indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 24-07-2015 19:02 merdekaSah Maar dat is zeer coullant van Jakarta om bij een eerste aanvraag al een multiple entryte gev en, meestal moet men eerst 2-3 keer al naar NL zijn geweest
Ik heb begrepen dat vandaag alle aamvagers die op uitnodiging naar Nederland komen dit kregen. Het zou nu vooral om de compleetheid van de documenten gaan.
Mijn vriend heeft natuurlijk zijn eigen secretaresse ( Emoticon: Smile ), het regelen van vanalles en nog wat is dagelijkse kost voor mij. Gewoon even je hoofd erbij houden en alles afvinken en dubbelcheck, klaar. maar het zou evengoed te maken kunnen hebben met de posting van Malam (18 juli). Hoe dan ook, er zit dus verandering in (en ik vind eigenlijk dat Nederland dat ook wel een beetje aan Indonesie verplicht is).


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line
 


On 24-07-2015 20:36 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
ik vind eigenlijk dat Nederland dat ook wel een beetje aan Indonesie verplicht is


Het zou leuk zijn (persoonlijk gezien voor mijn zoon en dochter in de toekomst)
wanneer er zo coullant continue wordt omgegaan met aanvragen voor vakantievisa
ook in de toekomst.

Wat mij wel is opgevallen dat er echt tientallen aanvragen per week zijn
bij de nederlandse ambassade in Jakarta dus wellicht dat men ook op
die manier de werkdruk wil verminderen.




Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 22-07-2015 19:06 Anne Mieke wrote: Er wordt dus NIET gevraagd naar de ktp maar wel naar de kartu keluarga. .
Voor diegenen die op dit moment een visum gaan aanvragen: hou hier rekening mee want het staat nergens!
Dat is al meer dan een decennium zo.

Verder is de website niet helemaal duidelijk.
Uiteraard kan niet alles op de website want vele gevallen zijn uniek en op zichzelf staand. Daarvoor kan men geen site maken, dan zou die 100 pagina's lang zijn.

Ik begreep wel dat er veel aanvragers waren waarvan de documenten niet compleet waren.
Dat is schering en inslag. Als men de mentaliteit hier kent, weet men dat 90% van de autochtone bevolking nimmer zijn zaakjes in orde heeft. Alleen Chinese Indonesiers hebben hun zaakjes 200% compleet.



Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 24-07-2015 21:01 merdekaSah wrote: Wat mij wel is opgevallen dat er echt tientallen aanvragen per week zijn bij de nederlandse ambassade in Jakarta dus wellicht dat men ook op die manier de werkdruk wil verminderen.
En dat is dus de reden van de multiple entry visa: hoge werkdruk verminderen.



Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 24-07-2015 20:36 Anne Mieke wrote: Gewoon even je hoofd erbij houden en alles afvinken en dubbelcheck, klaar.
Hangt er vanaf. Als men een gemiddeld geval is, kan dat met afvinken. Als er speciale situaties zijn, vindt men dat niet op de site. Onmogelijk om alle uitzonderingen er op te zetten; het is alleen globale info en de globale regelementen. Vandaar zovele incomplete aanvragen.



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 25-07-2015 04:47 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Hangt er vanaf. Als men een gemiddeld geval is, kan dat met afvinken. Als er speciale situaties zijn, vindt men dat niet op de site. Onmogelijk om alle uitzonderingen er op te zetten; het is alleen globale info en de globale regelementen. Vandaar zovele incomplete aanvragen.
Je kunt in de voorgaande posting wel vinden dat het al sinds decennia (dit is de eerste keer dat ik dit nu meemaak!) al zo is dat een kk overlegd moet worden maar als die zo essentieel is dan kunnen (moeten zelfs) die twee woorden er ook nog wel bij. Er wordt een heel rijtje opgesomd maar deze stond er niet bij.

De incomplete aanvragen waren vooral door het hebben van geen reservering voor een ticket (wat op zich al bizar is), delen van een formulier dit niet (goed) ingevuld waren of andere zaken (zoals bijvoorbeeld wel de salarisstroken van de garantsteller maar geen werkcontract/werkgeversverklaring).

Het is voor niet de eerste keer dat ik iemand uitnodig en ik merk wel degelijk een groot verschil in procedure (en misschien ook wel houding). Het zg. vestigingsgevaar is ineens geen probleem meer, dus er lijkt iets aan de hand.


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 25-07-2015 04:39 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Dat is schering en inslag. Als men de mentaliteit hier kent, weet men dat 90% van de autochtone bevolking nimmer zijn zaakjes in orde heeft. Alleen Chinese Indonesiers hebben hun zaakjes 200% compleet.
Mijn achternaam is Chinees (natuurlijk Nederlands maar bestaat ook in het Chinees en dat schept wel eens verwarring) dus dan zal het daar wel aan liggen.... Emoticon: Smile


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line
 


Een KTP (identiteitskaart) en een KK (familiekaart) horen bij de standaard documenten
die men moet tonen bij bijna alle handelingen met instellingen/instanties in Indonesie
iemand met een beetje scholing/ervaring zorgt in iedergeval dat men deze altijd minstens bij zich heeft. Voor de nederlandse ambassade is uiteraard ook een PASPOR vereist.

Voor wat betreft de onvolledigheid van de website van de nederlandse ambassade
Dat is nog niet het ergste, erger is dat de informatie niet up-to-date is.
Het is schijnbaar heel lang geleden dat hier iemand nog eens naar heeft gekeken.

Ander punt is dan de slechte bereikbaarheid van de medewerkers van de ambassade
Met een beetje geluk kun je een uur per dag mensen bereiken en jammergenoeg wordt
de telefoon meestal opgenomen door mensen die je niet verder kunnen helpen
Verkeerde of onvolledige informatie geven EN zich geeneens voorstellen !!!

Per email krijg je vaak geen response, ZELFS NIET wanneer je het hoger kader benaderd dus emailen en dan nog eens bellen dat je geemaild hebt en graag antwoord
wil en .... het antwoord dat je dan krijgt is vaak ook weer ONVOLLEDIG

Vandaar dat de cursus effectief communiceren in het trainingsprogramma dient te
worden opgenomen EN ... de schrobber eens door het personeelsbestand Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Maar ..... komt allemaal goed Emoticon: Yes!
In augustus krijgen ze weer een bezoekje uit NL





Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 25-07-2015 15:36 merdekaSah wrote:

Een KTP (identiteitskaart) en een KK (familiekaart) horen bij de standaard documenten
die men moet tonen bij bijna alle handelingen met instellingen/instanties in Indonesie
iemand met een beetje scholing/ervaring zorgt in iedergeval dat men deze altijd minstens bij zich heeft. Voor de nederlandse ambassade is uiteraard ook een PASPOR vereist.
De Nederlandse ambassade is geen Indonesische instantie. Verder is algemeen bekend dat het met de ktp's een zootje is (en heeft dus weinig waarde). Maar hoe dan ook; dit moet gewoon op hun website staan. Punt. En blijkbaar is het toch niet altijd standaard want in het verleden heb ik ook wel eens met iemand een aanvraag gedaan waarbij dit (de kk) niet overlegd werd, dat weet ik 100% zeker.

De website van de ambassade klopt inderdaad niet maar dat schijnt des ambassades te zijn. Je zou denken dat alle ambassade gelijk zijn maar dat is niet zo. Zo staan er nu ook twee vereschillende informaties op mbt dze wachttijd voor het visum. Eenmaal 1 (de volgende) dag en eenmaal 2 dagen. Het eerste zorgt ervoor dat mensen een nieuw ticket moeten boeken als ze van buiten Java komen (of ver van Jakarta). De eerste verantwoordelijkheid ligt bij de ambassade zelf, zorgen dat de info klopt en compleet is, voordat je dat anderen gaat vragen.


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line
 


On 25-07-2015 16:19 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

De website van de ambassade klopt inderdaad niet maar dat schijnt des ambassades te zijn. Je zou denken dat alle ambassade gelijk zijn maar dat is niet zo.

De eerste verantwoordelijkheid ligt bij de ambassade zelf, zorgen dat de info klopt en compleet is, voordat je dat anderen gaat vragen.


De ambassade trekt zich nergens iets van aan en legt maar wat graag de schuld
bij de domme mensen die hun bezoeken
Sterker nog als men iets niet bij zich heeft wordt men resoluut weggestuurd
Kan men door omstandigheden niet (op tijd) op de afspraak zijn dan is men zelfs buitengesloten voor het maken van een nieuwe afspraak de komende 3 maanden

Dat geintje mag men bij mij proberen uit te halen dan krijgen er een paar gratis
vliegles van mij.





Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 25-07-2015 15:36 merdekaSah wrote:

Een KTP (identiteitskaart) en een KK (familiekaart) horen bij de standaard documenten
die men moet tonen bij bijna alle handelingen met instellingen/instanties in Indonesie
iemand met een beetje scholing/ervaring zorgt in iedergeval dat men deze altijd minstens bij zich heeft.
KK geeft de sociale binding aan met het land van herkomst (hoewel zeker niet 100% waterdicht maar men moet ergens een houvast aan hebben). Waarom zijn er zovele agenten actief die helpen? Niet voor niets. Niet iets Nederlands maar de ambassade wordt bemand door Indonesiers die de eerste barriere vormen. En hoewel dit personeel Nederlands spreekt, denkt het 100% Indonesisch. Dus gewoon op z'n Indonesisch. Same with the website.



Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 


On 25-07-2015 16:19 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
De Nederlandse ambassade is geen Indonesische instantie. Verder is algemeen bekend dat het met de ktp's een zootje is (en heeft dus weinig waarde). Maar hoe dan ook; dit moet gewoon op hun website staan. Punt. En blijkbaar is het toch niet altijd standaard want in het verleden heb ik ook wel eens met iemand een aanvraag gedaan waarbij dit (de kk) niet overlegd werd, dat weet ik 100% zeker.

De website van de ambassade klopt inderdaad niet maar dat schijnt des ambassades te zijn. Je zou denken dat alle ambassade gelijk zijn maar dat is niet zo. Zo staan er nu ook twee vereschillende informaties op mbt dze wachttijd voor het visum. Eenmaal 1 (de volgende) dag en eenmaal 2 dagen. Het eerste zorgt ervoor dat mensen een nieuw ticket moeten boeken als ze van buiten Java komen (of ver van Jakarta). De eerste verantwoordelijkheid ligt bij de ambassade zelf, zorgen dat de info klopt en compleet is, voordat je dat anderen gaat vragen.
Zie mijn reactie hierboven.



spacer line  


On 26-07-2015 03:19 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
KK geeft de sociale binding aan met het land van herkomst (hoewel zeker niet 100% waterdicht maar men moet ergens een houvast aan hebben). Waarom zijn er zovele agenten actief die helpen? Niet voor niets. Niet iets Nederlands maar de ambassade wordt bemand door Indonesiers die de eerste barriere vormen. En hoewel dit personeel Nederlands spreekt, denkt het 100% Indonesisch. Dus gewoon op z'n Indonesisch. Same with the website.

Het kan kloppen dat de local staff gerecruteerd werd uit locals , het is goedkoper en ze spreken en kennen de cultuur van hun landgenoten.
Soms werden ze "gebruikt" als buffer , want hun gedrag (service/ klantvriendelijkheid etc) werd bepaald door de hogere heren consuls ( eigenlijk Den Haag-BuZa) .
Dat sommigen soms klantonvriendelijk overkomen is te wijten aan de factor mens.
Ben in 2010 naar de Kedutaan Belanda 2x langs geweest voor de visum van mijn broer/gezin toen hij bij mij in Amsterdam wil komen tijdens zijn Europese reis als gewone toerist.
Nou ik zal nooit in een frontoffice ( bali medewerker) baan willen hebben , die 2 x iets meer dan 1 uur is een openbaring voor mij.
Voor al de zgn Orkam level van mijn eigen landgenoten , plus de commentaren van een Oost Indonesische security vrouw die ik hoorde .
Payah pak, banyak orkam met onduidelijke /onvolledige papieren .
Vandaar dat de Kedutaan (ambassade) andere procedures invoeren.


bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line
 

En daarvoor zijn er dus buro's en agencies die deze mensen helpen. Ook als men een familielid uit RI voor een vakantie in NL wil uitnodigen. Hoewel het gros van de londho 's weer rete-eigenwijs zijn en het allemaal wel beter weten voor hun familie. De aanvrager wordt de klos. Je kan het een eenvoudige dorpsbewoner niet kwalijk nemen dat hij/zij niets afweet van visa aanvragen. Daarmee hebben ze hun leven lang nog nooit te maken gehad. En dan opeens op uitnodiging van zwager/schoonzus of een verre tante naar die moerasdelta gaan? Dat gaat niet werken zonder steun ter plaatse.
Ik weet uit eigen bevinding dat je dan krijgt zoals pak Surya schetst:
banyak orkam met onduidelijke /onvolledige papieren .
Vandaar dat de Kedutaan (ambassade) andere procedures invoeren.





You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



50,016,505 topic views - 222,253 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 01:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,119,274 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com