indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jstar
User
spacer line

On 14-02-2013 18:49 Keduadam wrote:
Maar toch interessant; Maleisia nummer drie. Ik had t idee dat dat land nog nauwer en radicaler denkt als Indonesia... betr. Islam? Maar dat idee moet ik w.s. laten varen...? Emoticon: Confused Las hier ook van iemand dat er meer Chinezen (niet Muslims) wonen dan Muslims... ook nieuw voor mij!
Maar dit land wordt wel mijn eerste focus voor mij persoonlijk, als Indonesia ooit geen optie meer is...

De Chinese meerderheid waar ik het over had is in de regio Penang. Kijk ook eens naar het programma waar AEB het over had; zeker niet slecht.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 14-02-2013 21:37 schreef zieleffe:
Keduadam Ik heb een vraag.... Hoe gaat het met een visum regelen, daar in IndonesiŽ, naar MaleisiŽ?.

Wel Zieleffe, ik hoop dat ik je vraag goed begrijp. Een visum regelen hier in Indon, naar (= voor?) Maleisia? Ik MOEST naar Maleisia (KUL) tbv mijn SosBud visa VOOR Indonesia, na mijn VOA - Visual On Arrival - die ik op het vliegveld in JAK (komende uit NL) had aangeschaft. Die was voor 1 maand, met verlenging extra maand. Dus wilde ik langer verblijven IN Indonesia, met deze 'uitwijking'. En dat moet op een ambassade buiten Indonesia. Dat is tenminste wat ik me herinner (ik hoop dat dit gedoe voorgoed voorbij is, want ik wil gaan voor een KITAS, in Juni in NL).

Maar als je VANUIT Indonesia zolang weg 'mag', lijkt me geen probleem om 90 dagen naar Maleisia te gaan. Of je moet na het verstrijken van je visum in Indonesia daarheen gaan... Wel een uitschrijf/oprot-bewijs halen bij de Emigrasie.
Maar ik neem aan dat veel anderen slimmer zijn dan ik wat visa betreft. Ik ben wel wat wijzer geworden hier; ik ga nooit en nooit meer in mijn uppie Emoticon: Cry naar de Emigrasi. Ga het nu altijd uitbesteden aan een IndonesiŽr... Voor elke dag(gedeelte) Rp100.000. 'k Vind het een keer goed zo Emoticon: Frustrated Nu voor verlenging wel 7 ton (klinkt dat ; ) kwijt geweest, mijn helper was beschaamd maar hij nam het toch aan toen ik het hem uiteindelijk in zijn zak stopte. De trieste waktu karet in dit geval had ook te maken met 'de computers in Jakarta' die het niet meer deden door de banjir. Het ZAL wel weer Emoticon: Yes!

Your attitude determines your altitude

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 15-02-2013 01:43 schreef jstar:

[quote verwijderd]

De Chinese meerderheid waar ik het over had is in de regio Penang. Kijk ook eens naar het programma waar AEB het over had; zeker niet slecht.

Okay Jstar nu herinner ik me weer.
Maar sorry maar wat/wie is AEB, waar? Ik weet in Indonesia houden ze van afkortingen Emoticon: Confused

jstar
User
spacer line

Sorry. Amed East Bali vermeldde het "Malaysia My Second Home" programma.

Er zijn natuurlijk voorwaarden:

http://www.mm2h.gov.my/conditions.php

Als je een huis koopt van een bepaalde waarde zijn de financiele voorwaarden iets minder streng.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Keduadam
Als je een verblijf vergunning wil hebben in MaleisiŽ.
Hoe kan je daar aan komen, weet iemand de weg daarna toe en wat zijn de kosten, van een visum en of verblijf vergunningen?... Emoticon: Smile
Van uit IndonesiŽ................ Emoticon:

The end is Near................ Emoticon: Talk to the hand Greenpeace moet je zien als Nederland ......... Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

http://www.veelzijdigmaleisie.(...)-werken-maleisie.htm

Een paar jaar geleden zijn er ook posting geplaats in Indahnesia over Malaysia

bisa dicek of makemyday .

Dirkx50
User
spacer line

Het is moeilijk om de keus van een ander te begrijpen.
We weten niet alles (hoeft ook niet natuurlijk)
Het is een gevoels kwestie en een praktische kwestie.
Het is een gewoon keus die iemand maakt.
De Azan kan als je er naar luisterd irritant zijn, maar dat ligt ook aan de stem en aan je gevoelsstemming.
De mensen kunnen ook irritant zijn, maar dat ligt aan de mensen en aan je gevoelsstemming.
De moslimgemeenschap kan irritant zijn maar dat ook aan je gevoelsstemming liggen.
Maar alles heeft twee kanten.
De ander en jezelf.
Op een gegeven ogenblik kan alles irritant zijn en dan kan het inderdaad wel eens nodig zijn je leven te veranderen.
Maar morgen kan alles wel weer anders zijn.
Morgen kan je wel weer heel anders denken en zijn de dingen die irritant waren opeens niet zo belangrijk meer.
Wat een gewauwel he.
Ik kan je niet , al heb ik wel eens iets van je gelezen toen ik nog in nederland was.
Maar ik wens je het allerbeste toe, en een goed leven zonder irritatie's.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

'Wat een gewauwel'... nee dacht t niet. Gewoon een keer dieper, dalam hati Emoticon: Smile
Een van mijn lijfspreuken - die jouw visie raakt - voorkwam bij mij veel ellende en ev. depressie:

"Het is niet de toestand, maar het standpunt"

En dat is een keuze. Zoals in alles.

Net als depressie. Als je depressief bent, koos je ervoor. Sorry psychiaters, psychologen, counselers, therapeuten, 'raadgevers'.... Heb om me heen genoeg gezien, van dichtbij.
Dure, waardeloze, schadelijke, zelfs levensgevaarlijke raadgevingen... met soms (in andere landen) verboden en levensgevaarlijke medicijnen. 'Oplossingen' door de 'wetenschap'.

En de praktische, werkende oplossing gezien. Die is zoooo simpel.
Depression is only meditation on the wrong thing Emoticon: Party!
Het begint bij je denken. Bij kiezen.

Sorry voor de extra kronkel in je brein, die ik nu veroorzaakte bij sommigen van jullie HAHAHA

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 16-02-2013 00:09 schreef Dirkx50:
Het is moeilijk om de keus van een ander te begrijpen.
We weten niet alles (hoeft ook niet natuurlijk)
Het is een gevoels kwestie en een praktische kwestie.
Het is een gewoon keus die iemand maakt.
De Azan kan als je er naar luisterd irritant zijn, maar dat ligt ook aan de stem en aan je gevoelsstemming.
De mensen kunnen ook irritant zijn, maar dat ligt aan de mensen en aan je gevoelsstemming.
De moslimgemeenschap kan irritant zijn maar dat ook aan je gevoelsstemming liggen.
Maar alles heeft twee kanten.
De ander en jezelf.
Op een gegeven ogenblik kan alles irritant zijn en dan kan het inderdaad wel eens nodig zijn je leven te veranderen.
Maar morgen kan alles wel weer anders zijn.
Morgen kan je wel weer heel anders denken en zijn de dingen die irritant waren opeens niet zo belangrijk meer.
Wat een gewauwel he.
Ik kan je niet , al heb ik wel eens iets van je gelezen toen ik nog in nederland was.
Maar ik wens je het allerbeste toe, en een goed leven zonder irritaties.

Dit is geen gewauwel, dit kan je echt onder brengen overpeinzing.
Dit is nauw een verhaal, die zegt wat over gevoelens, die een mens bezit.
Tussen rationeel denken en emotioneel voelen, is soms een breuk in je verstand brein, die je zekerde of onzekere mens van je maak.
Deze zo belangrijke materie, geeft al aan, hoe moeilijk die ook is, of je een : eq intelligentie heb, van een hoogbegaafde mens, of je een mens bent die midden in de samenleving, zijn plaats weet te vinden of nemen.
http://forum.scholieren.com/ar(...)ex.php/t-206694.html
Zich weet te handhaven, in elke vorm van cultuur en Landt eigenaardigheden .
Ik beoordeel mij zelf, in een categorie, van een NIET doorsnee mens, met een mentaliteit van huisje, boompje en beestje.
Filosofisch gedachte, kan je gebruiken, om iets van je gevoel weer te geven.
Daar ben ik zeker van, maar of ik mij alles laat aannaaien, daar ben ik ook zo zekere van, dat ik altijd in het begin, wantrouwend ben tegen ieder, die mij wil leren kennen.
Dat moet eerst aftastend zijn en pas als je de mens tegen over je kan ontleden, wie je voor je heb, dan kan ik hem pas in vertrouwen nemen.
Hoe vaak zie je niet en lees je niet over de liefde, pas Valentijnsdag achter de rug, waar ik totaal niet aan mee doe.
Die commercie, Moederdag en Vaderdag daar heb ik geen affiniteit mee.
Maar ook ben ik zeker van, dat liefde, een begrip is, die nog makkelijker kan verwateren, dan dat je het heb over respect.
Respect naar elkaar toe is beter, dan dagelijks ik hou van jou te horen.
EN ieder heeft het nu wel door, dat ik geen doorsnee mens ben, om met het religieus gedeelte die velen bezitten, niet in mee gaat, en te overpeinzen hoe dat kan, dat de mens meer vertrouwen heeft met een religie, dan het bestaan er van zeker zijn..
Want het is voor mij zo duidelijk, wat die religie, de mensheid heeft uitgevonden, een niet normale gedachte goed was en is, omdat die bangmakerij juist de mens, onzekerder maak.
Diep in je ziel kijken, kan je wel trachten te doen, maar als je geweten niet goed is, dat is een soort gen, dan kan je kijken tot je groen en geel ziet, je komt er nooit zelf er achter............
Spectaculair was gisteren gebeurd een meteoriet die langs de aarde raast en ook die in Rusland terecht is gekomen.
Natuurverschijnselen, is meer dan religie en kan de mens meer raken, dan wat voor geest ook, die je er bij wil halen.......................... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Shiny

Wat mij ook zo integreer is de mens die goed is en de mens die slecht is. good gais en bath gays
Om het duidelijker te maken, probeer aan de hand van voorbeelden, uit te leggen waarom ik daar zo mee bezig ben.
Als je in het verkeer zit, je mag niet harder rijden dan 100km, dan ben je netjes bezig, als je, je eigen daaraan houd.
Maar die mensen die zich daaraan niet aan houden kunnen je soms heel vervelend in de moeilijkheden brengen.
B.V als je achter een vrachtwagen kom te rijden en je wil die passeren met die 100km .
Dan krijg je niet die kans omdat anderen gewoon niet aan die 100km houd.
Zo kan je onze samenleving, nu ook zo beoordelen.
Velen worden nu de dupe, omdat er mensen zijn, die zich nergens aan houden enkele voorbeelden zijn er genoeg, bewoners die overlast bezorgen, woonwagenbewoners die aparte behandeling afdwingen, anders dreigen ze dit of dat.
Die zijn er, dat kan je stigmatiseren vinden, maar het gebeurd.
Het graai cultuur van lieden, die denken boven de samenleving te staan.
De overdreven fatsoenlijke onder ons, willen daar niets van weten, alleen aan zichzelf denken en proberen zich te verrijken over de ruggen van de serieuze mensen, die te goeder trouw zijn.
ZO krijg je ook en dan kom je bij de corrupte mensen terecht, die veroorzaken veel leed en daardoor ook het grote verschil van Arm en Rijk.
Voorbeelden genoeg in AziŽ en Afrika. Zuid Amerika en in sommige landen van Europa
Eindelijk dringt het nu door in de hoofden van de hogere, vooral in China en die willen daar wat aan gaan doen.
Dat is een goed streven, maar eigenlijk te laat.
Maar beter laat dan nooit, ook zo dooddoener, maar het is niet anders ..................... Emoticon: Emoticon: Very funny

simpati
User
spacer line

De Azan kan als je er naar luisterd irritant zijn
De Azan hoort bij het Islamitisch geloof, maar deze hoort niet te duren van 04:00 in de morgen tot laat in de avond!

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Zieleffe ni hao Emoticon: Smile

Met complimenten voor je duidelijke visie , ik kan daar helemaal mee meegaan.
Duidelijk is wel dat er nu hier in China een supergrote bezem door het hele systeem word gehaald.
De nieuwe president heeft duidelijk laten blijken dat er korte metten gemaakt gaan worden met de coruptie. Emoticon: Smile
Vorige week als voorbeeld is er in Vietnam al een gevluchte governments medewerker gepakt die ,,wat te veel bij elkaar geharkt had ,, in eigen voordeel .
Ook de gap tussen arm en rijk heeft alle aandacht nu. Emoticon: Yes!
Met belangstelling blijf ik je postings volgen.
Sampai jumpa Emoticon: Bye bye

Jan Simpati Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.
Erg fijn dat je kennis hebt kunnen maken met mijn Chinese echtgenote en dochter hier in China. Emoticon: Yes!
Even of topic xie xie Emoticon: Worship
Zaijian Emoticon: Bye bye
Luo Ni

Zhuńęsu√≠ n«ź de m√®ngxi«éng ...... Follow Your Dreams

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

&*(*& Goede middag Luo Ni
Bedankt voor u compliment.
Filosoferen is soms leuk om te doen, maar het vergt wel zorgvuldigheid.
U ziet de tekens, die ik bij Google vertaling heb afgehaald chinees traditioneel, maar ze werken niet in deze posting zoals u ziet.
Ja ben wel emotioneel persoontje ben gevoelig voor leed en voor mooie gebeurtenissen.
Malam zou schrijven een grote mond, maar een klein hartje en je hart op de juiste plaats hebben.
Ik denk dat u onder die categorie mij kan plaatsen.
Lijkt mij niks mis mee, je moet er wel goed weten er mee om te gaan.
Vooral wat wij de laatste maanden meemaken, is dat Nederland geworden is, naar een systeem, waar je afhankelijk van ben, omdat zij je de financiŽle middel moeten geven, om te kunnen leven.
Ik merk steeds meer, dat je in de knel komt, doordat je vaste lasten te zwaar zijn en daarmee je emotioneel het gevoel krijg, dat je afgestraft word en niet beloont.
Mijn vriendin word 65 en ze krijg 36% van haar AOW, en dat is niets mis mee.
Maar ik word gekort tot de helft van de AOW waar twee personen het zelfde krijgen.
DAT scheelt Ä500,- p.m.
Ik ben daar tegen aan het vechten, maar ik denk, dat je niet tegen op kan, want het is wettelijk zo geregeld.
Daarbij heeft mijn pensioen ABP, ook die regeling toegepast, ik krijg nu omdat we met zijn tweeŽn zijn overgebleven, de helft krijg.
Dus ik ben nu op zoek, wat ik daar tegen kan doen.
Een ding is zeker mijn vriendin vind dat ze niet waardig meer is, om zo hier te blijven omdat ik zo zwaar gekort word.
Zij gaat dan ook terug naar haar land IndonesiŽ en ik ga haar af en toe eens opzoeken.
Er zit niets anders op.
Maar ik zoek, of ik dichter bij kan gaan wonen, b.v.in MaleisiŽ of Thailand zelfs China lijkt mij interessant.
Maar geen overhaastige beslissingen doen, eerst alles over zien en je eigen eerst oriŽnteren.
Daarom wilde ik aan u vragen, hoe zit dat met de visums naar China, hoe lang kan je daar blijven.
Wij bezitten een eigen huis, die ga ik dan wel verkopen, als het zo ver is, dat ik weet dat te doen om dichter bij IndonesiŽ te kunnen zijn.
Samen wonen is er dan niet meer bij.
Het is een straf van de gemeenschap, die dit heeft laten gebeuren, waardoor je zo beslissing moet gaan nemen.
Ik voel mij eigen dan ook, dat je gestraft word, dat je een buitenlandse vrouw heb genomen.
Nederland is een land geworden, van een generatie, die totaal overstag is gegaan, naar een jaloerse mentaliteit en een hele grote groep mensen, die afspraken hebben gemaakt, in hun studente tijd, om samen Nederland leeg te plukken en te graaien wat maar mogelijk is.
Het lijkt wel een communistische staat geworden.
Ik dacht dat China communistisch was, maar daar hebben ze tenminste nog de mogelijkheid, om dat aan te pakken en ze zien het nu in (wel een beetje te laat) dat je dat moet aanpakken.
Maar in Nederland is het pas begonnen en voor dat ze het aanpakken, hebben ze veel constructies bedacht, om de mensen zand in hun ogen te strooien.
Het volk is lijdzaam, ook gaan inzien, maar komt moeilijk op gang, waardoor de 50+ partij symbolisch op 23 zetels komen.
Graag uw antwoord hoe u er over denk..................... Emoticon: Emoticon: Confused
Sampei bertemu laki

Je zou ook deze topic kunnen noemen VAARWEL NEDERLAND.... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Beste Ziel ni hao Emoticon: Smile
Ik heb bewust het woord ,,effe,,achterwege gelaten.

IK begrijp helemaal wat je bedoeld met je geschiedenis , en bij deze neem ik ik vrijheid om elkaar gewoon met je en jou aan te spreken, dat klinkt een beetje meer collegiaal
Net zoals medeforumlid Malam al in een van zijn postings aangaf dat de verbondenheid met ,,the dockers wherever on earth,, elkaar een groot saamhorigheids gevoel geven. Emoticon: Yes!
Uiteraard met grote belangstelling heb ik heb ik alles over en over gelezen.

Ik ga hier op een later tijdstip op verder borduren, omdat er natuurlijk veel emoties een rol spelen. en je vooral machteloos voeld tegen en op de wijze waarop je letterlijk bestolen word door de elitie [ lees witte boorden maffia ] van het binnenhof.
Ik ga via Jan Simpati proberen je mijn e.mail adres te geven zodat we elkander wat meer prive informatie kunnen toekomen, zonder interuptie .
Alvast een vraag kan ik beantwoorden wat visa in china betreft.
Voor een tourist is het eenmalig voor dertig dagen, en voor prive is het zeer moeilijk geworden, mede door de schuld van buitenlanders met name uit Africa helaas die een verblijf kregen voor ath least een jaar met verlenging ...en zich schuldig gingen maken aan de ,,drugs import met name in de regio Guangzhou.
Met moet getrouwd zijn met een Chinese om een ,,green card,, te krijgen nu.
Ik wil je uiteraard niet teleurstellen maar probeer een mogelijkheid te krijgen om een keer naar China te komen als tourist , en even wat rond te kijken, je of jullie zijn van harte welcome wat een Chinese eer is .
Last but not least Zieleffe.. wat het gevoelsleven betreft en het het ,,strait on,, in gerechtigheid en eerlijkheid zitten wij op de zelfde frequentie Emoticon: Shiny
Ik krijg het gevoel dat wijle Frans Halsema met het lied ,,Vluchten kan niet meer,, toch gelijk heeft gekregen.
Het eens zo mooie landje aan de noordzee is voor velen een hel geworden, mede door toedoen van deze kornuiten die zich regering noemen.
Mogelijk moet men straks nog gaan soliciteren van uit de rolstoel , Emoticon: Angry
Tot spoedig mails Zieleffe.. en try to keep smiling Emoticon: Smile
Hati 2 [ ni duo bao zhong ]
Groetjes , zaijian
Luo Ni Emoticon: Smile

Zhuńęsu√≠ n«ź de m√®ngxi«éng ...... Follow Your Dreams

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Luo Ni
Mijn Beste ik ga er mee akkoord dat je via Simpatie mijn mail adres kan verkrijgen .
Ja zoals je al aanvoerde dat je aangesproken wil worden met je en jij dat is dan wederzijds.
Toeyareren, klopt dat het woord is, ben het even kwijt.
Maar goed juist het netwerken kan zo belangrijk zijn en daarmee hoef het niet tot een vrienden dienst verplichtingen te worden.
Maar wij willen graag wat gegevens bekijken en dat doe je dan ook eerst als toerist, het gaan bekijken en je informatie halen, bij mensen zoals je al aan gaf, om te leren kennen en een bezoekje te wagen naar China.
Ik wilde al jaren naar China toe, maar er is nog steeds niets van gekomen.
We moeten eerst afwachten wat die instanties doen als mijn vriendin in IndonesiŽ zit.
Want dan heb ik geen twee persoonshuishouding meer, maar ben dan alleenstaande.
Ik ga helemaal met je mee, als je schrijf, vooral machteloos voelt, tegen en op de wijze waarop je letterlijk bestolen word door de elite [ lees witte boorden maffia ] van het binnenhof.
Want dat zijn ze graaiers van de grootste orde.
Ik kijk er naar uit om je e-mail adres te krijgen via Jan.
Tot dan en bedankt voor je antwoordenÖ.
Ziel

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ziel, zoals Malam al ergens heeft geschreven.....je kan altijd gaan emigreren.....maar denkt a.u.b. aan je gezondheid, als je 100% gezond ben en je nog enige jaren goed blijft doen dan kan je gaan.....maar draait nimmer je rug van Nederland af, want mocht je in de problemen komen dat ben je als Nederlander altijd weer welkom in je eigen Vaderland, toch?? Bezint eer gij begint is mij altijd voor gehouden....

Triest en ellendig voor jou dat je vriendin terug gaat naar IndonesiŽ.....Malam schreef al in Omong dacht ik.... dat niet in Šlle dorpen het geblŽr van de MoskeeŽn is te horen....kijkt dan even verder dan je neus lang is Ziel....dan kan je tenminste weer met je vriendin worden herenigd..... Emoticon: Party! Anders aan Malam om hulp vragen.....die kan dan met zijn Solextje samen met Pop achterop overal rond rijden en kijken voor jou....en saampjes zijn dat best leuke tripjes toch? Ha.Ha.haaaa Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party! Emoticon: Party!

simpati
User
spacer line

Even de laatste ontwikkelingen met vaarwel IndonesiŽ , emotioneel zal het allemaal wel lukken, in de praktijk zal het moeilijk zijn, zeker wat een ziektekosten verzekering betreft gaat het niet lukken omdat ik nog al wat mankementen heb.
Die kan ik nu bij Allianz verlengen tot mijn 70ste, wil ik andere verzekering nemen moet ik de klachten die ik in de tijd dat ik bij Allianz klant ben vermelden en ik geloof niet dat ik mij ergens anders kan verzekeren.
Bij Allianz IndonesiŽ heb ik in 8 jaar nog niet geclaimd en zal dat ook niet doen of ik moet erg ziek worden waarbij langdurige opname in een ziekenhuis nodig is.

Mijn gehuurde appartement in Bangkok ligt niet in een gebied waar veel toeristen komen, daar spreken maar heel weinig mensen Engels, om de Thaise taal te gaan leren zie ik niet zitten.
Voor het appartement heb ik geen overdreven hoge kosten moeten maken, ik heb wel een plekje waar ik mij goed voel met alle gewenste voorzieningen.
Leven in Thailand is voordeliger dan wonen in IndonesiŽ, het eten is heerlijk en voordelig, ik heb tot nu erg weinig negatieve ervaringen gehad, de mensen uit Thailand weten hoe men een gast moet behandelen.

Ik ben nu weer in Malang en maak de 30 dagen vol, dan ga ik weer voor 30 dagen naar Bangkok, de kosten voor de vliegtickets daarvoor kan ik betalen van de kosten die ik eerder had voor het verlengen van een KITAS LANSIA , die waren begin vorig jaar na het overlijden van de sponsor in ťťn keer 50% hoger met de multiple entry permit erbij zou ik meer dan Ä1000 per jaar kwijt zijn.

In mijn huis in Malang heb ik voorzieningen getroffen om ze min mogelijk last te hebben van de toeters van de moskeeŽn in mijn direct omgeving .
De moskee die op vijftig meter van mijn huis is gebouwd zorgt voor er weinig overlast, de buurtbewoners gebruiken de moskee waarvoor die bedoeld is en dat is om te bidden.
Uiteraard zijn er een paar grote TOETERS gemonteerd die met JUMAT MANIS en tijdens de RAMADAN hun werk moeten doen.
Voor de RAMADAN ga ik weer op de vlucht

Ik blijf proberen om mijn huis verkopen, lukt dat ontstaat er een nieuw situatie, wat ik dan ga doen weet ik niet en is mede afhankelijk van mijn partner.
Als wij eenmaal twee jaar officieel getrouwd zijn kan ik weer een KITAS ISTERI nemen en vallen er veel kosten weg met meer vrijheid.

Er werd bij dit topic meerdere keren geschreven over wonen in MaleisiŽ, dat land biedt erg veel mogelijkheden en je krijgt bij binnenkomst meteen een visum voor 90 dagen zonder kosten, jammer dat MaleisiŽ geen verdrag heeft met Nederland wat betreft EXPORT UITKERINGEN anders had ik er al jaren gewoond.
Groetjes,
Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

He Jan hoe gaat het nu met je?, Ik had nog gekeken naar de mogelijkheden voor Malaysia

Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar Malaysia

Maar te grote borgsom 300.000 Bath = 70.000Ä en een maandelijks vast inkomen, kan men daar vertoeven,
De borgsom is na een of twee jaar weer met gedeeltes opneembaar dus men heeft geen echt risico.
Wel moet je die grote borg hebben.
Dat staat mij zo tegen
Thailand lijkt mij ook wel geschikt,voor mij ?
Maar voor dat ik dit allemaal ga doen, wil ik eerst eens gaan kijken wat voor mogelijkheid dat ik heb.... Emoticon: Smile

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Hi Simpati,
ik ben nu ook bezig met die Kitas Lansia, en heb de meeste vereiste papieren zo'n beetje, geloof ik. Maar om dat dubbel te checken (iedereen zegt weer wat anders!) probeer ik morgen opnieuw eens te kijken op de site van de Indon. Ambassade in NL... Is me nog niet duidelijk precies, waar ik moet zoeken... heb nog niets gevonden over deze Lansia...

Ik hoop dat elk punt ook klopt daar? Bijv. Je moet een kamer of huis huren en een Kartu Menyewa Sewa laten invullen door de huisbaas, plus kopies van zijn (en van de pembantu's) KTP... Dat belangrijkste (wat ik alleen in Indon. kan regelen!) heb ik hier alvast!

Zit nu in Jak/Bandung om zoveel en zo snel mogelijk dingen daarvoor te regelen... Zou een hele opluchting zijn als ik dat ding kan krijgen Emoticon: Smile

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 28-03-2013 16:01 zieleffe wrote:
He Jan hoe gaat het nu met je?, Ik had nog gekeken naar de mogelijkheden voor Malaysia

Mijn persoonlijke voorkeur gaat ook uit naar Malaysia

Maar te grote borgsom 300.000 Bath = 70.000Ä en een maandelijks vast inkomen, kan men daar vertoeven,
De borgsom is na een of twee jaar weer met gedeeltes opneembaar dus men heeft geen echt risico.
Wel moet je die grote borg hebben.
Dat staat mij zo tegen
Thailand lijkt mij ook wel geschikt,voor mij ?
Maar voor dat ik dit allemaal ga doen, wil ik eerst eens gaan kijken wat voor mogelijkheid dat ik heb.... Emoticon: Smile

Click to see original image

Vlgs mij hebben ze in Malaysia ringgits

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Keduadam,

Ik hoop dat het je gaat lukken, zo gemakkelijk is het niet.
Mocht het niet lukken, ik woon in Sukabumie, ik heb een goede verhouding met de immigrasi hier.

Misschien kan ik je helpen, je weet maar nooit.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 28-03-2013 17:45 schreef sabar2:

[quote verwijderd]

Vlgs mij hebben ze in Malaysia ringgits

Ja je hebt gelijk ik was even in de war.........
Bath hebben ze in Thailand en Malaisie ringgits

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-03-2013 12:46 simpati wrote: Er werd bij dit topic meerdere keren geschreven over wonen in MaleisiŽ, dat land biedt erg veel mogelijkheden en je krijgt bij binnenkomst meteen een visum voor 90 dagen zonder kosten, jammer dat MaleisiŽ geen verdrag heeft met Nederland wat betreft EXPORT UITKERINGEN anders had ik er al jaren gewoond.
Don't forget the islam overthere, erger dan in RI.....tenzij men in Penang gaat wonen of andere "Chinese" enclaves. Maar irritatie over de wijze van islam-beleving komt bij mij snel op in Maleisie. Wellicht minder de uiterlijkheden (zoals in RI), maar wel meer de mindset van de bewoners. Nee, sorry. Verre van een fijn land. Teveel Brits blijven hangen en een behoorlijke mate van arrogantie, zeker bij de Bumiputera.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

TX Malam, zou sowieso wel je HP nummer en/of e-mail willen hebben... idd je weet maar nooit als ik in Sukabumi ooit kom... een pintje ergens te pakken of zo!

simpati
User
spacer line

Don't forget the islam overthere,
Ik kom al 15 jaar regelmatig in MaleisiŽ en heb ondertussen al heel wat plaatsen bezocht en heb nog nooit overlast gehad van de toeters op een moskee , het blijft bij de azan .
Groetjes,
Jan

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Jan, ik bedoel niet de toeters op een moskee,ik heb het ook over
Wellicht minder de uiterlijkheden (zoals in RI), maar wel meer de mindset van de bewoners.
Ik vind de islam daar veel meer puriteins en conservatief. Wat er al die jaren is gebeurd met Anwar Ibrahim geeft mij voldoende aan hoe het spelletje wordt gespeeld. Daarnaast voel ik mij in Malaysia niet op mijn gemak. Veel van de bumiputera -cultuur is vernietigd door de islam. Het is een geluk dat er zoveel Chinezen en Indiers wonen (hoewel niet mijn favoriete bevolkingsgroepen om mee om te gaan) die een tegenwicht vormen tegen de islam. Ik voel teveel Singapore daar, verre van een vriendelijke stad........meer een George Orwell creatie.....en Malaysia gaat ook die kant op.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,925 posts - 13,697 topics - 25,651 members - last post @ 14-11-2019 13:23 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,636,573 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com