indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Voor de uitgeschrevenen uit Nederland die hun rijbewijs willen verlengen.
Per 19 Januari 2013 is er het e.e.a. heel anders !
Rijbewijzen zijn nu nog maar 5 jaar geldig !
Ben je uitgeschreven uit Nederland en je wil je rijbewijs verlengen moet je het volgende doen;

1.Een bewijs van uitschrijving uit de gemeente van laatste woonplaats.

2. Een kleuren pasfoto.

3. Voor rijbewijzen C en D en C1 en D1 heeft U een medische keuring nodig. Let wel op want momenteel is de wachttijd voor keuring 4 maand !

4. Eigen verklaring invullen. Als je een vliegreis extra wil voorkomen geef je adres van familie op !!!
Die kunnen het dan met DHL naar je opsturen.

5. Lever je rijbewijs in bij de boven genoemde stukken

Dat alles aan de afdeling rijbewijzen bij het R.D.W. in Veendam, DUS NIET HET CBR !!!!!
Voor degene die ook nog een vakdiploma wegverkeer hebben, CCV-B of CCV personen vervoer zijn verplicht 37 uur bij te scholen voor 2016 ! Anders vervalt de code95 op het rijbewijs !!!!
En mag je ook GEEN vrachtwagen meer besturen !
Let op bij item 3, een afkeuring heeft tot gevolg dat alle grootrijbewijzen worden ingetrokken !!!
Ik heb netjes gevraagd of het mogelijk is mijn rijbewijs op de ambassade in te leveren, aangezien ik die nodig heb. DIT KAN NIET. DUS INLEVEREN BIJ AANVRAAG !
Voor je naar Nederland gaat voor je verlengen, een formulier is niet te download van het RDW dus moet je die oplaten sturen aan het adres van familie. Anders zit je op dat formulier te wachten !
Dus mailen met het RDW. Of Bellen !

Aan allen success, ik heb deze lijdensweg gehad en weer goedgekeurd. Maar makkelijker wordt het allemaal niet !

En nee, de Ambassade kan niks voor U doen als het om rijbewijs gaat !

Where there is a will there will be relatives.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

godskolere, het was al moeilijker geworden, nu wordt het nog erger. Wat gebeurt er als ik mijn rijbewijs niet verleng en dit - zeg - over 15 jaar doe als ik naar Nederland ga en me weer in laat schrijven? Hoop niet dat ik dan opnieuw theorie/praktijk examen moet doen.

Ho Lee Fuk

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ja dat moet je dan wel, erger is als mensen hun grootrijbewijzen laten verlopen want dat kost echt spijkers want er zijn nieuwe catogerien, C1 en D1.

En alles opnieuw halen kost ergens in de orde van 10.000 euro. Lessen voor elk rijbwijs en examen !

Nog los van de tijd voor theorie, tijd en flink veel geld dus !
Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik moest wel want anders ben ik alle rijbewijzen kwijt. BE is nog tot daar aan toe maar de rest doe ik niet nog een keer, dus kan ik beter een ticket kopen en 5 jaar verlengen.

Want in elk land waar ik kom te werken en een rijbewijs wil moet ik mijn Nederlandse rijbewijs tonen. Aangezien geen enkel land meer als A en BE toestaat, ben ik genoodzaakt in Nederland nu elke 5 jaar opnieuw aan te vragen. Ik denk in jouw geval, als je navraagt en je nu in Indonesie woont misschien eens mailen met het RDW afdeling rijbewijzen of jij in jouw geval je Indonesische rijbewijs gewoon om kan zetten bij terugkomst. Maar hou de aanpassingen van wetten goed in de gaten want voor je het weet ben je de zooi kwijt !

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

ho ho ho..wacht even,ik kreeg pas nog een schrijven van mijn werkgever,dat je voor het groot rijbewijs inderdaad zelf een geneeskundige verklaring,uitreksel gba moet halen bij gemeente,dan de keuring,dan krijg je de uitslag,van keuringsinstantie,dan stuur je het hele spul op naar...het CBR.Alles zo'n 3 maanden voor t verlopen van je rijbewijs,mijn werkgever houdt dit gelukkig bij maar wel zelf alert blijven inderdaad.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ja voor in Nederland ingeschrevene moet alles naar het CBR ! Voor uitgeschrevene het RDW afdeling rijbewijzen !!!!!

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Veer, als jij je CCV=B hebt moet je voor 2016 nog 37 uur in herscholing. Op de site van het CBR staat welke verkeerscholen gecertificeerd zijn. Of elk jaar een paar uur mag ook, of in 1 keer 37 uur, anders vervalt ook jouw code 95 op je rijbewijs !

Ik ga met de volgende vakantie maar een weekje. Klote man !

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

okee,ja,ik moet nog punten halen dit jaar met adr-cursus,dan heb ik weer genoeg voor die code 95,blij dat mijn baas dat regelt,gedoe allemaal.Goeie vacantie alvast,ik ga straks weer trucken op die gele daf[ de rijke transport Spijkenisse]
Emoticon: Shiny

pierre
User
spacer line

Zojuist nog even op mijn roze kaartje gekeken maar bij mij is alles nog geldig tot 2020.

Ik heb echt alles
A, B, C1, C, D1, D, BE, C1E, CE, D1E, DE, AM ( behalve de T (tractor) )

Dus nog 7 jaar te gaan. nou tegen die tijd ben ik 60 dus dan ga ik niet alles meer verlengen en opnieuw cursussen en keuringen doen, dan laat ik het maar verlopen
( behalve mijn BE en A dan. )

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Als je door de medische keuring bent, staat je niks in de weg je rijbewijzen te houden, het kost niet meer of minder. C tot en met D hou je wel. Als je wel weer vrachtwagen wil rijden doe je eerst de her training, kan je daarna weer aan de slag als je dat wil Emoticon: Wink beter mee als om verlegen, je weet maar nooit !

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Ik ga met de volgende vakantie maar een weekje. Klote man !

Nou Anorak....ik wens jou tóch véél plezier op je vakantie en blijft positief man Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Enne....waar ga je heen? Hopelijk naar iets waar je géén natte voeten kan krijgen Emoticon: Laugh out loud

pierre
User
spacer line

Op 29-01-2013 13:30 schreef Anorak:
Als je door de medische keuring bent, staat je niks in de weg je rijbewijzen te houden, het kost niet meer of minder. C tot en met D hou je wel. Als je wel weer vrachtwagen wil rijden doe je eerst de her training, kan je daarna weer aan de slag als je dat wil Emoticon: Wink beter mee als om verlegen, je weet maar nooit !

Je hebt in feite wel gelijk, ik zal tegen die tijd het wel even aankijken wat ik ga doen. een keuring steld niet zoveel voor ( die heb ik al gehad bij mijn voorgaande verlenging)
Maar de cursussen voor mijn CCVB. ( code 95) heb ik niet zoveel zin in daarbij dien je volgens mij bij een baas te werken voordat je deze cursus kunt doen, ik heb weleens gehoord dat je deze cursus niet kunt doen als je niet als chauffeur werkt. maar dit weet ik niet zeker.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Goed idee Pierre. Beter mee als om verlegen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Kembang. Geen vakantie. Werken. Daarvoor ben ik in het buitenland Emoticon: Smile

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

neem er gelijk een cursus pools,roemeens,hongaars,russisch,litouws,turks bij,altijd handig als je langs de weg werkt. Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

On onvoorstebaar waar het Europese parlement zich schuldig aan heeft gemaakt. De Nederlandse wegen zitten vol met Poolse en Roemeense en niet te vergeten, Tjechen en Bulgaren. Want de Nederlandse chauffeurs moeten volledig vakdiploma halen terwijl de rest zijn gang kan gaan. Het moet maar eens afgelopen zijn met de bemoeizucht van Europa! Dit kost banen en een hoop geld! Daar moet een eind aan komen, heel snel.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 30-01-2013 10:11 Veer01 wrote:
neem er gelijk een cursus pools,roemeens,hongaars,russisch,litouws,turks bij,altijd handig als je langs de weg werkt. Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

In de havens ook Veer, die jongens komen zonder certificaten binnen en en vragen bij het loket "chehalihagrmpunya fra"
Misschien moeten Nederlanders nu een certificaat buitenlands overleggen Emoticon: Wink
Effe aan de koning van Nederland Wientjes vragen Emoticon: Laugh out loud

Chauffie uit Polen zonder enig certificaat, komt met een berg ellende Nederland in rijden.
Politie houdt hem aan en hij zegt "gnozowitz gnioe gzaockowa""
Te moeilijk dus.

Nu komt Veer in zijn gele kanariepiet aanstormen.
Één letter verkeerd op zijn vergunning, Veer is te lul.
Heb ik het verkeerd?

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ja, klopt Malam. Er was niet zolang geleden een uitzending op TV, zogenaamde gecertificeerde bedrijven worden alleen nog administratief gecontroleerd. Die bedrijven metname maken misbruik. Die hebben chaufeurs uit Polen enz enz op een Nederlandse auto rijden. Moeten afkoppelen in Pernis, een Nederlandse chauffeur laadt de boel met zijn papieren !!! Rijdt netjes het terrein af, Pool enz enz koppelt oplegger/tank weer aan en gaan met die banaan !!!

Maar........als Veer nu eens met zijn gekleurde trekker oplegger langs fietst......... inderdaad Malam, zo werkt het dus. Schandalig is het best wel. Overigens, het kan erger. De rijksverkeersinspectie geeft niet thuis en geen commentaar als de reporters langs komen met beelden. Vies zooitje , heel vies...........

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

helaas hebben jullie gelijk,ik zie het elke dag voor mijn ogen gebeuren en bedrijven doen er netjes aan mee,want die zijn goedkoper uit.Als dit zo doorgaat heb ik en mijn collegas straks alleen nog betje werk rondom de kerk en kom je amper aan een volledige werkweek,dus toekomst is somber voor de nederlandse chauffeur,die zitten straks thuis hun hand op te houden...tenzij...de hele groep opstaat en protesteert,maar de saamhorigheid onder werknemers is weg,het is ieder voor zich nu,niet zoals vroeger dat je een vuist kon maken. Emoticon: Nooo

spacer line  

Of uit de EEG stappen .
Ben voorstander , je bent baas in eigen huis , en mijn harde gulden moet terug komen.

bisa dicek of makemyday .

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Sorry Om Sid, je wil geen eens een Nederlands paspoort, dus hoe bedoel je "jouw" of "mijn" harde gulden? Ik weet ondertussen dat je niet voor een kleintje aan de kant gaat, maar nu baas? Ga je een brug te ver, eerst het forum vol blaten dat je geen Nederlands paspoort wil en er alles aan gedaan hebt dit zo te houden? Hyporcriet wist ik al. Pffffffffff.

Nu gewoon effe in je sig zetten dat je het allerliefst van 2 walletjes wil eten.
In plaats van "bisa dicek of makemyday".

Tot zo ver de reaktie op Surya. You made my day !

Inderdaad Veer, ik rij zelf als ik even kan en weet wat er speelt. Erg genoeg helaas. Antwoord erop is markt bescherming. De verkeers inspectie doet alsof zijn neus bloedt, bedrijven waarvan de vergunningen zijn ingetrokken? Ik zag ze 10 dagen geleden nog vrolijk rond tuffen, erger nog, met Nederlands kenteken ! Wanneer halen ze die dan van de weg? Onvoostelbaar is het woord. Hoe kan dit? Rutte kabinet tig wat het allemaal laat gebeuren, jatten van gepensioneerden, want een ander woord is er niet voor. De transport sector kan er gewoon op los trappen dank zij de verkeers inspectie, en dan hebben we het over handjeklap in RI als het over hun rijksonderdelen gaat? Misschien is dat systeem beter. Wat een grajes in Nederland.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 01-02-2013 12:07 Surya Atmadja wrote:
Of uit de EEG stappen .
Ben voorstander , je bent baas in eigen huis , en mijn harde gulden moet terug komen.

Je mag zeggen dat je voorstander bent, maar met dat verschil dat je geen baas in ons huis bent, het is niet jouw harde gulden, het is onze harde gulden je hebt er dus ook geen ruk over te vertellen, zelfs bij een evetueele keuze blijf je buiten schot.
Je bent namelijk geen Nederlander maar Indonesiër, je eigen keuze, dus bemoei je dan ook niet met zaken die buiten jouw keuze gebied liggen.
Ik denk dat een Nederlander niet de behoefte heeft aan de mening van iemand die al decennia in Nederland woont en geen behoefte heeft om Nederlander te worden.
Meedoen of niet, van twee walletjes vreten kan niet, dus snavel dicht over onze Euro of Gulden , door de keuze Indonesiër te zijn in Nederland heb je alle rechten verspeeld om te stemmen en voor mij ook het recht verspeeld om enig commentaar te geven hoe wij Nederlanders denken over de Euro.

spacer line  

On 01-02-2013 16:12 Anorak wrote:
Sorry Om Sid, je wil geen eens een Nederlands paspoort, dus hoe bedoel je "jouw" of "mijn" harde gulden? Ik weet ondertussen dat je niet voor een kleintje aan de kant gaat, maar nu baas? Ga je een brug te ver, eerst het forum vol blaten dat je geen Nederlands paspoort wil en er alles aan gedaan hebt dit zo te houden? Hyporcriet wist ik al. Pffffffffff.

Nu gewoon effe in je sig zetten dat je het allerliefst van 2 walletjes wil eten.
In plaats van "bisa dicek of makemyday".

Tot zo ver de reaktie op Surya. You made my day !

Ondanks dat ik geen Nederlandse staatsburger ben( passaporto) heb ik als ingezetene(legaal) dezelfde plichten en rechten zoals andere Nederlanders/medelanders.
De enige recht die ik niet heb is stemmen voor de 2de kamer verkiezingen
Dat is niet erg , heb ik voor gekozen.
Bij de gemeentelijke verkiezingen had ik bijna altijd VVD gestemd , behalve toen een er een nieuwe komeet/politicus kwam die Pim heet, dacht dat ik mss op hun had gestemd.

Dus als het met Nederland slecht gaat, bezuinigingen, stakingen etc heb ik ook last .
Of heb ik helemaal geen recht meer volgens jou ?
Betaal ook belasting en of andere (sociale) lasten zoals andere medelanders die hier wonen en werken.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Lijdzaam over je heen laten komen.
Braaf betalen zonder recht om te stemmen.
Eigen keuze, we zitten in Nederland niet te wachten op buitenlanders die hun mening geven op het beleid in Nederland, net zo min dat Indonesië zit te wachten op de mening van Nederlanders die er wonen en niet mogen stemmen.
Dus snaveltjes dicht en oogjes toe beeldbuiskindertjes.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 01-02-2013 16:54 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ondanks dat ik geen Nederlandse staatsburger ben( passaporto) heb ik als ingezetene(legaal) dezelfde plichten en rechten zoals andere Nederlanders/medelanders.
De enige recht die ik niet heb is stemmen voor de 2de kamer verkiezingen
Dat is niet erg , heb ik voor gekozen.
Bij de gemeentelijke verkiezingen had ik bijna altijd VVD gestemd , behalve toen een er een nieuwe komeet/politicus kwam die Pim heet, dacht dat ik mss op hun had gestemd.

Dus als het met Nederland slecht gaat, bezuinigingen, stakingen etc heb ik ook last .
Of heb ik helemaal geen recht meer volgens jou ?
Betaal ook belasting en of andere (sociale) lasten zoals andere medelanders die hier wonen en werken.

Allemaal waar, maar geen recht om te stemmen, dat is een keuze.
Als men het recht weggooit om als Nederlander te stemmen omdat je van twee walletjes te vreten, dan ook geen huilverhalen over wat je in het buitenland waar je woont moet betalen voor faciliteiten en geneugten dat is undang undang, door het niet aannemen van de nationaliteit verspeel je het recht mee te doen aan alle rechten, dan blijf je een buitenlander die geen commentaar mag leveren op het bestuur, immers je bent Indonesiër, gast in dit land.

Je bent en blijft afhankelijk hoe Nederlanders kiezen, het is niet aan een buitenlanders in Nederland om commentaar te leveren hoe Nederlanders kiezen, zeker niet aan buitenlanders die al decennia Nederlander hadden kunnen zijn, maar dit niet hebben gedaan om van twee walletjes te vreten.

Veer01
User
User icon of Veer01
spacer line

inderdaad anorak,er is te weinig personeel om al die misstanden in het transportwereldje te controleren.Alleen die enkele hollander,daar waar ze nog geld kunnen halen,die weten ze te vinden.En wat de euro aangaat,we zitten in de tussentijd zo vast aan europese afspraken dat we er niet goedkoop vanaf kunnen,al zouden we willen.Maar wellicht beter een paar slechte jaren en dan weer op eigen benen staan nederland en de wonden likken van het mislukte euro-avontuur.Alles beter dan die corrupte graaiers die we nu aan de leiding hebben,zelfs de ouderen moeten inleveren op hun AOW,waar ze notabene heel hun leven aan hebben betaald...en ondertussen smijten ze miljoenen naar de banken met hun problemen en de topsalarissen blijven en de wachtgelden..jaja,de graaiers zorgen goed voor zichzelf en wij hebben het nakijken. Emoticon: Angry

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,390,345 topic views - 240,166 posts - 13,729 topics - 33,298 members - last post @ 28-09-2020 14:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

139,178,124 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com