, zie boven wat ik noemde. Bovendien we zijn bezig de initiatiefnemers wat bijelkaar te brengen, maar ook dat lukt nog niet echt. Het zijn allemaal nog kleine koninkrijkjes hier. Maar als we een vuist ooit kunnen maken samen, zal dat wat kunnen opleveren! Dan zal de regering 'ons' meer serieus kunnen nemen...

De gemeente Vlissingen heeft bijvoorbeeld twee nieuwe hydraulische vrachtwagens geschonken - €250.000,- per stuk geloof ik - maar die staan hier in de kota te verotten, wat er nog van over is want er zitten natuurlijk genoeg bling-bling dingen Emoticon: I love it aan die je 'snachts graag meeneemt. Om op te scheppen, of om wat handel, voor de sport of om je angkot te laten onderscheiden. Ambonezen verwachten nl. dat die Vlissingers dan OOK de nazorg doen, onderhoud enz. Als je iets geeft, moet je er ook voor zorgen. Logis yah, masuk akal?
Ja dus de mens moet ook (van binnen naar buiten) -willen- veranderen...

Er was laatst ook een heel festijn op het Merdeka-plein (gelegen aan het goeverneursgebouw, dus die hadden een nuttig uitzicht), muziek en dans, allerlei tentjes en standjes (lagere scholen, verenigingen maar ook bijv. de dames uit Vlissingen waren daar weer) die het vuilnisprobleem uit verschillende hoeken benaderden. Goed initiatief!

Er moet veel 'om', maar er zijn beginpunten... waarvan we wel ietsjes resultaat zien Emoticon: Blush

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. BintangJan, sorry niet Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Kembang was bovenstaande

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,445,783 topic views - 223,953 posts - 13,528 topics - 16,745 members - last post @ 24-11-2017 02:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,489,655 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com