indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jstar
User
spacer line

Op 28-01-2013 13:33 schreef Rotterdammer:
Hmm, hoe meer ik lees, hoe meer ik toch twijfel of het inderdaad niet beter is om ineens meer richting het centrum te gaan. Waarom vooral TMII is omdat mijn vrouw er graag naartoe zou willen gaan. En omdat er toch een hotel naast staat, leek ons dat wel een handige optie. Maar om nu alleen maar daarop te focussen is nu ook niet de bedoeling.

Alleen zijn de meest genoemde hotels jammer genoeg toch wat buiten ons budget. Maar ik zie wel aan de eerder genoemde Jalan K.H Wahid Hasyim wat zitten wat binnen budget valt. Ik zie daar bijvoorbeeld het Favehotel, zou een budgethotel moeten zijn, maar heeft iemand enig idee of dat nog wel te doen zou kunnen zijn? En ik zie ook twee keer een Ibis hotel, die ken ik wel van hier, maar is het daar vergelijkbaar? Prijzen lijken trouwens rond hetzelfde niveau te liggen als dat Favehotel...

De vlucht gaat met Cathay over Hong Kong, daardoor is het niet s avonds maar rond de middag dat we aankomen (rond 12:30).

Meestal kan je vanaf 15.00 uur inchecken, dus dat mag geen probleem zijn. Een taxi in Jakarta is gemakkelijk en goedkoop. Ze gebruiken een meter en voor een rit in de stad betaal je bijna nooit meer dan 5 Euro. Dus dagtochtjes zijn zeer gemakkelijk.

Een 3-sterren hotel in AziŽ is over het algemeen trouwens niet slecht. Je moet de Indianenverhalen (ik ken iemand die een vriend heeft die...) ook met een kilo zout nemen. En de Ibis Tamarin waar ik het over had zag er goed uit (ik heb de kamers gezien en was er 's avonds en 's ochtends bij het ontbijt).
http://www.tripadvisor.nl/Hote(...)in-Jakarta_Java.html
Het enige nadeel wat ik kan verzinnen, is dat er nogal veel ťťnrichtingsverkeerstraten zijn; beetje lastig voor taxi, vooral als ze de omgeving niet goed kennen. En dat gebeurt nogal veel.

Behalve TMII zou ik zeker een paar mooie malls adviseren (Pacific Place en de Grand Indonesia / Plaza Indonesia combinatie). Dan natuurlijk nog Fatahillah (oud Batavia, in het noorden). En als je wil zien dat ze het hier wťl kunnen (toeristisch gezien dan) en eens aan de zee wilt wandelen en relaxen (veel eetgelegenheden), is Ancol ook een goede optie.

spacer line  

On 29-01-2013 02:37 jstar wrote:

[quote removed]

Een 3-sterren hotel in AziŽ is over het algemeen trouwens niet slecht.

Niet slecht ?,
Het is bijna zeker beter en goedkoper dan wat je in Nederland krijgt.
In Jakarta , en zeker in Centrum(Gambir-Wahid Hasyim) moet je toch rekenen op minimaal +/- 50 eurie per nacht .
Als men toch niet zo vaak komt ( gewoon een toerist) dan zou ik een paar euro erbij doen.
Je bent toevallig in de buurt en je komt mss pas jaren terug.

Het is dan beter om met OAD/ Kras/Fox etc reisgezelschap te gaan.
Is goedkoper en je hebt relatief goede hotels.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Een paar euro gaat wel lukken, maar jammer genoeg zijn er toch wel veel hotels daar met westerse prijzen. En dat gaat jammer genoeg niet lukken, we hebben eigenlijk ons nogal moeten haasten met sparen om de reis uberhaupt mogelijk te maken. Eigenlijk wilden we pas in het najaar gaan, maar er zijn redenen om het toch nu te doen en dan moet het maar even op wat meer budget Emoticon: Smile

Maar die Ibis Tamarin ziet er dan ook goed uit en is dan ook nog betaalbaar. Ontbijt is wel leuk, maar hoeft op zich niet. Er zullen vast zat plekken zijn om wat te eten, m'n vrouw kijkt er al enorm naar uit om diverse eetstalletjes te bezoeken Emoticon: Wink

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya
Wat bedoel je eigenlijk met dat het Favehotel aan de andere kant van Wahid Hasyim zit? Is dat een slechter deel, minder veilig? Of bedoel je dat het gewoon wat verder weg is?

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Voor het Fave hotel moet je Jalan Thamrin oversteken op zich geen punt, als je Plaza Indonesia wil bezoeken zit je aan de goed kant vd weg en anders kun je gewoon via de voetgangersbrug oversteken.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

spacer line  

On 29-01-2013 09:28 Rotterdammer wrote:

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya
Wat bedoel je eigenlijk met dat het Favehotel aan de andere kant van Wahid Hasyim zit? Is dat een slechter deel, minder veilig? Of bedoel je dat het gewoon wat verder weg is?

Ik kan allemaal met ya beantwoorden.
Reden , ik zal daar nooit logeren ( wel, als gratis of grote korting > 50%).
Zodra je buiten de hotel komt , zit je niet gunstig als je naar de drukke gedeelte Sarinah etc wil als je wil lopen .Voor taxi is te kort ( < 6000 rup start tarief = plus fooi max 10.000, met bajaj minimaal 10.000 moet je pingelen )
Staat ook duidelijk Kebon Kacang (!) , een paar honderd meter van de drukke inmiddels gemoderniseerde Pasar Tanah Abang.

Daar achter was vroeger (" nu nog" Emoticon: Wink een volksbuurt .
Mijn keuze is IBIS nemen , mss kan je met een hotelvoucher (reisburo) goedkoper krijgen .
Vraag harga promo( promotie prijzen)

Wil je goedkoop Batik/IKAT kopen , ga naar Thamrin City , 200 meter achter de Grand Indonesia Mall.
Een soort half groothandel type, druk en gezellig .
Niet verder vertellen, dat doe ik ook .
Sommige boetieks in dure mall halen hun spullen ook van Thamrin City(zie hun website)

Bij Sarinah kan je boven naar clubs gaan ( nooit gedaan) , Starbuck 24 uur open , KFC , bioscoop (Jakarta Theater) , Mc Donald, Dunkin Donut , 2 bekende Padang Restaurants, Sundanese Restaurants (Ampera-Warung Desa=24 uur open en dichtbij de "beruchte" Jalan Jaksa (effe pilske nemen en foto maken , pas op voor travestieten! / of dames die je massage aanbieden ) .Probeer te kombineren met Akmani hotel, ben benieuwd hoe daar is.
http://www.akmanihotel.com/akmani.php?module=home

spacer line  

On 29-01-2013 09:49 _Jarno_ wrote:
Voor het Fave hotel moet je Jalan Thamrin oversteken op zich geen punt, als je Plaza Indonesia wil bezoeken zit je aan de goed kant vd weg en anders kun je gewoon via de voetgangersbrug oversteken.

Met de taxi is ongeveer 15.000-20.000 rup incl.fooi.
Ook met de bajaj, alleen kom je langs "kampung"gedeelte.

spacer line  

On 29-01-2013 09:28 Rotterdammer wrote:

Maar die Ibis Tamarin ziet er dan ook goed uit en is dan ook nog betaalbaar. Ontbijt is wel leuk, maar hoeft op zich niet. Er zullen vast zat plekken zijn om wat te eten, m'n vrouw kijkt er al enorm naar uit om diverse eetstalletjes te bezoeken Emoticon: Wink

Voor de 1ste keer?
NIET DOEN .
Je kan in de foodcourtje basement van Sarinah beter eten dan bij eetstalletjes , of ga naar de foodcourt 3/4de verdieping van Grand Indonesia Mall ( met de taxi 20.000 rup) of bij de Plaza Indonesia (ook in de basement ).
Veel Indonesische streekgerechten .
Wil je de dure ontbijt(soms moet je apart betalen) niet wil betalen kan je bij MekDi (Mac Donald) bij Sarinah ontbijten,goedkoop en lekker kijken naar de verkeersstroom van Jln Thamrin

spacer line  

Mijn vrouw is Indonesisch (Java Timur), al is ze al ruim 10 jaar niet meer in IndonesiŽ geweest. Zij zal het eten daar makkelijker kunnen vinden, onder andere opletten of het eetkraampje een beetje druk is Emoticon: Wink Voor mij zal het misschien wat meer opletten worden, zolang het niet te pittig is (al kan ik soms beter tegen heet eten dan mijn vrouw Emoticon: Smile ). En anders zijn de plekken die je noemt zeker een alternatief!

Maar je raadt me dus wel aan om meer ten oosten van Jalan Mohammad Husni Thamrin te blijven? Dan zal het wel het Ibis worden. Nog even rondkijken voor aanbiedingen, dan komt het vast wel goed.

Eigenlijk wel vreemd, ik ben dus helemaal een groentje als het op dit soort reizen aankomt (maar dat had vast niemand gemerkt Emoticon: Wink Emoticon: Clown ). Ik maak me dan ook best wel druk om de plek waar we gaan overnachten, maar dat is dus eigenlijk alleen voor het overnachten in Jakarta. We gaan meer plekken bezoeken op Java en daar maak ik me dus helemaal niet druk om. Zal er wel door komen door de verschillende negatieve verhalen die ik heb gehoord en gelezen, een mens gaat daar voorzichtig van worden Emoticon: Smile

spacer line  

On 29-01-2013 11:31 Rotterdammer wrote:
Mijn vrouw is Indonesisch (Java Timur), al is ze al ruim 10 jaar niet meer in IndonesiŽ geweest.

ik ben geboren / getogen in Jakarta Centrum en toch door mijn lang verblijf in Nederland (> 40 jr) ben ik lichamelijk gezien niet zo immuun meer , ondanks dat ik van af 1979 bijna jaarlijks pulang kampung.
Ik denk dat het in de Amsterdamse binnenstad/centrum nog gevaarlijker is dan in de centrum van Jakarta.
Als buitenstaander weet je de NO GO areas in Jakarta ook niet.

Vraag ook promotie tarieven.
Zie voorbeeld Akmani .
http://www.akmanihotel.com/akm(...)dule=promotion&kid=1
IBIS heeft het ook .

spacer line  

Ik wilde toch even een update geven nu we terug zijn uit IndonesiŽ. We hebben overnacht bij Ibis Arcadia. Inderdaad is het op de Jl. KH Wahi Hasyim best wel te doen qua drukte. We zaten op de 7de etage, wat het helemaal rustig maakt. Vlakbij het hotel lekkere satť gehaald en m'n vrouw was helemaal gelukkig toen daar weer naast rambutan verkocht werd Emoticon: Wink
Goede tip dus, ik zat me helemaal druk te maken om niets Emoticon: Smile

Op de terugweg trouwens een nacht bij Favehotel Pluit doorgebracht om op die manier al wat dichter bij het vliegveld te zitten. Dat was wel aardig, niet druk, maar wel een verlichte kamer vanuit de badkamer (zat een raam daar zonder gordijn en de deur naar de badkamer was ook al van glas Emoticon: Nooo ). Voor een nachtje niet verkeerd, maar ik zou het niet aanraden.

Het was mijn eerste keer IndonesiŽ (en dus ook Java), de ervaringen daar opgedaan moeten nog wel even bezinken. Wat een land (zowel positief als negatief)!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

fijn te horen dat het je goed is bevallen.

Mijn ervaring met Fave Hotels (die in Jogja) is ook zo.. Het is net iets te weinig/kaal om comfortabel te zijn, maar voor 1 of 2 nachten geen drama.

Ibis is voor een paar euro meer in ieder gebal beter, al heb ik ervaring met een andere Ibis in Jakarta, die in Slipi.

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Titel van deze topic is "hotels in rustiger buurten". Een van de meest rustiger verblijf plaatsen in Jakarta is NarWastuGuesthouse in Bintaro, een guesthouse met christelijke inslag.

De kamers zijn wellicht luxer dan de meeste luxe hotelkamers waar dan ook ter wereld, zo niet vergelijkbaar. En, management spreekt Nederlands.

http://www.narwastuguesthouse.com/

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

spacer line  

Er is ook een aardig Bed & Breakfast (Wisma17) in Jakarta Timur (oost), in de buurt van Matraman, als je meer onder de mensen zou willen zitten en het echte Indonesie zou willen ervaren. Wisma17 is een nieuw huis met alle moderne gemakken. Kijk maar op Google en type in "Wisma17 Jakarta". Weer eens wat anders dan vaak onpersoonlijke hotels. Emoticon: Party!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ergens in Jakarta laat ik het nu waar die staat vergeten zijn
1,4juta + apart elektrische per maand betalen. Emoticon: Wink
Misschien kan je de straatnaam zien hier....

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Beras
User
User icon of Beras
spacer line

Ziet er netjes uit Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe. En redelijk goedkoop voor Jakarta.

Beras, voor al uw nieuwbouw krotten voor te veel geld bij mislukte indo BV

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Pas nieuw nog geen twee jaar in gebruik........ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Ik heb een vraag over snel hotels zoeken, is voor mij tot nog toe een behoorlijk primitief gedoe.
Ik denk dat agoda.com een prima vertrekpunt is, maar dan.

Volgens mij moet ik vanaf het begin mijn stadsgedeelte kunnen intikken, om zo selektiever te zoeken...
Nu weet ik niet wat voor stadsgedeelte vaak.
Bijv., de NL Embassade, JL hupedepup... maar het stadsgedeelte daar vragen ze om.

Dus waar (= in welk stadsgedeelte) ligt dat, in Grogol, bij Thamrin, Kelapa Gading...

Kortom. Heb al gegoogeld, maar waar kan ik een kaartje vinden van al die stadgedeelten ??! Ze staan niet op mijn iPad kaartje, of op mijn Google kaartje...zelfs niet op agoda.com... terwijl dit HET zoekcriteria daar lijkt... had wel zo makkelijk geweest... en ik kan het echt nergens vinden.

Your attitude determines your altitude

koming
User
User icon of koming
spacer line

Wat ik doe is: ik kijk waar ik ongeveer wil zitten. Dan open ik Google Earth en zoom in en dan zie je allerlei icoontjes van hotels waarop je dan weer verder kunt klikken. Die hotels kun je dan weer opzoeken bij andere sites

groet,

koming

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Keduadam; de Nederlandse ambassade ligt in Kuningan. Moet je weten inderdaad. Voor iemand die niet bekend is met Jakarta is dat een probleem. Werken met de kaarten die beschikbaar zijn helpt wellicht ook niet.

Hier vragen levert wel op, de meeste plekken in Jakarta kan ik wel bepalen waarop je zou moeten zoeken. Ik kom er alweer 15 jaar en rijd er sinds 4 jaar ook zelf auto, heb zodoende denk ik redelijk wat kennis opgebouwd.

Je moet me niet vragen naar straatnamen trouwens. Het gaat bij mij (en velen met me) meer op 'daar links, dan rechts, omdraaien en dan ben je er. Adressen zijn leuk voor het laatste kleine stukje, maar als je globaal ergens moet zijn is een wijknaam/buurt prima om 95% van je rit te kunnen doen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

koming; dat kan inderdaad, maar dan moet je doel wel te vinden zijn (en dat is voor Jakarta vaak geen probleem).

spacer line  

Bapak Keduadam.
Volgens mijn 2lingbroer(OmSid) moet je gewoon de streetdirectory (van Jakarta) nemen.
Daar kan je de straten , ligging van je gezochte object zien.
Voor dese keer dan .

Silahkan .

www.streetdirectory.com/indonesia/jakarta/
Je vult in de adres H.R Rasuna Said (van de ambassade)
Dan krijg je dit .
http://www.streetdirectory.com(...)site_621/travel_no_/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Leg is uit Surya, (mits je natuurlijk wil) je hebt veel plaatsen bezocht en wat je noemt survey gedaan, vooruitlopend op je verblijf in IndonesiŽ.

Ik had inmiddels al begrepen dat je ongeveer hetzelfde wil doen als Malam, enkele maanden per jaar je AOW verbrassen Emoticon: Yummie!

Maar ik begrijp steeds meer dat je dat in Jakarta wil doen?
Of heb ik het fout?

Puur nieuwsgierigheid Surya, omdat ik naar mij zelf kijk, een beetje rust af en toe Emoticon: Blush Emoticon: Yes!
Dan lijkt Jakarta mij niet echt ideaal Emoticon: Blush

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Koming, dat was een goede suggestie; heb eigenlijk nooit Google Earth zo toegepast... en dat doet dat geen eer aan denk ik, voor zo'n top-app... maar helaas, kan geen ikoontjes vinden van hotels... hoewel ik me wel zoiets herinner van jaren terug! Jammer; maar doe iets verkeerd mss, hoewel ik heb goed gekeken overal lijkt me Emoticon: Confused
Vertel, HOE krijg ik die ikoontjes van hotels te zien?? Want dat zou perfekt zijn...

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun, TX okay Kuningan. daar kan ik mss op agoda.com wel wat mee...
Het adres is - zoals je weet w.s. -
Embassy of the Kingdom of the Netherlands, Jalan H.R. Rasuna said Kav S-3 Jakarta 12950.
Als je daar in de buurt een wat voordelig hotel weet, hou ik me aanbevolen, voor korte termijn! Maar ik zoek een methode om een hotel eens snel te vinden als ik bijv. ergens heen moet.
Ik denk dat Kooming mij van deze terugkerende irritaties kan bevrijden Emoticon: Smile

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Surya, ook bedankt en ik heb je raad opgevolgd... maar kon er nog niet echt weg mee. Mss moet ik nog eens proberen later. Sowieso voor div. info daar.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Heb de CLOE gevonden! Gewoon de APP van agoda downloaden,
en die wijst je perfekt de weg! Je moet even de weg weten, maar is heel gebruiksvriendelijk.
Stad intypen > prijzen van hoog tot laag of andersom > kaartje rechts raadplegen waar en welk hotel en hoe ziet t eruit, beoordelingen van gasten... en dit wordt snel links aangegeven! Prima!! Snel en overzichtelijk! Emoticon: Party!

Is precies wat ik zocht: op de KAART zijn alle hotels aangegeven, en nog met prijzen enz. meteen ook nog. Hehe.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Hoewel, de regels hier in IR zijn vaak weer geheel anders als de praktijk... Emoticon: Blush
Ben al een tijdje bezig met die app van agoda.com, maar als je een mooi prijsje voor een kamer heb gevonden in de buurt die je wilt, en je belt op om te bestellen: blijkt die prijs totaal niet te kloppen en vragen ze gewoon het dubbele minstens. Emoticon: Angry

Maar okay, het blijft een goed hulpmiddel, want er zijn prijzen die (redelijk) kloppen en je hebt tenminste richtlijnen en in elk geval, wat en waar!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,159,881 topic views - 234,316 posts - 13,692 topics - 25,213 members - last post @ 19-10-2019 08:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,610,718 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com